Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen surullinen 12-vuotiaan mopopojan kuolemasta

Vierailija
11.05.2026 |

Miksi näitä tapahtuu joka vuosi? Miksi muille tapahtuvista onnettomuuksista ei opita mitään? Täysin turha kuolema.  

 

Katse kääntyy luonnollisesti niihin, jotka mahdollisti mopoilun julkisella tiellä vaikka viime kädessä  poika itse aiheutti kuolemansa. 

 

Karmea tilanne autoilijalle, voimia hänelle käsitellä asiaa. 

 

Osanotto läheisille. 

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi 12v ajelee mopolla? Liian nuori, ja myös lain mukaan.

Eipä tuo ole maaseudulla harvinaista. Itse ajoin traktoria heinäpellolla tuon ikäisensä.

Pöndellähän kuolee kakaroita traktorionnettomuuksissakin harva se vuosi. Kai sekiin vain kuuluu elämään.

Ennemmin traktorilla oikeissa töissä kuin skuutilla pelleilemällä tai huumausaineilla.

Vierailija
22/46 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas nauran, nämä menee oikeaan osoitteeseen.

Kelatkaa, päivä ennen äitienpäivää. Siinä pojan huonetta siivotessa tulee vastaan koulussa tehty äitienpäiväkortti  :D

Minä taas en naura, enkä nauraisi sinunakaan. Tämä kirjoituksesi ja ajatuksesi tulevat vielä tulemaan oikeaan osoitteeseensa.

Mielummin nuo mopojonnet kuin niiden tyttis kavereineen kun ne näyttää 17-vuotiaana miten isin bemari lähtee käsistä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin monella maaseudulla on tuontikäisinä mopoja ja mönkijöitä. Itse sain crossipyörän kun täytin kymmenen. Vahinkoja sattuu ja ne vaan kuuluu elämään.

Jos sä olisit kuollut, niin olisiko sun vahemmat vain kohauttaneet olkpäitään ja todenneet, että vahinkoja nyt sattuu. Ei mahda mitään 🤷‍

En kuollut koska kuuntelin mitä isä opetti ja varoitteli. Ei ilman kypärää ja suojuksia, eikä lähellekkään yleisiä teitä. Tietysti kaikilla ei edes maaseudulla ole kilometrikaupalla suljettuja metsäteitä eikä peltoja.

Vierailija
24/46 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin monella maaseudulla on tuontikäisinä mopoja ja mönkijöitä. Itse sain crossipyörän kun täytin kymmenen. Vahinkoja sattuu ja ne vaan kuuluu elämään.

Jos sä olisit kuollut, niin olisiko sun vahemmat vain kohauttaneet olkpäitään ja todenneet, että vahinkoja nyt sattuu. Ei mahda mitään 🤷‍

En kuollut koska kuuntelin mitä isä opetti ja varoitteli. Ei ilman kypärää ja suojuksia, eikä lähellekkään yleisiä teitä. Tietysti kaikilla ei edes maaseudulla ole kilometrikaupalla suljettuja metsäteitä eikä peltoja.

No se oli sun onnesi, että isäsi opetti ja sä tottelit sitä. Tämä ko. Veeti ei ollut yhtä onnekas ja/tai fiksu.

Vierailija
25/46 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka antoi mopon kakaralle? Sieltä voi alkaa syyllistä etsimään.

Mikäs sinä olet toisten lapsia joka ketjussa kakaroiksi haukkua. Toisekseseen tiettyyn ikään kuuluu mopo oli mikälaisesta perheestä hyvänsä. Aamen. 

Eikös mopoa saa ajaa vasta 15v ? Kyllähän lapsia aina kutsuttu kakaroiksi, pennuiksi.....

Vierailija
26/46 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka antoi mopon kakaralle? Sieltä voi alkaa syyllistä etsimään.

Landella nyt liikutaan mopolla metsäteillä ihan yleisesti,ja muistan myös jalankulkijoita kuolleen,se on aina yhtä traagista kun nuori kuolee.

No mut olis pysynyt siellä metsäautotiellä eikä lähtenyt ylittämään yleistä tietä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/46 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mopojonne kuoli

aiku kamalaa

tirsk

Vierailija
28/46 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut jonnesta eläjäksi, luonto karsii landella !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/46 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

12-vuotias ei saa ajaa mopolla. Vanhemmat vastuuseen!

Vierailija
30/46 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas nauran, nämä menee oikeaan osoitteeseen.

Kelatkaa, päivä ennen äitienpäivää. Siinä pojan huonetta siivotessa tulee vastaan koulussa tehty äitienpäiväkortti  :D

Nyt on ihanaa juttua

Aitoa vauva-palstaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/46 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia kommentteja lukisimme, jos 12-vuotias olisikin ollut autonratissa, ja kolaroinut toisen auton kanssa tappaen toisen auton kyydissä olleet ja jäänyt itse eloon?

Vierailija
32/46 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

12-vuotias ei saa ajaa mopolla. Vanhemmat vastuuseen!

Ne saa tehdä ihan mitä haluaa

-vanhemmat maaseudulla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/46 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska palstatrolli siivoaa asuntonsa? Vai pitääkö taas kerjätä muita tekemään?

Vierailija
34/46 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas nauran, nämä menee oikeaan osoitteeseen.

Kelatkaa, päivä ennen äitienpäivää. Siinä pojan huonetta siivotessa tulee vastaan koulussa tehty äitienpäiväkortti  :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/46 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas nauran, nämä menee oikeaan osoitteeseen.

Kelatkaa, päivä ennen äitienpäivää. Siinä pojan huonetta siivotessa tulee vastaan koulussa tehty äitienpäiväkortti  :D

Olet mielisairas. Eikö kukaan läheisesi ymmärrä hakea sinulle apua?

Vierailija
36/46 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka antoi mopon kakaralle? Sieltä voi alkaa syyllistä etsimään.

Vähän tyhmä lähestymistapa. Rihän mopolla ajaminen ole kiellettyä alle 15 vuotiaana, vaan mopolla liikenteessä ajaminen. Kaikilla junnuilla on mopot maalla. Vanhemmat ei voi vahtia kaikkea 247

Vierailija
37/46 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas nauran, nämä menee oikeaan osoitteeseen.

Kelatkaa, päivä ennen äitienpäivää. Siinä pojan huonetta siivotessa tulee vastaan koulussa tehty äitienpäiväkortti  :D

Voisit harjaannuttaa vähän sitä suhteellisuudentajuasi, että onko oma mielipaha tärkeämpi kuin toisen kuolema. 

Vierailija
38/46 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka antoi mopon kakaralle? Sieltä voi alkaa syyllistä etsimään.

Mikäs sinä olet toisten lapsia joka ketjussa kakaroiksi haukkua. Toisekseseen tiettyyn ikään kuuluu mopo oli mikälaisesta perheestä hyvänsä. Aamen. 

Eikös mopoa saa ajaa vasta 15v ? Kyllähän lapsia aina kutsuttu kakaroiksi, pennuiksi.....

Mielestäni 15 vuotiaskin on vasta kakara, pitäis lakia muuttaa että vasta 18 vuotiaana mopokortti

Vierailija
39/46 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuli ensimmäiseksi mieleen, kenen luvalla 12-vuotias ajaa mopolla yleisellä tiellä. Eikö mopokortin saa vasta 15-vuotiaana?

Vanhempien vastuulla sellainen on .

Ps. Miksi juuri tämä ketju on kerännyt näin paljon umpihulluja vastauksia? Toivottavasti niiden kirjoittaja pääsee pian hoitoon. Tai on jo suljetulla osastolla, kun sielläkin pääsee nettiin.

Vierailija
40/46 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka antoi mopon kakaralle? Sieltä voi alkaa syyllistä etsimään.

Landella nyt liikutaan mopolla metsäteillä ihan yleisesti,ja muistan myös jalankulkijoita kuolleen,se on aina yhtä traagista kun nuori kuolee.

Niin? Kuka antoi sille mopon? Yhtä laitonta alaikäisen mopoilu on maalla kuin kaupungissa.

Ei se ole laitonta ajaa omassa pihassa vaan liikenteessä. Käykää joskus maalla, kaikilla on PVt ja Mankit jo syntyessää pihalla.