Epärealistiset asiat tv-sarjoissa - peukutusketju
Monissa dekkarisarjoissa tapahtuu henkirikoksia pikkukaupungissa. Kukaan paikan asukkaista ei ole moksiskaan, vaikka vuosien saatossa pikkukaupungissa todella moni asukas pääsee hengestään. Itse muuttaisin pois, jos omalla kotipaikkakunnalla tapahtuisi mystisen paljon tuollaisia kuolemantapauksia.
Ap
Kommentit (500)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku sarjassa kuolee syöpään, ei syöpä vie heti. Ehditään rauhassa viettää seuraavat kuukaudet yhdessä läheisten kanssa, jutella syvällisiä, sopia riidat ja juhlistaa elämää yhdessä. Ihminen on kohtuullisen hyvässä voinnissa, jaksaa jutella ja tehdä asioita. Myös lähtö tapahtuu kauniisti läheisten ympäröimänä.
Ei niin, että syöpä vie nopeasti puhekyvyttömäksi vuodepotilaaksi ja kuolema tulisi yllättäen. Eikä niin, että riidat jäisivät sopimatta ja läheiset huitelisivat ties missä toisen eläessä viimeisiä hetkiään. Jos joku riita olisi ollut, vainaja on jättänyt jälkeensä anteeksipyyntökirjeen, jossa kaikki ikävyydet on sovittu.
Ei tuo täysin epärealistista ole, Vesku Loirin kohdalla kaikki tuo toteutui. Ei syöpä läheskään aina vie heti toimintakykyä.
Mutta sarjoissa se syöpä on usein tuollainen "ehditään elämään muutama viikko/kuukausi yhdessä". Ei sellainen, johon menehtyy parissa päivässä tai sellainen versio, jossa kitkuttelet vielä vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Ulkohäihin sattuu aina hyvä sää. Koskaan ei ole pilvistä tai sada, vaan on kaunis auringonpaiste.
Yliopistojen kampuksilla USA:ssa kaikki kulkevat kirjapino kainalossa, koska koskaan ei sada.
Ihmiset pettävät kauniin/komean kumppanin kanssa. Tosielämässä ei aina ole näin.
Vierailija kirjoitti:
Amerikkalaissarjoissa (siis USA) ei koskaan käydä vessassa ei siis koskaan. Onko niissä kulisseissa edes vessaa olemassa? Sehän kuuluu ihmisen (joiksi USA:laisia oletan) perustarpeisiin.
Ally McBeal-lakisarjassa sen lakitoimiston vessa oli joissain jaksoissa aivan keskeinen tapahtumapaikka. Joidenkin hahmojen ruumiintoimintoihin myös viitattiin tuolloin vahvasti.
Ainakin Salkkareissa taitaa olla jokaisella kännykässä samanlainen viestin merkkiääni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Amerikkalaissarjoissa (siis USA) ei koskaan käydä vessassa ei siis koskaan. Onko niissä kulisseissa edes vessaa olemassa? Sehän kuuluu ihmisen (joiksi USA:laisia oletan) perustarpeisiin.
Ally McBeal-lakisarjassa sen lakitoimiston vessa oli joissain jaksoissa aivan keskeinen tapahtumapaikka. Joidenkin hahmojen ruumiintoimintoihin myös viitattiin tuolloin vahvasti.
Tämä tuli itsellekin mieleen. Olikin poikkeuksellinen sarja, joka aikoinaan palkittiin monella pystillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emmerdalen kaltaisissa tuppukylissä kaikki laittautuvat ja pukeutuvat todella siististi tai hienosti, vaikka kulkevat tyyliin kotoa lähipubiin, jossa käy vain muita kyläläisiä. He ovat tietenkin myös töissä siinä samassa pikkukylässä, vaikka luulisi, että kävisivät jossain kaupungissa töissä. Jos asuisin vastaavassa paikassa, käyttäisin varmasti aina kumisaappaita ja verkkareita enkä vaivautuisi meikkaamaan.
No etpä tietenkään meikkaa tai pukeudu kauniisti, suomalainen kun olet.
Luuletko ihan tosissasi, moukka, ettei Suomessa kukaan osaa koskaan laittautua ja kaikkialla muualla laitetaan sotamaalaus jos käydään vain lähikaupassa? Ihan tiedoksesi, tuollainen pikkukylän asetelma, että kuljetaan aika arkisen näköisenä ellei jotain juhlaa tai treffejä ole tiedossa, on ihan universaali.
Ainakin lähikuntoradalla erottaa helposti suomalaisnaiset viikonlopun aamulenkillä venäläisnaisista lenkillä samaan aikaan. Voit arvata kummalla porukalla on järjestään nähty vaivaa ennen ovesta ulos lähtemistä.
Vai että pitäis meikit naamassa ja laittaitua lenkille mentäessä haistavittunyt
Jep, oliskohan tuon yhden pakkomielteisen jutuissa nyt hiukan värikynää. Jostain syystä hänellä on hirveä tarve painottaa miten kauheaa väkeä suomalaiset ovat.
Sinä tässä pakkomielteisesti yrität trollata tuollakin aiheella muttei ketään oikeasti kiinnosta.
Ja jos haluat nähdä eron esim. suomalaisnaisten ja venäläisten/virolaisten naisten lenkki- tai koirantalutus-vaatetuksessa ja meikissä niin kannattanee mennä lähiöihin jossa asuu molempia.
Ehei, se olet sinä, joka yrittää koko ajan trollata tuolla aiheella, joka ei edes liity ketjuun yhtään mitenkään. Näen kyllä ihmisiä ulkona ja voin sanoa, ettei haittaa yhtään ettei naisilla ole mitään sotamaalausta naamassa joka kerta kun ovat ulkona. Ei ole mitään pointtia meikata tai muutenkaan laittautua jos käy lenkillä tai kaupassa. Se ei ole mikään ihanne että pitää joka sekunti olla tällättynä, vaan aika sairasta. Tuo hokemasi ero suomalaisten ja muiden välillä ei siis ole mikään pahe suomalaisten kannalta.
Muutenkin tämä vänkääminen ei johda yhtään mihinkään eikä liity ketjun aiheeseen, joten avaa uusi jos haluat siitä vääntää. Mutta minua ei kiinnosta ja tuskin kovin montaa muutakaan.
Selvästi kiinnostaa kun jatkat aiheesta jankutusta.
Ja jos kyse on jonkun asian realismista tai epärealismista niin asiat joita tapahtuu oikeastikin ei ole epärealistisia vaan realistisia. Sinä taas olet trolli tai omassa kummallisessa kuplassasi. Ei sinun ymmärryksesi todista ollenkaan tapahtuuko jotain vai ei.
Hei lopeta jo, kuka oletkin. Ketään ei kiinnosta tuo lätinäsi.
-sivusta
Ja jatkat sitten itseksesi puhumista.
Trollitkin tuntuu vaan tyhmenevän kun oma kikkasi on pelkkä hokeminen.
Joka tapauksessa venäläiset tai virolaiset naiset pukeutuu ja laittautuu selvästi paremmin täälläpäin kuin suomalaiset esim. lenkille mennessään. Tämä ei hokemalla muuksi muutu.
Tuo puhelun katkaiseminen ilman hei-heitä on kyllä ihan normaali tapa USAssa. Aluksi se oli outoa, mutta äkkiä siihen tottui.
Vähän aiheen vierestä, mua on aina huvittanut kun amerikkalaisissa elokuvissa halutaan huonon sään avulla korostaa miten päähenkilöllä on nyt tosi kurjaa ja rankkaa ja sitten se sää on vaan keskiverto suomalainen lokakuun tiistai.
Ei huuhdella astioita, vaahtoiset astiat kuivataan pyyhkeellä. HYI!
Vierailija kirjoitti:
Ei huuhdella astioita, vaahtoiset astiat kuivataan pyyhkeellä. HYI!
Kuulemma Enklannissa telkevät niin.
Viimeksi ärsytti että henkilö pakeni uhkaajaa, meni tosi helppoon piiloon kiven taakse ja läähätti kova äänisesti. Ahdistelija oli melkein vieressä ja kun oli mennyt muutama sekunti niin oli muka ok lähteä jatkamaan matkaa ja tietenkin ahdistelija huomasi.
Kaikki sankarikoira leffat, ihan kuin koira ajattelis ja toimis kuin ihminen ymmärtänyt heti käskyjä, sattuu paikalle sopivasti pelastamaan vaaratilanteen yms
Vierailija kirjoitti:
High Potential perustuu ranskalaiseen alkuperäissarjaan HPI, näytetty Suomessa nimellä Mahdoton tapaus. Sarjan ideaan kuuluu, että päähenkilö pukeutuu hutsahtavan mauttomasti, trash-tyyliin. Syö myös purkkaa ja kaivaa purkkamällin välillä käsillään suustaan. Jenkkiversio on hillitympi, mutta ranskalaisversiossa pitääkin miettiä kuka kolmesta ehdokkaasta on uusimman lapsen isä. Aiemmat 3 lasta nekin eri miehille.
On jotenkin turhauttavaa että jopa brittisarjoista pitää tehdä erikseen ne amerikanversiot aivan kuten amerikkalaisille olisi täysin mahdotonta seurata tv-sarjaa, jossa puhutaan brittienglantia ja tapahtumat sijoittuvat Englantiin. Kuvittelisi että HPI:n ranskanversio kiinnostaisi enemmän kuin siinä samalla kuvataan ranskalaista yhteiskuntaa. Muutenkin useimmat amerikkalaiset sarjat sijoittuvat New Yorkiin tai Los Angelesiin jollei sitä paikan nimeä ole varta vasten lisätty tv-sarjan nimeen kuten CSI Miami tai lääkärisarja Chicago Hope.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku sarjassa kuolee syöpään, ei syöpä vie heti. Ehditään rauhassa viettää seuraavat kuukaudet yhdessä läheisten kanssa, jutella syvällisiä, sopia riidat ja juhlistaa elämää yhdessä. Ihminen on kohtuullisen hyvässä voinnissa, jaksaa jutella ja tehdä asioita. Myös lähtö tapahtuu kauniisti läheisten ympäröimänä.
Ei niin, että syöpä vie nopeasti puhekyvyttömäksi vuodepotilaaksi ja kuolema tulisi yllättäen. Eikä niin, että riidat jäisivät sopimatta ja läheiset huitelisivat ties missä toisen eläessä viimeisiä hetkiään. Jos joku riita olisi ollut, vainaja on jättänyt jälkeensä anteeksipyyntökirjeen, jossa kaikki ikävyydet on sovittu.
Ei tuo täysin epärealistista ole, Vesku Loirin kohdalla kaikki tuo toteutui. Ei syöpä läheskään aina vie heti toimintakykyä.
Jep. Mun kaverin äiti sairastui rintasyöpään ja oli ihan stabiili tilanne vuosikausia kunnes kuitenkin eteni aggressiivisesti joka lopulta koitui hänen kohtalokseen, eleli sitä ennen 10 vuotta normaalisti, ei ollut tupakoiva tai käyttänyt alkoa.
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi ärsytti että henkilö pakeni uhkaajaa, meni tosi helppoon piiloon kiven taakse ja läähätti kova äänisesti. Ahdistelija oli melkein vieressä ja kun oli mennyt muutama sekunti niin oli muka ok lähteä jatkamaan matkaa ja tietenkin ahdistelija huomasi.
Samoin jos kävelijä huomaa että häntä aiotaan ajaa takaa autolla, niin silloin pitäisi äkkiä häipyä jonnekin minne ei suoraan pääse autolla, sillä ei autoa pääse pakoon juoksemalla.
Murhia ratkaisevat pienissä kylissä mm. vanhat rouvat ja papit.
Häissä on aina miljoona kutsuvierasta vaikka pariskunnan koko persoonallisuus pyörisi sen ympärillä, että he ovat erakkoja introverttejä pienellä lähipiirillä. Koska realistinen vierasmäärä ei näyttäisi kivalta kamerassa.
Salkkareissa kuskin ylinopeuden vuoksi laitettiin koko seurue putkaan. Aivan hullua.
Ei tuo täysin epärealistista ole, Vesku Loirin kohdalla kaikki tuo toteutui. Ei syöpä läheskään aina vie heti toimintakykyä.