Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita keski-ikäisiä, jotka eivät todellakaan ole valmiita harmaisiin hiuksiin?

Vierailija
11.05.2026 |

Olin 1,5 vuotta kokonaan värjäämättä ja oma osittain harmaantunut hiusväri sai koko yleisilmeen näyttämään vanhalta ja väsyneeltä. Jatkossa aion todellakin sävyttää hiuksiani niin kauan kuin vaan kykenen. En käsitä ihmisiä, jotka jo 35-vuotiaana kulkevat harmaapäänä mummoasuissa.

Kommentit (114)

Vierailija
61/114 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

35? Eihän ihminen ole edes 50-v harmaa!

Muistan lukeneeni, että itse asiassa useimmilla ihmisillä alkaa tulla jo 30+ iässä harmaita hiuksia. Niitä vaan ei näy katukuvassa, kun ihmiset nyppivät tai värjäävät ne piiloon.

Kyllä, sain ensimmäiset harmaat 30-vuotiaana. Hiukseni ovat tummat ja herkästi harmaantuvat kuten koko suvullamme. Harmaantuvatko blondit ollenkaan?

Vierailija
62/114 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ensimmäiset harmaat ilmestyivät alle 30 vuotiaana. Nyt nelikymppisenä niitä on jo melkoisesti. Värjään hiuksia ja tyvikasvu on silkkaa harmaata. Mutta, mitä sitten? En minä harmaiden hiusten vuoksi hiuksiani värjää. Ja jos nyt joku ahdistuu omista harmaista hiuksistaan niin niitäkin voi sävyttää ja kirkastaa ilman että tarvitsee kestovärjätä koko päätä toisen väriseksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/114 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Olen 51, enkä todellakaan aio lopettaa värjäämistä ennen kuin ehkä sitten kun olen eläkkeellä. En halua ihan huutomerkkinä vetää huomiota ikääni, kun ala on vielä nuoruutta ihannoiva. Tiedän, että kyllä sen iän näkee naamasta silti vaikkei ole harmaa tukka, mutta jotenkin se harmaa vaan on välittömämpi iän merkki.

Juuri viime viikolla täällä oli keskustelua, miten Irina Björklund muka näyttää seitsenkymppiseltä. Eikä hän edes muuten näyttänyt ikäistään vanhemmalta, kuin että oli kokoharmaa tukka. Niin sitä sanotaan, että harmaa ei vanhenna ja on paras luonnollisena, mutta sitten kun jollain julkkiksella on harmaa pää, niin ai kauhea miten vanhan näköinen.

Vierailija
64/114 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

35? Eihän ihminen ole edes 50-v harmaa!

Muistan lukeneeni, että itse asiassa useimmilla ihmisillä alkaa tulla jo 30+ iässä harmaita hiuksia. Niitä vaan ei näy katukuvassa, kun ihmiset nyppivät tai värjäävät ne piiloon.

Kyllä, sain ensimmäiset harmaat 30-vuotiaana. Hiukseni ovat tummat ja herkästi harmaantuvat kuten koko suvullamme. Harmaantuvatko blondit ollenkaan?

Kyllä, mutta ne harmaat menee sinne piiloon vaaleuden sekaan. Sitten kun harmaita on paljon, voi näyttää että väri on kylmennyt nuoruuden vaaleasta, mutta sekään ei välttämättä näytä harmaalta. Blondien harmaat kun on usein ihan valkoisia hiuksia, kun taas tummilla kuten itselläni usein sellaisia teräksenharmaita, joka näyttää selvemmin harmaalta.

Vierailija
65/114 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää näyttää nuorelta kun ei ole nuori?

Miksi ei voi näyttää ikäiseltään?

Vierailija
66/114 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää näyttää nuorelta kun ei ole nuori?

Miksi ei voi näyttää ikäiseltään?

Miksi pitäisi näyttää ikäistään vanhemmalta?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
67/114 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 46 ja lopetin hiusten värjäämisen jokin aika sitten. Tykkään kyllä tästä lmasya väristä eikä ole harmaita yhtään.

Vierailija
68/114 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 46 ja lopetin hiusten värjäämisen jokin aika sitten. Tykkään kyllä tästä lmasya väristä eikä ole harmaita yhtään.

Oletko valmis harmaantumaan?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
69/114 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää näyttää nuorelta kun ei ole nuori?

Miksi ei voi näyttää ikäiseltään?

No koska työelämän ja yhteiskunnan asenteet. Itse en välittäisi muuten paitsi työelämän takia. Toimin konsulttiroolissa, teknisellä alalla, eikä harmaapäinen mummu välttämättä olisi se uskottavin hahmo high tech konsultointiin. 

Vierailija
70/114 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää näyttää nuorelta kun ei ole nuori?

Miksi ei voi näyttää ikäiseltään?

Itse en muuten yritä näyttää nuorelta, esim. en pukeudu nuorekkaasti, en käytä anti-age ihonhoitoja tms, mutta harmaa tukka on kyllä jotenkin sellainen, että en halua. Eikä se pääsyy ole edes se että se vanhentaa, vaikka työelämässä sekin voi olla vähän stigmatisoivaa että on se harmaa, vaan se että mun harmaantuminen näyttää ihan kauhealta. Ensinnäkin pään takaosa on vielä sitä nuoruuden maantienruskeaa jonka seassa vain ihan yksittäisiä harmaita. Mutta kasvojen reunukset ja ohimot täysin valkoista. Pään sivulla sitten harmaata jossain enemmän, jossain vähemmän. Eli se oma väri olisi aika monenkirjavakin, sen lisäksi ettei edes se nuoruuden maantienväri ole koskaan oikein mun naamaan sopinut. Olen sen takia suurimman osan aikaa värjännyt jo ennen harmaantumistakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
71/114 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Olen 51, enkä todellakaan aio lopettaa värjäämistä ennen kuin ehkä sitten kun olen eläkkeellä. En halua ihan huutomerkkinä vetää huomiota ikääni, kun ala on vielä nuoruutta ihannoiva. Tiedän, että kyllä sen iän näkee naamasta silti vaikkei ole harmaa tukka, mutta jotenkin se harmaa vaan on välittömämpi iän merkki.

Juuri viime viikolla täällä oli keskustelua, miten Irina Björklund muka näyttää seitsenkymppiseltä. Eikä hän edes muuten näyttänyt ikäistään vanhemmalta, kuin että oli kokoharmaa tukka. Niin sitä sanotaan, että harmaa ei vanhenna ja on paras luonnollisena, mutta sitten kun jollain julkkiksella on harmaa pää, niin ai kauhea miten vanhan näköinen.

Siis mikä ala on muka niin nuoruutta ihannoiva?

Vierailija
72/114 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
73/114 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä saat tehdä ihan miten tykkäät. Itse en kemikaalialtistuksen minimoimisen takia aio lähteä värjäyskierteeseen. Terveys on mulle ulkonäköä tärkeämpää.

Ainoat ainesosat mitä ekokampaamossa tehty kasviväri sisältää ovat kuivattu ja jauhettu kasvi + vesi. 

Se että joku aine on kasvipohjainen ei tee siitä terveellistä. Luonto on täynnä haitallisia myrkkyjä. Syanidikin on kasvien tuote.

Kasvipohjaisuutta tärkeämpää on huolellinen testaus eläimillä ja ihmisillä ennen markkinoille tuloa.

Vierailija
74/114 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketju on pilalla ekokampaamo/luomuvärimarkkinointihullun toimesta.

Inhottavaa tyrkytystä. Onko joku kauppias asialla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
75/114 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En värjää hiusväreillä. Annan luonnon valita minulle hiusvärin. Harmaita on runsaasti, mutta mitä sitten. 

Sua ei siis haittaa näyttää vanhalta ja väsyneeltä. Itseäni haittaa.

Ap

Mieluummin sitä näyttää vanhalta ja väsyneeltä kuin kuulostaa siltä.

Vierailija
76/114 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 46 ja lopetin hiusten värjäämisen jokin aika sitten. Tykkään kyllä tästä lmasya väristä eikä ole harmaita yhtään.

Oletko valmis harmaantumaan?

Ap

Tietysti! Olen ylpeästi ikäiseni ja prioriteettilistallani hiusten värjäystä huomattavasti ylempänä on fyysisestä kunnosta huolehtiminen.

Syön laadukasta ruokaa hiilihydraattitietoisesti, treenaan 4 krt viikossa, pukeudun kivasti ja meikkaan kyllä päivittäin mutta hiukset saavat olla oman väriset ja harmaata tulee kun tulee :)

Vierailija
77/114 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin nyt miettimään, että jos on harmaat hiukset, on myös mummoasu? Ok. Olet kyllä itse ihan harmaantunut aivojasi myöten. 

Mulla on tasaisesti lähes kauttaaltaan upeat harmaat hiukset. Rakastan niitä, ja saan muiltakin kehuja. Voisit vielä tarkentaa tuon mummoasun, niin saan varmennukset omaan vaatetukseeni? Että onko minulla mummoasuja kaapissa. Ei sillä, että niitä vaihtaisin mihinkään sinun tyylisiin pyllyryppytrikoisiin tai napapaitaan. Olet varmaan se, joka yrittää olla supernuorekas, ja sitten näytätkin kymmenen vuotta vanhemmalta.

Vierailija
78/114 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen rohkeasti antanut harmaiden hiusten tulla ja nyt minulla onkin jännät luonnon raidat hiuksissani koska osa hiuksistani on tummunut ikääntyessä, osa muuttunut harmaaksi ja sitten on pigmentti hävinnyt jostain kohdin värin kokonaan ihan vaaleiksi raidoiksi. Minulla ei keinotekoiset värit päässä pysy ja tulisi turhan tyyriiksi eläkeläisen tuloilla värjäyttää hiuksia tiuhaan tahtiin, kun nytkin menee hiusten paksuujen ja runsaan hiukasvun takia joka kuukausi hiusten leikkuuseen rahaa ja välillä täytyy värjäyttää kulmatkin.

Vierailija
79/114 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulkitsen tämän niin, että ap on löysäke, joka ei ymmärrä, että hehku tulee sisältä päin. Liikunta voisi auttaa. 

Vierailija
80/114 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytät kornilta kypärävärjäyksessäsi.  Hirveitä kuontaloita ihmisillä. Naamasta näkee vielä paremmin iän, kun jokin luonnoton  väri päässä. 

Vanhene elegantisti ja luonnollisesti.