Onko täällä 30+ naisia jotka olisivat oikeasti pysyneet hoikkina ja siroina?
Millaisella päivittäisellä ruokavaliolla ja millaisella liikunnalla? Mitat? Kun ihan oikeaa sanotaan, että yli kolmenkymmenen tuo on mahdotonta, niin kiinnostaa.
Kommentit (242)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
48v ja BMI 25. Luulen syyn olevan se, ettei oikeastaan koskaan tee mieli herkutella. Ei tule syötyä mitään epäterveellistä kun siitä ei saa mitään. Mies tekee meillä kaikki ruokaostokset, koska se on mielestäni tappavan tylsää.
Siis... sinähän olet ylipainon rajoilla. Miksi edes vastaat tähän ketjuun?
Olen normaalipainoinen. Tässä pysyn tekemättä mitään. Säännöllisellä liikunnalla tietysti laihtuisin helposti, mutten näe tarpeelliseksi, koska näytän hyvältä näin ja vaatekokoni on 38, kuten 2-kymppisenäkin.
Siis tulit hoikkuudesta ja siroudesta kertovaan ketjuun kertomaan, että pysyt lihavana ihan yrittämättä ja ahtaudut liian pieniin vaatteisiin. Miksi?
En ole vielä koskaan ollut lihava tähän mennessä. Jos joskus menisi yliopainon puolelle ja joutuisin siirtymään vaatekokoin 40, silloin varmaan aloittaisin säännöllisen juoksu- ja saliharrastuksen. Vielä ei ole tarvinnut, kun pysyn hoikkana ilmankin.
Voi veljet. Sinä olet painoindeksin yläpäässä, kilon tai kahden päässä määritelmästä ylipainoinen. Ja jaksat jankata kuinka hoikkana pysyt. Sulle nauraa kaikki.
Minä en valitettavasti ole kiinnostunut naurusta tai itkustasi. Kerroin vain, että olen pysynyt hoikkana kohta 30 vuotta harrastamatta liikuntaa.
Mutta jumppaa sinä vain ja pidä herkkupäiviä, kuten lapsi.Siis mitä vttua? 😂 Ihan kirjaimellisesti ja kaikkien standardien mukaan lihava ihminen tulee kertomaan mulle herkkupäivistä ja jumppaamisesta?. Ja siitä kuinka hän ei liiku (joo, sen huomaa). Tämän on todellakin pakko olla läppä.
Normaalipainoinen ei ole ylipainoinen. Omen pysynyt hoikkana tekemättä mitään. Mutta jumppaa sinä hyvä ihminen kasvosi urheillen ja ryhdy vielä kasvissyöjäksi varmuuden vuoksi.
Itsellä tosiaan kolme lasta ja siltikin paino sama kuin ennen lapsia. Lopeta jankkaaminen, täysin typerää ja alkeellista käytöstä."Jumppaa sinä kasvosi urheillen". Saisiko saman suomeksi? Ja juu, on ymmärretty jo, että olit läski jo ennen lapsia. Ainoa joka tässä jankkaa olet sinä. En minäkään mene kalastusaiheiseen ketjuun kertomaan, etten kalasta.
Jumppaa kasvosi uurteille ja viimeistele tulos kasvissyönnillä.
Oletteko muuten koskaan miettineet, miksi kasvissyöjät ovat niin ryppyisiä?
Olen miettinyt, että he saavat liian vähän kollageenia.
Toki voi myös olla raudan, magnesiumin tai vitamiinien puutosta.
Vierailija kirjoitti:
"Pysyneet" 🤭 🤣En ole ikinä hoikka ja siro ollutkaan. Kohdustakin tulin leikkauksen avulla ulos kun en muuten olisi mahtunut.
Minä tulin normaali reittiä, mutta ikinä en ole ollut siro. Paksut ranteet ja nilkat, leveä lantio silloinkin, kun BMI oli alle 20. Luuston rakenne on sama riippumatta siitä, onko sen päällä rasvaa, lihasta vai ei mitään.
Vierailija kirjoitti:
Syömishäiriöisten ketju. Normaalipainoinen ei ole läski.
Ketjuhan koski hoikkia ja siroja, eli sikäli ei iso osa normaalipainoisista tuohon kuulu. Normaalipainoinen ei ole sama kuin hoikka, vaikka hoikat ovatkin yleensä normaalipainoisia/normaalipainon alapäässä.
Normaalivartaloisuus on mielestäni oikein jees myös, lisää normaalivartaloisia!
Vähemmän ääripäitä.
Ihan vaan liikkumalla paljon mieleisiä lajeja (kuntosali, kävely, golf, laskettelu), lisäksi syödään laadukasta, itse tehtyä kotiruokaa. Makea ei uppoa, eikä viime aikoina oikeastaan enää suolaisetkaan herkut. Jäätelön syön kerran viikossa
N49
Vierailija kirjoitti:
Tässä esimerkki päivän ruuista;
Aamulla kaksi paahtoleipää voita ja juustoa. Kahvia kaura maidolla.
lounaaksi linssikeittoa joku hedelmä ja avokado leipä.. illalliseksi reilu annos uunissa paahdettua kanaa, riisiä, Välimeren kasviksia, tomaattikastiketta.Jälkiruuaksi pari palaa suklaata, tai lasi viiniä jos siltä tuntuu.
Jos käyn treenaamassa tai pidemmällä lenkillä, syön kolmannen lämpimän ruuan tai jonkun proteiini pirtelön ja hedelmän välipalaksi.
Itsellä ainakin auttaa hoikkana pysymisessä annoskoot. Otan ruokaa sen yhden lautasen lautasmallin mukaan. Jos jää nälkä, otan proteiinia ja salaattia lisää, mutta odotan ensin noin puoli tuntia, täyttyykö vatsa.Vain keittoa tai salaattia, hyvin kevyttä ruokaa otan enemmän kuin yhden lautasellisen. Annokset ovat kooltaan sellaisia mitä vähän paremmassa ravintolassa, lautasen reunoille jää reilusti tilaa eikä lautanen ole kukkuralla. Lämmintä ruokaa ehkä 200 grammaa, salaattia ja vihreää toiset 200 grammaa
Mä syön neljä kertaa päivässä, en todellakaan mitään salaatteja yksinään, vaan pastaa, perunaa, bataattia ja sen kanssa sitten proteiini ja kasvikset. Aika isoja annoksia saa vetää, kun liikkuu aktiivisesti. Tulisin hulluksi ja kuolisin nälkään jollain paahtoleivällä tai pelkällä salaatilla
Vierailija kirjoitti:
Neljän hakukoneen käsitys siitä millainen on hoikka nainen:
https://www.google.com/search?udm=2&q=images%20of%20slim%20women
https://duckduckgo.com/?t=ffab&q=images%20of%20slim%20women&atb=v325-1&…
https://www.qwant.com/?t=images&q=images%20of%20slim%20women
https://yandex.com/images/search?text=images%20of%20slim%20women
Mulla on 63-65 kiloisena tuollainen kuin kolmen ensimmäisen linkin valkoisiin alusvaatteisiin pukeutuneilla vähän kurvikkaammilla hoikilla. Rinnat vähän isommat ja rintakehä myös, ja reidet vähän hoikemmat.
En pidä itseäni varsinaisesti hoikkana, vaan sellainen hoikahko normaalivartaloinen. Ranteet ja nilkat kapeat, vyötärö myös, mutta en ole siroksi luettavissa. Lantionympärys, rinnanympärys ja hartiat eri kokoa kuin vyötärö ja raajat.
Joo. Olen niin hoikka ja siro, että joudun ostamaan nykyään S koon vaatteita entisen M koon sijaan kun ne ovat suurentaneet M kokoa. T. N 50++
Höh, eivät kai ne hoikat ja menestyneet yli 30-vuotiaat joudu täällä notkumaan. Niilä on elämänhallinta kunnossa ja päivät täynnä nousujohteista uraa, omia ja lasten harrastuksia sekä omakotitalon, kesämökin ja muutaman vuotuisen kaukoloman järjestelyä.
Vierailija kirjoitti:
Syön mieheni kanssa pizzan pizzeriassa puoliksi tai otan siitä puolet kotiin.
Torille tuli thairuokakoju ja eräs muikki keksi omalla naamalla somessa kertoa, että annos on liian pieni. Teki mieli sanoa hänelle, ettei ole tarkoituskaan, että annoksesta syö nelihenkinen perhe, mutta se riittää hyvin kahdelle.
Mä taas syön helposti ihan itse sen koko pizzan. Samoin syö useimmat tietämäni naiset lähipiirissä. Kellään ei ole ylipainoa.
Vierailija kirjoitti:
Höh, eivät kai ne hoikat ja menestyneet yli 30-vuotiaat joudu täällä notkumaan. Niilä on elämänhallinta kunnossa ja päivät täynnä nousujohteista uraa, omia ja lasten harrastuksia sekä omakotitalon, kesämökin ja muutaman vuotuisen kaukoloman järjestelyä.
Aloituksessa kyseltiin hoikista ja siroista, ei mistään muusta.
Eli kaikki muu viestissäsi on omaa hölinääsi, vaikka tietysti monet käy nykyään työpäivän ohessa notkumassa somessa. Itse asiassa yksi kaverini osuu aikalailla kuvaukseesi (eli on uratykki, vähintään kolme lasta ja sixpack), ja on aina käynyt palstoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
lounaaksi linssikeittoa joku hedelmä ja avokado leipä.. illalliseksi reilu annos uunissa paahdettua kanaa, riisiä, Välimeren kasviksia, tomaattikastiketta.Jälkiruuaksi pari palaa suklaata, tai lasi viiniä jos siltä tuntuu.
Jos käyn treenaamassa tai pidemmällä lenkillä, syön kolmannen lämpimän ruuan tai jonkun proteiini pirtelön ja hedelmän välipalaksi.
Itsellä ainakin auttaa hoikkana pysymisessä annoskoot. Otan ruokaa sen yhden lautasen lautasmallin mukaan. Jos jää nälkä, otan proteiinia ja salaattia lisää, mutta odotan ensin noin puoli tuntia, täyttyykö vatsa.Vain keittoa tai salaattia, hyvin kevyttä ruokaa otan enemmän kuin yhden lautasellisen. Annokset ovat kooltaan sellaisia mitä vähän paremmassa ravintolassa, lautasen reunoille jää reilusti tilaa eikä lautanen ole kukkuralla. Lämmintä ruokaa ehkä 200 grammaa, salaattia ja vihreää toiset 200 grammaa
Mä syön neljä kertaa päivässä, en todellakaan mitään salaatteja yksinään, vaan pastaa, perunaa, bataattia ja sen kanssa sitten proteiini ja kasvikset. Aika isoja annoksia saa vetää, kun liikkuu aktiivisesti. Tulisin hulluksi ja kuolisin nälkään jollain paahtoleivällä tai pelkällä salaatilla
Höpön löpö. Olet totuttanut itsesi tuollaiseen ahmattiruokavalioon mutta ihan yhtä lailla tottuisit kevyempään jos vaihtaisit. Itse tykkäsin palkkatyön ja aktiiviurheilun aikana nimenomaan kevyistä keittolounaista, sillä se ei laita koko kehoa ja suolta tukkoon. Oikeastaan vasta illalla urheilun jälkeen raskaampi ruoka, niin on parempi suoritusteho päivän ajan. Eikä tämä ole mitään ihmeellistä rakettitiedettä, suurin osa luonnon eläimistäkin syö vasta sitten kun saa saaliin kiinni tai löytää sitä luonnosta, eli liikunta ja muu suorittaminen tulee ennen ruokailua optimaalisesti.
Yksi asia mitä ahmatit eivät tajua, että suurin osa kehon energiasta tulee suolasta ja vedestä. Länsimaalaiset on vieraannutettu tästä ja suolaa tulee kehoon oikeastaan vaan ruuan kautta, ja siksi aina kun keho pyytää suolaa, ahmatti menee mussuttamaan jotain hiilaria tai pahimmillaan protskua ja hiilaria samaan aikaan. Keho ehdollistuu siihen, että tarpeelliset elektrolyytit, suolat ja nesteet tulevat biomassaa lisäävästä mössöstä nimeltä ruoka, kun esim. huippu-urheilijat nauttivat lähes pelkästään suoloja, nesteitä ja sokeria.
Vierailija kirjoitti:
Mä olin hiukan päälle 30-vuotiaana hoikimmillani. 40-vuotiaana paino uhkasi nousta. Aloin lenkkeilyn, juoksin ja juoksen pitkiä matkoja. Auttoi. Nyt on 50 rikki, lenkkeilystä huolimatta paino uhkaa nousta. Aloitin kuntosalitreenin, auttaa. Eli sanoisin, että voi pysyä hoikkana, mutta mitä vanhemmaksi tulee, sitä enemmän sen eteen pitää tehdä hommia. Itse en tykkää itsestäni pulleana, joten tämä on sitten tätä. Syön terveellisesti, olen aina syönyt, mutta paino on uhannut nousta silti. Ja onhan liikunta terveellistä muutenkin.
Joo tämä sama on mulla. Olen aina ollut hoikka/laiha, syönyt terveellisesti ja urheillut. 50 paikkeilla paino ei pysy mulla näillä elämäntavoilla kurissa. Tässä ei ole muuttunut muu kuin hormonitoiminta. Huonot unet, stressaava pääkoppa ja yöhikoilu varmaan tekee osansa painonnousussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
48v ja BMI 25. Luulen syyn olevan se, ettei oikeastaan koskaan tee mieli herkutella. Ei tule syötyä mitään epäterveellistä kun siitä ei saa mitään. Mies tekee meillä kaikki ruokaostokset, koska se on mielestäni tappavan tylsää.
Siis... sinähän olet ylipainon rajoilla. Miksi edes vastaat tähän ketjuun?
Olen normaalipainoinen. Tässä pysyn tekemättä mitään. Säännöllisellä liikunnalla tietysti laihtuisin helposti, mutten näe tarpeelliseksi, koska näytän hyvältä näin ja vaatekokoni on 38, kuten 2-kymppisenäkin.
Siis tulit hoikkuudesta ja siroudesta kertovaan ketjuun kertomaan, että pysyt lihavana ihan yrittämättä ja ahtaudut liian pieniin vaatteisiin. Miksi?
En ole vielä koskaan ollut lihava tähän mennessä. Jos joskus menisi yliopainon puolelle ja joutuisin siirtymään vaatekokoin 40, silloin varmaan aloittaisin säännöllisen juoksu- ja saliharrastuksen. Vielä ei ole tarvinnut, kun pysyn hoikkana ilmankin.
Voi veljet. Sinä olet painoindeksin yläpäässä, kilon tai kahden päässä määritelmästä ylipainoinen. Ja jaksat jankata kuinka hoikkana pysyt. Sulle nauraa kaikki.
Minä en valitettavasti ole kiinnostunut naurusta tai itkustasi. Kerroin vain, että olen pysynyt hoikkana kohta 30 vuotta harrastamatta liikuntaa.
Mutta jumppaa sinä vain ja pidä herkkupäiviä, kuten lapsi.Siis mitä vttua? 😂 Ihan kirjaimellisesti ja kaikkien standardien mukaan lihava ihminen tulee kertomaan mulle herkkupäivistä ja jumppaamisesta?. Ja siitä kuinka hän ei liiku (joo, sen huomaa). Tämän on todellakin pakko olla läppä.
Normaalipainoinen ei ole ylipainoinen. Omen pysynyt hoikkana tekemättä mitään. Mutta jumppaa sinä hyvä ihminen kasvosi urheillen ja ryhdy vielä kasvissyöjäksi varmuuden vuoksi.
Itsellä tosiaan kolme lasta ja siltikin paino sama kuin ennen lapsia. Lopeta jankkaaminen, täysin typerää ja alkeellista käytöstä."Jumppaa sinä kasvosi urheillen". Saisiko saman suomeksi? Ja juu, on ymmärretty jo, että olit läski jo ennen lapsia. Ainoa joka tässä jankkaa olet sinä. En minäkään mene kalastusaiheiseen ketjuun kertomaan, etten kalasta.
Anteeksi niin kuin mitä 🤣
Normaalipainoinen ei valitettavasti ole läski, vaan hän on kaikkien standardien mukaan normaali. Mikä sinun ongelmasi on? Ei ole muiden joka, ettet ole tyytyväinen itseesi / tuskin tulet koskaan olemaankaan.
Minä olen tyytyväinen, että pysyn hoikkana ilman urheilua tai syömiseen miettimistä."Ei ole muiden joka". Vau. Edelleen opettelet kirjoittamista. Ja juu, kyllä olen oikein tyytyväinen itseeni. Sinä sen sijaan et ymmärrä koko pointtia. Katsos, kun Sinä. Et. Ole. Hoikka. Siinähän vingut normaalipainostasi, sitä tämän ketjun aloituksessa ei kysytty.
No tiedän itse että olen hoikka, hyvännäköinen ja haluttu. Sinä ilmeisesti et ole.
Lisäksi minulla on akateeminen loppututkinto, teen asiantuntijatyötä, jossa ollaan paljon esillä ja bruttopalkkani on reilut 4000€. Asun velattomaksi 200-neliöisestä pientalossa Helsingissä. Lisäksi olen hoikka, normaalipainoinen ja tasapainoinen: en esimerkiksi nimittele kanssaihmisiäni läskeiksi :)
Ihme vänkyttäjä kyllä olet.Kerään ei kiinnosta sun tulosi. Olet selvästikin idiootti. Ja lihava
-ohis
Siltikään minun ei tarvitse nimitellä kanssaihmisiä millään haukkumanimillä.
Oletko koskaan miettinyt, mistä johtuu, että sinun täytyy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpön löpö. Olet totuttanut itsesi tuollaiseen ahmattiruokavalioon mutta ihan yhtä lailla tottuisit kevyempään jos vaihtaisit. Itse tykkäsin palkkatyön ja aktiiviurheilun aikana nimenomaan kevyistä keittolounaista, sillä se ei laita koko kehoa ja suolta tukkoon. Oikeastaan vasta illalla urheilun jälkeen raskaampi ruoka, niin on parempi suoritusteho päivän ajan. Eikä tämä ole mitään ihmeellistä rakettitiedettä, suurin osa luonnon eläimistäkin syö vasta sitten kun saa saaliin kiinni tai löytää sitä luonnosta, eli liikunta ja muu suorittaminen tulee ennen ruokailua optimaalisesti.
Miksi edellisen pitäisi keventää, jos hän kuluttaa kaiken mitä syö? Silloinhan hän laihtuisi ja jos ei ole ylipainoinen, niin laihduttaminen on tarpeetonta. Vai onko sittenkin niin, että syöty ruoka ei suoraan korreloi painon kanssa vaan paino pysyisi vaikka söisi vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
No mä olen oikeasti siro, 157cm ja paino pyörii kuukautiskierron mukaan 40-43kg.
Syön vain sen mikä on pakollista hengissä pysymisen kannalta, en siis erityisesti nauti syömisestä. Marjoja, manteleita, kalaa, kananmunia, kasviksia.
Uuh, nussittava kroppa ja halvat ylläpitokustannukset 🥰
Olen 45-v nainen ja 42-vuotiaana ilmaantui näkyvät vatsalihakset. Tiedostan kyseessä olevan jokin hormonihäiriö, joka mulla sattuu toimimaan niin, että rasvat ei keräänny vatsaan. Tuolloin kävelin reippaita lenkkejä, hölkkäsin ja kävin salilla. Kestävyysjuoksuakin tullut harrastettua jonkin verran, sellaista 10-15 km hölkkäilyä. Salilla teen ihan perus vatsaliikkeitä, rutistuksia, dead bugeja ja lantion nostoja, jonkun 10 min ajan yleensä ja lisäksi pyörittelen muutaman minuutin painovannetta. Teen myös soutulaitetta ja minusta sekin ottaa vatsalihaksiin. Kävelen PALJON ja pitkiä lenkkejä. Kävellessä aktivoin vatsalihaksia.
Syön ruisleipää, rahkoja, banaaneja, pastasalaatteja ja paljon kanaa. Pastaa kuluu urheilupäivinä kyllä. Iltamagnesium auttaa hurjasti aineenvaihduntaan, rautakuuri koko ajan päällä jaksamisen vuoksi.
Höpö höpö edelliselle, ei oo tollanen mikään hormonihäiriö!
Syön mieheni kanssa pizzan pizzeriassa puoliksi tai otan siitä puolet kotiin.
Torille tuli thairuokakoju ja eräs muikki keksi omalla naamalla somessa kertoa, että annos on liian pieni. Teki mieli sanoa hänelle, ettei ole tarkoituskaan, että annoksesta syö nelihenkinen perhe, mutta se riittää hyvin kahdelle.