Ettekö te voi tajuta, että ne kauppojen perheparkkipaikat kuuluu perheille
Taas oli kaikki paikat käytössä ja ei ollut perheiden autoja ne.
Voi älytön!
Kommentit (174)
"Minä parkkeeraan minne haluan", itseään täynnä olevat minä, minä-tollot kommentoimassa.
Vierailija kirjoitti:
Olisi todella kiva, jos kauppaan pitäisi viedä virkatodistus, jossa näkyvät lasten nimet ja syntymävuodet ja sitä vastaan saisi laminoidun lapun, joka oikeuttaa vuodeksi perhepaikan käyttöön. Miksi yksikään kauppaketju ei ole vielä keksinyt, että tämä olisi todella hyvä idea ja lisäisi perheiden ostohalukkuutta ko. kaupassa?
Mutta jos olisi joku virkatodistukseen perustuva lupa, saatko parkkeerata jos olet yksin liikkeellä? Montako perheestä pitää olla mukana?
Ja mitä jos ulkopaikkakuntalainen suurperhe tulee lomamatkalla kauppaan? Saavatko he parkkeerata ilman virkatodistuksia?
Vierailija kirjoitti:
Perhe voi olla vaikka ihminen ja koira.
Tai läjä pehmoeläimiä. Kukaan ei sitä voi määrittää.
Vierailija kirjoitti:
Pysäköin Audin just siihen mihin itseäni huvittaa.
Ja mää murjon joka Audin joka on pysäköity väärään paikkaan jos mua huvittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyypillinen perhe missä on kolmekymppiset vanhemmat ja alle kouluikäiset lapset ei normaalisti sisällä yhtään huonojalkaista ihmistä. Perhe jaksaa siis kävellä sisään kauppaan vähän kauempanakin sijaitsevalta parkkipaikalta eikä ole siis mikään pakko päästä kaupan oven eteen ns. perhepaikalle.
Huonojalkaiset voi hakea invaparkkilupaa.
Ei tarvitse, kun on perhepaikkoja.
Invaparkki on lähempänä kuin perheparkit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä myös harmittaa liian lähelle pysäköivät autot. Olen inva jolla ei invalupaa, tarvitsen kuskin oven ihan auki jotta saan könyttyä sinne. Taannoin jätin auton kauas, ympärillä oli tyhjiä paikkoha mutta joku oli pysäköinht niin lähelle että kuskin oven sai vähän raolleen.
Siihen tuli mieshenkilö kun ihmettelin ja otin tutuille kuvankin. Hän ystävällisedti pujottautui autoon ja siirsi sen ajoradalle.
Mikset ole hankkinut invalappua?
Koska lääkärin mielestä en tarvitse. Olen kysynyt.
Jaxuhalit ap:lle vaikka trollihan tämä.
Vierailija kirjoitti:
"Minä parkkeeraan minne haluan", itseään täynnä olevat minä, minä-tollot kommentoimassa.
Kannattaa vaan teidän liitoksissaan natisevissa puhki hiutuneissa leggingseissä lyllertävien mammojenkin opetella sipsitäydennystä noutaessa hiukan enemmän jaloittelemaan, saatatte vaikka laihtua!
Vierailija kirjoitti:
Vasta sitten, kun lainsäädäntöön tulee kohta perheparkeista niin silti sinkkuna niihin pysäköin, jos ei muuta ole vapaana.
Minä taas laitan ensisijaisesti perheparkkiin ja sitten vasta muualle. On pienempi mahdollisuus saada auton kylkiin naarmuja kun on tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä myös harmittaa liian lähelle pysäköivät autot. Olen inva jolla ei invalupaa, tarvitsen kuskin oven ihan auki jotta saan könyttyä sinne. Taannoin jätin auton kauas, ympärillä oli tyhjiä paikkoha mutta joku oli pysäköinht niin lähelle että kuskin oven sai vähän raolleen.
Siihen tuli mieshenkilö kun ihmettelin ja otin tutuille kuvankin. Hän ystävällisedti pujottautui autoon ja siirsi sen ajoradalle.
Mikset ole hankkinut invalappua?
Lue koko ketju. Se on täysin lääkäristä kiinni. Osa saa kun on vain kihti ja osa ei saa vaikka ei ilman apuvälineitä pysty kulkemaan koskaan. Ymmärrätkö
Jokaisella ihmisellä on perhe.
Miettikää miten ihminen saa alkunsa ja syntyy tähän maailmaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten? Jos tarvitset enemmän tilaa, niin pysäköit johonkin sivummalle, missä sitä on.
Ei minunkaan auto mahdu aina lähimpään tyhjään ruutuun. Yhdessä paikallisessa parkkihallissa ei mahdu yhteenkään ruutuun. En siis pysäköi siellä. Problem solved.
Tässä on taas kyllä idiotismi ja ymmärtämättömyys huipussaan.
Ihan näin jopa ilman lapsia ymmärrän, että perheparkin idea on ison ruudun lisäksi se, ettei tarvitse lasten kanssa pujotella täydellä parkkipaikalla kauppaan asti.
Muut autoilijat erottavat lapset aikuista huonommin ja lapsi voi saada päähänpiston ja juosta ympärilleen katsomatta. On siis paljon turvallisempaa, mikäli lasten ei tarvitse kävellä koko parkkipaikan lävitse kauppaan asti.
Vierailija kirjoitti:
Tyypillinen perhe missä on kolmekymppiset vanhemmat ja alle kouluikäiset lapset ei normaalisti sisällä yhtään huonojalkaista ihmistä. Perhe jaksaa siis kävellä sisään kauppaan vähän kauempanakin sijaitsevalta parkkipaikalta eikä ole siis mikään pakko päästä kaupan oven eteen ns. perhepaikalle.
Huonjalkaisille on invapaikat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se sijainti pelkästään niistä perheparkkia tee. Isompi ruutuu helpottaa lastenistuinten ja turvakaukaloiden kanssa säätämistä ja säästää naapurin autoja ovien aiheuttamilta kolhuilta.
Olet oikeassa siitä, että kenenkään ei ole pakko päästä kaupan oven eteen ns. perhepaikalle. Onhan jopa olemassa kauppoja, joissa näitä ns. perhepaikkoja ei edes ole. Olet hämmästyttävän älykäs yksilö.
Eikös ne turvakaukalot ja -istuimet ole valmiiksi siellä autossa köytettynä kun tullaan kauppaan? Samalla lailla sinne nostaa kersat kuin normaalillekin autopenkille. Ei tarvitse lisätilaa. Jos emännällä tai isännällä taas on niin leveä persaus, että ei mahdu normiparkkiruudussa toimimaan, niin se ei ole kauppiaan eikä kanssa-asiakkaiden ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Perhepaikat on siitä lähinnä kivat (leveä ruutu) ettei kolhita viereistä autoja, kun lastenistuimien ym kanssa ovea pitää avata reilummin auki. Lapset nyt ei meillä kävele muutenkaan ainakaan puoleen vuoteen vielä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse, kun on perhepaikkoja.
Invaparkki on lähempänä kuin perheparkit.
Ei aina. Usein ovat yhtä lähellä.
Vierailija kirjoitti:
Perheparkkipaikat ja invalidipaikat kuuluvat ronaneille. Eikös se ole jo selvää.
- Valde ja Rosita.
Kyllä. Rahdit on helpompi ja nopeampi sujauttaa nopeasti hameen vuorin välistä autoon ja hurauttaa tiehensä ennen kuin vartija ehtii paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perhe. Siis perhe. On eri kuin LAPSIperhe. Eli siis kuka vain voi parkkeerata koska jokainen määrittää itse perheensä.
Perheparkkien tarkoituksena on taata lasten turvallinen kulku parkkipaikalta kauppaan sekä autojen kolhimattomuus.
Perheparkit tarkoitettu lapsiperheille ja ruudut lähellä pääovea/tai helppo kulku pääovelle. Tällä halutaan mahdollistaa lapsille turvallinen kulku kauppaan. Lisäksi ruudut ovat isompia, jottei lapset kolhisi ovia avatessaan muiden autoja ja esim pienten lasten turvakaukalon pois nosto autosta vaatii oven avaamisen lähes max asentoon.
Tätä ei ole lakiin kirjattu, mutta ehkä tähänkin pätee kunnioitus/huomioiminen muita ihmisiä kohtaan. Usein ihmisiä ei kiinnosta kuin oma napa.
Itseltä ei ole pois tarjota lapsiperheille isompaa parkkia, koska siihen on kuitenkin hyvät perusteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin se menee. Kärryillähän saa kuljettaa ostokset autolle, joten mikä ongelma ladata ostokset takaluukkuun ja kärry takas? Naurettavia tuollaiset perhepaikat. Muutenkin voitte jättää ne mölyapinanne kotiin kauppareissun ajaksi, niin on kaikilla miellyttävämpää asioida. Tästäkin ketjusta huomaa taas kerran, että todella monet ovat väsyneitä perheiden aiheuttamaan meteliin ja kaaokseen ja vielä vaaditaan etuoikeuksia!
Onko tämä vauvapalsta kaiken kuonan kaatopaikka, vai miksi ihan oikeassa maailmassa kun kuljen lasten kanssa, niin ihmiset huomioi ja helpottaa pyytämättä mun elämää?
Ihan jopa niin paljon, että melkein hävettää, kun sinkkuna en itse huomioinut lapsiperheitä mitenkään erikoisemmin.
Liityn joukkoon : Miksi ette voi tajuta , että kauppojen noutopisteen paikat ovat verkkokauppatilausten noutajille eikä tuuttien ostajille.
Kokemusta tosin vain yhdestä kaupasta, jossa 3-4 paikkaa noutopistekyltin edessä. Noin ehkä kerran kuussa joku muukin lisäkseni on noutamassa tilaustaan, muut hakee niitä tuuteja tai lihapiirakka. Ko.kaupassa henkilökunta tuo tavarat autolle , eniten se heitä haittaa.