Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita keski-ikäisiä, jotka eivät todellakaan ole valmiita harmaisiin hiuksiin?

Vierailija
11.05.2026 |

Olin 1,5 vuotta kokonaan värjäämättä ja oma osittain harmaantunut hiusväri sai koko yleisilmeen näyttämään vanhalta ja väsyneeltä. Jatkossa aion todellakin sävyttää hiuksiani niin kauan kuin vaan kykenen. En käsitä ihmisiä, jotka jo 35-vuotiaana kulkevat harmaapäänä mummoasuissa.

Kommentit (114)

Vierailija
81/114 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää näyttää nuorelta kun ei ole nuori?

Miksi ei voi näyttää ikäiseltään?

No koska työelämän ja yhteiskunnan asenteet. Itse en välittäisi muuten paitsi työelämän takia. Toimin konsulttiroolissa, teknisellä alalla, eikä harmaapäinen mummu välttämättä olisi se uskottavin hahmo high tech konsultointiin. 

Onko vika korvien välissä?

Vierailija
82/114 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloin harmaantua jo 35-vuotiaana ja samassa vaiheessa alkoi hiukset harveta päälaelta. Nelikymppisestä lähtien olen pitänyt tukkani millin sänkenä. M66

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/114 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua haittaa pitkät harmaat hiukseni. Eikä vaikuta edes pitävän mulkullisia loitolla. Yhtä lailla ne kimppuun yrittää kuin ennenkin.

Kantsisko ap rakentaa viimein ITSETUNTO.

Vierailija
84/114 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulkitsen tämän niin, että ap on löysäke, joka ei ymmärrä, että hehku tulee sisältä päin. Liikunta voisi auttaa. 

Tässäkin ketjussa on aivan ihmeellisen ihania ihmisiä viisaine tulkintoineen. Ketä edes kiinnostaa toisten tukanväri tai vaatteet? Ja kun töissä ollaan jatkossa 70 -vuotiaaksi, melko vanhojakin ihmisiä on  vain pakko sietää. Sisäisellä hehkulla tai ilman.

Vierailija
85/114 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tällainen kauhisteltu harmaapää, ollut jo vuodesta -20.  Sitä en tiedä mikä se mummoasu on ja miksi sitä tulisi käyttää, jos hiukset on harmaat?

 

N57 

Vierailija
86/114 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

35? Eihän ihminen ole edes 50-v harmaa!

Muistan lukeneeni, että itse asiassa useimmilla ihmisillä alkaa tulla jo 30+ iässä harmaita hiuksia. Niitä vaan ei näy katukuvassa, kun ihmiset nyppivät tai värjäävät ne piiloon.

Muutama harmaa hius ei tosiaan näy katukuvassa, koska eiväthän yksittäiset hiukset näy mihinkään. Ei edes muutama kymmenen harmaata hiusta. Ensimmäisistä harmaista yksittäisistä hiuksista voi mennä 30 vuotta ennenkuin harmaat ottavat näkyvästi vallan. 

On myös ihmisiä (mutta pieni vähemmistö), jotka harmaantuvat kokonaan jopa alle 40-vuotiaina. Mielestäni se on kaunista. Pitäisi oppia pitämään iän, kokemuksen ja kypsyyden karttumista arvostettavana asiana. Minusta on todella cool antaa harmaiden näkyä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
87/114 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei harmaat vanhenna, jos ne kantaa tyylikkäästi. Tai jopa korostaa harmautta jollain raidoilla. Ja kokonaistyyli ratkaisee, näytätkö väsyneeltä. Irina Björklundilla oli esimerkilinen kampaus vanhentavasta tyylistä. Muutenhan hällä on upean väriset hiukset. Tuolla näkee väsyneen oloisia kasvoja ihan kaikissa väreissä. Riippuu ihan siitä, miten ne hiukset laitetaan. Eikä pieni ehostus ole huono asia sekään. Mutta nämä kuuskymppiset, ekstra pitkine tekoripsineen, ja voimakkaine ehostuksineen ovat aika näky. Siihen vielä täytetty ylähuuli...niin avot. 

Ja toisekseen, ei kaikki ole APn kaltaisia, jotka epätoivoisesti taistelevat vanhenemista vastaan. Murheensa kullakin. 

Vierailija
88/114 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 60+ eläkeläinen ja tummaan tukkaani on tullut muutamia harmaita hiuksia, varmaan yhden käden sormilla voi melkein laskea. Harmaat ei haittaa, mutta vaikka kuinka syön terveellisesti ja hoidan hiuksiani niin oheneva ja katkeileva uuniluuta on entisten hiuksieni tilalla. Tämä muutos tapahtunut n. vuodessa. Ennen oli paksu ponnari, nyt luiru hiirenhäntä.

Jos hiukset pysyvät päässä ja harmaannun enemmän, niin kiitos ihonvärini saatan harkita jotain sävyttävää shampoota jos sellaisia on. Sori, en lukenut koko keskustelua. Kampaajalla en aio ruveta juoksemaan tukkaa sävyttämässä/värjäämässä kun on turhan pitkä välimatka. Äitini on harmaantunut todella kauniisti, hänen hiuksensa ovat lilaan vivahtavat ja ihan luomut, ja hänen ihonvärinsä on hyvä vielä 9-kymppisenä. Sisareni puolestaan on samanlainen kalmakasvo kuin minä ja harmaantuminen teki hänestä noita-akan. Sitten hän sävytti hiuksensa lämpimän ruskeiksi ja kasvoilta katosi 10v. Nyt hän on taas harmaa hiirulainen kun kyllästyi kampaajalla käymiseen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
89/114 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet niin kuin haluat. Mua ei harmaat hiukseni haittaa.

Vierailija
90/114 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näytät kornilta kypärävärjäyksessäsi.  Hirveitä kuontaloita ihmisillä. Naamasta näkee vielä paremmin iän, kun jokin luonnoton  väri päässä. 

Vanhene elegantisti ja luonnollisesti. 

Tämä on taas myös sitä age shamingia, vaikka onkin puettu pänivastaiseen kaapuun. Koska käytännössä kommentti pyrkii rajoittamaan ikääntyvien tyylimahdollisuuksia, sanoo että ei saa enää värjätä hiuksia, koska näyttää kornilta. Että sallitut tyylit rajoittuu luonnollisuuteen. 

Itse 52-vuotiaana sanon että paskan marjat. Saa värjätä ihan millaiseksi vaan tai olla värjäämättä. Eikä mua ainakaan tässä iässä kiinnosta yhtään miltä jonkun muun mielestä näyttää. Itse ilmaisen itseäni meikillä, hiuksilla ja vaatetyyleillä, enkä pyri miellyttämään muiden silmää. Ne ajat oli 30 vuotta sitten kun kiinnosti olla hyvännäköinen. Nyt olen vapaampi olemaan sen näköinen kuin itseä huvittaa, ihan sama mitä muut siitä ajattelee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
91/114 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kampaajalla en aio ruveta juoksemaan tukkaa sävyttämässä/värjäämässä kun on turhan pitkä välimatka."

 

En mäkään kampaajalla värjää. Syy: koska mun oma tukanväri on jo täysin valkoinen varsinkin pään etuosasta, ja väri johon värjään tummahko (samanlainen kuin mulla oli. nuorena luonnostaan), niin värjätä pitää 4 viikon välein tyvikasvua .Tulisi järkyn kalliiksi kampaajalla, enkä edes viitsisi niin usein vaivautua sinne pariksi tunniksi väriin istumaan. Kotona onnistuu mainiosti.

Vierailija
92/114 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kampaajalla en aio ruveta juoksemaan tukkaa sävyttämässä/värjäämässä kun on turhan pitkä välimatka."

 

En mäkään kampaajalla värjää. Syy: koska mun oma tukanväri on jo täysin valkoinen varsinkin pään etuosasta, ja väri johon värjään tummahko (samanlainen kuin mulla oli. nuorena luonnostaan), niin värjätä pitää 4 viikon välein tyvikasvua .Tulisi järkyn kalliiksi kampaajalla, enkä edes viitsisi niin usein vaivautua sinne pariksi tunniksi väriin istumaan. Kotona onnistuu mainiosti.

Vai onnistuu? Ihan totta, en ole koskaan hiuksiani värjännyt, en sävyttänyt, eli olen Aune avuton siinä asiassa. Voitko vinkata joitain hyviä tuotteita, mahdollisesti tulevan varalta? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
93/114 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 63 ja ohimoille on tullut hieman harmaata. Pitäisikö värjätä?

Vierailija
94/114 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kampaajalla en aio ruveta juoksemaan tukkaa sävyttämässä/värjäämässä kun on turhan pitkä välimatka."

 

En mäkään kampaajalla värjää. Syy: koska mun oma tukanväri on jo täysin valkoinen varsinkin pään etuosasta, ja väri johon värjään tummahko (samanlainen kuin mulla oli. nuorena luonnostaan), niin värjätä pitää 4 viikon välein tyvikasvua .Tulisi järkyn kalliiksi kampaajalla, enkä edes viitsisi niin usein vaivautua sinne pariksi tunniksi väriin istumaan. Kotona onnistuu mainiosti.

Vai onnistuu? Ihan totta, en ole koskaan hiuksiani värjännyt, en sävyttänyt, eli olen Aune avuton siinä asiassa. Voitko vinkata joitain hyviä tuotteita, mahdollisesti tulevan varalta? 

Mä käytän nykyään kotimaisen Vivahde Hairin värejä. Saa ihan prismastakin. Saman verran väriä ja hapetinta sekaisin, niin harmaat peittyy täysin. Toki vielä helpompia on valmiit väripaketit, esim. L'Oreal Excellence, koska niissä on se värin ja hapetteen määräkin valmiiksi oikea, sen kun miksaa putelit keskenään ohjeen mukaan ja sitten väri päähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
95/114 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kampaajalla en aio ruveta juoksemaan tukkaa sävyttämässä/värjäämässä kun on turhan pitkä välimatka."

 

En mäkään kampaajalla värjää. Syy: koska mun oma tukanväri on jo täysin valkoinen varsinkin pään etuosasta, ja väri johon värjään tummahko (samanlainen kuin mulla oli. nuorena luonnostaan), niin värjätä pitää 4 viikon välein tyvikasvua .Tulisi järkyn kalliiksi kampaajalla, enkä edes viitsisi niin usein vaivautua sinne pariksi tunniksi väriin istumaan. Kotona onnistuu mainiosti.

Vai onnistuu? Ihan totta, en ole koskaan hiuksiani värjännyt, en sävyttänyt, eli olen Aune avuton siinä asiassa. Voitko vinkata joitain hyviä tuotteita, mahdollisesti tulevan varalta? 

Mä käytän nykyään kotimaisen Vivahde Hairin värejä. Saa ihan prismastakin. Saman verran väriä ja hapetinta sekaisin, niin harmaat peittyy täysin. Toki vielä helpompia on valmiit väripaketit, esim. L'Oreal Excellence, koska niissä on se värin ja hapetteen määräkin valmiiksi oikea, sen kun miksaa putelit keskenään ohjeen mukaan ja sitten väri päähän.

Kiitos 💐 Saattaa olla, että kokeilen kotikonsteja jos ja kun vallan alan harmaantua ja ennen kaikkea, muutunko sisarekseni. Oma väri on vielä vahva, vaikka ikää alkaa olla, mutta tosiaan hiukset ei kunnollaan ja määrällään enää hurraa. 

Vierailija
96/114 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun oma äitini peitti harmaita 80-luvulta eteenpäin ja nyt kun katsoo valokuvia, on näyttänyt ihan hölmöltä. Jätti hiukset värjäämättä vasta joskus 60-vuotiaana ja nuortui yhtäkkiä kymmeniä vuosia. Kun naama alkaa rupsahtaa, niin värjätyt hiukset vaan korostaa sitä vanhenemista. Itsestä saattaa tuntua nuorekkaalta, mutta ihmisen on usein vaikea nähdä itse kokonaisuutta. Moni valitsee myös itselleen ihan täysin sopimattoman värin esim. punaisen sävyn.

 

Itse sain ensimmäiset harmaat 25-vuotiaana ja sen jälkeen siihen kohtaan on tullut kaunis valkoinen velhomainen osio valkoisia hiuksia. Olen ylpeä harmaistani ja haluan näyttää ikäiseltäni ja omalta itseltäni.

Vierailija
97/114 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värjäytän kampaajalla ja tulos on luonnollinen. Sävy on lähellä omaa, joten tyvikasvu ei erotu pahasti. 

Olen joskus eri syistä joutunut jättämään kampaajakäynnin väliin ja ostanut marketista "parhaat kotivärit mitä löytyy" eli juuri L'Oreal Excellence. Kotivärjäyksellä saa kuitenkin helposti kypärämäisen lopputuloksen, eli parhaimmillaan kyllä saa tasaisen, mutta sellaisen yksivärisen ja vivahteettoman. Kyllä kampaajalla saa paremman tuloksen, ammattilainen on kuitenkin ammattilainen. Ei siitä mihinkään pääse. 

Vierailija
98/114 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 63 ja ohimoille on tullut hieman harmaata. Pitäisikö värjätä?

Ei välttämättä pidä. Mutta hyvin valittu väri ja taitavasti tehty värjäys kyllä nuorentaa. Toisaalta, mitä se haittaa, jos ikä näkyy? Ja huonosti valittu väri, eli esim. liian musta tai punainen, kova sävy, voi myös vanhentaakin. 

Vierailija
99/114 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kampaajalla en aio ruveta juoksemaan tukkaa sävyttämässä/värjäämässä kun on turhan pitkä välimatka."

 

En mäkään kampaajalla värjää. Syy: koska mun oma tukanväri on jo täysin valkoinen varsinkin pään etuosasta, ja väri johon värjään tummahko (samanlainen kuin mulla oli. nuorena luonnostaan), niin värjätä pitää 4 viikon välein tyvikasvua .Tulisi järkyn kalliiksi kampaajalla, enkä edes viitsisi niin usein vaivautua sinne pariksi tunniksi väriin istumaan. Kotona onnistuu mainiosti.

Vai onnistuu? Ihan totta, en ole koskaan hiuksiani värjännyt, en sävyttänyt, eli olen Aune avuton siinä asiassa. Voitko vinkata joitain hyviä tuotteita, mahdollisesti tulevan varalta? 

Mä käytän nykyään kotimaisen Vivahde Hairin värejä. Saa ihan prismastakin. Saman verran väriä ja hapetinta sekaisin, niin harmaat peittyy täysin. Toki vielä helpompia on valmiit väripaketit, esim. L'Oreal Excellence, koska niissä on se värin ja hapetteen määräkin valmiiksi oikea, sen kun miksaa putelit keskenään ohjeen mukaan ja sitten väri päähän.

En laittaisi mitään kestoväriä harmaiden peittämiseen. Varsinkaan aloittelijana.

Sävytteet ja color maskit on parempi vaihtoehto.

Vierailija
100/114 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kampaajalla en aio ruveta juoksemaan tukkaa sävyttämässä/värjäämässä kun on turhan pitkä välimatka."

 

En mäkään kampaajalla värjää. Syy: koska mun oma tukanväri on jo täysin valkoinen varsinkin pään etuosasta, ja väri johon värjään tummahko (samanlainen kuin mulla oli. nuorena luonnostaan), niin värjätä pitää 4 viikon välein tyvikasvua .Tulisi järkyn kalliiksi kampaajalla, enkä edes viitsisi niin usein vaivautua sinne pariksi tunniksi väriin istumaan. Kotona onnistuu mainiosti.

Vai onnistuu? Ihan totta, en ole koskaan hiuksiani värjännyt, en sävyttänyt, eli olen Aune avuton siinä asiassa. Voitko vinkata joitain hyviä tuotteita, mahdollisesti tulevan varalta? 

Mä käytän nykyään kotimaisen Vivahde Hairin värejä. Saa ihan prismastakin. Saman verran väriä ja hapetinta sekaisin, niin harmaat peittyy täysin. Toki vielä helpompia on valmiit väripaketit, esim. L'Oreal Excellence, koska niissä on se värin ja hapetteen määräkin valmiiksi oikea, sen kun miksaa putelit keskenään ohjeen mukaan ja sitten väri päähän.

En laittaisi mitään kestoväriä harmaiden peittämiseen. Varsinkaan aloittelijana.

Sävytteet ja color maskit on parempi vaihtoehto.

Kiitos sinullekin 💐