Pidän kesällä pienimuotoiset juhlat (täytän 50v.) Ajattelin tällaisia tarjoomuksia
Kysyn teiltä mielipiteitä ja "korjaus"ehdotuksia
Uusia/varhaisperunoita
Kalaa (savumakrillia/silliä/graavilohta
Jauheliha-kasvispihvejä (teen itse)
Salaattia, ainekset sen mukaan, mitä silloin tarjolla on. (aina löytyy)
Leipää haluaville sämpylöitä (teen itse) voita, kinkkuleikkelettä, juustoa.
Kahvia (teetä)
kermaa/maitoa
Makeita leivonnaisia en onnistu tekemään, joten ostan valmista.
Varmaan jotain erilaisia keksejä ainakin.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ihan hyvältä. Itse viilaisin vähän seuraavasti:
Minusta ruoan kanssa tarjottavaan leipään ei kuulu mikään juusto ja kinkkuleike, voi riittää.
Jos ostat kaupasta jotain makeaa, osta mieluummin pikkuleipiä tai suklaakonvehteja, älä mitään keksejä. Mansikkakakkua minäkin suosittelen, jos et osaa tehdä, niin valmiinakin löytyy.
Juhlavieraissa ei taida olla kasvissyöjiä, kun kasvispihveihin on tulossa jauhelihaa. Itse kyllä söisin juhlissa mieluummin ihan oikeita kasvispihvejä, jauheliha on vähän sellaista arkista lapsiperheen ruokaa minusta.
Ok. Kasvissyöjiä ei todellakaan ole vieraissa, mutta ei kasvisruuan vastustajiakaan. Mitkä olis hyvät ainekset kasvispihveihin kesäaikaan? Ei taida olla.
Jotain kylmää liharuokaa (tytinää) tai ihan makkaraa.
Missä juomat? Skumppa, olut/lonkero/siideri, aperitiivit, ruokajuomina viinit, jälkiruokadrinkit ja tietysti booli tarjolla koko juhlan ajan?
Onko nämä jotkut körttiläisen raittiusseuran juhlat?
Vierailija kirjoitti:
Ööööööh...
Mul on kala lllergia
Sä et ole tulossa mun juhliin. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Missä juomat? Skumppa, olut/lonkero/siideri, aperitiivit, ruokajuomina viinit, jälkiruokadrinkit ja tietysti booli tarjolla koko juhlan ajan?
Sori, juomat jäi mainitsematta. Ei tarvitse olla kenenkään kuivin suin. Siltikään juhlat eivät ole örvellysjuhlat. Ap.
Minusta on hyvä, että on kunnon ruokaa eikä mitään pikkusuolaisia. Alkuperäinen ehdotus on ihan sopiva. Kahvin kanssa riittää vähäinenkin makea, kun on syöty ensin.
Miksi sotket kasviksia jauhelihapihveihin? Tee molemmat pihvitlaadut erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi juhlapöytään jauheliharuoka? Leikkele ja juusto turhia tuossa ateriakonseptissa. Onko nämä ylipäänsä juhlat vai joku arkinen talkooväen ruokailu?
Kiitos kommentista. Mitä muuta ehdottaisit? Ap.
Kesäistä ruokaa: kalaa kuten jo mietitkin, samoin perunoita, ehkä grilliin jotain kanaa tai laadukasta raakamakkaraa, iso salaatti, jotain leipää. Selkeät tarjottavat, ei liian montaa lajia. Kyllä mansikkakakku olisi pöydässäni myös kesäjuhlissa. Kekseistä viis.
Toki haluisin itsekin tarjota mansikkakakkua, pidän siitä itsekin. Kuten jo mainitsin, makea leipomus ei minulta onnistu, joten joudun tyytymään tarjoamaan jotain keksejä vain. (enhän halua olla nolattavana omissa juhlissani pilalle menneellä kakulla)
Voihan sen kakun tilata leipomosta. En itse tykkää kekseistä ja kyllä ne vieraat odottavat kakkua syntyärijuhlussa.Vaihtoehtoisesti voit tilata leivoksia.
Tuo on varmaan ihan ok arkiruoka. Juhlaruoka tuo ei ole.
Ööööööh...
Mul on kala lllergia