YLE: Hallitus aikoo leikata lapsilisiä
Jatkossa saisi jokaisesta lapsesta 100 euroa kuukaudessa kun nyt on näin.
"Ensimmäisestä lapsesta maksetaan 94,88 euroa kuukaudessa. Toisesta maksetaan 104,84 euroa, kolmannesta 133,79 euroa, neljännestä 173,24 euroa ja siitä eteenpäin 192,69 euroa"
Kommentit (262)
Oikein ja luonnollista!
Vielä kun siitäKIN leikattaisi niin että porsimis+kelaloisinta+elarit-teollisuus olisi naisten pakko ajaa alas kannattamattomana.
Vierailija kirjoitti:
Hieno uudistus
Ei tämä OrpoPurran hallitus nyt ihan umpisurkea olekaan.
Tästäkään ei tarvitsisi leikata jos jokaisella aikuisella olisi 1000€ vuodessa käytettävissä terveydenhuoltoon ja tämän jälkeen terveydenhuollon kustannukset maksettaisiin täysimääräisesti omasta pussista.
Lapsilisä tulisi joko poistaa kokonaan tai ottaa huomioon tulona uudessa yleistuessa ja toimeentulotuessa.
Vierailija kirjoitti:
Lapsilisät tulisi poistaa kokonaan yli 25000€ vuodessa tienaavilta kotitalouksilta.
Jos joltain niin nimenomaan alle 25 000 euroa vuodessa tienaavilta mutta tuo lapsilisä on just yksi esimerkki Suomen tasa-arvoisuudesta. Joko sitä maksetaan jatkossakin kaikille tai sitten ei enää kenellekään.
Kepun ikiaikainen kädenojennus listoille uhattuna.
Vierailija kirjoitti:
Suurperheet saa sitten sen toimeentulotukena. Ei mitään järkeä.
Saa ne sen tuen sieltä sitten, sama kai se on että millä nimellä sen tuen saa. Samalla saa toimeentulotukiasiakkaan etuudet kuten ilmaisen sähkön ja terveydenhuollon. Sehän on köyhän etu.
Vierailija kirjoitti:
Yh on pahimpia huijareita Suomessa, pohjasakkaa.
Silti lastensuojelu oikein ryöstää lapsia köyhiltä rikkaille yksinhuoltajille.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä uudistus. Jos perheessä 10 lasta on kyllä tuo lapsilisä iso summa mikä tulee tilille.
Sillä maksaa koko elämisen. Lasten vaatteet saa kirppareilta ja niitä voi kierrättää lapselta toiselle. Kaikki tukevat kun on niin köyhää olla lapsiperhe. Lapset syövät päiväkodissa ja koulussa eikä varmasti tarvitse maksaa hoitopaikoistakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syntyvyys halutaan laskuun.
Puola poistaa tuloveron perheiltä, joilla on kaksi tai enemmän lasta.
Ansiotuloverotuksessa voisi tosiaan olla jotain lapsivähennystä mutta ainoastaan ydinperheille. Näiden mun-sun-sen-meidän lapsiperheiden takia maksetaan järjetön määrä kaikenlaisia yh-korotuksia jotka ei sovi ollenkaan tällaiseen yhteiskuntaan. Niin moni näistä tukisysteemeistä ja oikeuksista ym on mennyttä maailmaa eli ne toimi aikoinaan mainiosti, mutta sitten ihmiset/yhteiskunta muuttui mutta sen sijaan että olisi luovuttu näistä vanhentuneista tuista alettiin luomaan niiden päälle järjetöntä tukihimmeliä. Jostain syystä alettiin kuvittelemaan, että tietenkin se on yhteiskunnan vastuulla mahdollistaa sama elintaso yhden vanhemman perheille kuin mikä on niissä joissa on kaksi ansiotyötä tekevää vanhempaa.
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi Yle kertoo että lisä jaettaisiin tasan kahtia lapsen vanhempien kesken niin että lapsen äiti saa 50 euroa ja isä 50 euroa. Tämän ohella kaikki korotukset poistuisivat ja yksinhuoltajakorotus kompensoitaisiin samansuuruisella elatustuen korotuksella, mutta lapsilisää kuitenkin jatkettaisiin siihen asti että lapsi täyttää 18 vuotta nykyisen 17 vuoden sijaan.
Tuo olisi myös hyvä ja tehokas lääke tähän demarisyöpäiseen YH-epidemiaan!
Loppuisi se YH-teollisuus mitä ä m m ä t tuntuu lähtökohtaisesti ajattelevan kun kersoja haluavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on "voittajina" 1-2 lapsen ydinperheet eli keskivertoperheet.
Häviäjinä yksinhuoltajat ja isot perheet. Toki asiaa kompensoi, että tulee yksi lisävuosi.
Nimenomaan Perussuomalaiset ja Kritilliset ovat painottaneet ja haluavat että jos se lapsi hankitaan niin vanhemmat pysyvät yhdessä eikä tule vasemmistolaisia woke-yksinhuoltajia kasvattamaan lapsista väritykkaisia ja vegaaneja työttömiä.
Juuri näin!
Perusarvot ja ydinperhe takaisin kunniaan ja nuo vasemmisto-demarifemakkolesbot yh-teollisuutensa kanssa helvettiin mädättämästä suomea.
Vierailija kirjoitti:
Otsikointisi meni täysin vituralleen. Hallitus ei ole tekemässä mitään muutoksia lapsilisiin. Toiseksi, tuo on työryhmän raportti, ei hallituksen esitys. Kolmanneksi, tuon uudistuksen myötä menojen arvioidaan kasvavan 55 miljoonalla ja sinä höpötät leikkauksesta.
Juuri tämän takia en yhtään käsitä, että miksi pitää tehdä muutos/leikkaus johonkii , jos se kasvattaa kuitenkin menoja? Millä matikalla siitä saa kannattavan?
Itse tekisin niin, että verot olisi 40% lapsettomille,
35% jos on 1 lapsi
30% jos on 2 lasta
25% jos on 3 lasta
20% jos on 4 lasta
15% jos on 5 lasta
10% jos on 6 lasta
5% jos on 7 lasta
0% jos on 8 lasta
Vierailija kirjoitti:
Hyvä uudistus. Jos perheessä 10 lasta on kyllä tuo lapsilisä iso summa mikä tulee tilille.
Mitähän ne 10 lasta kuluttaa?
Vierailija kirjoitti:
Lapsilisät tulisi poistaa kokonaan yli 25000€ vuodessa tienaavilta kotitalouksilta.
Ja kannustaa vain köyhät ja laiskat lisääntymään? Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Lapsilisä tulisi joko poistaa kokonaan tai ottaa huomioon tulona uudessa yleistuessa ja toimeentulotuessa.
Entä jos on pienituloinen työssäkäyvä, joka ei saa tukia? Itse saan 1300e palkkaa kokoaikatyöstä sekä 202e elatustukea, enkä saa mitään valtion tukea pl lapsilisä yh korotuksella.
Ei pääse enää huivipäiset ja tietyn pohjanmaalaisen uskonnon edustajat tienaamaan lapsien ahnehtimisella!
Syntyvyys halutaan laskuun.
Ne, jotka hankkivat lapsia lapsilisän vuoksi, saisivatkin jättää väliin.