Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä 30+ naisia jotka olisivat oikeasti pysyneet hoikkina ja siroina?

Vierailija
17.05.2026 |

Millaisella päivittäisellä ruokavaliolla ja millaisella liikunnalla? Mitat? Kun ihan oikeaa sanotaan, että yli kolmenkymmenen tuo on mahdotonta, niin kiinnostaa.

Kommentit (255)

Vierailija
121/255 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katos kun naisilla tuo hormonitoiminta muuttuu ja se paino nousee, mikä itse asiassa sitten ikääntyessä suojaa. Ne laihat loukkaantuu herkemmin, luut katkeilee ja tasapaino huono. 

Joopa taas. Olen 44-vuotias, hoikka ja siro enkä ole koskaan elämässäni murtanut yhtäkään luutani. Ja siis miten paino liittyy tasapainoon? Pakko kaatua koska en ole lihava? Wtf? Ja ei, ikä ei kerrytä painoa. Liika syöminen tekee niin.

Vierailija
122/255 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin hiukan päälle 30-vuotiaana hoikimmillani. 40-vuotiaana paino uhkasi nousta. Aloin lenkkeilyn, juoksin ja juoksen pitkiä matkoja. Auttoi. Nyt on 50 rikki, lenkkeilystä huolimatta paino uhkaa nousta. Aloitin kuntosalitreenin, auttaa. Eli sanoisin, että voi pysyä hoikkana, mutta mitä vanhemmaksi tulee, sitä enemmän sen eteen pitää tehdä hommia. Itse en tykkää itsestäni pulleana, joten tämä on sitten tätä. Syön terveellisesti, olen aina syönyt, mutta paino on uhannut nousta silti. Ja onhan liikunta terveellistä muutenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/255 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

48v ja BMI 25. Luulen syyn olevan se, ettei oikeastaan koskaan tee mieli herkutella. Ei tule syötyä mitään epäterveellistä kun siitä ei saa mitään. Mies tekee meillä kaikki ruokaostokset, koska se on mielestäni tappavan tylsää.

Vierailija
124/255 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

48v ja BMI 25. Luulen syyn olevan se, ettei oikeastaan koskaan tee mieli herkutella. Ei tule syötyä mitään epäterveellistä kun siitä ei saa mitään. Mies tekee meillä kaikki ruokaostokset, koska se on mielestäni tappavan tylsää.

Siis... sinähän olet ylipainon rajoilla. Miksi edes vastaat tähän ketjuun?

Vierailija
125/255 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMI 25 on normaalipainon yläraja. Omalla kohdallani tuo painoindeksi tarkoittaisi lihavuutta. 

Vierailija
126/255 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

45, BMI 19. Syön mitä huvittaa ja milloin huvittaa. En usko mihinkään suomalaisiin "Syö viidesti päivässä tai pyörryt"- pjaskaan vaan kuuntelen kehoani. 

Vierailija
127/255 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen normaalipainoinen. Tässä pysyn tekemättä mitään. Säännöllisellä liikunnalla tietysti laihtuisin helposti, mutten näe tarpeelliseksi, koska näytän hyvältä näin ja vaatekokoni on 38, kuten 2-kymppisenäkin.

Vierailija
128/255 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jotain sä kuitenkin syöt koska olet tuhti tyttö.

Vierailija
129/255 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen normaalipainoinen. Tässä pysyn tekemättä mitään. Säännöllisellä liikunnalla tietysti laihtuisin helposti, mutten näe tarpeelliseksi, koska näytän hyvältä näin ja vaatekokoni on 38, kuten 2-kymppisenäkin.

No eikä ole 😂 Mun BMI on 20 ja käytän koon 38 vaatteita. Sinä et.

Vierailija
130/255 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikä ole 😂 Mun BMI on 20 ja käytän koon 38 vaatteita. Sinä et.

Kyllä satun käyttämään 😊

Vierailija
131/255 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jotain sä kuitenkin syöt koska olet tuhti tyttö.

Olen nainen enkä mikään tyttö. 

Vierailija
132/255 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sanoo? En ole koskaan kuullut tuollaista väitettä. Moni sanoo, että on vaikeampaa kuin nuorempana. Vaikea ja mahdoton ovat eri asioita.

Vierailija
133/255 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos painoindeksi on 25, vaatekoko 38 on kyllä käytännössä utopiaa, ellei puhuta jostain erikoisisoista ko'oista. Joillain kotimaisilla merkeillä koko 38 vastaa n. 42-44. Painoindeksillä 25 ei todellakaan mahdu esim. Ralph Laurenin tai Filippa K:n 38-kokoon.

Painoindeksi 25 tarkoittaa esim., että 165-senttinen nainen painaa 68 kiloa. Se on kyllä aika paljon sen mittaiselle. Riippuu ihmisen raamista, miten tukevalta näyttää. Jos rakenne on roteva, paino on ihan OK, mutta vaatekoko 38 voi kyllä tuosta rotevuudesta johtuen jäädä haaveeksi.

Vierailija
134/255 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo 68-vuotias ja hoikahko 175 cm ja 65 kiloa. Kuusikymppiseksi asti olin noin 58-60 kiloinen. Nyt lääkitys, joka vaikuttanut hormonitasapainoon lihottaa helposti, siksi olen antanut itselleni luvan hienoiseen painonnousuun eli 65 kiloon. Harrastan liikkumista, enkä muutenkaan makoile kovin pitkää paikoillani vaan puuhailen kaikenlaista. En juurikaan ahmi ruokaa tai syö herkkuja päivittäin. Aika helppoa on ollut painon kurissa pitäminen, kun vaakaa itsensä päivittäin. Silloin voi tehdä ”korjausliikkeen” helposti ennen kuin paino pääsee nousemaan liikaa, jolloin pudottaminen tuskallista suorastaan,

Vierailija
135/255 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei peliä ole menetetty vaikka paino olisi karannut käsistä ja vyötärökin olisi jo kadotettu sillä painoa pystyy pudottamaan ja vartaloakin voi muokata vielä vaikka eläkkeelle jäädessä. 40-65 ikävuoden aikana painoni oli noussut n. 20 kg, vyötärön ympärystässä oli siinäkin melkein 20 cm liikaa, sokeriarvot olivat koholla enkä jaksanut edes kävellä kerrallaan paria kilonmetriä enempää. Otin itseäni niskasta kiinni ja tein elämäntaparemontin jonka seurauksena painosta lähti vuoden aikana 20 kg ja vyötärö kapeni 20 cm, sokeriarvot asettuivat kohdalleen ilman lääkitystä ja kunto koheni niin, että pystyin kävelemään kerrallaan 8000-10 000 askelta useampana päivinä viikossa ja painon pudottua aloin käymään vielä kuntosalilla 2 kettaa viikossa. Koska ruokavaliomuutokseni ruokailurytmimuutokset sekä liikuntamuutokset ovat pysyviä niin painoni on pysynyt jo 5 vuotta vaivatta niissä lukemissa mihin se asettui painon pudotuksen seurauksena.

Vierailija
136/255 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos painoindeksi on 25, vaatekoko 38 on kyllä käytännössä utopiaa, ellei puhuta jostain erikoisisoista ko'oista. Joillain kotimaisilla merkeillä koko 38 vastaa n. 42-44. Painoindeksillä 25 ei todellakaan mahdu esim. Ralph Laurenin tai Filippa K:n 38-kokoon.

Painoindeksi 25 tarkoittaa esim., että 165-senttinen nainen painaa 68 kiloa. Se on kyllä aika paljon sen mittaiselle. Riippuu ihmisen raamista, miten tukevalta näyttää. Jos rakenne on roteva, paino on ihan OK, mutta vaatekoko 38 voi kyllä tuosta rotevuudesta johtuen jäädä haaveeksi.

No näin se nyt on, en mahda mitään. Olen normaalivartaloinen ja sopusuhtainen. Jos alkaisin lihomaan, aloittaisin jonkin liikuntaharrastuksen. Nyt on pysynyt itsestään vakiona tämä nykyinen lähes 30 vuotta.

Vierailija
137/255 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin superhoikka 30-vuotiaana. Nyt pullukka viisikymppinen. Liikun ja syön sanalla tavalla kuin ennen. Hormonitoiminnan muutokset ja huonot yöunet lihottaa. 

Aerobinen liikunta ei estä lihaskatoa joka vähentää energiankulutusta.

Tässä toinen samanlainen. Mikä auttaa tähän? Pitääkö vaihtaa lenkkeily puntteihin? 😭

Laihdutuksen kannalta väitän puntteja tehokkaammaksi kuin lenkkeilyä.Nopein rasvanpoltto tulee lihastreenillä yhdistettynä sopivaan dieettiin.Rasvaa palaa lihasten palautuessa harjoittelusta,siis jos dieetti on oikea(tarpeeksi proteiinia).

Vierailija
138/255 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sirous on synnynnäinen ruumiinrakenne, ei sitä voi itse hankkia, mutta hoikkana pysymiseen voi itse vaikuttaa. Ei noin nuorena kyllä normaalisti vielä kukaan liho, vaan vasta yli viisikymppisenä alkaa tulla jaksamisongelmia ja vaihdevuodet, jotka usein johtavat painonnousuun. Itsellenikin kävi niin, mutta onnistuin pudottamaan painon takaisin normaaliin.

On kamalaa, että joillain on epäsuotuisat geenit ja he ovat isokokoisia ja romuluisia

Vierailija
140/255 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En laske kaloreita, ja herkkuja menee vähän liikaa ajoittain. Muuten syön ihan perusterveellisesti. Yleensä vähän reilumman aamupalan, kevyen lounaan, joskus välipalan ja kotona päivällisen. En napostele pitkin päivää. Omalla kohdalla johtuu kuitenkin varmaan geeneistä, koska työtä tämän eteen ei tarvitse tehdä (vielä). Ikää 38v. Liikunta koostuu kävelylenkeistä, työmatkapyöräilyistä ja kevyistä lihastreeneistä.

Tästäkin ois kiva tietää, mikä on "reilumpi aamupala"; jollekin kun se on buffetaamiainen hotellissa, jollekin yhden leivän sijaan kaks. Eli siis uskokaa: tää on näkemysasia ja hoikat syö yksinkertaisesti vähemmän, vaikka sitä vaan "luonnostaan"

Pari leipäpalaa juustolla, pari desiä turkkilaista jogurttia marjoilla, lasi appelsiinimehua ja hedelmä. Joskus syön leivän ja jogurtin sijaan kaurapuuroa, päälle reilusti raejuustoa ja marjoja. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä