Miksi ihmiset tykkää ajaa possujonossa eli letkassa autoa?
Olen ihmetellyt tätä usein eli autot menee aina possujonossa. Itse jos näen edessä päin auton niin en minä aja sen perään kiinni vaan pidän riittävän turvavälin koska en halua ajaa possujonossa eli letkassa mutta sitten siinä käy niin että heti minun taakse tulee auto joka haluaa ajaa letkassa.
Eikö se olisi paljon mukavampaa ajaa siten ettei tarvitse ajaa letkassa koska jos ajaa letkassa niin täytyy kokoajan tuijottaa edessä ajavan auton liikkeitä, edessä ajavasta autosta voi lentää kiviä tai likaa omaan autoon, täytyy jarrutella kokoajan... jne
Jos ei aja letkassa niin voi ajaa rauhallisesti ja rennosti.
Kommentit (153)
Ajoin tänään mökiltä kotiin. Edessä ajava auto ajoi 80 alueella 60-70km/h.
Minulla matkaa kotiin oli 30km. Ajoin siis keskimäärin 65 mittarini mukaan 80 alueella.
Jos olisin ohittanut kyseisen auton ja ajanut suurinta sallittua eli 80 niin olisin ollut kotona perillä 5min aikaisemmin joten en ohittanut vaan ajoin koko matkan sen auton perässä ja toki pidin riittävää turvaväliä. Oli melko pitkä letka minun takana ja kyllä mä kävin nauramaan että miksi ihmiset haluaa ajaa letkassa, minä taisin olla se letkan vetäjä kun pidin tosi pitkää turvaväliä edellä ajavaan? :)
En siis nähnyt mitään järkeä ohittaa koska elämäni ei ole kiinni 5 minuutista.
Vierailija kirjoitti:
Persut on aina tappituntumassa toisiinsa.
Siksi persut nostivat pensan ja tiisselin hintaa.
Seniilit kuskit kerryttävät letkaa peräänsä, kun ohittaminen ei heti onnistu.
Olen täyttänyt pissapoikani säiliön pissalla. Roiskutan sitä aina kun joku tunkee liian lähelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ohitusten" mielettömyys jonossa.
Jonossa autojen väli on noin 2 sekuntia. Kusjpiä saavuttaa minuutin "säästön" törttäämällä ohi kolmestakymmenestä autosta!
Kun muotoilet sen noin niin tavallaan joo
Mutta yleensä sen jonon kärjessä on esim rekka jota ne sen takana olevat eivät uskalla ohittaa. Sieltä taaempaa on pakko ohitella ensin niitä henkilöautoja jotta pääsee paikalle mistä voi ohittaa rekan. Sitten kun siitä pääsee ohi niin matka taittuu huomattavasti nopeammin.
Ihan alkuun pitäisi miettiä että mikä järki on ohittaa? Minä en ohita oikeastaan koskaan ketään koska ohittamisessa ei ole mitään järkeä.
Sanoin että oikeastaan koskaan ketään koska ohitan traktrorit. Rekkoja en ohita koska en näe ohittamisessa mitään järkeä.
Aika säälittävö vuodatus. Ohittaminen on täysin normaali liikennetilanne ja se täytyy kaikkien hallita. Olisi hirveää ajan tuhlausta jumiutua jokaisen rekan tai alinopeutta lyllertävän mummelin taakse.
Aijaa minä olen täysin erimieltä sun kanssa. Ohittaminen ei ole mikään normaali tilanne vaan se tehdään pakon edestä jos edessä ajavaa ajaa todella hiljaa. Ohittamisessa ei säästä aikaa kuin maksimissaan minuutin, usein ohittamisen hyöty jää muutaman sekuntiin.
No ajat vaikka sen 60 000km vuodessa, niin huomaat tärvääväsi turhissa letkoissa aika paljon aikaa. Minusta nuo turhaan alinopeutta ajavat ovat itsekkäitä kädettömiä sikoja, jotka varastavat aikaa muilta tiellä liikkuvilta.
Tajuatko että aikaa et voi säästää? Se että ohittamalla saat aikaa säästöön vaikka sen 30sek tai 60sek niin et sä sitä millään tavalla kerrytä vaan ihan samalla tavalla menet illalla nukkumaan ja heräät aamulla. Vai ajatteletko sinä niin että kun ohitat auton niin voit käyttää sen 30 sek sitten seuraavana päivänä ja että loppu vuonna sulla on säästössä 1 tunti ylimääräistä aikaa käytettävänä?
Vierailija kirjoitti:
Minulla matkaa kotiin oli 30km. Ajoin siis keskimäärin 65 mittarini mukaan 80 alueella.
Jos olisin ohittanut kyseisen auton ja ajanut suurinta sallittua eli 80 niin olisin ollut kotona perillä 5min aikaisemmin joten en ohittanut vaan ajoin koko matkan sen auton perässä ja toki pidin riittävää turvaväliä. Oli melko pitkä letka minun takana ja kyllä mä kävin nauramaan että miksi ihmiset haluaa ajaa letkassa, minä taisin olla se letkan vetäjä kun pidin tosi pitkää turvaväliä edellä ajavaan? :)
Jos ei osaa niin ei osaa. Tai ei ole datsunissa vetoja. Säälittävää selitystä.
Vierailija kirjoitti:
Niin, päätit sitten että kaikki siellä takanakin saa luvan odotella viisi minuuttia pidempään.
Vierailija kirjoitti:
Kerran ajoin töistä kotiin, ajoin 50 alueella 50 ja nopeusrajoitus tippui 40 niin tiputin vauhtini 40. Takanani roikkui varmaan metrin päässä audi tt, no mä aloin sitten ajamaan niin reunassa että pölypilvi nousi ja kiviä rupes lentämään. Tämä kyseinen audi tt ohitti minut niin kovaa kuin se auto kulki. Se ajoi varmaan 100m ja sitten tuli seuraava auto eteen, sitten se kääntyi kotipihalle. Ajoin uudestaan siitä ohi ja auto oli yhä kotipihalla.
Oliko kyseisellä audi tt kuskilla niin kova kiire kotiin?
Varmaan jotkut haluaa kokeilla autonsa tehoja ja kiihdytellä ja ohitella ihan turhaan. Itsellä ei ole moista tarvetta ole ollut ikinä kun alkuaikojen autoina oli kuplia ja autourheiluja aloitettiin harrastaa aika nuorina, ei ollut tarvettä kaahailla kaduilla. Ihan järjettömiä ja turhiahan satojen heppojen henkilöautot normiliikenteessä ovatkin. Autoveron voisi porrastaa ajoneuvon tehon mukaan ainakin yksityiskäytössä. Se myös ohjaisi autokantaa ympäristöystävällisempään suuntaan. Sata heppaa per tonni omapainoa riittää, mihin enempää tarvitaan. Olen tykännyt tehokkaista autoista aina mutta en tehojen vaan mukavuuden takia, tehokkaat autot ovat yleensä isompia ja kaikilla herkuilla. Automaatti ja riittävästi tehoa niin ei tarvi rääkätä autoa.
Se alinopeutta nysväävä kuski vaarallinen. Voi tehdä mitä vaan. En uskalla semmosen perässä ajaa.
Ohittelijat ja takapuskurissa roikkujat pitäisi lähettää mielentilatutkimukseen. Ei heillä kaikki muumit ole laaksossa, ei ne ohittelijat ja takapuskurissa roikkujat ole terveitä ihmisiä.
No kun vain pienpippelisillä on joko BMW tai Audi, seurauksena pakkomielteinen, jopa psykoottinen ohittelusyndrooma.
Kullinsa kokoon tyytyväiset mieskuljettajat sekä turvallisesti käyttäytyvät naiskulujettaja pysyvät vaaroja sekä raatoja aiheuttamatta "possujunissa".
TURVALLISTA MATKAA !
Vierailija kirjoitti:
Olen täyttänyt pissapoikani säiliön pissalla. Roiskutan sitä aina kun joku tunkee liian lähelle.
Kusipää? Mahtaa haista hyvältä omassa autossa, mut mikäs siinä jos tykkää.
Ne tyypit,joilla ei ole pelisilmää, ovat kaikista vaarallisempia liikenteessä. Hitaasti nilkuttavat saavat verenpaineen nousemaan ja aiheuttavat turhia ohituksia. Suora tie ja hyvä keli, miksi silloin pitää madella?
Vierailija kirjoitti:
Juuri tuollaista etanasoutajaa ei onneksi enää tarvitse sietää kuin seuraavaan suoraan asti. Sähköauton kiihtyvyys, se on niin namia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran ajoin töistä kotiin, ajoin 50 alueella 50 ja nopeusrajoitus tippui 40 niin tiputin vauhtini 40. Takanani roikkui varmaan metrin päässä audi tt, no mä aloin sitten ajamaan niin reunassa että pölypilvi nousi ja kiviä rupes lentämään. Tämä kyseinen audi tt ohitti minut niin kovaa kuin se auto kulki. Se ajoi varmaan 100m ja sitten tuli seuraava auto eteen, sitten se kääntyi kotipihalle. Ajoin uudestaan siitä ohi ja auto oli yhä kotipihalla.
Oliko kyseisellä audi tt kuskilla niin kova kiire kotiin?
Varmaan jotkut haluaa kokeilla autonsa tehoja ja kiihdytellä ja ohitella ihan turhaan. Itsellä ei ole moista tarvetta ole ollut ikinä kun alkuaikojen autoina oli kuplia ja autourheiluja aloitettiin harrastaa aika nuorina, ei ollut tarvettä kaahailla kaduilla. Ihan järjettömiä ja turhiahan satojen heppojen henkilöautot normiliikenteessä ovatkin. Autoveron voisi porrastaa ajoneuvon tehon mukaan ainakin yksityiskäytössä. Se myös ohjaisi autokantaa ympäristöystävällisempään suuntaan. Sata heppaa per tonni omapainoa riittää, mihin enempää tarvitaan. Olen tykännyt tehokkaista autoista aina mutta en tehojen vaan mukavuuden takia, tehokkaat autot ovat yleensä isompia ja kaikilla herkuilla. Automaatti ja riittävästi tehoa niin ei tarvi rääkätä autoa.
Eikö niitä autojen tehoja voi mennä kokeilemaan suljetulle radalle missä ei ole muita autoilijoita? Suomessa pärjää liikenteessä autolla mikä kulkee maksimissaan 120 ja tehoja riittää hyvin 50hp ellei joudu vetämään peräkärryä.
Letkan muodostuinen ei riipu ajonopeudesta vaan autojen määrästä..nopeammat kuskit muodostaa nopeamman letkansa, hitaammat tulee perässä omassaan.
Vierailija kirjoitti:
Se alinopeutta nysväävä kuski vaarallinen. Voi tehdä mitä vaan. En uskalla semmosen perässä ajaa.
Se on merkki kännistä tai heikosta ajotaidosta. Parempi siirtyä sellaisen etupuolelle.
Vierailija kirjoitti:
Ne tyypit,joilla ei ole pelisilmää, ovat kaikista vaarallisempia liikenteessä. Hitaasti nilkuttavat saavat verenpaineen nousemaan ja aiheuttavat turhia ohituksia. Suora tie ja hyvä keli, miksi silloin pitää madella?
Jos ne ihmiset jotka ajavat nopeusrajoitusten mukaan saa verenpaineen nousemaan eli ne saa sinut hermostumaan niin ehkä sitten sinun kannattaisi liikkua mieluummin vaikka bussilla koska ei sellaisella ihmisellä pitäisi olla ajokorttia joka hermostuu liikenteessä.
Vierailija kirjoitti:
Ohittelijat ja takapuskurissa roikkujat pitäisi lähettää mielentilatutkimukseen. Ei heillä kaikki muumit ole laaksossa, ei ne ohittelijat ja takapuskurissa roikkujat ole terveitä ihmisiä.
Olet siis näitä maailmannapoja, jotka tykkäävät aiheuttaa jonoja? Ei hitto mikä ajatusmaailma.
Oletpa inhottava ihminen. Kyllä mä ainakin pesen ikkunan nähdäkseni siitä läpi.