Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinusta ihmiset ilkeämpiä nykyään

Vierailija
17.05.2026 |

Enkä puhu nyt vaan netissä tai somessa vaan ihan naamatustenkin. Monella ihmisellä ihme pakko jatkuvasti korostaa itseään, piikitellä ja pienentää muita. 
Olen itse luonteeltani kiltti, en osaa lainkaan puolustaa itseäni ja jään näissä piikittelyissä aina toiseksi. Jälkeen päin harmittaa, etten taaskaan saanut sanottua mitään. Olen tosi uupunut näihin tilanteisiin, en vaan jaksa ilkeilyä. Töissäkin olisi tosi mukavaa jos kaikki vaan hymyssä suin tekisi hommansa ja puhallettaisiin yhteen hiileen. Vaan kun aina jonkun pitää lytätä muita ja korostaa itseään. Myös selkäänpuukotus on tavallista. 

Miten te muut jaksatte tätä? Vai oletteko niin sanavalmiita, että annatte aina takaisin?

Kommentit (107)

Vierailija
41/107 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miten te muut jaksatte tätä? Vai oletteko niin sanavalmiita, että annatte aina takaisin?"

Ensin ajattelin, että kun väistän ja yritän olla kaikessa mieliksi, niin tilanne korjaantuu. Se kuitenkin vaan muuttui pahemmaksi ja kiusaajista tuli ilkeämpiä ja hyökkäävämpiä. Niinpä oli sitten pakko opetella puolustautumaan. Jälkimmäistä kehittelen kovasti, vaikka se ei ole minulle luontaista. Olen luonteeltani rauhaa rakastava ja haluaisin olla kaikkien kaveri, mutta jotkut haluavat vain olla riidoissa.

Vierailija
42/107 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta se kiltteys ja ala sanomaan vastaan. Minä opin tämän iän myötä. Nuorena olin nynny. Haukkukoon vaan nuoriso minua känkkäränkäksi muoriksi. Siitä vaan, täältä pesee.

Ei kannata sanoa mitään vastaan jos ei osaa. Muuten pilkataan vielä enemmän. Itse en ole lainkaan sanataitava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/107 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

2. kirje Timoteukselle 3

Lopunajan ihmiset

 

1Sinun on tiedettävä, että viimeisinä päivinä koittavat vaikeat ajat. 2Silloin ihmiset rakastavat vain itseään ja rahaa, he ovat rehenteleviä ja pöyhkeitä, he herjaavat ja ovat vanhemmilleen tottelemattomia. He ovat kiittämättömiä, jumalattomia, 3rakkaudettomia, leppymättömiä, panettelevia, väkivaltaisia ja raakoja, kaiken hyvän vihollisia, 4petollisia, häikäilemättömiä ja järjettömiä. He rakastavat enemmän nautintoja kuin Jumalaa, 5he ovat ulkonaisesti hurskaita mutta kieltävät uskon voiman. Karta sellaisia!

Vierailija
44/107 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei kannata sanoa mitään vastaan jos ei osaa. Muuten pilkataan vielä enemmän. Itse en ole lainkaan sanataitava."

Oli pakko ruveta inttämään vastaan. Ei siitä muuten mitään tule. He eivät halua päästä sopuun. Yritetty on kymmeniä kertoja.

Vierailija
45/107 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! Eivät paljasta uhrille vaikja tietävät tämön olevan rikosten ja sabotointien kohde. 

Vierailija
46/107 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin vittuillaan, joillekin ei. Tai jos vittuillaan, niin hoidetaan asiat niin, ettei enää vittuilla. Potkuja on suht helppo hommata, jos ottaa pitkäjänteisesti asian hoitaakseen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/107 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todnäk olet vain liian herkkä, etkä ymmärrä huumoria. Ihan normaalia vähän piikitellä ja heittää läppää. Jos siitä sitten ottaa itseensä, niin voisi katsoa myös peiliin. 

Vierailija
48/107 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todnäk olet vain liian herkkä, etkä ymmärrä huumoria. Ihan normaalia vähän piikitellä ja heittää läppää. Jos siitä sitten ottaa itseensä, niin voisi katsoa myös peiliin. 

Mitä huumoria se on jos kukaan ei naura?

Eikö huumorin tunnusmerkki ole se, että se on hauskaa, jopa naurettavaa?


Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/107 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Aina on julkisen vessan seinillä ollut törkeyksiä, mutta ennen normaali ihminen altistui niille ulinoille vain käydessään huoltoaseman WC:ssä. Nyt suuri osa kansasta viettää suuren osa ajastaan tuijottamalla vessanseinäkirjoitusten nykymuotoa eli somea ja esim tätä palstaa. 

Sanoisin että ihmiset ovat nykyään keskimäärin paljon fiksumpia, paremmin perillä maailman asioista ja valveutuneempia kuin esim 90 luvulla jolloin ei ollut nettiä. 

Haittapuoli on sitten nuo vessanseinäkirjoitukset sekä median negatiiviset painotukset. 

Vierailija
50/107 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todnäk olet vain liian herkkä, etkä ymmärrä huumoria. Ihan normaalia vähän piikitellä ja heittää läppää. Jos siitä sitten ottaa itseensä, niin voisi katsoa myös peiliin. 

Klassinen esimerkki narsistisesta ihmisestä, joka pyrkii kääntämään oman huonon käytöksensä uhrin syyksi. Ei ole normaalia aiheuttaa tahallaan paskaa fiilistä toiselle ihmiselle. Ehkä kannattaa kehittää sitä omaa huumorintajua, jos ainoastaan muiden alas painaminen saa oman olon hilpeäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/107 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilkeys on lisääntynyt, olet oikeassa. Ihmiset voi nykyään henkisesti tosi huonosti. Ja sitten kun päälle pistetään vielä ilmapiiri jossa esimerkiksi empatia ei kuuli politiikkaan niin mayhem on valmis. Jo tämä lausuma antaa joillekin sellaisen käsityksen että mitä epäempaattisempi olet, sitä paremmin itse selviät ja menestyt.

Vierailija
52/107 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todnäk olet vain liian herkkä, etkä ymmärrä huumoria. Ihan normaalia vähän piikitellä ja heittää läppää. Jos siitä sitten ottaa itseensä, niin voisi katsoa myös peiliin. 

Klassinen kiusaajan kommentti. Hyi hitto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/107 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todnäk olet vain liian herkkä, etkä ymmärrä huumoria. Ihan normaalia vähän piikitellä ja heittää läppää. Jos siitä sitten ottaa itseensä, niin voisi katsoa myös peiliin. 

Anna kun arvaan, olet myös näitä ihmisiä jotka joukolla hyökkäävät yhden kimppuun? Koska olet pelkuri, joka ei pärjää ilman laumaansa.

Vierailija
54/107 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihervassarit eivät tunnetusti ymmärrä huumoria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/107 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Livenä? Ei todellakaan. Kasvottomana kuka tietää, kun ennen ei samanalaisia mahdollisuuksia ollut antaa "rehellistä" palautetta.

Vierailija
56/107 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisistä on tullut röyhkeämpiä. Sanotaan ääneen asioita mitkä voisi mieluummin pitää omana tietonaan. 

Vierailija
57/107 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihervassarit eivät tunnetusti ymmärrä huumoria.

Onko huumori sinusta hyvää jos kaikki nauraa vai kun vain sinä naurat?

Vierailija
58/107 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä mulle kukaan vittuile eikä piikittele. Luultavasti musta huokuu jonkinasteinen hulluus tai jotain. Toki olen myös melko korkeassa asemassa työpaikalla. Sen olen huomannut, että isoimmissa firmoissa kandee tulla hyvin toimen ainakin esimiehen esimiehen kanssa ja pienemmissä omistajien ja tj:n knssa. Ei kuule vittuile kukaan. 

Voi pikkuista, ihanko noin. Pienen ihmisen grandioosi narsismiko se sieltä paistaa: 99.999% ihmisistä ei vit…välitä asemastasi, ei toimarista, ei muka hulluudestasi. Reppana

No, ne vittuilijat välittää ja jättää mut rauhaan. 

V sana ei ole koriste kirjoituksessa. Ehkä muuta sen sijaan. Tässä esim: räyhähenget? 

Vierailija
59/107 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillekin vittuillaan, joillekin ei. Tai jos vittuillaan, niin hoidetaan asiat niin, ettei enää vittuilla. Potkuja on suht helppo hommata, jos ottaa pitkäjänteisesti asian hoitaakseen. 

S avustajat on aina salakavalia. 

Vierailija
60/107 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voi olla yhteydessä ensin pomoon ja jos sieltä ei tule apuja niin työsuojeluun. 

Viimeinen oljenkorsi on työterveyshuolto. Sieltä on sitten pakkokin jo tulla apuja. Voit saada saikkua, lääkkeitä, terapiaa, mutta saatat päästä myös samaan pöytään pomon, työsuojeluhenkilön, tt-lääkärin ja kiusaajan kanssa.

Voit yrittää toki ensin puhua kiusaajalle, että haluaako hän, että polkaiset tällaisen prosessin käyntiin vai alkaako hän olla ihmisiksi. Työkaverin omaan nilkkaan kosahtaa ainakin se, jos pääset koko kesäksi saikulle. Tuuraajaa tuskin tulee ja kiusaajankin työmäärä sitten lisääntyy. Ei ehkä ehdi niin paljon enää vittuilla muille.

Ollaan ihmisiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän