Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinusta ihmiset ilkeämpiä nykyään

Vierailija
17.05.2026 |

Enkä puhu nyt vaan netissä tai somessa vaan ihan naamatustenkin. Monella ihmisellä ihme pakko jatkuvasti korostaa itseään, piikitellä ja pienentää muita. 
Olen itse luonteeltani kiltti, en osaa lainkaan puolustaa itseäni ja jään näissä piikittelyissä aina toiseksi. Jälkeen päin harmittaa, etten taaskaan saanut sanottua mitään. Olen tosi uupunut näihin tilanteisiin, en vaan jaksa ilkeilyä. Töissäkin olisi tosi mukavaa jos kaikki vaan hymyssä suin tekisi hommansa ja puhallettaisiin yhteen hiileen. Vaan kun aina jonkun pitää lytätä muita ja korostaa itseään. Myös selkäänpuukotus on tavallista. 

Miten te muut jaksatte tätä? Vai oletteko niin sanavalmiita, että annatte aina takaisin?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ovat. Nimettömänä kirjoittelu on aiheuttanut sen, että sanotaan sellaisia törkeyksiä, mutä ei kasvotusten olisi kehdannut. Myös televisio-ohjelmissa ilkutaan ja nauretaan toisille. Toisen kunnioitus puuttuu myös eduskunnasta. Koulussa opettajille huudellaan törkeyksiä.

Eron huomaa, kun katsoo jotain vuosikymmenten takaisia haastattelutilanteita vanhoissa televisio-ohjelmissa.

Aina ollut ne huonostikäyttäytyvät ja asiattomuuksien huutelijat. Ei tässä ole mitään uutta.

Vierailija
22/36 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä mulle kukaan vittuile eikä piikittele. Luultavasti musta huokuu jonkinasteinen hulluus tai jotain. Toki olen myös melko korkeassa asemassa työpaikalla. Sen olen huomannut, että isoimmissa firmoissa kandee tulla hyvin toimen ainakin esimiehen esimiehen kanssa ja pienemmissä omistajien ja tj:n knssa. Ei kuule vittuile kukaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän suurimman osan ihmisistä omaan arvoonsa, enkä ole näiden kanssa tekemisissä kuin tarvittavan minimin. Siinä se. 

Vierailija
24/36 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukee muutaman keskustelun täältä forumeilta niin näkee millaisia ihmiset oikeasti ovat kulissiensa takana.

Vierailija
25/36 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä mulle kukaan vittuile eikä piikittele. Luultavasti musta huokuu jonkinasteinen hulluus tai jotain. Toki olen myös melko korkeassa asemassa työpaikalla. Sen olen huomannut, että isoimmissa firmoissa kandee tulla hyvin toimen ainakin esimiehen esimiehen kanssa ja pienemmissä omistajien ja tj:n knssa. Ei kuule vittuile kukaan. 

Voi pikkuista, ihanko noin. Pienen ihmisen grandioosi narsismiko se sieltä paistaa: 99.999% ihmisistä ei vit…välitä asemastasi, ei toimarista, ei muka hulluudestasi. Reppana

Vierailija
26/36 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hahhhahhah. Ei ole todellista!

Vierailija
27/36 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raksalla tyyli on varmasti toinen, reilumpi.  Naisvaltaisilla aloilla kamalaa, kuten täällä on jo tuotu esiin. Väitän että kouluissa meno olisi terveempää,  jos miesopettajat palaisivat lapsia opettamaan.   Naisena en ymmärrä aina naisten aivoituksia lainkaan. Nyt lanserattua maksua vauvoista? Ihan järkyttävä ulostulo, naisilta! 

Vierailija
28/36 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap,n mielestä kaikki jotka eivät hänen viher punikki ideologiaansa kannata ilkeilevät. kommareille normaalia syy on aina muissa.

Vierailija
29/36 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytöstavat on unohdettu ja niitä ei vaadita 

Vierailija
30/36 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo ilkeempiä kuin ennen. Ihmisiä on nyt enemmän ja hoivakoti vanhuksia Suomessa runsaammin. Se on joku keskiprosenttiluku päteny luonnevikoihin, niihin iku-ilkeisiin narsisteihinkin. Heikkous ja kiltteys imee puoleen hyötyjä-kiusaaja-herjaajaväestöä. Hallitusvastuu ja sotatila ovat nostaneet esiin pahuutta ihan pintaviattomienkin teoissa ja puheissa. Potilas on hoivakodissa ja pörriäisissä rahanarvoinen kiusattava kappale kaikkine laskutusleikkeineen. Kenties minuutemme on mustavalkoinen ja me liikumme alati harmaalla alueella. Puoluekanta ja seurakunta kaltaistaa. 

Vierailija
31/36 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätän suurimman osan ihmisistä omaan arvoonsa, enkä ole näiden kanssa tekemisissä kuin tarvittavan minimin. Siinä se. 

Jos käy töissä, on tultava toimeen ihmisten kanssa, ei ole pakko ystävystyä mutta toimeen on tultava. Himassa loikoillessa Kelan asiatkin hoituvat etänä ja kaiken voi tilata kotiovelle.  

Mikä tuo valitus siitä,  että kaduilla ihmiset kävelevät yli, eivät väistä? Itse en ole tuohon koskaan törmännyt, jopa ruokarobotti  väistää. Kokeilin, hetken mietti ja väisti somasti ;) 

Vierailija
32/36 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronan jäljiltä ihmiset ovat raivohulluja tai sitten se paljasti sen, mikä aina oli olemassa.

Mutta miksi tällaista törttöilijää pitäisi näpäyttää tai antaa samalla mitalla takaisin?

Buddha sanoi, että jos ihminen kieltäytyy ottamasta lahjaa vastaan, lahja jää tarjoajalle. Samalla tavalla pilkka jää sen antajalle, jos ei ota sitä vastaan.

Filosofi Epiktetos sanoi, että jos joku väittää epätotta asiaa todeksi, esim. että Aurinko kiertää Maata, niin ei siitä väittämästä Aurinko vahingoitu, vaan se joka on väärässä. Eikä sellainen ihminen kaipaa enempää vahingoittamista.

Vierailija
33/36 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo aika päiviä sitten poistanut elämästäni ilkeät ihmiset ja samaa suosittelen aloittajalle.

Hymyile vain takaisin, mutta älä tapaa heitä uudelleen. Näytä että he ovat sinulle ilmaa. 😊

Vierailija
34/36 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos käy töissä, on tultava toimeen ihmisten kanssa, ei ole pakko ystävystyä mutta toimeen on tultava. Himassa loikoillessa Kelan asiatkin hoituvat etänä ja kaiken voi tilata kotiovelle.  

Mikä tuo valitus siitä,  että kaduilla ihmiset kävelevät yli, eivät väistä? Itse en ole tuohon koskaan törmännyt, jopa ruokarobotti  väistää. Kokeilin, hetken mietti ja väisti somasti ;) 

M u s t a l a i s e t (naiset) ovat ainoat, jotka eivät väistä naista. Röyhkeästi pyrkivät myös aina etuilemaan. P u u k o s t a saattaa tulla, jos sanot, että olin ensin. Ovat myös muka uskovia helluja. 😅

Vierailija
35/36 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat. Ja syynä netti ja some. Ne heijastuvat myös livekäytökseen. Ihmiset eivät handlaa tätä tilannetta. Ja lapset/nuoriso kasvavat näiden ilmiöden keskellä, heillä ei ole muuta normaalia kuin netin tarjoama malli tapoihin ja käytökseen.

Vierailija
36/36 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveysongelmia ei hoideta enää kovinkaan hyvin. Monet ketjun esimerkit kertovat, että ihmiset tarvitsisivat apua ongelmiinsa. Eivät osaa hakea tai eivät saa apua? 
Itse vaihdoin työpaikkaa, kun esimies etsimällä etsi draamaa ja valituksen aiheita. Se alkoi vaikuttaa oman pään kestämiseen. Nyt työssä tasapainoista, esimies ei paljon puutu tekemiseen, vaan luottaa, että hommat tulee tehdyiksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi