Ettekö te voi tajuta, että ne kauppojen perheparkkipaikat kuuluu perheille
Taas oli kaikki paikat käytössä ja ei ollut perheiden autoja ne.
Voi älytön!
Kommentit (174)
Parkkipaikat voisi luokitella bonuksen mukaan. Ns. hyville asiakkaille leveät A-spotit heti sisäänkäynnin vieressä (ulkona tai hallissa), vähemmän rahaa kauppaan tuoville B- ja C-asiakkaille vastaavasti pienemmät ruudut etäämpänä, ja ilman kanta-asiakkuutta ei asiaa sisähalliin ollenkaan ja ulkona rajattu maksullinen parkkiaika.
Kyllä minä nyt niin mieleni pahoitin, kun en päässyt parkkiin lähelle ovia.
Vierailija kirjoitti:
Mun jälkikasvu kulkee vielä kasseissa, ei kai se haittaa?
Perhe se on sekin ;)
Minun identiteettini on lapsiperhe tai sähköauto sen mukaan miten paikkoja on vapaana
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perheettömän perheparkkiin parkkeeraaminen on yhtä typerää kuin polttomoottoriauton parkkeeraaminen sähköauton latauspaikalle. Tai sähköauton parkkeeraaminen latauspaikalle lataamatta autoa.
Lisäys: invapaikalle pysäköinti, vaikka sinulla ei ole lupaa pysäköidä siihen.
Huomasin että invalupaa on vaikea saada. Ei riitä apuvälineen tarve, pitäisi kai pyörätuoli olla jotta lääkäri puoltaisi invalupaa. Eli en saanut. Ikääkin on jo 80.
Ei tarvitse olla pyörätuoli. Liikun kyynärsauvoilla ja pyörätuolilla mutta invaparkin sain ennen pyörätuolia.
Odotan pääsyä lonkkaleikkaukseen, alle 50v olen. Käyn töissä ja kuljen autolla. Mutta lonkan kanssa on ihan mahdottoman vaikea päästä autosta pois ja autoon. En ole oikeutettu invalappuun, enkä tarvitsekaan, mutta käytän kyllä perhepaikkoja jos on useampi vapaana. Saa tulla valittaan.
Ja siis on minullakin perhettä,lähes aikuisia lapsia tosin.
Vierailija kirjoitti:
Tyypillinen perhe missä on kolmekymppiset vanhemmat ja alle kouluikäiset lapset ei normaalisti sisällä yhtään huonojalkaista ihmistä. Perhe jaksaa siis kävellä sisään kauppaan vähän kauempanakin sijaitsevalta parkkipaikalta eikä ole siis mikään pakko päästä kaupan oven eteen ns. perhepaikalle.
Ei se sijainti pelkästään niistä perheparkkia tee. Isompi ruutuu helpottaa lastenistuinten ja turvakaukaloiden kanssa säätämistä ja säästää naapurin autoja ovien aiheuttamilta kolhuilta.
Olet oikeassa siitä, että kenenkään ei ole pakko päästä kaupan oven eteen ns. perhepaikalle. Onhan jopa olemassa kauppoja, joissa näitä ns. perhepaikkoja ei edes ole. Olet hämmästyttävän älykäs yksilö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyypillinen perhe missä on kolmekymppiset vanhemmat ja alle kouluikäiset lapset ei normaalisti sisällä yhtään huonojalkaista ihmistä. Perhe jaksaa siis kävellä sisään kauppaan vähän kauempanakin sijaitsevalta parkkipaikalta eikä ole siis mikään pakko päästä kaupan oven eteen ns. perhepaikalle.
Huonojalkaiset voi hakea invaparkkilupaa.
Ei tarvitse, kun on perhepaikkoja.
Tajuan. Mulla on perhe vaikka yksin olenkin liikkeellä.
Perheparkkipaikat ja invalidipaikat kuuluvat ronaneille. Eikös se ole jo selvää.
- Valde ja Rosita.
Mikä myös harmittaa liian lähelle pysäköivät autot. Olen inva jolla ei invalupaa, tarvitsen kuskin oven ihan auki jotta saan könyttyä sinne. Taannoin jätin auton kauas, ympärillä oli tyhjiä paikkoha mutta joku oli pysäköinht niin lähelle että kuskin oven sai vähän raolleen.
Siihen tuli mieshenkilö kun ihmettelin ja otin tutuille kuvankin. Hän ystävällisedti pujottautui autoon ja siirsi sen ajoradalle.
Vierailija kirjoitti:
Perhe voi olla vaikka ihminen ja koira.
Aivan. Lemmikki on käynyt pesussa ja trimmissä Musti&Mirrissä. Et halua sen likaantuvan viereisen Skodan kuraisesta kyljestä, vaan ajat avarampaan paikkaan, missä mussukka saa vapaasti liehutella puhdasta turkkiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tieliikennelaissa perhepaikkoja.
Mutta kaupoilla on.
Niin mutta eivät voi sakottaa, jokainen päättää itse onko perhe vai ei.
Ahaa, jos siis jostain ei voi sakottaa, niin silloin voi toimia ihan kuten huvittaa ja muilla ei ole mitään sanottavaa siihen.
Vierailija kirjoitti:
Mun 17-v kaksospojat ja minä varmaan täytetään nuo perhepaikan ehdot? Entä kun ovat 18v? Tai 21v? Jos tulevat kanssani kauppaan? Tai jos vain toinen tulee? Olemmeko silloin perhe?
Tarvitsetko ex- mieheni takapenkille istumaan? Entä hänen nykyisen vaimonsa?
Olet lapsellinen
Minä ajan perheparkkiin kun käyn alkossa. Vaimo ja lapset ajaa omilla autoillaan myös perheparkkeihin. Näin saamme kaikki huvin tilaa koko perheen autoille.
Ei kuulu sulle minne jätän autoni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perheettömän perheparkkiin parkkeeraaminen on yhtä typerää kuin polttomoottoriauton parkkeeraaminen sähköauton latauspaikalle. Tai sähköauton parkkeeraaminen latauspaikalle lataamatta autoa.
Huomasin että invalupaa on vaikea saada. Ei riitä apuvälineen tarve, pitäisi kai pyörätuoli olla jotta lääkäri puoltaisi invalupaa. Eli en saanut. Ikääkin on jo 80.
Ei tarvitse olla pyörätuoli. Liikun kyynärsauvoilla ja pyörätuolilla mutta invaparkin sain ennen pyörätuolia.
No sinulla suopeampi lääkäri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei huolta, useimmiten invapaikat ovat täynnä ja niissä on autoja, joilla ei ole invapysäköintiin lupaa. Sinänsä en siis ihmettele että perheparkitkin ovat muiden kuin perheiden käytössä.
Täytyy kyllä ihmisen laiskuutta todella ihmetellä, että rohkenee viemään va mm aiselta paikan, vaikkei tarvitse sitä. Va mm aisilla on jo tarpeeksi kova elämä muutenkin, ei tarvitsisi vielä kaupassa käynninkin muodostua painajaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Mikä myös harmittaa liian lähelle pysäköivät autot. Olen inva jolla ei invalupaa, tarvitsen kuskin oven ihan auki jotta saan könyttyä sinne. Taannoin jätin auton kauas, ympärillä oli tyhjiä paikkoha mutta joku oli pysäköinht niin lähelle että kuskin oven sai vähän raolleen.
Siihen tuli mieshenkilö kun ihmettelin ja otin tutuille kuvankin. Hän ystävällisedti pujottautui autoon ja siirsi sen ajoradalle.
Mikset ole hankkinut invalappua?
Perhe voi olla vaikka ihminen ja koira.