Onko sinusta ihmiset ilkeämpiä nykyään
Enkä puhu nyt vaan netissä tai somessa vaan ihan naamatustenkin. Monella ihmisellä ihme pakko jatkuvasti korostaa itseään, piikitellä ja pienentää muita.
Olen itse luonteeltani kiltti, en osaa lainkaan puolustaa itseäni ja jään näissä piikittelyissä aina toiseksi. Jälkeen päin harmittaa, etten taaskaan saanut sanottua mitään. Olen tosi uupunut näihin tilanteisiin, en vaan jaksa ilkeilyä. Töissäkin olisi tosi mukavaa jos kaikki vaan hymyssä suin tekisi hommansa ja puhallettaisiin yhteen hiileen. Vaan kun aina jonkun pitää lytätä muita ja korostaa itseään. Myös selkäänpuukotus on tavallista.
Miten te muut jaksatte tätä? Vai oletteko niin sanavalmiita, että annatte aina takaisin?
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillekin vittuillaan, joillekin ei. Tai jos vittuillaan, niin hoidetaan asiat niin, ettei enää vittuilla. Potkuja on suht helppo hommata, jos ottaa pitkäjänteisesti asian hoitaakseen.
S avustajat on aina salakavalia.
https://www.vauva.fi/keskustelu/6450352/epaonnistunut-ulossavustus-ja-h…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä mulle kukaan vittuile eikä piikittele. Luultavasti musta huokuu jonkinasteinen hulluus tai jotain. Toki olen myös melko korkeassa asemassa työpaikalla. Sen olen huomannut, että isoimmissa firmoissa kandee tulla hyvin toimen ainakin esimiehen esimiehen kanssa ja pienemmissä omistajien ja tj:n knssa. Ei kuule vittuile kukaan.
Voi pikkuista, ihanko noin. Pienen ihmisen grandioosi narsismiko se sieltä paistaa: 99.999% ihmisistä ei vit…välitä asemastasi, ei toimarista, ei muka hulluudestasi. Reppana
No, ne vittuilijat välittää ja jättää mut rauhaan.
V sana ei ole koriste kirjoituksessa. Ehkä muuta sen sijaan. Tässä esim: räyhähenget?
😂 Ei ihme jos sua kiusataan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillekin vittuillaan, joillekin ei. Tai jos vittuillaan, niin hoidetaan asiat niin, ettei enää vittuilla. Potkuja on suht helppo hommata, jos ottaa pitkäjänteisesti asian hoitaakseen.
S avustajat on aina salakavalia.
https://www.vauva.fi/keskustelu/6450352/epaonnistunut-ulossavustus-ja-h…
Mikä siinä on ettei joihinkin tehoa perus ulossavustus joka toimii kaikkiin muihin? Sitten vielä jotenkin kääntävät sen päinvastaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todnäk olet vain liian herkkä, etkä ymmärrä huumoria. Ihan normaalia vähän piikitellä ja heittää läppää. Jos siitä sitten ottaa itseensä, niin voisi katsoa myös peiliin.
Mitä huumoria se on jos kukaan ei naura?
Eikö huumorin tunnusmerkki ole se, että se on hauskaa, jopa naurettavaa?
Ap
No meilläpä kaikki nauraa.
Eivät, tai eivät tuo esille. Ennen piti vain sopeutua, tähän uskottiin, hillitse itsesi, puhuttiin arvoista, sen varjolla hiostettiin. Vai ovatko sitten vihassa olijat niin vanhoja etteivät jaksa mene tiedä.
Ap, ovat mielestäni ilkeämpiä. Annetaan esim ystävistä palautetta kuin jostain palvelumuodosta yms. Itseäni on alettu esim analysoida tyyliin, olet sellainen ja tällainen jne aivan kuin olisin sitä pyytänyt :((( Kuvitellaan, että saa sanoa toiselle, mitä vaan.
Vierailija kirjoitti:
En ole huomannut mitään ilkeyttä, mutta en ole antanut aihettakaan.
Ilkeys ei aihetta tai syytä kysele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillekin vittuillaan, joillekin ei. Tai jos vittuillaan, niin hoidetaan asiat niin, ettei enää vittuilla. Potkuja on suht helppo hommata, jos ottaa pitkäjänteisesti asian hoitaakseen.
S avustajat on aina salakavalia.
https://www.vauva.fi/keskustelu/6450352/epaonnistunut-ulossavustus-ja-h…
Mikä siinä on ettei joihinkin tehoa perus ulossavustus joka toimii kaikkiin muihin? Sitten vielä jotenkin kääntävät sen päinvastaiseksi.
Kaikista pääsee eroon, jos oikeat ihmiset niin haluaa. Joskus se vaan maksaa vähän enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillekin vittuillaan, joillekin ei. Tai jos vittuillaan, niin hoidetaan asiat niin, ettei enää vittuilla. Potkuja on suht helppo hommata, jos ottaa pitkäjänteisesti asian hoitaakseen.
S avustajat on aina salakavalia.
https://www.vauva.fi/keskustelu/6450352/epaonnistunut-ulossavustus-ja-h…
Mikä siinä on ettei joihinkin tehoa perus ulossavustus joka toimii kaikkiin muihin? Sitten vielä jotenkin kääntävät sen päinvastaiseksi.
Kaikista pääsee eroon, jos oikeat ihmiset niin haluaa. Joskus se vaan maksaa vähän enemmän.
Varmaan luulet olevasi hyväkin ihminen? Sädekehä päässä ja hovi ympärillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillekin vittuillaan, joillekin ei. Tai jos vittuillaan, niin hoidetaan asiat niin, ettei enää vittuilla. Potkuja on suht helppo hommata, jos ottaa pitkäjänteisesti asian hoitaakseen.
S avustajat on aina salakavalia.
https://www.vauva.fi/keskustelu/6450352/epaonnistunut-ulossavustus-ja-h…
Mikä siinä on ettei joihinkin tehoa perus ulossavustus joka toimii kaikkiin muihin? Sitten vielä jotenkin kääntävät sen päinvastaiseksi.
Kaikista pääsee eroon, jos oikeat ihmiset niin haluaa. Joskus se vaan maksaa vähän enemmän.
Varmaan luulet olevasi hyväkin ihminen? Sädekehä päässä ja hovi ympärillä.
😂 Taisi osua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillekin vittuillaan, joillekin ei. Tai jos vittuillaan, niin hoidetaan asiat niin, ettei enää vittuilla. Potkuja on suht helppo hommata, jos ottaa pitkäjänteisesti asian hoitaakseen.
S avustajat on aina salakavalia.
https://www.vauva.fi/keskustelu/6450352/epaonnistunut-ulossavustus-ja-h…
Mikä siinä on ettei joihinkin tehoa perus ulossavustus joka toimii kaikkiin muihin? Sitten vielä jotenkin kääntävät sen päinvastaiseksi.
Kaikista pääsee eroon, jos oikeat ihmiset niin haluaa. Joskus se vaan maksaa vähän enemmän.
Varmaan luulet olevasi hyväkin ihminen? Sädekehä päässä ja hovi ympärillä.
😂 Taisi osua?
Kyllä, myönnän että osui. Kaltaisesi häiriköt ovat tuhonneet erään rakkaan ihmisen elämän. Hän oli kiltti ja empaattinen. Ja sinunlaiset hirviöt tykkäävät käyttää sellaista hyväksi ja talloa maahan. Mutta sanoillani ei tosissaan ole väliä koska sinun kaltaista hirviötä ei voi mikään pelastaa. Täytyy vain hyväksyä että olette olemassa ja samalla ulostaa teidät pois omasta elämästä ja arjesta. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todnäk olet vain liian herkkä, etkä ymmärrä huumoria. Ihan normaalia vähän piikitellä ja heittää läppää. Jos siitä sitten ottaa itseensä, niin voisi katsoa myös peiliin.
Anna kun arvaan, olet myös näitä ihmisiä jotka joukolla hyökkäävät yhden kimppuun? Koska olet pelkuri, joka ei pärjää ilman laumaansa.
Tuon näkee täälläkin ketjussa kun kovin ilkeä nailauma alkaa haukkua jotain julkista vaikka kohde ei ole tehnyt heille mitään pahaa eikä tuonne heitä. Nämä hirviönaist kasvottomana ja nimettömänä sykee hyvin ihottavaa kielenkäyttöä. Sitten kun ketju poistetaan niin ulvovat että asialliset ketjut Mode poistaa. Mitä tyydytystä nämä hirviöt saa.????????👹👹👹👹
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillekin vittuillaan, joillekin ei. Tai jos vittuillaan, niin hoidetaan asiat niin, ettei enää vittuilla. Potkuja on suht helppo hommata, jos ottaa pitkäjänteisesti asian hoitaakseen.
S avustajat on aina salakavalia.
https://www.vauva.fi/keskustelu/6450352/epaonnistunut-ulossavustus-ja-h…
Mikä siinä on ettei joihinkin tehoa perus ulossavustus joka toimii kaikkiin muihin? Sitten vielä jotenkin kääntävät sen päinvastaiseksi.
Kaikista pääsee eroon, jos oikeat ihmiset niin haluaa. Joskus se vaan maksaa vähän enemmän.
Varmaan luulet olevasi hyväkin ihminen? Sädekehä päässä ja hovi ympärillä.
😂 Taisi osua?
Kyllä, myönnän että osui. Kaltaisesi häiriköt ovat tuhonneet erään rakkaan ihmisen elämän. Hän oli kiltti ja empaattinen. Ja sinunlaiset hirviöt tykkäävät käyttää sellaista hyväksi ja talloa maahan. Mutta sanoillani ei tosissaan ole väliä koska sinun kaltaista hirviötä ei voi mikään pelastaa. Täytyy vain hyväksyä että olette olemassa ja samalla ulostaa teidät pois omasta elämästä ja arjesta. :)
Eli tuttusi oli kusipää, josta haluttiin eroon ja sitten päästiin (rahalla)? Siihen viittasin sillä, että ihmisistä kyllä pääsee eroon. Ihme ammattiväärinkäsittäjää täällä, jeesus.
Suurin osa tapaamistani ihmisistä on huomaavaista ja suht hyvätapaisia. En ole huomannut ilkeilyn lisääntyneen muualla kuin nettikeskusteluissa.
Mielestäni 2000-luvun alku oli huomattavasti ilkeämpää aikaa kuin nykyisyys on. Hyvänä esimerkkinä se miten silloin riepoteltiin ja kiusattiin julkkiksia mediassa. Ei ihan yhtä törkeää kirjoittelua ja yksityiselämän häpäisyä enää ole. Myös televisiossa ja muussa viihteessä ilkeily oli nollarilla in. Oli Idolsit, Heikoimmat lenkit ynnä muut.
Se on se nykyajan minä-keskeisyys. Ei kiinnosta kuin oma napa, tätä olen huomannut erityisesti nuoremmissa työntekijöissä 25-35-vuotiaissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillekin vittuillaan, joillekin ei. Tai jos vittuillaan, niin hoidetaan asiat niin, ettei enää vittuilla. Potkuja on suht helppo hommata, jos ottaa pitkäjänteisesti asian hoitaakseen.
S avustajat on aina salakavalia.
https://www.vauva.fi/keskustelu/6450352/epaonnistunut-ulossavustus-ja-h…
Mikä siinä on ettei joihinkin tehoa perus ulossavustus joka toimii kaikkiin muihin? Sitten vielä jotenkin kääntävät sen päinvastaiseksi.
Kaikista pääsee eroon, jos oikeat ihmiset niin haluaa. Joskus se vaan maksaa vähän enemmän.
Varmaan luulet olevasi hyväkin ihminen? Sädekehä päässä ja hovi ympärillä.
A. Totesin mitä olen yrityselämässä vuosikymmenien aikana nähnyt.
B. En väittänyt olevani hyvä ihminen.
C. Hengitä syvään.
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä mietin, että ennen oli ihmisillä jonkinlaiset käytöstavat. Nykyään ne puuttuu monilta. Ennen huudeltiin törkeyksiä somessa, nykyään ihan tavallisissa tilanteissa työpaikoilla päin naamaakin.
Ap
Sellaiseksi se ympäröivä kulttuuri väkisin ajaa. Jos koko ajan on vain saatavilla negatiivisia kokemuksia ihan sama miten itse käyttäytyy niin jossain vaiheessa alkaa käyttäytyä samoin kuin muut. Ei samarialaisena mitään voita vaan käytetään vain hyväksi.
Oletko kenties naisvaltaisella alalla?
Minun on vaikeampi kuvitella epäempaattisempaa ja itsekkäämpää ihmistä kuin sellainen joka himoitsee toisen omaisuutta omaan käyttöönsä. Eli vasemmistolaisia.