Äiti, 38, jätti lapset yöksi yksin kotiin ja lähti baariin – aamulla ovella oli poliisi
"Äiti, 38, jätti lapset yöksi yksin kotiin ja lähti baariin – aamulla ovella oli poliisi"
Jahas, hämmästyttää. Siis myös 15-vuotia oli jätetty tuomion mukaan heitteille???
15-vuotiaana leski-äitini lähti pariksi kuukaudeksi USA:n veljensä kuolinvuoteelle. Sen aikaa pidin maatilaa ja 1000 kanan kanalaa pyörimässä ja kenellekään ei edes juolahtanut mieleen, että olisin ollut jotenkin "heitteillejätetty". Ja nyt kaupunkioloissa tilanne onkin jonkun mielestä niin dramaattinen, että piti poliisit hälyttää paikalle.
Huoh ja Jösses....
Kommentit (172)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen jättänyt 12-vuotiaan yksin kotiin yövuorojen ajaksi. Olisin näköjään ansainnut syytteen.
todellakin olisit. lasta ei kotiin yksin jätetä.
ja 15 vuotiaan voi jättää , mutta 15 ei voi huolehtia alakoulu ikäisestä.
sairasta miten aikuiset jättää lapsia yksin! ja menee ryyppään. jos haluaa mennä baariin, niin pitää hommata lapsen vahti.
häpeä jos osaat sinäkin.
15-vuotias saa päättää työstä ansaitsemiensa rahojen käytöstä ja muuttaa opiskelemaan toiselle paikkakunnalle, mutta ei saa olla yötä yksin kotona. Tai hoitamassa 7-vuotiasta sisarustaan. Onko tässä mitään järkeä?
Minä olin tuon ikäisenä palkattu lastenvahti. Ajat on toki muuttuneet, mutta silti.
Luultavasti myös teiniprostioitu.
Vierailija kirjoitti:
Missä ihmeen pumpulissa täällä taas pyöritään...
Minä olen 15-vuotiaana vahtinut naapurin lapsia (4v ja 7v) vaikka kuinka monena yönä, koska vanhemmat halusivat välillä päästä kaksin viihteelle. Ja tämä oli täysin normaalia 2000-luvun alkupuolella.
Menin paikalle lasten iltapala-aikaan, pistin patjan lastenhuoneeseen, lapset meni nukkumaan, vanhemmat lähti baariin, minä katsoin yleensä jonkun elokuvan ja menin sitten lastenhuoneeseen nukkumaan. Aamulla herättiin lasten kanssa, syötiin aamupuurot, käytiin pihalla leikkimässä ja vanhemmat otti taas vastuun lounaasta lähtien.
Minä olin sentään vähän vieras naapurista, että jos on kyse yhdestä 7-vuotiaasta ja hänen omasta 15-vuotiaasta sisaruksesta, en mitenkään käsitä etteivät he voisi olla kotonaan kaksin yötä.
Sama!
Menin jopa kesäksi toiselle paikkakunnalle vahtimaan sukulaislapsia.
Vierailija kirjoitti:
15-vuotiaat ei enää pärjää yötä sisaria hoitaakseen. Nykylapsista kasvatetaan kunnon pullamössökansaa.
Eikä tarvitaan pärjätä. Sun vanhuksen muistelut ei ole nykyaikaa. Jos viina himottaa, niin pysy lapsettomana. Yksinkertaista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän 15-vuotias jo yön yli pärjää itsekseen.
Et siis lukenut juttua?
Luin ja siinä sanottiin että 15-vuotiasta ei olisi pitänyt jättää yksin. Olihan siinä paljon muutakin, niihin en ottanut kantaa, vain tuohon.
Minusta ongelma ei ole se että lapset jää yöksi yksin vaan ongelma on enemmän se syy miksi jäivät. Minä olin 15 vuotiaana yksin ihan kaksi viikkoakin kun yh äiti oli muualla ja tuon ikäinen pärjää kyllä ihan helposti. Mutta on ihan eri asia lähteä yöksi/viikonlopuksi/viikoksi kotoa jostakin asiallisesta syystä jollon asiat on suunniteltu ja puhuttu läpi etukäteen, nuori tietää mikä tilanne ja on vannotettu että koti pidetään kunnossa sillä aikaa, pelisäännöt sovittu, talouskukkaroon jätetään ruokarahaa ja iltaisin soitetaan että miten menee. Tilanne on ihan eri jos päihdevanhempi katoaa vaan yllättäen kännissä pois eikä kumpikaan lapsista tiedä että mihin ja mitä tapahtuu eikä humalaiseen vanhempaan saa yhteyttä. Yläkouluainen on jo itsenäinen ja voi olla yksin viikonlopun MUTTA kukaan alaikäinen ei ole sillä tavalla itsenäinen että joutuisi kannattelemaan vanhempansa jonkin asteista mielenterveys tai elämänhallintaongelmaa harteillaan ja sietämään turvatonta tai kaoottista ympäristöä. Tuossa tilanteessahan oli ovikin jätetty lukitsematta, kuka tahansa olisi voinut vaan kävellä kotiin sisään. Miettikää jos joku ulkopuolinen pahantahtoinen taho olisi yöllä huomannut tilanteen ja tullut kotiin sisään kun näkee että äiti lähtee kännissä ja kotiin jää kahdestaan vaan 15v ja 7v lapset.. Kyllä olis itteä vtuttanut yläkouluikäisenä herätä aamulla ja huomata että äiti on tällaisen tilanteen yöllä järjestänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen jättänyt 12-vuotiaan yksin kotiin yövuorojen ajaksi. Olisin näköjään ansainnut syytteen.
sairasta miten aikuiset jättää lapsia yksin! ja menee ryyppään. jos haluaa mennä baariin, niin pitää hommata lapsen vahti.
häpeä jos osaat sinäkin.
15-vuotias saa päättää työstä ansaitsemiensa rahojen käytöstä ja muuttaa opiskelemaan toiselle paikkakunnalle, mutta ei saa olla yötä yksin kotona. Tai hoitamassa 7-vuotiasta sisarustaan. Onko tässä mitään järkeä?
Minä olin tuon ikäisenä palkattu lastenvahti. Ajat on toki muuttuneet, mutta silti.Luultavasti myös teiniprostioitu.
Edellinen viesti ei liity prostituoituihin mitenkään. Voitko avata hiukan ajatusmaailmaasi?
Vierailija kirjoitti:
15-vuotiaat ei enää pärjää yötä sisaria hoitaakseen. Nykylapsista kasvatetaan kunnon pullamössökansaa.
Jos me joudutaan sotaan niin meistä kyllä tulee silloin osa venäjää. Pullamössönuoret eivät tule pärjäämään sodassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
häpeä jos osaat sinäkin.
Minä olin tuon ikäisenä palkattu lastenvahti. Ajat on toki muuttuneet, mutta silti.
Tilannehan olisikin ollut eri, jos isompi olisi suostunut lapsenvahdiksi ja tiennyt missä äiti on. Mutta äitykkä on lähtenyt baariin kun lapset ovat olleet nukkumassa eikä tullut takaisin koko yönä.
Heitteillejättö tuo oli ja selvä sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos me joudutaan sotaan niin meistä kyllä tulee silloin osa venäjää. Pullamössönuoret eivät tule pärjäämään sodassa.
Ai kun eivät suostu paikkaileen juopon huo raäitinsä menemisiä? Mee ny Venäjälle itkee siitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä tarvitaan pärjätä. Sun vanhuksen muistelut ei ole nykyaikaa. Jos viina himottaa, niin pysy lapsettomana. Yksinkertaista
Oikeudessa ja tässä ketjussa ei käsitellä alkoholinkäyttöä, vaan sitä, voiko 15-vuotias olla yön yli yksin kotona. Oikeuden mukaan ei. Olen eri mieltä.
Jos 15-vuotias on normaalijärjellä varustettu, täytyy jo osata ottaa vastuuta itsestään ja 7-vuotiaasta sisaruksesta. 3 vuoden päästä hän on täysi-ikäinen. Jos 15-vuotiasta kohdellaan kuin taaperoa, missä vaiheessa hän oppii asiat, joita aikuiselta vaaditaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
häpeä jos osaat sinäkin.
Minä olin tuon ikäisenä palkattu lastenvahti. Ajat on toki muuttuneet, mutta silti.Luultavasti myös teiniprostioitu.
Kuinka sairas viesti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sä viinat tähän repäisit? Siitä ei tuomiota tullut, eikä edes syytetty. Alkoholi on laillinen päihde, sen tiedän, vaikka itse en päihteitä käytäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeudessa ja tässä ketjussa ei käsitellä alkoholinkäyttöä, vaan sitä, voiko 15-vuotias olla yön yli yksin kotona. Oikeuden mukaan ei. Olen eri mieltä.
Jos 15-vuotias on normaalijärjellä varustettu, täytyy jo osata ottaa vastuuta itsestään ja 7-vuotiaasta sisaruksesta. 3 vuoden päästä hän on täysi-ikäinen. Jos 15-vuotiasta kohdellaan kuin taaperoa, missä vaiheessa hän oppii asiat, joita aikuiselta vaaditaan?
Et siis ymmärtänyt asian ydintä. Eri asia jos etukäteen sovitaan, mutta tässä juoppo "äiti" oli halunnut vaan päästä lutkuttaan kännissä jonkun munaa ja oli vaan unohtanut lapsien olemassaolon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sä viinat tähän repäisit? Siitä ei tuomiota tullut, eikä edes syytetty. Alkoholi on laillinen päihde, sen tiedän, vaikka itse en päihteitä käytäkään.
"Äiti oli juonut illan aikana runsaasti alkoholia jo kotona ja lähtenyt tämän jälkeen miesystävänsä kanssa ravintolaan. 15- ja 7-vuotiaat tytöt jäivät yksin kotiin.
Äiti oli poissa kotoa koko yön."
Alkolla oli siis osuutta asiaan. Hyi helv. Mikä.juoppo 🤮🤮🤮
Vierailija kirjoitti:
Et olisi. Et lähde yövuoroon yllättäen kännissä lapsen tietämättä mihin menet ja milloin palaat ja jätä ovea auki. Yövuoroista ei varmasti kukaan vanhempi saa syytteitä, täysin eri skenaario kun päihdevanhemmuus!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et olisi. Et lähde yövuoroon yllättäen kännissä lapsen tietämättä mihin menet ja milloin palaat ja jätä ovea auki. Yövuoroista ei varmasti kukaan vanhempi saa syytteitä, täysin eri skenaario kun päihdevanhemmuus!
Tuomiossa ei otettu kantaa syyhyn, ja lakihan on kaikille sama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos 15-vuotias on normaalijärjellä varustettu, täytyy jo osata ottaa vastuuta itsestään ja 7-vuotiaasta sisaruksesta. 3 vuoden päästä hän on täysi-ikäinen. Jos 15-vuotiasta kohdellaan kuin taaperoa, missä vaiheessa hän oppii asiat, joita aikuiselta vaaditaan?Et siis ymmärtänyt asian ydintä. Eri asia jos etukäteen sovitaan, mutta tässä juoppo "äiti" oli halunnut vaan päästä lutkuttaan kännissä jonkun munaa ja oli vaan unohtanut lapsien olemassaolon.
Uudelleen: tuomiossa ei oteta kantaa syyhyn, ja lakihan on sama kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos 15-vuotias on normaalijärjellä varustettu, täytyy jo osata ottaa vastuuta itsestään ja 7-vuotiaasta sisaruksesta. 3 vuoden päästä hän on täysi-ikäinen. Jos 15-vuotiasta kohdellaan kuin taaperoa, missä vaiheessa hän oppii asiat, joita aikuiselta vaaditaan?Et siis ymmärtänyt asian ydintä. Eri asia jos etukäteen sovitaan, mutta tässä juoppo "äiti" oli halunnut vaan päästä lutkuttaan kännissä jonkun munaa ja oli vaan unohtanut lapsien olemassaolon.
Uudelleen: tuomiossa ei oteta kantaa syyhyn, ja lakihan on sama kaikille.
Pska juoppo sai tuomion ja tuo todennäköisesti poiki lasu -asiakkuuden eli loppu hyvin.
Vuonna 2020 kun olin 15-vuotias ja 9. luokalla, olin kokonaisen viikon yksin kotona! Huhheijakaa kun oli aivan kamalaa ja olen edelleenkin aivan traumatisoitunut asiasta (sarkasmia). Oli aivan ihana viikko. Koulussa kävin normaalisti, läksyt hoitelin ja ruokaa tein. Ei mitään ongelmaa. Sittemmin alaikäisenä olen paljonkin yksin kotona viettänyt öitä putkeen. Sopi minulle vallan mainiosti! Että tällaisia kokemuksia vuonna 2004 syntyneellä. Emme me kaikki nuoret ihmiset olla ihan heikkoja mammantyttöjä!