Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pidän kesällä pienimuotoiset juhlat (täytän 50v.) Ajattelin tällaisia tarjoomuksia

Vierailija
15.05.2026 |

Kysyn teiltä mielipiteitä ja "korjaus"ehdotuksia

Uusia/varhaisperunoita

Kalaa (savumakrillia/silliä/graavilohta

Jauheliha-kasvispihvejä (teen itse)

Salaattia, ainekset sen mukaan, mitä silloin tarjolla on. (aina löytyy)

Leipää haluaville sämpylöitä (teen itse) voita, kinkkuleikkelettä, juustoa.

Kahvia (teetä)

kermaa/maitoa

Makeita leivonnaisia en onnistu tekemään, joten ostan valmista.

Varmaan jotain erilaisia keksejä ainakin.

Kommentit (96)

Vierailija
61/96 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivat tarjottavat. Jotain virvoitusjuomaa kanssa kahvin ja teen lisäksi.

Vierailija
62/96 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi juhlapöytään jauheliharuoka? Leikkele ja juusto turhia tuossa ateriakonseptissa. Onko nämä ylipäänsä juhlat vai joku arkinen talkooväen ruokailu?

Kiitos kommentista. Mitä muuta ehdottaisit? Ap.

Venäläinen perunasalaatti.

Keitä perunat , hakkaa sipulit, sekoita majoneesia ja kermaviiliä . Suola pippuri, sekoita, joukkoon pieniä herneitä tai sekavihanneksia purkista, Tonnikalaa, koristeeksi  munanlohkoja ja mitä kaapista löytyy , tomaatteja , kurkkua. Kaada joukkoon hieman suolakurkkunestettä. 

Tästä tykkää kaikki. 

Kesäolosuhteissa tuo esitetty venäläinen salaatti majoneeseineen on kyllä aika epäilyttävä. Pilaantuu nopeasti jos kylmäketju ei ole kunnossa. Parhaassa tapauksessa pääset valtakunnallisiin uutisiin ruokamyrkytysten aiheuttajana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/96 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sämpylän päälle leikkele on turhaa. Tee vaikka persiljavoita. Tms. Muuten kuulostaa kivalta. 

No mitä se haittaa jos tarjolla on myös Juustot ja leikkeleet? Ei ap kysynyt miten rakentaa mahdollisimman halvalla tarjoilut. Leivät pöytään ja levitteet ja juustot yms siihen. Ihan ok. Ei ole pakko ottaa.

Vierailija
64/96 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä porukka vinkuu taas täällä? On todella hyvät tarjottavat perussynttäreihin, tulisin mieluusti syömään. On eri asia pitää juhlat omassa kodissa omin kätösin tehtynä, kuin jossain ns. juhlapaikassa hienoin tarjottavin. Toki itse olen ihan perusruuan ystävä, joten kaikki muiden tarjottavat kyllä maistuu aina, kunhan ei tarvii itse tehdä. 

Vierailija
65/96 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ihan hyvältä. Itse viilaisin vähän seuraavasti:

Minusta ruoan kanssa tarjottavaan leipään ei kuulu mikään juusto ja kinkkuleike, voi riittää.

Jos ostat kaupasta jotain makeaa, osta mieluummin pikkuleipiä tai suklaakonvehteja, älä mitään keksejä. Mansikkakakkua minäkin suosittelen, jos et osaa tehdä, niin valmiinakin löytyy. 

Juhlavieraissa ei taida olla kasvissyöjiä, kun kasvispihveihin on tulossa jauhelihaa. Itse kyllä söisin juhlissa mieluummin ihan oikeita kasvispihvejä, jauheliha on vähän sellaista arkista lapsiperheen ruokaa minusta. 

🤔 mitä eroa on pikkuleivillä ja kekseillä?

Vierailija
66/96 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi juhlapöytään jauheliharuoka? Leikkele ja juusto turhia tuossa ateriakonseptissa. Onko nämä ylipäänsä juhlat vai joku arkinen talkooväen ruokailu?

Keitä perunat , hakkaa sipulit, sekoita majoneesia ja kermaviiliä . Suola pippuri, sekoita, joukkoon pieniä herneitä tai sekavihanneksia purkista, Tonnikalaa, koristeeksi  munanlohkoja ja mitä kaapista löytyy , tomaatteja , kurkkua. Kaada joukkoon hieman suolakurkkunestettä. 

Tästä tykkää kaikki. 

Kesäolosuhteissa tuo esitetty venäläinen salaatti majoneeseineen on kyllä aika epäilyttävä. Pilaantuu nopeasti jos kylmäketju ei ole kunnossa. Parhaassa tapauksessa pääset valtakunnallisiin uutisiin ruokamyrkytysten aiheuttajana.

Kesäjuhlissa kannattaa käyttää valmista majoneesia, joka myydään kaupassa tavallisesta huoneenlämmössä olevasta hyllystä. Vaikka muuten tekisi majoneesin itse, niin ei tosiaan kannata ottaa riskiä. 

On muuten olemassa myös virolainen perunasalaatti, joka on oikeasti törkeän hyvää. Siihen tulee perunan lisäksi porkkanaa, herneitä, suolakurkkua, omenaa, sipulia, keitettyä kananmunaa ja jokin lihakomponentti, joka voi olla palvikinkkua tai jotain hyvää makkaraa. Ja sitten smetana-majoneesi-sinappikastike. Lopuksi vähän suolaa ja pippuria. 

Vierailija
67/96 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä joku muukin on jo ehdottanut, mutta mites mansikkajuustokakku? Jos täytekakun leipominen ei onnistukaan, juustokakku on sen verran helppo, ettei sitä oikein voi mokata. Ei tarvitse edes paistaa mitään ja mansikat voi laittaa vain sinällään tai viipaloituina päälle, ei tarvitse mitään liivatekiillettä alkaa väsätä. 

Ap ei ainakaan aloituksessa maininnut budjetista mitään, mutta jos raha ei ole ongelma, juustokakkuun voi käyttää (valko)suklaata niin ei tarvitse liivatteella tai agaragarilla jähmettää ollenkasn. 

Vierailija
68/96 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta ruoan kanssa tarjottavaan leipään ei kuulu mikään juusto ja kinkkuleike, voi riittää.

Jos ostat kaupasta jotain makeaa, osta mieluummin pikkuleipiä tai suklaakonvehteja, älä mitään keksejä. Mansikkakakkua minäkin suosittelen, jos et osaa tehdä, niin valmiinakin löytyy. 

Juhlavieraissa ei taida olla kasvissyöjiä, kun kasvispihveihin on tulossa jauhelihaa. Itse kyllä söisin juhlissa mieluummin ihan oikeita kasvispihvejä, jauheliha on vähän sellaista arkista lapsiperheen ruokaa minusta. 

Pikkuleiviksi sanotaan sellaisia vähän fiinimpiä keksejä. Esimerkiksi Wilhelmiinoja, lusikkaleipiä, tai Hanna-tädin kakkuja sanotaan pikkuleiviksi. Kaneliässät ja kauralastut menee siihen rajoille, niitä saa esim. Prismasta valmiina keksihyllystä, mutta voisivat mennä pikkuleivistäkin. -Eri

Vierailija
69/96 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika raskasta ja arkista. Itse tekisin valmiita, pieniä voileipiä ja riisikakkuja eri täyttein. Kaikkea sellaista, mitä voi nauttia seisaaltaan ilman ateriavälineitä. Jälkiruokana mansikkatäytekakku. Kuoharia ehdottomasti.

Jos minut on kutsuttu juhliin syömään, menen sinne nälkäisenä. Ap:n tarjottavat ovat hyvät ja saisin vatsani täyteen. Riisikakut ei nälkää vie.

Vierailija
70/96 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä joku muukin on jo ehdottanut, mutta mites mansikkajuustokakku? Jos täytekakun leipominen ei onnistukaan, juustokakku on sen verran helppo, ettei sitä oikein voi mokata. Ei tarvitse edes paistaa mitään ja mansikat voi laittaa vain sinällään tai viipaloituina päälle, ei tarvitse mitään liivatekiillettä alkaa väsätä. 

Ap ei ainakaan aloituksessa maininnut budjetista mitään, mutta jos raha ei ole ongelma, juustokakkuun voi käyttää (valko)suklaata niin ei tarvitse liivatteella tai agaragarilla jähmettää ollenkasn. 

Kesällä kyllä ihan parasta on hyvä vaniljajäätelö ja tuoreet mansikat. Lohkoo pari jätskipakettia kulhoon ja perkaa pari litraa mansikoita päälle, nam. 

Vierailija
71/96 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi että, toivottavasti ap tunnen sinut, että pääsen mukaan herkuttelemaan 😀 Hyvä on suunnitelmasin😋

Mulla 6-kymppisillä oli keitettyä perunaa, karjalanpaistia, karjalanpiirakoita (riisi- & peruna-), ruisleipää, munavoita, sienisalaattia ja muurikassa paistettuja muikkuja. Vihersalaattiakin toki oli paria eri versiota, mutta ei kakkua vaan jälkkärinä muurinpohjalettuja hillon kera. Puoliso täyttää 60v nyt kesällä ja juhlan teema on rantakala tykötarpeineen, makkaraakin saa paistaa. 

Vierailija
72/96 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Markettin hyllyn dominot, jaffat ja oreot ovat keksejä. Konditoriosta ostetut tai itse tehdyt kaneliässät, lusikkaleivät ja hannatädin kakut ovat pikkuleipiä.

Vierailija
73/96 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvälle kuulostaa!

Vierailija
74/96 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä tykkää kaikki. 

Kesäjuhlissa kannattaa käyttää valmista majoneesia, joka myydään kaupassa tavallisesta huoneenlämmössä olevasta hyllystä. Vaikka muuten tekisi majoneesin itse, niin ei tosiaan kannata ottaa riskiä. 

On muuten olemassa myös virolainen perunasalaatti, joka on oikeasti törkeän hyvää. Siihen tulee perunan lisäksi porkkanaa, herneitä, suolakurkkua, omenaa, sipulia, keitettyä kananmunaa ja jokin lihakomponentti, joka voi olla palvikinkkua tai jotain hyvää makkaraa. Ja sitten smetana-majoneesi-sinappikastike. Lopuksi vähän suolaa ja pippuria. 

Melkoinen sörsseli.

Vierailija
75/96 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pikkuleivät sulaa suussa ( esim lusikkaleivät), keksit ovat kaupan halppiskeksejä, joita ei halua muut kuin ahneet lapset.

Vierailija
76/96 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille, jotka laittoivat ehdotuksia. Sain paljon hyviä vinkkejä ja otan ne huomioon. Ehkä saan hyvät juhlat :)

Nyt mä poistun täältä. Ap.

Vierailija
77/96 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllähän kaneli- ja sitruunaässät, lusikkaleivät ja Hanna-tädin kakut on aika klassisia juhlapöydän keksejä. Yleensä nämä tehdään itse (kaikkia ei tietenkään tarvitse olla tarjolla), mutta näitä saa myös valmiina. Dominot myös. 

Vierailija
78/96 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oi että, toivottavasti ap tunnen sinut, että pääsen mukaan herkuttelemaan 😀 Hyvä on suunnitelmasin😋

Mulla 6-kymppisillä oli keitettyä perunaa, karjalanpaistia, karjalanpiirakoita (riisi- & peruna-), ruisleipää, munavoita, sienisalaattia ja muurikassa paistettuja muikkuja. Vihersalaattiakin toki oli paria eri versiota, mutta ei kakkua vaan jälkkärinä muurinpohjalettuja hillon kera. Puoliso täyttää 60v nyt kesällä ja juhlan teema on rantakala tykötarpeineen, makkaraakin saa paistaa. 

Just tälläiset juhlat on ihania! 

Vierailija
79/96 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pikkuleiviksi sanotaan sellaisia vähän fiinimpiä keksejä. Esimerkiksi Wilhelmiinoja, lusikkaleipiä, tai Hanna-tädin kakkuja sanotaan pikkuleiviksi. Kaneliässät ja kauralastut menee siihen rajoille, niitä saa esim. Prismasta valmiina keksihyllystä, mutta voisivat mennä pikkuleivistäkin. -Eri

Mä taas miellän, että kotona tehdään pukkuleipiäja kaupasta ostetaan keksejä. Keksit on teollisia, pikkuleivät ihania ja kotoisia.

Vierailija
80/96 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karjalanpaistia olisin minäkin laittanut, mutta kun juhlat on kesällä, niin jotain muuta. AP. (joo mun piti mennä jo pois)