Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä 30+ naisia jotka olisivat oikeasti pysyneet hoikkina ja siroina?

Vierailija
17.05.2026 |

Millaisella päivittäisellä ruokavaliolla ja millaisella liikunnalla? Mitat? Kun ihan oikeaa sanotaan, että yli kolmenkymmenen tuo on mahdotonta, niin kiinnostaa.

Kommentit (121)

Vierailija
121/121 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sirous taas on ruumiinrakennetta, ei kaikki hoikat ja normaalivartaloiset ole siroja. 
Mutta huomattava painon nouseminen ei selity iällä, vaan elintavoilla. 

Joo, ja vaikka sirous tuntuu olevan palstalla suuri ihanne, ja omaankin silmään se on toki parhaimmillaan erittäin kaunista, niin itse henkilökohtaisesti en edes haluaisi olla siro. 

Mä olen tyytyväinen bmi 19-21 välillä olevaan painoon, hyvään ryhtiin ja pystyvään kehoon. Esim. tänä viikonloppuna juoksin 10km/h kympin, vaikka varmaan puolet matkasta oli ylämäkeä. Sirovartaloisia jos näkee lenkillä, niin ne jää kauas taakse. 
Eikä tämä ole mikään kilpailu, mutta kun itse tykkään vauhdista, juoksusta, lumilautailusta, luisteluhiihdosta ym., niin olen tyytyväinen että on luonnostaan enemmän atleettinen kehotyyppi eikä se pienin ja siroin :) 

Mitä mielestäsi siis tarkoittaa siro? Alipainoista?

Siro on sellainen kapea ja pieniluinen kehotyyppi, jolle tosiaan alipaino on tyypillistä ilman, että se on epäterveellistä. 
Roteva taas on leveä ja isoluinen kehotyyppi, jolle on tyypillistä ylipaino ilman, että se on epäterveellistä. 

Itse olen tuolta väliltä. 

Olenkohan roteva?

Saatan olla.

BMI 25 lähellä. Vielä hieman ylipainoa.

Ja voin silti jo tuntea rintaluut. Hartiatkin leveät.

Mutta eikö se rotevalle todellakaan ole epäterveellistä, pieni ylipaino? Toki tässä alaspäin pyritään.

Joillain on ruumiinrakenne sellainen luonnostaan voimakkaampi ja isompi, jolloin esim. bmi 25-26 on aivan eri asia kuin vaikkapa sirolla pieniluisella ja hennolla, jolle jo bmi 22-23 voi olla liikaa ja pulleamman näköistä kuin tuo rotevan bmi 25-26.

Jotkut rotevarakenteisethan ovat aika timmejä, vaikka painoa on paljonkin. Ruumiinrakenteeltaan rotevammilla on usein myös äärimmäisen vaikea pitää painoa alhaalla, kun taas ruumiinrakenteeltaan siroilla voi olla vaikeuksia saada lisää painoa vaikka yrittäisivät. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla