Epärealistiset asiat tv-sarjoissa - peukutusketju
Monissa dekkarisarjoissa tapahtuu henkirikoksia pikkukaupungissa. Kukaan paikan asukkaista ei ole moksiskaan, vaikka vuosien saatossa pikkukaupungissa todella moni asukas pääsee hengestään. Itse muuttaisin pois, jos omalla kotipaikkakunnalla tapahtuisi mystisen paljon tuollaisia kuolemantapauksia.
Ap
Kommentit (271)
Nukkavieru nörttityttö käy kerran kampaajalla ja ostamassa uuden mekon ja on siitä eteenpäin tyylikäs viimeisen päälle laitettu kaunotar. Yhtäkkiä hän vain osaa meikata kuin ammattilaiset, omaa pettämättömän tyylitajun ja silmälasitkin voi vain heivata pois ilman seuraamuksia. Ei kukaan todellisuudessa muutu hius- ja meikkitaitelijaksi kertaheitosta jos pohjataitoja ei ole ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
high potentialissa: ylivoimaisen älykäs nainen ei ymmärrä pukeutua muuten kuin bimboksi eikä kai tajua että tämä haittaa uskottavuutta muiden silmissä ja täten myös sitä työtä....
Sitä kutsutaan itsevarmuudeksi🤸😊👌
Olen kiinnittänyt huomiota siihen, että amerikkalaisissa sarjoissa ja elokuvissa puhelut lopetetaan usein jutun jälkeen töks sanomatta moi tai hei tai muuta vastaavaa. Ihan vaan jutellaan asiaa ja yhtäkkiä ns. lyödään toiselle luuri korvaan. Itse jäisin sinne toiseen päähän miettimään, että mikä sille nyt tuli 😀
Jossain Bondissa, itse bond palasi töihin ihan krapulassa ja heikkona.
Vierailija kirjoitti:
Nukkumaan mennään meikit naamalla
Kukaan ei ota kenkiä pois tai pese käsiä kotiin tultua
No en mäkään pese käsiä kun tulen kotiin.
Tää liittyi siis siihen, että miehet alkaa ryyppään jos menee huonosti eikä se vaikuta mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Miehellä kun alkaa mennä huonosti, hän alkaa ryypätä ja yhdessä yössä kasvaa kolmen päivän sänki. Viikkokausien ränni ei kuitenkaan vaikuta terveyteen mitenkään.
Jossain Bondissa, itse bond palasi töihin ihan krapulassa ja heikkona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pesisin? Korona-aikana se oli tarpeen, mutta nykyään ei.
Vierailija kirjoitti:
Salkkareitten saunassa on löylyhuone ja pukuhuone, ne ei käy pesulla missään.
Suihkut on jo kyllä, mutta enää niitäkään harvoin käytetään.
Kahvikupissa ei ole mitään, tyhjä kun siitä kulautetaan. Käsilaukut tyhjiä, niin kevyen tuntuisia/näköisiä.
Vierailija kirjoitti:
high potentialissa: ylivoimaisen älykäs nainen ei ymmärrä pukeutua muuten kuin bimboksi eikä kai tajua että tämä haittaa uskottavuutta muiden silmissä ja täten myös sitä työtä....
Millä tavalla hänen pukeutumisensa haittaa hänen uskottavuuttaan ja työtä? Miten se näkyy sarjassa? Onko antaa konkreettisia esimerkkejä. Miksi hänen pitäisi pienentää itseään?
Kun itse katsoin jonkun jakson, hän sai ratkaistua tapauksen, enkä havainnut puutteita uskottavuudessa muiden silmissä tai pukeutumisen negatiivista vaikutusta työhön.
Isossakin kaupungissa on vain kourallinen ihmisiä ja sattumalta törmätään tuttuihin kokoajan. Seurustelutkin hoidetaan ristiin rastiin, kaikki kaverit vuorollaan seurustele saman tyypin kanssa ja vuorollaan mennään naimisiin isän, pojan ja veljien kanssa. Ja jos paljastu, että oma veljesi ei olekaan biologinen sisarus niin sitten mennään senkin kanssa naimisiin ja kukaan ei paheksu sitä, ihan normisettiä.
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmiset ovat valmiita ihastuksen vuoksi (en laske rakkaudeksi sitä, että on tapailtu pari kuukautta) muuttamaan jonnekin kaukaiseen paikkaan ja jättämään taakseen ystävät, perheen ja työpaikan. Ja läheiset vaan hokevat, että onpa ihana juttu, kun löysit rakkauden ja lähdet hänen peräänsä. Kukaan ei sano, että nyt ryhdistäydy hyvä nainen, älä jättäydy tyhjän päälle ja irtisanoudu työstäsi.
Minulla muutamakin ystävä on tehnyt juuri näin, ja kyllä, kannustanut tietysti olen 😊
Vierailija kirjoitti:
Hoitotyö on vuorotyötä, mutta silti sairaalasarjoissa kaikki päähahmot ovat aina samaan aikaan töissä
Tää on niin ärsyttävä klisee. Sykkeessä on aina päähenkilöt samoissa vuoroissa ja aina pääsevät yhtä aikaa töistä, että voivat mennä kaljalle tai jopa johonkin harrastukseen yhdessä. Jos eivät pääse yhtä aikaa, vetoavat ylitöihin. Ikinä ei ole sellaista tilannetta, että toinen lähtee töihin kun toinen palaa, vaikkapa pariskuntien kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poliisisarjat, joissa selitetään kokeneelle työkaverille, mitä seuraavaksi pitää tehdä. Että täytyy varoa rikospaikalla kulkemista. Nyt otetaan sormenjäljet. Laitetaan tämä todiste pussiin. Katso, hän on saanut iskun päähän. On ehkä ollut kuolleena pidempään.
Ihan kuin työkaverit ei tätä tietäisi.
Ihan normi työmaa jutustelua. Ääneen ajattelua jotta toinen ei tee samoja juttuja toiseen kertaan ja jotain jää tekemättä. Joku liukuhihna napin painaja ei tietysti tätä ymmärrä
Vaan kun olen yli 20v seurannut tätä työtä, niin tiedän kyllä ettei poliisi selitä työkaverille mm. sitä että nyt otetaan kuvat, katso, hänellä on puukko rinnassa ja älä astu todisteiden päälle 😂
Pahikset ei koskaan osu mihinkään ampuessaan. Sankari osuu aina. Kaikki ovat aina kavereita keskenään ja työporukan kanssa hengaillaan töissä ja vapaa-ajalla. Sukulaiset ovat joko mukavia ja tai ollaan riidoissa, ei mitään välimuotoa.
Vierailija kirjoitti:
Pahikset ei koskaan osu mihinkään ampuessaan. Sankari osuu aina. Kaikki ovat aina kavereita keskenään ja työporukan kanssa hengaillaan töissä ja vapaa-ajalla. Sukulaiset ovat joko mukavia ja tai ollaan riidoissa, ei mitään välimuotoa.
Sekin on mielenkiintoista, että jos joku random ampuu elämänsä ensimmäistä kertaa aseella jotakin ihmistä (vaikka joku mustisdraama), niin heti on osuma kohdillaan ja henki lähtee pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pesisin? Korona-aikana se oli tarpeen, mutta nykyään ei.
Apua. Mä pesen aina kädet kun tulen ulkoa sisälle. Mitä suuremmissa määrin ne on täynnä bakteereja, kun on ollut töissä/ koulussa/ kaupassa/ ihan missä tahansa.
Sarjoissa ja leffoissa tosiaan lompsitaan aina suoraan sohvalle tai minne lie niissä samoissa kamppeissa, missä on tultu, ilman käsienpesua tai mitään siistiytymistä, ja tietenkin kengät jalassa. Luulisi olevan tarve siivota jatkuvasti, mutta yleensä asunnoissa onkin aina tip top siistiä, vaikkei kukaan koskaan siivoa.
Jos on yhtään siivotonta, esim. joitain astioita keittiön tasoilla, se johtuu siitä, että asunnossa asuva kärsii masennuksesta.
Emmerdalen kaltaisissa tuppukylissä kaikki laittautuvat ja pukeutuvat todella siististi tai hienosti, vaikka kulkevat tyyliin kotoa lähipubiin, jossa käy vain muita kyläläisiä. He ovat tietenkin myös töissä siinä samassa pikkukylässä, vaikka luulisi, että kävisivät jossain kaupungissa töissä. Jos asuisin vastaavassa paikassa, käyttäisin varmasti aina kumisaappaita ja verkkareita enkä vaivautuisi meikkaamaan.
Salkkarit on muutenkin kurasarja täynnä epäkohtia ja epäjohdonmukaisuuksia