Muita keski-ikäisiä, jotka eivät todellakaan ole valmiita harmaisiin hiuksiin?
Olin 1,5 vuotta kokonaan värjäämättä ja oma osittain harmaantunut hiusväri sai koko yleisilmeen näyttämään vanhalta ja väsyneeltä. Jatkossa aion todellakin sävyttää hiuksiani niin kauan kuin vaan kykenen. En käsitä ihmisiä, jotka jo 35-vuotiaana kulkevat harmaapäänä mummoasuissa.
Kommentit (42)
Suosittelen kasviväriä harmaille. Cassialla ja Amlalla saa sävytettyä harmaat lämpimän värisiksi luonnollisesti, siten, että ne näyttävät kuin olisi tehty hiuksiin vaaleat raidat.
Lopputulos on luonnollinen ja tyylikäs. Kasvivärit eivät rasita hiuksia, kuten tavalliset hiusvärit, vaan kasviväri on hoitava ja hiusta vahvistava. Se ei myöskään haalistu tai latistu vaan väri on erittäin pysyvä.
Tavallinen hiusväri (ei kasviväri) vaatii avaavan aineen, jolla rikotaan hiuksen rakenne, että väriaine saadaan hiuksen sisään. Harmaan hiuksen värjäämisessä joudutaan lisäksi käyttämään voimakkaampia aineita ja isompia määriä. Harmaa hius on jo valmiiksi heikentynyt ja hauraampi, joten tavallisella värillä värjäys ei tee harmaille hiuksille hyvää (eikä tee kyllä muutenkaan). Tavallisessa värjäyksessä hiuksen rakenne rikotaan aina.
Kasvivärin hoitavuus saa hiukset voimaan paremmin ja monet jotka ovat yrittäneet vuosia kasvattaa pitkiä hiuksia tuloksetta, onnistuvat siinä siirtyessään kasviväriin. Kasviväri kiinnittyy hiuksen pinnalle ilman, että hiusta tarvitsee rikkoa ja se tekee myös hiuksiin vahvistavan kerroksen.
Kotivärjäystä en suosittele, koska värjäyksessä on omat konstinsa, eikä kasvuväriä voi poistaa. Kannattaa siis suunnata ekokampaamoon.
Joillakin harmaita hiuksia on jo parikymppisenä.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen kasviväriä harmaille. Cassialla ja Amlalla saa sävytettyä harmaat lämpimän värisiksi luonnollisesti, siten, että ne näyttävät kuin olisi tehty hiuksiin vaaleat raidat.
Lopputulos on luonnollinen ja tyylikäs. Kasvivärit eivät rasita hiuksia, kuten tavalliset hiusvärit, vaan kasviväri on hoitava ja hiusta vahvistava. Se ei myöskään haalistu tai latistu vaan väri on erittäin pysyvä.
Tavallinen hiusväri (ei kasviväri) vaatii avaavan aineen, jolla rikotaan hiuksen rakenne, että väriaine saadaan hiuksen sisään. Harmaan hiuksen värjäämisessä joudutaan lisäksi käyttämään voimakkaampia aineita ja isompia määriä. Harmaa hius on jo valmiiksi heikentynyt ja hauraampi, joten tavallisella värillä värjäys ei tee harmaille hiuksille hyvää (eikä tee kyllä muutenkaan). Tavallisessa värjäyksessä hiuksen rakenne rikotaan aina.
Kasvivärin hoitavuus saa hiukset voimaan paremmin ja monet jotka ovat yrittäneet vuosia kasvattaa pitkiä hiuksia tuloksetta, onnistuvat siinä siirtyessään kasviväriin. Kasviväri kiinnittyy hiuksen pinnalle ilman, että hiusta tarvitsee rikkoa ja se tekee myös hiuksiin vahvistavan kerroksen.
Kotivärjäystä en suosittele, koska värjäyksessä on omat konstinsa, eikä kasvuväriä voi poistaa. Kannattaa siis suunnata ekokampaamoon.
..Siis kasviväriä ei voi poistaa, vaan se kasvatetaan pois.
Lisään vielä, että kasviväri loiventaa kiharaa hiusta hieman, joten moni käyttää kasviväriä myös kesyttämään pörröistä luonnonkiharaa.
Sä saat tehdä ihan miten tykkäät. Itse en kemikaalialtistuksen minimoimisen takia aio lähteä värjäyskierteeseen. Terveys on mulle ulkonäköä tärkeämpää.
Vierailija kirjoitti:
Sä saat tehdä ihan miten tykkäät. Itse en kemikaalialtistuksen minimoimisen takia aio lähteä värjäyskierteeseen. Terveys on mulle ulkonäköä tärkeämpää.
Ainoat ainesosat mitä ekokampaamossa tehty kasviväri sisältää ovat kuivattu ja jauhettu kasvi + vesi.
Vierailija kirjoitti:
Kasviväreillä värjääminen onnistuu kyllä ihan kotioloissakin, ei tarvitse mennä kampaamoon.
Ap
päinvastoin. ikuisena baby facena en malta odottaa nayttavani aikuiselta naiselta
No en kyllä ole nähnyt vielä yhtään nelikymppistä jota harmaa hius ei vanhentaisi. Kuusikymppisille ja sitä vanhemmille luonnollinen harmaa sopii oikein hyvin. Nuorempia se vain vanhentaa. Muutenkin useimmille sopisi omaa väriä pari astetta tummempi/vaaleampi sävy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoat ainesosat mitä ekokampaamossa tehty kasviväri sisältää ovat kuivattu ja jauhettu kasvi + vesi.
Kasveissakin on torjunta-aineita, varsinkin jos niitä ei kasvateta elintarvikekäyttöön niin myrkkyjen käyttö on ihan eri mittakaavassa sallittua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasviväreillä värjääminen onnistuu kyllä ihan kotioloissakin, ei tarvitse mennä kampaamoon.
Ap
En suosittele värjäämään kotona.
Monilla on ikäviä ennakkoasenteita kasvivärejä kohtaan ja syynä on usein epäonnistuneet kotivärjäykset (joko omat tai kaverin).
Mielikuva kasviväristä on usein joko räikeä punainen henna tai hiusten latvaan kertynyt väri joka tekee värjäyksestä "kökön" näköisen.
Ammattilaiset osaa tehdä kasvivärin, joka näyttää myös tyylikkäältä, eikä vain värjätyltä.
Sama purkkiväri ei sovi kaikille ja ekokampaamossa väri sekoitetaan yksilöllisesti juuri sinulle.
Valmisvärit eivät myöskään aina ole "puhtaita", vaan voivat sisältää muutakin, kuin pelkkää jauhettua kasvia ja vettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasveissakin on torjunta-aineita, varsinkin jos niitä ei kasvateta elintarvikekäyttöön niin myrkkyjen käyttö on ihan eri mittakaavassa sallittua.
Ekokampaamon tuotteet ovat aina sertifioitua luonnonkosmetiikkaa.
Mukavaa olla nyt iäkkäämpänä vaaleahiuksinen. Ei vaivaa harmaantuminen. Muistakaa entiset tummahiuksiset että kun värjäätte, niin pehmeät tumman sävyt käyttöön. Hiusten lisäksi väri häviää myös naamasta ja monesti värjätyt hiukset on naaman ihon kanssa aivan eri paria ja näky on kamala.
Vierailija kirjoitti:
Mukavaa olla nyt iäkkäämpänä vaaleahiuksinen. Ei vaivaa harmaantuminen. Muistakaa entiset tummahiuksiset että kun värjäätte, niin pehmeät tumman sävyt käyttöön. Hiusten lisäksi väri häviää myös naamasta ja monesti värjätyt hiukset on naaman ihon kanssa aivan eri paria ja näky on kamala.
Miksi pitäisi värjätä? Tummalle isälleni ilmestyi harmaita vähän ennen seitsemääkymmentä
Kuinka nopeasti teille tulee juurikasvu näkyviin? Nuorempana värjäsin hiuksia pari kertaa vain "huvin vuoksi" , olen tyytyväinen hiusteni väriin tummanruskeat punertavalla vivahteella. Mutta nuo harmaat saakeli, inhoan niitä. Joskus sitten värjäytin ja sehän oli vain jokunen viikko, kun hiusten tyvissä loisti vaaleanharmaa. Siis sehän on ihan jatkuvaa rahanmenoa ja onko sitten tietysti terveellistäkään :(
Olen viisikymppinen ja reilut puoli vuotta sitten leikkautin pitkät lirut hiukset polkkapituuteen ja siihen permanentti. Oli tosi hyvä muutos ja kaikki ovat kehuneet. En nyt ymmärrä miksi joillekin on ihan raivonaihe, jos joku tekee jotain ulkonäkönsä eteen. Itse olen alkanut vasta viime vuosina kiinnostua ja se on vain piristänyt. En todellakaan nyrpistele nenää heille, joita ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
"En käsitä ihmisiä, jotka jo 35-vuotiaana kulkevat harmaapäänä mummoasuissa."
Suomeksi, olet kateellinen että jollain on noin hyvä itseluottamus 😊
Juuri näin, tee ap omalle päälles mitä haluat, mutta anna myös niiden jotka haluavat harmaantua tehdä se rauhassa. Suhtaudut asiaan oudon aggressiivisesti.
En ole valmis, mutta ei minulla myöskään yhtään harmaata hiusta olen.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka nopeasti teille tulee juurikasvu näkyviin? Nuorempana värjäsin hiuksia pari kertaa vain "huvin vuoksi" , olen tyytyväinen hiusteni väriin tummanruskeat punertavalla vivahteella. Mutta nuo harmaat saakeli, inhoan niitä. Joskus sitten värjäytin ja sehän oli vain jokunen viikko, kun hiusten tyvissä loisti vaaleanharmaa. Siis sehän on ihan jatkuvaa rahanmenoa ja onko sitten tietysti terveellistäkään :(
Olen viisikymppinen ja reilut puoli vuotta sitten leikkautin pitkät lirut hiukset polkkapituuteen ja siihen permanentti. Oli tosi hyvä muutos ja kaikki ovat kehuneet. En nyt ymmärrä miksi joillekin on ihan raivonaihe, jos joku tekee jotain ulkonäkönsä eteen. Itse olen alkanut vasta viime vuosina kiinnostua ja se on vain piristänyt. En todellakaan nyrpistele nenää heille, joita ei kiinnosta.
Juurikin sen juurikasvun takia harmaiden sävyttäminen lämpimiksi, raidoitetun näköisiksi on paljon kätevämpää, kuin jatkuva harmaanpeittovärjäys.
Ekologisuuden, hoitavuuden ja tyylikkyyden vuoksi suosittelen ja suosin itse kasviväriä. Permanenttia kasviväri kyllä loiventaa, joten permanentatulle hiukselle kasvivärit ei sovi.
Kauneimmillaan hiukset ovat minunkin mielestäni omassa värissään ja värjäämättöminä. Erilaiset hiusten hoidot + taitava leikkaus tekee ihmeitä. Huonokuntoinen, synteettisellä värillä värjätty ja kemiallisilla aineilla rikottu hius jää toiseksi.
Harmaat ovat monella kauniit. Riippuu myös tavasta harmaantua. Minulla se on raidallinen. Omaa väriä ehkä 85%. Toistaiseksi peitän juurikasvut.
Harmaat hiukset eivät korreloi mummoasuun, idiootti.