Oletko koskaan pelastanut ihmisen kuolemalta?
Mulle kävi eilen niin. Ajoin autolla 80-alueella noin 90km/h vauhtia kun kurvissa takana ajanut mersukuski lähti ohittamaan minua. Kurvin takaa tulikin vastaan tesla. Jos en olisi jarruttanut ja päästänyt mersukuskia edelleni olisi tullut nokkakolari missä mersukuski ja teslan kaksi matkustajaa päässeet hengestään!
Kommentit (7)
Kääntänyt kännisiä kavereita kyljelleen.
Sairaalassa vanhempi ihminen painoin nappia monta kertaa, lopulta pyysi minua painamaan. Aina vastaus : kohta tullaan. Lopulta hain tippaletkujen kanssa hoitajan käytävän päästä, eikä vielä silloinkaan olisi tultu, ennen kuin ärähdin. Mummo pelastettiin viimehetkellä sydäniskurilla.
Olin neljän vanha kun vuoden vanhan taaperosiskon kanssa leikittiin ojan reunalla iskän ja äidin siivotessa keväistä peltoa. Sisko putosi kevättulvivaan ojaan, minä kaappasin sadetakin hupusta kiinni ja roikutin häntä pinnalla huutaen ÄITIIII. Jompi kumpi vanhemmista juoksi paikalle ja nosti siskon ylös - itsehän en tietenkään olisi jaksanut.
Aiheesta ei ole paljon puhuttu, ja tuolta ajalta muuten muistan ehkä neljä tai viisi muuta muistoa, mutta se sadetakinhuppu kourassani on kyllä aika syvällä selkäpiissä oleva muisto.
Verta luovuttaessani todella toivon että joidenkin hengen olisin pelastanut
En ole koskaan autoillessani ajanut jalankulkijoiden päälle, joten kyllähän se tuolla logiikalla on sitten lukemattomien ihmisten henkien pelastamista.