Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äiti, 38, jätti lapset yöksi yksin kotiin ja lähti baariin – aamulla ovella oli poliisi

Vierailija
10.05.2026 |

"Äiti, 38, jätti lapset yöksi yksin kotiin ja lähti baariin – aamulla ovella oli poliisi"

Jahas, hämmästyttää. Siis myös 15-vuotia oli jätetty tuomion mukaan heitteille???

15-vuotiaana leski-äitini lähti pariksi kuukaudeksi USA:n veljensä kuolinvuoteelle. Sen aikaa pidin maatilaa ja 1000 kanan kanalaa pyörimässä ja kenellekään ei edes juolahtanut mieleen, että olisin ollut jotenkin "heitteillejätetty".  Ja nyt kaupunkioloissa tilanne onkin jonkun mielestä niin dramaattinen, että piti poliisit hälyttää paikalle.

Huoh ja Jösses....

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011988358.html

Kommentit (170)

Vierailija
21/170 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä poliisi tiesi mennä asunnolle🤔

Joku naapurin kyylä ilmoitti?

Vierailija
22/170 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ryypätä voi kotonakin, tulee halvemmaksikin, ellei sitten mennyt kapakkaan kullinperässä niinkuin naiset yleensä.

Ei ole ok ryypätä lasten läsnäollessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/170 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllähän 15-vuotias jo yön yli pärjää itsekseen.

Meillä tyttö pyytää poikakaverinsa meille.

Ainoa mikä ihmetyttää, että viimeksikin liukkarituubista oli mennyt yli puolet ja dildoni haisi ja maistui poikkiksen peräreiälle.

Vierailija
24/170 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kyyläämistä jos lapset koko yön keskenään?

Vierailija
25/170 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja erittäin hyvä että ilmoitti! Ei tuosta juoposta olisi äidiksi ollutkaan toivottavasti lasu -asiakkuus oli myös lopputulos.

Vierailija
26/170 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin 12-vuotiaana yökylässä viikonlopun kaverin luona kun niiden porukat oli poissa. Molempien vanhemmat tiesivät asiasta. Mitään ongelmia ei ollut... Tämä näin 90-luvun alussa. Nykyajan ihmiset ovat hattaraa...

Nykylapset ovat hattaraa, kun äiti on RYYPPÄÄMÄSSÄ KOKO YÖN? Et taida olla aivan terävintä kärkeä.

Vierailija
27/170 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 2 viikkoa kotona yksin kun muu perhe låhti kesälomareissuun. Voi sitä autuutta kun sai olla rauhassa.

Vierailija
28/170 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin 2 viikkoa kotona yksin kun muu perhe låhti kesälomareissuun. Voi sitä autuutta kun sai olla rauhassa.

7-vuotiaana?

Vierailija
29/170 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä aikoinaan 10 v jäi yksin kotia viikonlopuiksi, kun me muut lähdettiin mökille. Sanoi: "Mikä hätä mulla täällä kotona on?" Kavereitakin kävi yökylässä. 

Vierailija
30/170 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä aikoinaan 10 v jäi yksin kotia viikonlopuiksi, kun me muut lähdettiin mökille. Sanoi: "Mikä hätä mulla täällä kotona on?" Kavereitakin kävi yökylässä. 

1950 -luvulla moni asia oli toisin mutta ei paremmin.

Vierailija
31/170 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

IS:n jutussa ei kerrottu oleellisinta. Mistä oikeastaan oli kysymys. Miksi poliisit meni asunnolle. Kuka järjesti jutun. Jne....

Vierailija
32/170 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 70-luvulla 12-vuotiaana yksin mökillä, koska sitä vaadin.

Eipä vanhemmat tienneet, mitä rikollisia olivat 😄

Vierailija
33/170 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jättänyt 12-vuotiaan yksin kotiin yövuorojen ajaksi. Olisin näköjään ansainnut syytteen.

todellakin olisit. lasta ei kotiin yksin jätetä.

ja 15 vuotiaan voi jättää , mutta 15 ei voi huolehtia alakoulu ikäisestä.

sairasta miten aikuiset jättää lapsia yksin! ja menee ryyppään. jos haluaa mennä baariin, niin pitää hommata lapsen vahti.

häpeä jos osaat sinäkin.

Menin töihin, en baariin. En olisi saanut kyseistä työpaikkaa, jos en olisi suostunut tekemään yövuoroja. 

Vierailija
34/170 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ruotsissa kielikurssilla ja samalla kielikurssilla oli 15-vuotias tyttö, jonka äiti oli laivalla töissä siten, että tyttö oli yksin kotona aina 2 viikkoa ja seuraavat 2 viikkoa äitinsä kanssa. En tiedä, miten vanha tyttö oli, kun alkoi olla yksin kotona. 

Vierailija
35/170 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni oli 5-vuotiaasta lähtien yksin kotona öisinkin  jos leski-isällä oli yövuoro telakalla. Oli siis paksulevyseppä. 

Vierailija
36/170 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä tyttö pyytää poikakaverinsa meille.

Ainoa mikä ihmetyttää, että viimeksikin liukkarituubista oli mennyt yli puolet ja dildoni haisi ja maistui poikkiksen peräreiälle.

Oot maistellut poikkiksen persettä🤔

Vierailija
37/170 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospas tämä 15v. on huolissaan soittanut poliisit, kun äiti on yön pois. Tai kysellyt äitinsä perään joltain muulta, joka on ryhtynyt toimeen. Vaikuttaa siltä, että äiti ei ole ilmoittanut mitään yön aikana. Ihan kauheaa tuollainen noille lapsille. 

Vierailija
38/170 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat oli mökillä ja minä yksin kotona tuossa iässä ja menin kaverin kanssa Ruisrokkiin ihan luvan kanssa. Ei ennen pelätty. 

Vierailija
39/170 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyään pidetään aikuisiässäkin olevia nuorina.  Nuorisotiloissa on päivä jolloin siellä on 29 vuotiaita korkeintaan!  70 luvulla kun lopetit koulun 14-15 vuotiaana ja menit töihin niin pidettiin aikuisena ja jos kotona halusi asua niin piti maksaa vuokraa ja ruokarahaa.  Verratkaa näihin nykynuoriin, ovat pelkkiä äidin helmoissa pyöriviä pentuja vielä aikuisiälläkin.

Vierailija
40/170 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ihmeen pumpulissa täällä taas pyöritään...

Minä olen 15-vuotiaana vahtinut naapurin lapsia (4v ja 7v) vaikka kuinka monena yönä, koska vanhemmat halusivat välillä päästä kaksin viihteelle. Ja tämä oli täysin normaalia 2000-luvun alkupuolella.

Menin paikalle lasten iltapala-aikaan, pistin patjan lastenhuoneeseen, lapset meni nukkumaan, vanhemmat lähti baariin, minä katsoin yleensä jonkun elokuvan ja menin sitten lastenhuoneeseen nukkumaan. Aamulla herättiin lasten kanssa, syötiin aamupuurot, käytiin pihalla leikkimässä ja vanhemmat otti taas vastuun lounaasta lähtien.

Minä olin sentään vähän vieras naapurista, että jos on kyse yhdestä 7-vuotiaasta ja hänen omasta 15-vuotiaasta sisaruksesta, en mitenkään käsitä etteivät he voisi olla kotonaan kaksin yötä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi