Onko sinusta ihmiset ilkeämpiä nykyään
Enkä puhu nyt vaan netissä tai somessa vaan ihan naamatustenkin. Monella ihmisellä ihme pakko jatkuvasti korostaa itseään, piikitellä ja pienentää muita.
Olen itse luonteeltani kiltti, en osaa lainkaan puolustaa itseäni ja jään näissä piikittelyissä aina toiseksi. Jälkeen päin harmittaa, etten taaskaan saanut sanottua mitään. Olen tosi uupunut näihin tilanteisiin, en vaan jaksa ilkeilyä. Töissäkin olisi tosi mukavaa jos kaikki vaan hymyssä suin tekisi hommansa ja puhallettaisiin yhteen hiileen. Vaan kun aina jonkun pitää lytätä muita ja korostaa itseään. Myös selkäänpuukotus on tavallista.
Miten te muut jaksatte tätä? Vai oletteko niin sanavalmiita, että annatte aina takaisin?
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
En ole huomannut mitään ilkeyttä, mutta en ole antanut aihettakaan.
Meepä asiakaspalveluun niin huomaat sen jatkuvasti kasvavan ilkeyden vaikka et olisikaan antanut aiheitta, ainoastaan palvella. Tein hommia monta vuotta kunnes oli pakko ottaa loparit etten joutuisi mielisairaalaan. Ennätys oli kaiketi Helsingin keskuksen puhelinoperaatorilla jossa joka ikinen puhelu alkoi rähinällä. Kesti puolit tuntia ja sitten otti loparit. Harmi kun en itse älynnyt tehdä samaa aikaisemmin mutta nyt on hyvä olla. Näin Stockmannilla.
Tässäkin ketjussa huomaa hyvin, miten jotkut ymmärtää tahalleen väärin ja ottaa itseensä, vaikka joku vain toteaisi yleisellä tasolla jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillekin vittuillaan, joillekin ei. Tai jos vittuillaan, niin hoidetaan asiat niin, ettei enää vittuilla. Potkuja on suht helppo hommata, jos ottaa pitkäjänteisesti asian hoitaakseen.
S avustajat on aina salakavalia.
https://www.vauva.fi/keskustelu/6450352/epaonnistunut-ulossavustus-ja-h…
Mikä siinä on ettei joihinkin tehoa perus ulossavustus joka toimii kaikkiin muihin? Sitten vielä jotenkin kääntävät sen päinvastaiseksi.
Kaikista pääsee eroon, jos oikeat ihmiset niin haluaa. Joskus se vaan maksaa vähän enemmän.
Varmaan luulet olevasi hyväkin ihminen? Sädekehä päässä ja hovi ympärillä.
😂 Taisi osua?
Kyllä, myönnän että osui. Kaltaisesi häiriköt ovat tuhonneet erään rakkaan ihmisen elämän. Hän oli kiltti ja empaattinen. Ja sinunlaiset hirviöt tykkäävät käyttää sellaista hyväksi ja talloa maahan. Mutta sanoillani ei tosissaan ole väliä koska sinun kaltaista hirviötä ei voi mikään pelastaa. Täytyy vain hyväksyä että olette olemassa ja samalla ulostaa teidät pois omasta elämästä ja arjesta. :)
Eli tuttusi oli kusipää, josta haluttiin eroon ja sitten päästiin (rahalla)? Siihen viittasin sillä, että ihmisistä kyllä pääsee eroon. Ihme ammattiväärinkäsittäjää täällä, jeesus.
Ei rahalla vaan kiusaamalla. Sitähän tämä ketju käsittelee. Ja aika nurinkurista väittää että vain kusipäitä kiusattaisiin. Yleensä se menee kyllä niin päin, että kiusaaja on se kusipää (koska päästään normaali ihminen ei yksinkertaisesti kiusaa muita).
Olen huomannut saman. Olen hoitoalalla ja melkeinpä joka päivä kuulee puhelin työssä haistattelua ja veetuilua. Helppo olla asiaton kasvottomana. Hoitohenkilökunta saa asiatonta käytöstä myös naamakkain. Jotkut ihmiset tietää hoitolinjaukset paremmin itse kuin jos hoitaja tai lääkäri niistä kertoo. Sanoin kerran yhdelle potilaalle, että miksi tulit , kun itse tiedät paremmin. Siitäkös se riemu nousi! Monesta ihmisestä on tullut röyhkeä ja hetimullekaikki- tyyppi. Näin se vaan on!
Vierailija kirjoitti:
Tässäkin ketjussa huomaa hyvin, miten jotkut ymmärtää tahalleen väärin ja ottaa itseensä, vaikka joku vain toteaisi yleisellä tasolla jotain.
Jep, kognitiiviset vinoumat ja negatiivisuusharha ovat yleisiä masennuksessa ja joissakin persoonallisuushäiriöissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillekin vittuillaan, joillekin ei. Tai jos vittuillaan, niin hoidetaan asiat niin, ettei enää vittuilla. Potkuja on suht helppo hommata, jos ottaa pitkäjänteisesti asian hoitaakseen.
S avustajat on aina salakavalia.
https://www.vauva.fi/keskustelu/6450352/epaonnistunut-ulossavustus-ja-h…
Mikä siinä on ettei joihinkin tehoa perus ulossavustus joka toimii kaikkiin muihin? Sitten vielä jotenkin kääntävät sen päinvastaiseksi.
Kaikista pääsee eroon, jos oikeat ihmiset niin haluaa. Joskus se vaan maksaa vähän enemmän.
Varmaan luulet olevasi hyväkin ihminen? Sädekehä päässä ja hovi ympärillä.
😂 Taisi osua?
Kyllä, myönnän että osui. Kaltaisesi häiriköt ovat tuhonneet erään rakkaan ihmisen elämän. Hän oli kiltti ja empaattinen. Ja sinunlaiset hirviöt tykkäävät käyttää sellaista hyväksi ja talloa maahan. Mutta sanoillani ei tosissaan ole väliä koska sinun kaltaista hirviötä ei voi mikään pelastaa. Täytyy vain hyväksyä että olette olemassa ja samalla ulostaa teidät pois omasta elämästä ja arjesta. :)
Eli tuttusi oli kusipää, josta haluttiin eroon ja sitten päästiin (rahalla)? Siihen viittasin sillä, että ihmisistä kyllä pääsee eroon. Ihme ammattiväärinkäsittäjää täällä, jeesus.
Ei rahalla vaan kiusaamalla. Sitähän tämä ketju käsittelee. Ja aika nurinkurista väittää että vain kusipäitä kiusattaisiin. Yleensä se menee kyllä niin päin, että kiusaaja on se kusipää (koska päästään normaali ihminen ei yksinkertaisesti kiusaa muita).
Sulla on vissiin luetun ymmärtämisen kanssa enemmänkin ongelmia?
Kyllä ovat, ei halua hyväksyä vähänkään erilaista persoonaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ovat, ei halua hyväksyä vähänkään erilaista persoonaa.
Kiusaaminen toimii usein ryhmädynamiikan välineenä, jolla pyritään vahvistamaan yhteisön sosiaalisia normeja ja hierarkioita. Sosiologisesta ja sosiaalipsykologisesta näkökulmasta kiusaamisen avulla voidaan luoda ryhmälle yhteisiä rajoja, osoittaa kuka kuuluu joukkoon ja ylläpitää tiettyjä käyttäytymismalleja tai arvoja sulkemalla poikkeavat yksilöt ulkopuolelle.
Oudointa on tuntemattomille huutelu. Ei tulisi mieleenikään alkaa arvostelemaan täysin vierasta ihmistä pukeutumisen tai ulkonäön perusteella. Ahdasmielisyyttä oli ennen vanhemmilla ihmisillä, mutta nykyään edes parikymppiset eivät kestä erilaisia ihmisiä, vaan kaikesta pitää huomauttaa, huutamalla, tönimällä tai irvistelemällä.
Kyllä, eikä ihmisillä ole tosielämässä kykyä enää keskustella mistään. Koko ajan räplätään kännykkää ja nuorten naisten elämä on pelkkää narsismia ostoksineen, somekuvineen ja yökerhoineen. Aivan kamalaa, en jaksa enää olla ihmisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa tapaamistani ihmisistä on huomaavaista ja suht hyvätapaisia. En ole huomannut ilkeilyn lisääntyneen muualla kuin nettikeskusteluissa.
Mielestäni 2000-luvun alku oli huomattavasti ilkeämpää aikaa kuin nykyisyys on. Hyvänä esimerkkinä se miten silloin riepoteltiin ja kiusattiin julkkiksia mediassa. Ei ihan yhtä törkeää kirjoittelua ja yksityiselämän häpäisyä enää ole. Myös televisiossa ja muussa viihteessä ilkeily oli nollarilla in. Oli Idolsit, Heikoimmat lenkit ynnä muut.
Totta joo. Nykyään ollaan sitten niin hyviä ja tiedostavia. Oikein Jeesuksia.
Kuitenkin sillä asenteella, että olet joko puolellamme tai vastaan.
Sellaista uuspuritaania nipottamista, yltiökontrolloivaa suorittamista.
Minä olen aina tykännyt ihmisistä vaikka ovat aina arvostelleet minua ja tuominneet vääränlaiseksi ja haukkuneet kaikki tekemiset ym. Mutta tänä vuonna tuli mitta täyteen ja olen kyllästynyt ihmisiin. Välillä tekisi mieli huutaa että minäkö en kelpaa teille, se on niin että te ette kelpaa minulle...
Vierailija kirjoitti:
Minä olen aina tykännyt ihmisistä vaikka ovat aina arvostelleet minua ja tuominneet vääränlaiseksi ja haukkuneet kaikki tekemiset ym. Mutta tänä vuonna tuli mitta täyteen ja olen kyllästynyt ihmisiin. Välillä tekisi mieli huutaa että minäkö en kelpaa teille, se on niin että te ette kelpaa minulle...
Miksi ja miten olet vääränlainen?
Osalla on kieltämättä lähtenyt mopo käsistä somen, päihteiden käytön tms. takia mutta mielestäni nykyään ollaan yleisesti ottaen asiallisempia kuin aikaisemmin. Ennen ilkeys kätkettiin mm. huumoriin ja siksi sitä saattoi viljellä vapaasti. Kohteena olivat yleensä kaikki jollain tapaa altavastaajiksi mielletyt. Seksuaali- ja muut vähemmistöt, nuoret naiset, keskivertoa älykkäämmät ja toisaalta sitten jollain tasolla heikkolahjaiset, sinkut, ylipainoiset ja jopa lapset. Myös viihteessä oli muotia nolaaminen, ilkeily, ns. paikan näyttäminen ja poikkeaville naureskelu. Eikä suurin osa kyseenalaistanut sitä lainkaan, koska se oli niin normalisoitua ja "läppää".
Vierailija kirjoitti:
Oudointa on tuntemattomille huutelu. Ei tulisi mieleenikään alkaa arvostelemaan täysin vierasta ihmistä pukeutumisen tai ulkonäön perusteella. Ahdasmielisyyttä oli ennen vanhemmilla ihmisillä, mutta nykyään edes parikymppiset eivät kestä erilaisia ihmisiä, vaan kaikesta pitää huomauttaa, huutamalla, tönimällä tai irvistelemällä.
Tai ihan vain kommentointi jostain, jos ei nyt ihan huutele mutta tullaan sanomaan kuitenkin päin näköä. Jos mua kommentoidaan jotenkin ilkeästi tai muuten epäkohteliaasti, niin sanon kuuluvaan ääneen kuinka rumaa käyttäytymistä, kuin lasta toruisin. Lapsiahan he ovatkin. On sitten hiljaisin äänin lähtenyt siitä. Nuorissa huomannut, että jos vaikka vahingossa törmää, missä kohtaa yleensä vaan pahoitellaan ja jatketaan elämää niin aletaankin kovaan ääneen huo*itteleen ja muuta. Sellaista aivan typerää reagointia.
Sinun ei tarvitse voittaa noita tilanteita ollaksesi arvokas tai “pärjätäksesi”. Usein riittää, että opettelee muutaman yksinkertaisen rajalauseen, joita voi käyttää ilman että tarvitsee olla nokkela.
Esimerkiksi tällaisia:
“En tykkää tuollaisesta sävystä.”
“Voidaanko puhua asiasta ilman piikittelyä?”
“Mä en lähde tuohon mukaan.”
“Pidetään tämä asiallisena.”
tai ihan lyhyesti: “Ei jatketa tuota.”
Nämä ovat tehokkaita juuri siksi, että ne eivät vaadi nokkeluutta. Ne katkaisevat tilanteen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ovat, ei halua hyväksyä vähänkään erilaista persoonaa.
Mikä sinänsä ihmeellistä, koska ei ole olemassa mitään massapersoonaakaan. Kaikki olemme erilaisia omalla tavallamme ja omista taustoista. En ymmärrä mitä kivaa olisi olla edes joukossa, jossa ollaan kuin robotit, vailla identiteettiä ja persoonallista ulkonäköäkin. Ehkä jollekin kultinjohtajalle sellainen sopii erittäin hyvin, siksi kyseenalaistaisin kaveriporukan mikäli tämmöisiä merkkejä alkaa näkymään, että yksi sanelee mitä muut saa ajatella ja olla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, eikä ihmisillä ole tosielämässä kykyä enää keskustella mistään. Koko ajan räplätään kännykkää ja nuorten naisten elämä on pelkkää narsismia ostoksineen, somekuvineen ja yökerhoineen. Aivan kamalaa, en jaksa enää olla ihmisten kanssa.
Tämä on niin totta!
Ennen vanhaan tietynlainen narsismi haihtui naisesta kun tuli äidiksi ja maailmaan tuli tärkeämpää kuin shoppailut. Nyt nuoret äidit puhuu lapsistaan kuin esineistä ja edelleen lapsista huolimatta narsismi kukkii. Kattokaa mun vatsamakkaraa, mä oon lihonu ainaki kaks kiloo viime viikosta! Tärkeintä on ulkonäkö, mitkä kengät, puvut lakkiaisiin/ häihin, haluun näyttää törkeen hyvältä!! Ennen äitien ongelmana oli nopeasti kasvavat lapset ja että löytääkö heille sopivan kokoiset juhlavaatteet häihin. Nykyään tää koko show pyörii nuoren äidin ympärillä.
Mulla on ihan sama tunne, en jaksa enää ihmisiä. En jaksa jatkuvaa minä minä minä, katsokaa minua asennetta, en jaksa itsensä korottamista ihan älyttömistä asioista. Antaa olla.
Mulla on kesken Keltikangas-Järvisen kirja Itsekkyyden aika. Todella hyvä selittämään tämän aikakauden itsekkyyttä, suosittelen.
Ap
2. Tim 3
1Mutta tiedä se, että viimeisinä päivinä on tuleva vaikeita aikoja. 2Sillä ihmiset ovat silloin itserakkaita, rahanahneita, kerskailijoita, ylpeitä, herjaajia, vanhemmilleen tottelemattomia, kiittämättömiä, epähurskaita, 3rakkaudettomia, epäsopuisia, panettelijoita, hillittömiä, raakoja, hyvän vihamiehiä, 4pettureita, väkivaltaisia, pöyhkeitä, hekumaa enemmän kuin Jumalaa rakastavia; 5heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta. 6Sillä niitä ovat ne, jotka tungettelevat taloihin ja pauloihinsa kietovat syntien rasittamia ja monenlaisten himojen heiteltäviä naisparkoja
On.Anna takas.Suoraan kun sanoo ja perustelee niin ei oo nokan koputusta.Takapirujakin on.Lue rivien välistä.