Äiti, 38, jätti lapset yöksi yksin kotiin ja lähti baariin – aamulla ovella oli poliisi
"Äiti, 38, jätti lapset yöksi yksin kotiin ja lähti baariin – aamulla ovella oli poliisi"
Jahas, hämmästyttää. Siis myös 15-vuotia oli jätetty tuomion mukaan heitteille???
15-vuotiaana leski-äitini lähti pariksi kuukaudeksi USA:n veljensä kuolinvuoteelle. Sen aikaa pidin maatilaa ja 1000 kanan kanalaa pyörimässä ja kenellekään ei edes juolahtanut mieleen, että olisin ollut jotenkin "heitteillejätetty". Ja nyt kaupunkioloissa tilanne onkin jonkun mielestä niin dramaattinen, että piti poliisit hälyttää paikalle.
Huoh ja Jösses....
Kommentit (170)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ei voi tietää miten riita olisi kehittynyt kotona ollessa niin ehkä oli viisaampaa lähteä muualle selvittämään asioita. Ei siellä kylläkään koko yötä olisi pitänyt olla. kyllä 14-15v ruokaa kaapista osaa ottaa ei he hengenhädässä olleet. Mutta olisivat voineet muuten olla..
7 vuotias se toinen oli 7 vuotias jonka äiti hylkäsi. No päihteet ja irtomuna oli tällekin yh -jätteelle tärkeämpää kuin omat lapset
Eihän se vissiin munaa saanut.
Miten yksinhuoltaja voi tehdä nykyään vuorotyötä, kun 7-vuotias pitäisi jättää yksin yöksi kotiin? Tuleeko poliisit joka yö? Tällä 7-vuotiaalla ei olisi edes isoa sisarusta kotona.
Vierailija kirjoitti:
Missä ihmeen pumpulissa täällä taas pyöritään...
Minä olen 15-vuotiaana vahtinut naapurin lapsia (4v ja 7v) vaikka kuinka monena yönä, koska vanhemmat halusivat välillä päästä kaksin viihteelle. Ja tämä oli täysin normaalia 2000-luvun alkupuolella.
Menin paikalle lasten iltapala-aikaan, pistin patjan lastenhuoneeseen, lapset meni nukkumaan, vanhemmat lähti baariin, minä katsoin yleensä jonkun elokuvan ja menin sitten lastenhuoneeseen nukkumaan. Aamulla herättiin lasten kanssa, syötiin aamupuurot, käytiin pihalla leikkimässä ja vanhemmat otti taas vastuun lounaasta lähtien.
Minä olin sentään vähän vieras naapurista, että jos on kyse yhdestä 7-vuotiaasta ja hänen omasta 15-vuotiaasta sisaruksesta, en mitenkään käsitä etteivät he voisi olla kotonaan kaksin yötä.
On varmaan paljon asioita joita et käsitä. Taidat olla hieman yksinkertainen
Naurettava tuomio josta pitäisi valittaa. Jos tuosta voidaan tuomita, pitäisi jokaiselta teini-äidiltä automaattisesti ottaa lapset huostaan...
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän 15-vuotias jo yön yli pärjää itsekseen.
Ennen oltiin tuon ikäisenä viikonloput ilman vanhempia kun ei niiden mukaan mökille lähdetty. Tätini oli 15 vuotiaana piikana eli hoiti talon ja lapset. Nykyisin 15 vuotias on täysin avuton
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ei voi tietää miten riita olisi kehittynyt kotona ollessa niin ehkä oli viisaampaa lähteä muualle selvittämään asioita. Ei siellä kylläkään koko yötä olisi pitänyt olla. kyllä 14-15v ruokaa kaapista osaa ottaa ei he hengenhädässä olleet. Mutta olisivat voineet muuten olla..
7 vuotias se toinen oli 7 vuotias jonka äiti hylkäsi. No päihteet ja irtomuna oli tällekin yh -jätteelle tärkeämpää kuin omat lapset
Eihän se vissiin munaa saanut.
Niin.. vanha ja elähtänyt juoppo. Harva tollasta panisi. 🤮
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ryypätä voi kotonakin, tulee halvemmaksikin, ellei sitten mennyt kapakkaan kullinperässä niinkuin naiset yleensä.
Ei ole ok ryypätä lasten läsnäollessa.
Juodessa voi olla fiksustikkin vaikka se keskiverto av-mammalle onkin vierasta.
Mun vanhemmat lähtivät Lapin reissulle viikoksi. Minä jäin hoitamaan kymmentä lypsävää ja noin 200 possua 15 vuotiaana, eikä kenellekään tullut edes mieleen mikään heitteillejättö... Taivas mihin tämä maailma on menossa.
Vierailija kirjoitti:
Naurettava tuomio josta pitäisi valittaa. Jos tuosta voidaan tuomita, pitäisi jokaiselta teini-äidiltä automaattisesti ottaa lapset huostaan...
Oikein meni. Tollasella äidin irvikuvalla ei pitäisi olla lapsia ensinkään.
Vierailija kirjoitti:
Monessa perheessä ryypätään vkl. Ja lapset paljon pienempiä.
Ope-ja sossuperheissä etenkin. Tämä on tieto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän 15-vuotias jo yön yli pärjää itsekseen.
Ennen oltiin tuon ikäisenä viikonloput ilman vanhempia kun ei niiden mukaan mökille lähdetty. Tätini oli 15 vuotiaana piikana eli hoiti talon ja lapset. Nykyisin 15 vuotias on täysin avuton
Äitini oli piikana jo 12-vuotiaana, ja talon isäntä lähenteli.
Ei se ollut helppoa siihen aikaan.
Haluatko ap mitalin urotyöstäsi? Se on paskahuussin takana tunkiossa, mee hakee.
Tää ketju täynnä vanhuksia muistelemassa jotain historiaa. Näemmä juoppous kulkenut monen suvussa
Noiden lasten isäthän hylkäsivät siitoksensa heti tuoreeltaan. Mutta aina se on äiti jota syytetään, koska nainen heidät synnytti.
Abortti on keksitty, jotta sitä käytetään kun alkaa ei-toivottu raskaus. Toki yhtään sellaista ei alkaisi jos miehet steriloitaisiin jo pikkupoikina. Eihän se estä saamasta toivottuja lapsia aikanaan, koska siittiöitä voi kaivaa neulalla suoraan kiveksestä.
#kansalaisaloitemiestenpakkosteriloinneista
Naurettavaa tuo menneiden muistelu täällä... Maailma on nyt ihan toinen. Ja on ihan eri asia, jos olet suunnitellusti ollut yksin sisarustesi kanssa. Tässä äiti kännäs, riiteli miesystävän kannsa ja lähti litomaan kotoa. Mutta joo, sehän on pieni juttu, kun 1960-luvullakin niin tehtiin. Olin minäkin siskoni kanssa viikonkin kaksin, kun vanhemmat lähti reissuun. Se ei ole mitään verrattuna tuon jutun äitykkään.
60-luvulla 15-vuotiaat olivat lastenhoitajina perheissä kun äiti kävi töissä. Saattoi olla kaksi alle kouluikäistä.
Milloin ministerismies joutuu rikosvastuuseen alaikäisten käpälöinnistään?
Amerikkalaisissa kirjoissa teinitytöt tienaavat taskurahoja iltaöiden lastenvahteina.
Nykyajan nuoret äidit ei tiedä millaista elämä oli aikaisemmilla vuosikymmenillä. Kyllä lapset pärjäsi yksinään vaikkei ikää ollut kuin 10-12v ,silloin kun oli kaikilla töitä ja niitä myös tehtiin. Ja lapsia oli useimmilla joten ne jotka olivat kotona katsoivat myös naapurin lasten perään eikä siitä mitään rahaa pyydetty.
USA ei ole Suomi.