Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epärealistiset asiat tv-sarjoissa - peukutusketju

Vierailija
08.05.2026 |

Monissa dekkarisarjoissa tapahtuu henkirikoksia pikkukaupungissa. Kukaan paikan asukkaista ei ole moksiskaan, vaikka vuosien saatossa pikkukaupungissa todella moni asukas pääsee hengestään. Itse muuttaisin pois, jos omalla kotipaikkakunnalla tapahtuisi mystisen paljon tuollaisia kuolemantapauksia.

Ap

Kommentit (500)

Vierailija
481/500 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku sarjassa kuolee syöpään, ei syöpä vie heti. Ehditään rauhassa viettää seuraavat kuukaudet yhdessä läheisten kanssa, jutella syvällisiä, sopia riidat ja juhlistaa elämää yhdessä. Ihminen on kohtuullisen hyvässä voinnissa, jaksaa jutella ja tehdä asioita. Myös lähtö tapahtuu kauniisti läheisten ympäröimänä.

Ei niin, että syöpä vie nopeasti puhekyvyttömäksi vuodepotilaaksi ja kuolema tulisi yllättäen. Eikä niin, että riidat jäisivät sopimatta ja läheiset huitelisivat ties missä toisen eläessä viimeisiä hetkiään. Jos joku riita olisi ollut, vainaja on jättänyt jälkeensä anteeksipyyntökirjeen, jossa kaikki ikävyydet on sovittu.

Ei tuo täysin epärealistista ole, Vesku Loirin kohdalla kaikki tuo toteutui. Ei syöpä läheskään aina vie heti toimintakykyä.

Vierailija
482/500 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku sarjassa kuolee syöpään, ei syöpä vie heti. Ehditään rauhassa viettää seuraavat kuukaudet yhdessä läheisten kanssa, jutella syvällisiä, sopia riidat ja juhlistaa elämää yhdessä. Ihminen on kohtuullisen hyvässä voinnissa, jaksaa jutella ja tehdä asioita. Myös lähtö tapahtuu kauniisti läheisten ympäröimänä.

Ei niin, että syöpä vie nopeasti puhekyvyttömäksi vuodepotilaaksi ja kuolema tulisi yllättäen. Eikä niin, että riidat jäisivät sopimatta ja läheiset huitelisivat ties missä toisen eläessä viimeisiä hetkiään. Jos joku riita olisi ollut, vainaja on jättänyt jälkeensä anteeksipyyntökirjeen, jossa kaikki ikävyydet on sovittu.

Ei tuo täysin epärealistista ole, Vesku Loirin kohdalla kaikki tuo toteutui. Ei syöpä läheskään aina vie heti toimintakykyä.

Mutta sarjoissa se syöpä on usein tuollainen "ehditään elämään muutama viikko/kuukausi yhdessä". Ei sellainen, johon menehtyy parissa päivässä tai sellainen versio, jossa kitkuttelet vielä vuosia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/500 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkohäihin sattuu aina hyvä sää. Koskaan ei ole pilvistä tai sada, vaan on kaunis auringonpaiste.

Yliopistojen kampuksilla USA:ssa kaikki kulkevat kirjapino kainalossa, koska koskaan ei sada.

Vierailija
484/500 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset pettävät kauniin/komean kumppanin kanssa. Tosielämässä ei aina ole näin.

Vierailija
485/500 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amerikkalaissarjoissa (siis USA) ei koskaan käydä vessassa ei siis koskaan. Onko niissä kulisseissa edes vessaa olemassa? Sehän kuuluu ihmisen (joiksi USA:laisia oletan) perustarpeisiin.

Ally McBeal-lakisarjassa sen lakitoimiston vessa oli joissain jaksoissa aivan keskeinen tapahtumapaikka. Joidenkin hahmojen ruumiintoimintoihin myös viitattiin tuolloin vahvasti. 

Vierailija
486/500 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Salkkareissa taitaa olla jokaisella kännykässä samanlainen viestin merkkiääni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
487/500 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Amerikkalaissarjoissa (siis USA) ei koskaan käydä vessassa ei siis koskaan. Onko niissä kulisseissa edes vessaa olemassa? Sehän kuuluu ihmisen (joiksi USA:laisia oletan) perustarpeisiin.

Ally McBeal-lakisarjassa sen lakitoimiston vessa oli joissain jaksoissa aivan keskeinen tapahtumapaikka. Joidenkin hahmojen ruumiintoimintoihin myös viitattiin tuolloin vahvasti. 

Tämä tuli itsellekin mieleen. Olikin poikkeuksellinen sarja, joka aikoinaan palkittiin monella pystillä.

Vierailija
488/500 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emmerdalen kaltaisissa tuppukylissä kaikki laittautuvat ja pukeutuvat todella siististi tai hienosti, vaikka kulkevat tyyliin kotoa lähipubiin, jossa käy vain muita kyläläisiä. He ovat tietenkin myös töissä siinä samassa pikkukylässä, vaikka luulisi, että kävisivät jossain kaupungissa töissä. Jos asuisin vastaavassa paikassa, käyttäisin varmasti aina kumisaappaita ja verkkareita enkä vaivautuisi meikkaamaan. 

No etpä tietenkään meikkaa tai pukeudu kauniisti, suomalainen kun olet. 

Luuletko ihan tosissasi, moukka, ettei Suomessa kukaan osaa koskaan laittautua ja kaikkialla muualla laitetaan sotamaalaus jos käydään vain lähikaupassa? Ihan tiedoksesi, tuollainen pikkukylän asetelma, että kuljetaan aika arkisen näköisenä ellei jotain juhlaa tai treffejä ole tiedossa, on ihan universaali.

Ainakin lähikuntoradalla erottaa helposti suomalaisnaiset viikonlopun aamulenkillä venäläisnaisista lenkillä samaan aikaan. Voit arvata kummalla porukalla on järjestään nähty vaivaa ennen ovesta ulos lähtemistä. 

Vai että pitäis meikit naamassa ja laittaitua lenkille mentäessä haistavittunyt

Jep, oliskohan tuon yhden pakkomielteisen jutuissa nyt hiukan värikynää. Jostain syystä hänellä on hirveä tarve painottaa miten kauheaa väkeä suomalaiset ovat.

Sinä tässä pakkomielteisesti yrität trollata tuollakin aiheella muttei ketään oikeasti kiinnosta.

Ja jos haluat nähdä eron esim. suomalaisnaisten ja venäläisten/virolaisten naisten lenkki- tai koirantalutus-vaatetuksessa ja meikissä niin kannattanee mennä lähiöihin jossa asuu molempia. 

Ehei, se olet sinä, joka yrittää koko ajan trollata tuolla aiheella, joka ei edes liity ketjuun yhtään mitenkään. Näen kyllä ihmisiä ulkona ja voin sanoa, ettei haittaa yhtään ettei naisilla ole mitään sotamaalausta naamassa joka kerta kun ovat ulkona. Ei ole mitään pointtia meikata tai muutenkaan laittautua jos käy lenkillä tai kaupassa. Se ei ole mikään ihanne että pitää joka sekunti olla tällättynä, vaan aika sairasta. Tuo hokemasi ero suomalaisten ja muiden välillä ei siis ole mikään pahe suomalaisten kannalta.

Muutenkin tämä vänkääminen ei johda yhtään mihinkään eikä liity ketjun aiheeseen, joten avaa uusi jos haluat siitä vääntää. Mutta minua ei kiinnosta ja tuskin kovin montaa muutakaan.

Selvästi kiinnostaa kun jatkat aiheesta jankutusta.

Ja jos kyse on jonkun asian realismista tai epärealismista niin asiat joita tapahtuu oikeastikin ei ole epärealistisia vaan realistisia. Sinä taas olet trolli tai omassa kummallisessa kuplassasi. Ei sinun ymmärryksesi todista ollenkaan tapahtuuko jotain vai ei. 

Hei lopeta jo, kuka oletkin. Ketään ei kiinnosta tuo lätinäsi.

-sivusta

Ja jatkat sitten itseksesi puhumista.

Trollitkin tuntuu vaan tyhmenevän kun oma kikkasi on pelkkä hokeminen.

Joka tapauksessa venäläiset tai virolaiset naiset pukeutuu ja laittautuu selvästi paremmin täälläpäin kuin suomalaiset esim. lenkille mennessään. Tämä ei hokemalla muuksi muutu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
489/500 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo puhelun katkaiseminen ilman hei-heitä on kyllä ihan normaali tapa USAssa. Aluksi se oli outoa, mutta äkkiä siihen tottui.

Vierailija
490/500 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän aiheen vierestä, mua on aina huvittanut kun amerikkalaisissa elokuvissa halutaan huonon sään avulla korostaa miten päähenkilöllä on nyt tosi kurjaa ja rankkaa ja sitten se sää on vaan keskiverto suomalainen lokakuun tiistai.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
491/500 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei huuhdella astioita, vaahtoiset astiat kuivataan pyyhkeellä. HYI!

Vierailija
492/500 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei huuhdella astioita, vaahtoiset astiat kuivataan pyyhkeellä. HYI!

Kuulemma Enklannissa telkevät niin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
493/500 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi ärsytti että henkilö pakeni uhkaajaa, meni tosi helppoon piiloon kiven taakse ja läähätti kova äänisesti. Ahdistelija oli melkein vieressä ja kun oli mennyt muutama sekunti niin oli muka ok lähteä jatkamaan matkaa ja tietenkin ahdistelija huomasi.

Vierailija
494/500 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki sankarikoira leffat, ihan kuin koira ajattelis ja toimis kuin ihminen ymmärtänyt heti käskyjä, sattuu paikalle sopivasti pelastamaan vaaratilanteen yms

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
495/500 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

High Potential perustuu ranskalaiseen alkuperäissarjaan HPI, näytetty Suomessa nimellä Mahdoton tapaus. Sarjan ideaan kuuluu, että päähenkilö pukeutuu hutsahtavan mauttomasti, trash-tyyliin.  Syö myös purkkaa ja kaivaa purkkamällin välillä käsillään suustaan. Jenkkiversio on hillitympi, mutta ranskalaisversiossa pitääkin miettiä kuka kolmesta ehdokkaasta on uusimman lapsen isä. Aiemmat 3 lasta nekin eri miehille.

On jotenkin turhauttavaa että jopa brittisarjoista pitää tehdä erikseen ne amerikanversiot aivan kuten amerikkalaisille olisi täysin mahdotonta seurata tv-sarjaa, jossa puhutaan brittienglantia ja tapahtumat sijoittuvat Englantiin.  Kuvittelisi että HPI:n ranskanversio kiinnostaisi enemmän kuin siinä samalla kuvataan ranskalaista yhteiskuntaa. Muutenkin useimmat amerikkalaiset sarjat sijoittuvat New Yorkiin tai Los Angelesiin jollei sitä paikan nimeä ole varta vasten lisätty tv-sarjan nimeen kuten CSI Miami tai lääkärisarja Chicago Hope.

Vierailija
496/500 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku sarjassa kuolee syöpään, ei syöpä vie heti. Ehditään rauhassa viettää seuraavat kuukaudet yhdessä läheisten kanssa, jutella syvällisiä, sopia riidat ja juhlistaa elämää yhdessä. Ihminen on kohtuullisen hyvässä voinnissa, jaksaa jutella ja tehdä asioita. Myös lähtö tapahtuu kauniisti läheisten ympäröimänä.

Ei niin, että syöpä vie nopeasti puhekyvyttömäksi vuodepotilaaksi ja kuolema tulisi yllättäen. Eikä niin, että riidat jäisivät sopimatta ja läheiset huitelisivat ties missä toisen eläessä viimeisiä hetkiään. Jos joku riita olisi ollut, vainaja on jättänyt jälkeensä anteeksipyyntökirjeen, jossa kaikki ikävyydet on sovittu.

Ei tuo täysin epärealistista ole, Vesku Loirin kohdalla kaikki tuo toteutui. Ei syöpä läheskään aina vie heti toimintakykyä.

Jep. Mun kaverin äiti sairastui rintasyöpään ja oli ihan stabiili tilanne vuosikausia kunnes kuitenkin eteni aggressiivisesti joka lopulta koitui hänen kohtalokseen, eleli sitä ennen 10 vuotta normaalisti, ei ollut tupakoiva tai käyttänyt alkoa.

Vierailija
497/500 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi ärsytti että henkilö pakeni uhkaajaa, meni tosi helppoon piiloon kiven taakse ja läähätti kova äänisesti. Ahdistelija oli melkein vieressä ja kun oli mennyt muutama sekunti niin oli muka ok lähteä jatkamaan matkaa ja tietenkin ahdistelija huomasi.

Samoin jos kävelijä huomaa että häntä aiotaan ajaa takaa autolla, niin silloin pitäisi äkkiä häipyä jonnekin minne ei suoraan pääse autolla, sillä ei autoa pääse pakoon juoksemalla.

Vierailija
498/500 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murhia ratkaisevat pienissä kylissä mm. vanhat rouvat ja papit.

Vierailija
499/500 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häissä on aina miljoona kutsuvierasta vaikka pariskunnan koko persoonallisuus pyörisi sen ympärillä, että he ovat erakkoja introverttejä pienellä lähipiirillä. Koska realistinen vierasmäärä ei näyttäisi kivalta kamerassa.

Vierailija
500/500 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salkkareissa kuskin ylinopeuden vuoksi laitettiin koko seurue putkaan. Aivan hullua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän