Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten laihtua kun motivaatio on hukassa?

Vierailija
14.05.2026 |

En ole etsimässä mitään nopeaa dieettiä, vaan haluaisin saada pikkuhiljaa pois noin 8 tai 12 kiloa. Viimeisen vuoden aikana arki on ollut aika rikkonaista ja siinä samalla painoa on tullut lisää melkein huomaamatta. 

 

Nyt olo alkaa olla sellainen, että olisi hyvä pudottaa painoa, mutta alkuun pääseminen tuntuu yllättävän vaikealta. Tiedän kyllä periaatteessa, mitä pitäisi tehdä laihtuakseen. Osaan laittaa ihan järkevää ruokaa, kasvikset maistuvat, kävelylenkit tulee hoidettua ja vettä tulee juotua. 

 

Silti käytännössä syön tällä hetkellä liian suuria annoksia ja napostelen vähän väliä -> paino nousee. Varsinkin iltaisin homma karkaa helposti käsistä.

 

Haluaisin kuulla, miten muut ovat laihtuneet ja saaneet painonpudotuksen käyntiin ilman että koko elämä menee kerralla uusiksi. Auttoiko teillä joku pieni rutiini, ruokapäiväkirja, annoskokojen pienentäminen, liikunnan lisääminen vai jokin ihan muu? Kaipaisin käytännön vinkkejä ja omia kokemuksia siitä, mikä oikeasti auttoi laihduttamiseen?

Kommentit (123)

Vierailija
81/123 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla oikeassa.

Vierailija
82/123 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten menee ap? Saitko jotain apua näistä kommenteista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/123 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla kenties ratkaisuehdotusta?

Vierailija
84/123 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kapen kaappaus keittiössä (näkyy ruudussa) on todella hyvä ohjelma, josta helposti löytyy neuvoja muuttaa ruokailu terveelliseksi ja herkulliseksi. 

Juu kyllä, suolaa, fenkolia, sieniä ja sellaista mihin ei lompakko taivu. Se ohjelma ei ratkaise yhtään mitään.

Vierailija
85/123 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasit jo kysymykseesi: "Auttoiko teillä joku pieni rutiini, ruokapäiväkirja, annoskokojen pienentäminen, liikunnan lisääminen vai jokin ihan muu?" ja "laittaa ihan järkevää ruokaa, kasvikset maistuvat, kävelylenkit tulee hoidettua ja vettä tulee juotua."  KAIKKI NOI. Samaan aikaan ja päivittäin useita kuukausia. Tiedät jo näköjään ettei vippaskonsteja ole, mutta silti kyselet sellaisen perään.

Vierailija
86/123 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota lääkitys jos olet oikeasti lihava. Reseptillä semagludia noin satanen kuussa. Se oikeasti toimii ja tuon satasen säästää kyllä siinä mitä aiemmin söi ja joi. Kun erilaiset turhat mieliteot yksinkertaisesti vähenee tai poistuu. Lihavuus on terveysriski aina, sisäelimet ei kestä sitä loputtomiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
87/123 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue laihuuden ihannointi ketjuja. Niistä saa hyvin motivaatiota miten laihojen ja hoikkien elämä on niin helppoa ja kaikki palvoo maata jalkojen alla.

Vierailija
88/123 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruokavaliota on vaikeampi muuttaa kuin lisätä liikuntaa joten liikkuisin paljon enemmän.

Laihtuminen kuitenkin tapahtuu syömällä.

Laittaa jo edellisenä päivänä valmiiksi seuraavan päivän hevi-kiintiön 500-800 grammaa ja huolehtii siitä, että se tulee varmasti syötyä ennen kuin edes harkitsee ottavansa lisää. 

Tai sitten vain unohtaa tuollaisten "kiintiöiden" pakkosyömiset. Syö sopivan määrän ruokaa, jota elimistö haluaa ja tarvitsee. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
89/123 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yksinkertainen resepti, jätin statiinilääkityksen ottamatta ja siirryin kolesterolia alentavaan ruokavalioon, enää ei paino ole hivuttautunut ylöspäin, jotta on ainakin se hyöty ja pari kiloa putosi itsestään kun maitotuotteet vaihtui vähärasvaisiin, olisi kai enemmänkin mutta ei ole varsinaisesti ylipainoa, veriarvot näkee sitten taas kontrollissa puolen vuoden päästä. 

Vierailija
90/123 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö vähemmän mitä kulutat. Tai kuluta enemmän mitä syöt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
91/123 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hymyile, huomenna voi olla huonompi päivä.

Vierailija
92/123 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksestasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
93/123 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minne on kadonnut MrJuha82?

Vierailija
94/123 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota armoton kuva keskivartalostasi ja kiinnitä se jääkaapin  oveen sekä peiliin.  

 

Kolesteroliarvot olisi hyvä kanssa mittauttaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
95/123 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö aamulla ravinteikas aamupala. Se on helppo, pieni muutos.

Vierailija
96/123 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
97/123 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki kirja "Laihduttamisen loppu" ja noudata ohjeita. Laihdut.

Vierailija
98/123 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokavaliota on vaikeampi muuttaa kuin lisätä liikuntaa joten liikkuisin paljon enemmän.

Ruokavalion muutos on helpompaa kuin liikkuminen. 

Vierailija
99/123 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota armoton kuva keskivartalostasi ja kiinnitä se jääkaapin  oveen sekä peiliin.  

 

Kolesteroliarvot olisi hyvä kanssa mittauttaa. 

Tai leikkaa kuva jostain todella pulskasta naisesta( miel bikinikuva) ja kiinnitä se jääkaapin oveen. Se muistuttaa siitä, miksi et haluais olla samanlainen. Ja aina kun tekee mieli napostella juo lasillinen vettä. Tai kaksi. 

Vierailija
100/123 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilepa ketodieettiä ja pätkäpaastoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän