Äiti, 38, jätti lapset yöksi yksin kotiin ja lähti baariin – aamulla ovella oli poliisi
"Äiti, 38, jätti lapset yöksi yksin kotiin ja lähti baariin – aamulla ovella oli poliisi"
Jahas, hämmästyttää. Siis myös 15-vuotia oli jätetty tuomion mukaan heitteille???
15-vuotiaana leski-äitini lähti pariksi kuukaudeksi USA:n veljensä kuolinvuoteelle. Sen aikaa pidin maatilaa ja 1000 kanan kanalaa pyörimässä ja kenellekään ei edes juolahtanut mieleen, että olisin ollut jotenkin "heitteillejätetty". Ja nyt kaupunkioloissa tilanne onkin jonkun mielestä niin dramaattinen, että piti poliisit hälyttää paikalle.
Huoh ja Jösses....
Kommentit (170)
Kävin kyllä yökerhossa kun 15v oli kotona, tosin meneminen ja tuleminen oli tiedossa. En ehkä itse ymmärrä näitä juttuja kun minulle sanottiin että olen poikkeuksellisen älykäs kun olin 13v.
Kuljin jo yläasteella kavereiden kanssa,olin
meikklikurssilla ja sain kynppejä. 17v aloin seurustella vakavasti. Neitsyyden menetin vasta 18v ja kaikki meni täydellisesti elämässä muutenkin.
Eli jos 15-vuotias nuori haluaa viettää yön kavereiden kanssa kartsalla niin äiti on oltava mukana
Jos 29-vuotiaat ovat vielä nuorisoa ymmärtää vauvakeskustelujen vakioteeman. Miksi äitini/anoppini ei hoida lapdiamme vaan itse pitää.
Lapsille pitää antaa vastuuta kyllä ne siitä sitten kasvaa ja kehittyy. Ei pidä paapoa vaan jatkuvasti. Ei sellainen lapsi kävelemään opi jota aina talutetaan, sanoo sananlaskukin.
On kyllä outo tuomio koska nuorempiin oli kuitenkin jo 7 ja vanhempi 15. Olin 13 kun oltiin sisarusten kanssa lukuisia öitä keskenämme kun yksinhuoltaja äiti teki kolmivuorotyötä. Sisarukset 6 ja 8. Ei tullu edes sossut. Kotityötkin piti tehdä.
Ja pikkulapsille tarkoitetulla leikkialueella viettää aikaa nuorisoa joka kuuluisi nuorisotiloihin. Tytöillä jo aikuisen naisen muodotkin ja laskee liukumäkeä!
Vierailija kirjoitti:
On kyllä outo tuomio koska nuorempiin oli kuitenkin jo 7 ja vanhempi 15. Olin 13 kun oltiin sisarusten kanssa lukuisia öitä keskenämme kun yksinhuoltaja äiti teki kolmivuorotyötä. Sisarukset 6 ja 8. Ei tullu edes sossut. Kotityötkin piti tehdä.
Taas näitä vanhusten jorinoita.
Hohhoijaa. Oliko teidänkin äiti juoppo pskakasa vai mitä
Vierailija kirjoitti:
Ja pikkulapsille tarkoitetulla leikkialueella viettää aikaa nuorisoa joka kuuluisi nuorisotiloihin. Tytöillä jo aikuisen naisen muodotkin ja laskee liukumäkeä!
Miten liittyy aloitukseen?
Vierailija kirjoitti:
Eli jos 15-vuotias nuori haluaa viettää yön kavereiden kanssa kartsalla niin äiti on oltava mukana
Kyllä sen pikkuritsan joku tumma poimii mukaansa
Milloin tämä tapahtui? 50-luvulla?
Ja teitä oli vain äiti ja lapsi ja 1000 kanaa?!
15-kuului jos sadan vuoden ajan kouluun eikä kanatarhaan töihin. Jos tuo oli kaikkien mielestä ok niin outoa on ollut teidän kylällä tuo meininki.
Vierailija kirjoitti:
IS:n jutussa ei kerrottu oleellisinta. Mistä oikeastaan oli kysymys. Miksi poliisit meni asunnolle. Kuka järjesti jutun. Jne....
Jutun "järjesti" se äiti jolle dokaaminen oli lapsia tärkeämpää.
Täysin lasiin sylkevä ehkä kerran elämässään maistanut ei olutta ei viiniä ei tupakkaa mutta jonnekin töihin pitää mennä että perheen elättää. Eli periaatteessa absolutisti.
Äiti sai kunnon kännit ja kenties mustaa munaa päälle..se oli sen arvoista..kyllä ne kersat pärjää kotona..
Outoa on ajattelu jos vain juoppojen perheissä 15-vuotiaalta odotetaan vastuuta.
Ysärillä tuon ikäiset (15 ja siitä nuoremmatkin) kävivät tekemässä yön yli kestäviä lastenhoitokeikkoja. Kukaan ei joutunut oikeuden eteen eikä poliisia tarvittu. Niin ne ajat muuttuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas näitä vanhusten jorinoita.
Hohhoijaa. Oliko teidänkin äiti juoppo pskakasa vai mitä
Ei ollut juoppo vaan täysin raitis. Ei ikinä käyttänyt alkoa ei päihteitä ei tupakkaa. Mutta perhe pitää elättää. Ja kyllä silloin oli jo sossuja mutta eivät välittäneet. Ja en ole vielä edes virallisesti siis vanhus joten ei ole tapahtunut esimerkiksi 50 luvulla. Ja aivan tehdastyötä oli kyse.
Vierailija kirjoitti:
Ysärillä tuon ikäiset (15 ja siitä nuoremmatkin) kävivät tekemässä yön yli kestäviä lastenhoitokeikkoja. Kukaan ei joutunut oikeuden eteen eikä poliisia tarvittu. Niin ne ajat muuttuvat.
Yleensä pikkujouluaikaan kysyttiin ja jopa nuoremmasta alkaen.
Vierailija kirjoitti:
Tuota minäkin ihmettelin yhden kommentin mukaista. 29-vuotias nuorisoa. Lehdessä oli juttu kun liki 30-vuotiaat naiset nuorisotilassa surivat kun toinen täyttää 30 eivät enää.pääse sinne nuorisotilaan aikaa viettämään.
Minkäikäisiä siellä sitten on valvojat ja ohjaajat?
Jutussa oli siis kaksi normaalia työssäkäyvää naista, ihan normaalit ammatit.
On aikoihin eletty kun kolmikymppiset kaipaavat nuorisotiloja. Onko heiltä vaadittu koskaan mitään?
Tärkein kysymys: Missä oli lasten isä ja miksi hän ei ollut hoitamassa omia lapsiaan?
Tuota minäkin ihmettelin yhden kommentin mukaista. 29-vuotias nuorisoa. Lehdessä oli juttu kun liki 30-vuotiaat naiset nuorisotilassa surivat kun toinen täyttää 30 eivät enää.pääse sinne nuorisotilaan aikaa viettämään.
Minkäikäisiä siellä sitten on valvojat ja ohjaajat?
Jutussa oli siis kaksi normaalia työssäkäyvää naista, ihan normaalit ammatit.