Ettekö te voi tajuta, että ne kauppojen perheparkkipaikat kuuluu perheille
Taas oli kaikki paikat käytössä ja ei ollut perheiden autoja ne.
Voi älytön!
Kommentit (174)
Vierailija kirjoitti:
Perhepaikat ovat hiukan leveämpiä, ettei ovilla kolhita toisten kylkiä, turvakaukaloihin ja istuimiin mennessä.
Ovat silti kaikkien käytettävissä.
Vierailija kirjoitti:
Surullista lukea näitä kommentteja. Mistä ihmeestä tällainen lapsivihamielisyys kumpuaa?
Ääliövanhempiaan siinä lähinnä vihataan, jotka eivät ole itse viitsineet tai jaksaneet kasvattaa jälkikasvuaan (ei vissiin tienaa tarpeeksi) ja kaikki kasvatus ym. vastuu jätetty yhteiskunnalle:päiväkodille, koululle jne. jotka yrittävät parhaansa niillä sallituin resurssein, ja jälki on nähtävissä.
Mun 17-v kaksospojat ja minä varmaan täytetään nuo perhepaikan ehdot? Entä kun ovat 18v? Tai 21v? Jos tulevat kanssani kauppaan? Tai jos vain toinen tulee? Olemmeko silloin perhe?
Tarvitsetko ex- mieheni takapenkille istumaan? Entä hänen nykyisen vaimonsa?
Perheettömän perheparkkiin parkkeeraaminen on yhtä typerää kuin polttomoottoriauton parkkeeraaminen sähköauton latauspaikalle. Tai sähköauton parkkeeraaminen latauspaikalle lataamatta autoa.
Parkkeeraan sinne, missä ei ole ahdasta. Uusi auto, en halua siihen kolhuja tai naarmuja. Sori siitä.
Mun jälkikasvu kulkee vielä kasseissa, ei kai se haittaa?
Olen läski enkä jaksa kävellä kauempaa enkä mahdu takaisin autoon jos joku parkkeeraa siihen viereen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perhepaikoilla saa hakata oman auton ovilla naapurin auton paskaksi.
Eipä muuten saa. Se sinun syvälle prseeseesi juuttunut 24 karaatin kultaa oleva pergamentti omasta ylemmyydestäsi sekä etuoikeutetusta asemastasi ei ole sama kuin suomen laki, ja se on nimenomaan suomen laki, kun pätee.
Mitä yrität sanoa?
Lue tarpeeksi monta kertaa. Ehkä tajuat.
Vai oletko kenties niitä paviaanin tasolla olevia vanhempia, joiden pää on syvällä omassa prseessään, ajatus juossut karkuun jo aikoja sitten, maalaisjärkeä ei ole koskaan näkynytkään, ja näin ollen kaikki sysätään yhteiskunnan sekä muiden ihmisten vastuulle?Nyt on yhteiskunnan vastuulla huolehtia sinun mielenterveydestä. Hälyttäisin sinulle apua, mutta en pysty tarkasti paikantamaan sinua.
Huolehdi sinä vain siitä omasta onnettomasta mielenterveydestäsi. Siinä enemmän tekemistä, myös psykiatrian alan ammattilaisilla.
Vierailija kirjoitti:
Surullista lukea näitä kommentteja. Mistä ihmeestä tällainen lapsivihamielisyys kumpuaa?
Mikä ihmeen lapsivihamielisyys? En minä millään lailla vihaa lapsia. Ja on mulla omiakin. En silti ymmärrä, miksi nillitetään jostain parkkiruudusta. On kyllä vahvasti ensimmäisen maailman ongelma ja aika naurettava kitinän syy.
Vierailija kirjoitti:
Perheettömän perheparkkiin parkkeeraaminen on yhtä typerää kuin polttomoottoriauton parkkeeraaminen sähköauton latauspaikalle. Tai sähköauton parkkeeraaminen latauspaikalle lataamatta autoa.
Lisäys: invapaikalle pysäköinti, vaikka sinulla ei ole lupaa pysäköidä siihen.
Vierailija kirjoitti:
Tyypillinen perhe missä on kolmekymppiset vanhemmat ja alle kouluikäiset lapset ei normaalisti sisällä yhtään huonojalkaista ihmistä. Perhe jaksaa siis kävellä sisään kauppaan vähän kauempanakin sijaitsevalta parkkipaikalta eikä ole siis mikään pakko päästä kaupan oven eteen ns. perhepaikalle.
jep jätetään pläskeille ne paikat oven edestä ettei kalorit kulu
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tieliikennelaissa perhepaikkoja.
Mitä sitten? Ei se silti poista sitä, että ne on perheille tarkoitettu.
Eihän se nyt tietenkään kunnon minä-minä-ihmiseen vaikuta, mutta tuolla kommentillasi paljastit olevasi itsekeskeinen idiootti.
Vierailija kirjoitti:
No eikä ole. Perheellinen (joka minäkin olen) voi pysäköidä johonkin muuhun ruutuun. Sähköautoa ei voi ladata muissa ruuduissa. Ei ole yhtään sama asia.
Vierailija kirjoitti:
Perhepaikat ovat hiukan leveämpiä, ettei ovilla kolhita toisten kylkiä, turvakaukaloihin ja istuimiin mennessä.
Autoa voivat käyttää myös isot ihmiset, jotka tarvitsevat paljon tilaa autosta ja autoon könytessään. Voipi olla myös keppi/kepit tai muita apuvälineitä käytössä. Jos auto on lastattava sivuovista (ei liukuovet), ne pitää avata täysin auki, että kärrystä saa tavarat sisään. Minulla on peräkontissa koirahäkki, sinne ei voi laittaa. On paljon syitä, miksi leveämpi ruutu on parempi vaihtoehto. Puhumattakaan siitä, että itse auto on leveä hummeri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tieliikennelaissa perhepaikkoja.
Mitä sitten? Ei se silti poista sitä, että ne on perheille tarkoitettu.
Eihän se nyt tietenkään kunnon minä-minä-ihmiseen vaikuta, mutta tuolla kommentillasi paljastit olevasi itsekeskeinen idiootti.
ne paikat on sitä varten kun sun räkänokkas kolhii muitten ovia kulkiessaan. ei ne ole tarkotettu teille vaan viette sinne autonne jos ettet osaa kasvattaa muitten omaisuutta kunnioittavaa jälkikasvua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäys: invapaikalle pysäköinti, vaikka sinulla ei ole lupaa pysäköidä siihen.
Huomasin että invalupaa on vaikea saada. Ei riitä apuvälineen tarve, pitäisi kai pyörätuoli olla jotta lääkäri puoltaisi invalupaa. Eli en saanut. Ikääkin on jo 80.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyypillinen perhe missä on kolmekymppiset vanhemmat ja alle kouluikäiset lapset ei normaalisti sisällä yhtään huonojalkaista ihmistä. Perhe jaksaa siis kävellä sisään kauppaan vähän kauempanakin sijaitsevalta parkkipaikalta eikä ole siis mikään pakko päästä kaupan oven eteen ns. perhepaikalle.
Huonojalkaiset voi hakea invaparkkilupaa.
Näin se menee. Kärryillähän saa kuljettaa ostokset autolle, joten mikä ongelma ladata ostokset takaluukkuun ja kärry takas? Naurettavia tuollaiset perhepaikat. Muutenkin voitte jättää ne mölyapinanne kotiin kauppareissun ajaksi, niin on kaikilla miellyttävämpää asioida. Tästäkin ketjusta huomaa taas kerran, että todella monet ovat väsyneitä perheiden aiheuttamaan meteliin ja kaaokseen ja vielä vaaditaan etuoikeuksia!
Ei mulla ole lapsia. Sen sijaan on huono jalka ja minulla on invaparkkilupaa.
Olisihan se tietysti ihanneparkkipaikka, jos kaikille olisi sellaiset lapsiperheiden kokoiset paikat.
Useat nykyautot ovat niin leveitä, että tavallisessa ruudussa ei tahdo sopia ovet aukemaan kunnolla- ja on haastavaa jos siitä välistä pitää saada ulos esim vauvan turvakaukalo tai auttaa taapero pois turvavöistä. Tai huonojalkainen vanhus tarvitsee tukea noustakseen autosta ulos.
Mielestäni ne paikat ovat kaikkien sellaisten käytössä, jotka niitä TARVITSEVAT. Mielestäni on kohteliasta huomioida muut ihmiset ja se teinijonnen perhepaikalle parkkeeraus nyt ei ole ainakaan tarpeen eikä muut huomioivaa- niitä paikkoja on yleensä aika rajallisesti, joten itse jätän ne niille jotka tarvitsee.
Olisi todella kiva, jos kauppaan pitäisi viedä virkatodistus, jossa näkyvät lasten nimet ja syntymävuodet ja sitä vastaan saisi laminoidun lapun, joka oikeuttaa vuodeksi perhepaikan käyttöön. Miksi yksikään kauppaketju ei ole vielä keksinyt, että tämä olisi todella hyvä idea ja lisäisi perheiden ostohalukkuutta ko. kaupassa?