Miten välttää huominen synttäripettymys? Kaipaan vertaistukea!
Täytän huomenna pyöreitä vuosia ja etukäteen jo tiedän, ettei mies muista tai järjestä mitään. Jokavuotinen juttu, mutta on jotenkin erityisen raskasta kun on "pyöreät" kyseessä. Pitäisi saada ajatukset muualle ja keksiä itselleni jotain muuta, mutta masentaa. Miten teillä muilla, muistaako puoliso synttärit? Teettekö jotain erilaista?
Kommentit (22)
Miksi et muistuta miestä? Ikävää jos ei muista, mutta toisilla vaan on kultakalan muisti.
Jos häntä ei kiinnosta niin ohjeeni on, että lähdet yksin ulos ja vietät riettaan illan.
-mies
Vierailija kirjoitti:
Miksi et muistuta miestä? Ikävää jos ei muista, mutta toisilla vaan on kultakalan muisti.
Jos häntä ei kiinnosta niin ohjeeni on, että lähdet yksin ulos ja vietät riettaan illan.
-mies
Kyllä mies siis tietää että synttärit on, kun lasten kanssa ollaan siitä puhuttu. Ajattelin olla railakas ja saunoa ihan yksin rauhassa :D
Järjestä itse synttärit, niin minäkin teen. Leivon kakun ja täytän sen, katan pöydän, keitän kahvin +lapsille limsaa ja pyydän lapset ja miehen pöytään. Lahjatoiveen kerron etukäteen miehelle, mutta koska mies ikuinen p.a. niin se on vaatimaton esim. 30 e korut suosikkinettikaupastani tai nepalilaista ruokaa takeaway perheelle. Yhdessäolon alkuvuosina petyin monta kertaa kun mies ei muistanut synttäreitä tai äitienpäivää mitenkään, ei edes lasten tekemiä kortteja tai kukkia pihalta, mutta sitten päätin että näytän ainakin omille pojille miten merkkipäiviä muistetaan ja siitä lähtien meillä on juhlittu perheen kesken kaikki merkkipäivät enkä edes odota että joku muu ne järjestäisi.
Mä vaan yritän olla ajattelematta koko asiaa. Esim. kun just täytin 50 , niin mietin vaan miten hemmottelisin yksin itseäni vaikka parin viikon päästä. Ei minunkaan mies millääntavalla muistanut mua, ei tullut edes suklaalevyä tms.
Ikävä juttu. Sinuna järkkäisin itse synttärit. Pyydä perhe ja pari kaveria johonkin kivaan ravintolaan. Pullo kuoharia jne. Jos lapset on pieniä niin jätä ne jollekkin hoitoon. Voit sitten vihjailla miehen maksamaan laskun lahjaksi sulle😊
Vierailija kirjoitti:
Ota känni!
Tätä voi jalostaa, lähde Tallinnaan ja ota hotellihuone ja ota känni. Jätä mies ja lapset kotiin ihmettelemään.
Minä olen järjestänyt ihan itse 20-, 30- ja 40-vuotissynttärini. Eihän vaimo olisi edes osannut kaikkia kavereitani kutsua. 50:t valitettavasti jäivät väliin koronan takia, mutta järjestän jälleen kunnolliset 60:t. Riittää, kun vaimo muistaa osallistua.
Vierailija kirjoitti:
Järjestä itse synttärit, niin minäkin teen. Leivon kakun ja täytän sen, katan pöydän, keitän kahvin +lapsille limsaa ja pyydän lapset ja miehen pöytään. Lahjatoiveen kerron etukäteen miehelle, mutta koska mies ikuinen p.a. niin se on vaatimaton esim. 30 e korut suosikkinettikaupastani tai nepalilaista ruokaa takeaway perheelle. Yhdessäolon alkuvuosina petyin monta kertaa kun mies ei muistanut synttäreitä tai äitienpäivää mitenkään, ei edes lasten tekemiä kortteja tai kukkia pihalta, mutta sitten päätin että näytän ainakin omille pojille miten merkkipäiviä muistetaan ja siitä lähtien meillä on juhlittu perheen kesken kaikki merkkipäivät enkä edes odota että joku muu ne järjestäisi.
Eli opetat omille pojille, että äidin kuuluu muistaa ja järjestää kaikki juhlat, mutta äidin juhlia ei tarvitse kenenkään muistaa.
Usko pois, noin on pojille opetettu aika monta sukupolvea ja tuloksena on miehesi kaltaisia miehiä.
Eikö ne syntymäpäivät pidä itse järjestää?
Nykyään saa puhelimeenkin laitettua muistutuksia. Miehesi ei kunnioita sinua näköjään pätkääkään.
Lähde pienelle reissulle synttäreiden kunniaksi. Se piristää.
Olen nyt varmaan tässäkin outo mutta en odota enkä halua mitään muistamisia synttäreitä. Lapset eri asia mutta aikuinen ei minusta mitään hössötystä tarvii eikä ainakaan mielensäpahoittamista kun ei saa hössötystä.
15.12 sä oot syntynyt, ja vuosi 91, onko oikein.
Mä täytän pyöreitä ensi kesänä ja nyt jo suunnittelen juhliani. Ihme marttyyri olet kun olisitte voineet suunnitella vaikka mitä kivaa koko perheen voimin.
Mun äiti aikoo viedä minut + lapsen syömään synttäreiden kunniaksi. Mies on 800km päässä, saa nähdä onko edes semmoisessa paikassa että olisi kenttää ylihuomenna kun on minulla syntymäpäivä (pyöreitä täälläkin).
Mun mies ei myöskään muista mittään synttäreitä mutta ei se mua haittaa, en kyllä osta sitten minäkään mitään miehelle.
Ostan tai teen perheelle tarjottavaksi kakun ja ostan itselleni jonkun lahjan jonka esittelen sitten synttäreillä.
Vierailija kirjoitti:
Surullista niin monella tavalla. Pojat vaan oppivat että kyllä naiset järjestää kunhan itse vaan saapuu valmiiseen pöytään.
Harvinaisuus olet kun joka vuosi täytät pyöreitä, onnea !