Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä 30+ naisia jotka olisivat oikeasti pysyneet hoikkina ja siroina?

Vierailija
17.05.2026 |

Millaisella päivittäisellä ruokavaliolla ja millaisella liikunnalla? Mitat? Kun ihan oikeaa sanotaan, että yli kolmenkymmenen tuo on mahdotonta, niin kiinnostaa.

Kommentit (332)

Vierailija
241/332 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelen, kävelen, kävelen. Omistan auton mutta käytän sitä ehkä kerran viikossa-kahdessa johonkin. Työmatkat menee kävellen, kauppareissut kävellen. En käytä alkoa juurikaan. Aamupalaksi yleensä pelkästään kahvia, lounaaksi salaattia (ja se syödään rauhassa, ei työpöydän ääressä kiireellä), illalla jotain "kunnon" ruokaa. En napostele enkä syö karkkia, suklaata joskus. Juustot mun pahe :)

Vierailija
242/332 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävelen, kävelen, kävelen. Omistan auton mutta käytän sitä ehkä kerran viikossa-kahdessa johonkin. Työmatkat menee kävellen, kauppareissut kävellen. En käytä alkoa juurikaan. Aamupalaksi yleensä pelkästään kahvia, lounaaksi salaattia (ja se syödään rauhassa, ei työpöydän ääressä kiireellä), illalla jotain "kunnon" ruokaa. En napostele enkä syö karkkia, suklaata joskus. Juustot mun pahe :)

Ja tähän lisäys: Ikä 43, pituus 167, mitoista en osaa sanoa mutta vaatteet noin 34-38.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/332 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siro en ole koskaan ollutkaan. Se vaatii jo tietyn luuston rakenteen. Paino on samoissa luvuissa kuin lukiossa ja 20v vanhat farkut menee hyvin jalkaan. 

Vierailija
244/332 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä ole kuin koulupoikia trollaamassa 

Vierailija
245/332 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

45v, 163cm ja 52kg.

En harrasta liikuntaa ja elän roskaruoalla ja herkuilla.

Vierailija
246/332 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olin tuossa iässä hoikimmillani. Oli ehtiväinen taapero, jonka perässä piti juosta.

Useimmilla näin, oikeesti taaperoaikana hoikkana pysyminen on helppoa kun aikaa syömiseen ei oikeastaan ole.

Vierailija
247/332 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Syön mitä huvittaa ja jumppaan silloin tällöin.

N45

Mitähän mahtaa olla tämä "mitä" huvittaa? Minäpä veikkaan: ei paljoakaan!

Tuossa onkin olennainen havainto: kaikilla ihmisillä ei ole valtavaa himoa ahmia ruokaa ja juomaa yli tarpeensa. On helpompaa pysyä normaalipainossa ellei ole ahmimishäiriötä tai edes lohtusyömistapaa. Ei ihminen liho normaalilla kohtuullisella syömisellä. 

Onkin vähän eri asia, kuin että olisi hoikka ja siro.

Itse en harrasta välipaloja, enkä välitä oikein mistään herkuista. Ostin huhtikuussa sipsipussin, joka on yhä kaapissa avaamattomana.

Tällä normaalielämällä painoni on jo teininä asettunut mittoihin 165cm ja 66kg.

Se, että olisin hoikka, vaatii helvetin tiukkaa ruokavaliota ja äärimmäisen tarkkaa kalorien laskemista. Mitään rentoa peruselämää ei silloin voi elää.

Vierailija
248/332 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koko aikuiselämän ollut melkein saman painoinen lukuunottamatta raskausaikoja. Syy tähän on varmaan siinä, että en pelkää nälän tunnetta ollenkaan. Tosi usein nykyään ihmiset tuntuu pelkäävän sitä ja useat ruokaan liittyvät artikkelit on sellaisia missä puhutaan miten joku ruoka "pitää nälän poissa". Ihan kuin nälkä olisi jokin kamala hirviö. 

Vierailija
249/332 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tähän lisäys: Ikä 43, pituus 167, mitoista en osaa sanoa mutta vaatteet noin 34-38.

Itse en edes omista autoa, enkä alle 5km suuntaansa matkoihin suostu maksamaan julkisista. Eli kävelen tai pyöräilen.

Ja olen siis tuo, jonka mitat tällä elämällä 165cm ja 66kg.

Alkoholia en käytä ollenkaan.

Vierailija
250/332 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en edes omista autoa, enkä alle 5km suuntaansa matkoihin suostu maksamaan julkisista. Eli kävelen tai pyöräilen.

Miten tämä liittyy aiheeseen?

Vierailija
251/332 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Itseasiassa painan noin -10kg vähemmän kuin painavimmillaan teininä vaikka en silloinkaan ollut ylipainoinen. N30+

Vierailija
252/332 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä liittyy aiheeseen?

Siten, ettei tuolla samalla kaavalla joku toinen pysy hoikkana. Kun osasta kommenteista nousee esille ajatusta, että mikäli et ole hoikka, niin on yhtäkuin istut kotona syömässä sipsejä ja suklaata.

Vierailija
253/332 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Syön mitä huvittaa ja jumppaan silloin tällöin.

N45

Sama  ohje ylipainoisilla.

Vierailija
254/332 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katos kun naisilla tuo hormonitoiminta muuttuu ja se paino nousee, mikä itse asiassa sitten ikääntyessä suojaa. Ne laihat loukkaantuu herkemmin, luut katkeilee ja tasapaino huono. 

Laihalla tasapaino huono?? Just joo... ne ~120 kiloiset tuki- ja liikuntaelin vam mai set näyttääkin olevan kaikkien varmimpia kävelijöitä... ja ei todellakaan. Ne päinvastoin näyttää siltä että kompastuvat jo matonreunaan ja sitten mennään koko ruhon painolla tonttiin, lonkka murtumat ym.

Vierailija
255/332 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katos kun naisilla tuo hormonitoiminta muuttuu ja se paino nousee, mikä itse asiassa sitten ikääntyessä suojaa. Ne laihat loukkaantuu herkemmin, luut katkeilee ja tasapaino huono. 

Laihalla tasapaino huono?? Just joo... ne ~120 kiloiset tuki- ja liikuntaelin vam mai set näyttääkin olevan kaikkien varmimpia kävelijöitä... ja ei todellakaan. Ne päinvastoin näyttää siltä että kompastuvat jo matonreunaan ja sitten mennään koko ruhon painolla tonttiin, lonkka murtumat ym.

En voisi olla enempää samaa mieltä. On pikkuisen kovempi isku saada tuolla 120kg painolla vaikka jotain hajalle, vs. 50kg....

Vierailija
256/332 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voisi olla enempää samaa mieltä. On pikkuisen kovempi isku saada tuolla 120kg painolla vaikka jotain hajalle, vs. 50kg....

joo mutta muut voi olla isommalla vahvemmat

Vierailija
257/332 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nainen pitäisi olla liian laiha, vaikka joku on hoikka tai normaali? Ravitsemus on keholle tärkeää. Älkää miellyttäkö liikaa miehiä jos ollenkaan. Terveys ensin ja oma hyvinvointi.

Vierailija
258/332 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi nainen pitäisi olla liian laiha, vaikka joku on hoikka tai normaali? Ravitsemus on keholle tärkeää. Älkää miellyttäkö liikaa miehiä jos ollenkaan. Terveys ensin ja oma hyvinvointi.

Joku voi haluta olla hoikka vaan ihan omasta tahdostaan?

Vierailija
259/332 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän 30+ ole ikä eikä mikään. 20 raskauskiloa lähti viikoissa. 

Kyllä minä vielä 48-vuotiaana olin hoikka. Ihan samalla tavalla söin kuin koko elämäni: terveellisesti, mutta kaikkea.

Kun vaihdevuodet koittivat, niin tilanne muuttui. Vaikka aloin syömään kolmanneksen vähemmän.

Vierailija
260/332 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, milläs mitoilla tällaista elämää elellään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi