Olen surullinen 12-vuotiaan mopopojan kuolemasta
Miksi näitä tapahtuu joka vuosi? Miksi muille tapahtuvista onnettomuuksista ei opita mitään? Täysin turha kuolema.
Katse kääntyy luonnollisesti niihin, jotka mahdollisti mopoilun julkisella tiellä vaikka viime kädessä poika itse aiheutti kuolemansa.
Karmea tilanne autoilijalle, voimia hänelle käsitellä asiaa.
Osanotto läheisille.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas nauran, nämä menee oikeaan osoitteeseen.
Kelatkaa, päivä ennen äitienpäivää. Siinä pojan huonetta siivotessa tulee vastaan koulussa tehty äitienpäiväkortti :D
Minä taas en naura, enkä nauraisi sinunakaan. Tämä kirjoituksesi ja ajatuksesi tulevat vielä tulemaan oikeaan osoitteeseensa.
Mielummin nuo mopojonnet kuin niiden tyttis kavereineen kun ne näyttää 17-vuotiaana miten isin bemari lähtee käsistä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin monella maaseudulla on tuontikäisinä mopoja ja mönkijöitä. Itse sain crossipyörän kun täytin kymmenen. Vahinkoja sattuu ja ne vaan kuuluu elämään.
Jos sä olisit kuollut, niin olisiko sun vahemmat vain kohauttaneet olkpäitään ja todenneet, että vahinkoja nyt sattuu. Ei mahda mitään 🤷
En kuollut koska kuuntelin mitä isä opetti ja varoitteli. Ei ilman kypärää ja suojuksia, eikä lähellekkään yleisiä teitä. Tietysti kaikilla ei edes maaseudulla ole kilometrikaupalla suljettuja metsäteitä eikä peltoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin monella maaseudulla on tuontikäisinä mopoja ja mönkijöitä. Itse sain crossipyörän kun täytin kymmenen. Vahinkoja sattuu ja ne vaan kuuluu elämään.
Jos sä olisit kuollut, niin olisiko sun vahemmat vain kohauttaneet olkpäitään ja todenneet, että vahinkoja nyt sattuu. Ei mahda mitään 🤷
En kuollut koska kuuntelin mitä isä opetti ja varoitteli. Ei ilman kypärää ja suojuksia, eikä lähellekkään yleisiä teitä. Tietysti kaikilla ei edes maaseudulla ole kilometrikaupalla suljettuja metsäteitä eikä peltoja.
No se oli sun onnesi, että isäsi opetti ja sä tottelit sitä. Tämä ko. Veeti ei ollut yhtä onnekas ja/tai fiksu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka antoi mopon kakaralle? Sieltä voi alkaa syyllistä etsimään.
Mikäs sinä olet toisten lapsia joka ketjussa kakaroiksi haukkua. Toisekseseen tiettyyn ikään kuuluu mopo oli mikälaisesta perheestä hyvänsä. Aamen.
Eikös mopoa saa ajaa vasta 15v ? Kyllähän lapsia aina kutsuttu kakaroiksi, pennuiksi.....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka antoi mopon kakaralle? Sieltä voi alkaa syyllistä etsimään.
Landella nyt liikutaan mopolla metsäteillä ihan yleisesti,ja muistan myös jalankulkijoita kuolleen,se on aina yhtä traagista kun nuori kuolee.
No mut olis pysynyt siellä metsäautotiellä eikä lähtenyt ylittämään yleistä tietä.
Mopojonne kuoli
aiku kamalaa
tirsk
Ei ollut jonnesta eläjäksi, luonto karsii landella !
12-vuotias ei saa ajaa mopolla. Vanhemmat vastuuseen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas nauran, nämä menee oikeaan osoitteeseen.
Kelatkaa, päivä ennen äitienpäivää. Siinä pojan huonetta siivotessa tulee vastaan koulussa tehty äitienpäiväkortti :D
Nyt on ihanaa juttua
Aitoa vauva-palstaa.
Millaisia kommentteja lukisimme, jos 12-vuotias olisikin ollut autonratissa, ja kolaroinut toisen auton kanssa tappaen toisen auton kyydissä olleet ja jäänyt itse eloon?
Vierailija kirjoitti:
12-vuotias ei saa ajaa mopolla. Vanhemmat vastuuseen!
Ne saa tehdä ihan mitä haluaa
-vanhemmat maaseudulla
Koska palstatrolli siivoaa asuntonsa? Vai pitääkö taas kerjätä muita tekemään?
Minä taas nauran, nämä menee oikeaan osoitteeseen.
Kelatkaa, päivä ennen äitienpäivää. Siinä pojan huonetta siivotessa tulee vastaan koulussa tehty äitienpäiväkortti :D
Vierailija kirjoitti:
Minä taas nauran, nämä menee oikeaan osoitteeseen.
Kelatkaa, päivä ennen äitienpäivää. Siinä pojan huonetta siivotessa tulee vastaan koulussa tehty äitienpäiväkortti :D
Olet mielisairas. Eikö kukaan läheisesi ymmärrä hakea sinulle apua?
Vierailija kirjoitti:
Kuka antoi mopon kakaralle? Sieltä voi alkaa syyllistä etsimään.
Vähän tyhmä lähestymistapa. Rihän mopolla ajaminen ole kiellettyä alle 15 vuotiaana, vaan mopolla liikenteessä ajaminen. Kaikilla junnuilla on mopot maalla. Vanhemmat ei voi vahtia kaikkea 247
Vierailija kirjoitti:
Minä taas nauran, nämä menee oikeaan osoitteeseen.
Kelatkaa, päivä ennen äitienpäivää. Siinä pojan huonetta siivotessa tulee vastaan koulussa tehty äitienpäiväkortti :D
Voisit harjaannuttaa vähän sitä suhteellisuudentajuasi, että onko oma mielipaha tärkeämpi kuin toisen kuolema.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka antoi mopon kakaralle? Sieltä voi alkaa syyllistä etsimään.
Mikäs sinä olet toisten lapsia joka ketjussa kakaroiksi haukkua. Toisekseseen tiettyyn ikään kuuluu mopo oli mikälaisesta perheestä hyvänsä. Aamen.
Eikös mopoa saa ajaa vasta 15v ? Kyllähän lapsia aina kutsuttu kakaroiksi, pennuiksi.....
Mielestäni 15 vuotiaskin on vasta kakara, pitäis lakia muuttaa että vasta 18 vuotiaana mopokortti
Minulla tuli ensimmäiseksi mieleen, kenen luvalla 12-vuotias ajaa mopolla yleisellä tiellä. Eikö mopokortin saa vasta 15-vuotiaana?
Vanhempien vastuulla sellainen on .
Ps. Miksi juuri tämä ketju on kerännyt näin paljon umpihulluja vastauksia? Toivottavasti niiden kirjoittaja pääsee pian hoitoon. Tai on jo suljetulla osastolla, kun sielläkin pääsee nettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka antoi mopon kakaralle? Sieltä voi alkaa syyllistä etsimään.
Landella nyt liikutaan mopolla metsäteillä ihan yleisesti,ja muistan myös jalankulkijoita kuolleen,se on aina yhtä traagista kun nuori kuolee.
Niin? Kuka antoi sille mopon? Yhtä laitonta alaikäisen mopoilu on maalla kuin kaupungissa.
Ei se ole laitonta ajaa omassa pihassa vaan liikenteessä. Käykää joskus maalla, kaikilla on PVt ja Mankit jo syntyessää pihalla.
Ennemmin traktorilla oikeissa töissä kuin skuutilla pelleilemällä tai huumausaineilla.