Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinusta ihmiset ilkeämpiä nykyään

Vierailija
17.05.2026 |

Enkä puhu nyt vaan netissä tai somessa vaan ihan naamatustenkin. Monella ihmisellä ihme pakko jatkuvasti korostaa itseään, piikitellä ja pienentää muita. 
Olen itse luonteeltani kiltti, en osaa lainkaan puolustaa itseäni ja jään näissä piikittelyissä aina toiseksi. Jälkeen päin harmittaa, etten taaskaan saanut sanottua mitään. Olen tosi uupunut näihin tilanteisiin, en vaan jaksa ilkeilyä. Töissäkin olisi tosi mukavaa jos kaikki vaan hymyssä suin tekisi hommansa ja puhallettaisiin yhteen hiileen. Vaan kun aina jonkun pitää lytätä muita ja korostaa itseään. Myös selkäänpuukotus on tavallista. 

Miten te muut jaksatte tätä? Vai oletteko niin sanavalmiita, että annatte aina takaisin?

Kommentit (107)

Vierailija
101/107 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kysele, miksi asiat ennen olivat paremmin kuin nyt, sillä et sinä viisauttasi sitä kysy. Saarnaaja 7:10

Vierailija
102/107 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen luonteeltani myös kiltti ja empaattinen. En vastaa piikittelyyn, koska se ei tunnu asialliselta. Ajattelen myös ettei siihen tarvitse osata sanoa mitään ovelaa takaisin jos ei vain tule mitään mieleen. Yritän selvittää asian, jos en ole varma mitä toinen tarkoitti jollain tai jos jokin ei tuntunut hyvältä tilanteen salliessa. Jos on kovin myrkyllinen ilmapiiri, vaihdan maisemaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/107 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ovat. Nimettömänä kirjoittelu on aiheuttanut sen, että sanotaan sellaisia törkeyksiä, mutä ei kasvotusten olisi kehdannut. Myös televisio-ohjelmissa ilkutaan ja nauretaan toisille. Toisen kunnioitus puuttuu myös eduskunnasta. Koulussa opettajille huudellaan törkeyksiä.

Eron huomaa, kun katsoo jotain vuosikymmenten takaisia haastattelutilanteita vanhoissa televisio-ohjelmissa.

Samaa mieltä, ilkeämpiä ovat. Näin keski-ikään tulleena huomannut kyllä, että varmaan somenkin seurauksena entistä pahemmaksi mennyt. En enää suostu viettämään yhtään aikaa ilkeän tai piikikkään ihmisen kanssa. Nautin muutenkin omasta ja perheen rauhasta eniten. 

Vierailija
104/107 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilkeys on lisääntynyt, olet oikeassa. Ihmiset voi nykyään henkisesti tosi huonosti. Ja sitten kun päälle pistetään vielä ilmapiiri jossa esimerkiksi empatia ei kuuli politiikkaan niin mayhem on valmis. Jo tämä lausuma antaa joillekin sellaisen käsityksen että mitä epäempaattisempi olet, sitä paremmin itse selviät ja menestyt.

Minun on vaikeampi kuvitella epäempaattisempaa ja itsekkäämpää ihmistä kuin sellainen joka himoitsee toisen omaisuutta omaan käyttöönsä. Eli vasemmistolaisia. 

Inhoan vassareita. Kytätään, kontrolloidaan, mitään omaisuutta ei saisi olla ja auta armias, jos joku työllään on vähän enemmän saanut kuin toinen.

”Älä himoitse lähimmäisesi huonetta.

Älä himoitse lähimmäisesi vaimoa äläkä hänen palvelijaansa, palvelijatartaan, härkäänsä, aasiansa äläkä mitään, mikä on lähimmäisesi omaa."

Vierailija
105/107 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä mietin, että ennen oli ihmisillä jonkinlaiset käytöstavat. Nykyään ne puuttuu monilta. Ennen huudeltiin törkeyksiä somessa, nykyään ihan tavallisissa tilanteissa työpaikoilla päin naamaakin. 

Ap

Monella työpaikalla on nollatoleranssi asiattomaan käytökseen. Tämä on siis ihan korostunutta nykyään. Kaikki huono käytös koetetaan kitkeä. 

Tuo kyllä tekee ihmisistä myös aika varovaisia. Toisaalta tykkään kun en yhtään jaksa kuunnella muiden sättimistä selän takana.

Se nollatoleranssi on vain sanahelinää. Väitetään, että kiusaamista ei sallita, mutta kyllä kuitenkin sallitaan ja jos sen ottaa puheeksi, joutuu itse eristetysksi, saa potkut tai ei saa jatkossa töitä jos on määräaikainen. Ja paikoissa, joissa kiusataan, solmitaankin mielellään määräaikaisia. Sen sijaan kiusaajat saavat usein vakitöitä tai uusia soppareita, koska heidän ilkeintä ja itsekorostusta pidetään hauskana. 

Vierailija
106/107 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, näin on. Joutuu useammin puolustamaan heikompia/kiltimpiä myös tällä palstalla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
107/107 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkona kulkee nörttejäkin jotka ovat itseilluusiossa, ja luulevat olevansa koviakin. Mulkkaavat ja yksi vittuili kun kävelin hänen tiellään muka. Tapeltiin ja voitin sen. Olisin voinut satuttaa kun yritti lyödä. Aivan narsisti mies oli. Tapahtui ulkoilureitillä.

Joojoo veeti, kaikkihan nyt netissä voittavat tappelut. Todellisuudessa tulit sieltä räkä poskella ja kuola huulessa🤭🤭

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi