Saako teidän miehet pakattua matkalle ilman jatkuvaa kyselemistä?
Yritetään tässä pakata viikonloppureissuun ja miehen pitää ihan joka tavaran kohdalla kysyä ottaako hän sen mukaan vai jonkun muun. Reissun tekemiset on kerrottu ja nuo vaatteet/kengät on sellaisia, että voi ottaa mitä haluaa itse eri tilanteissa käyttää. Lapsetkin osaa pakata noin paljon kyselemättä.
Ihan sama juhliin lähtiessä. Ei osaa valita paitaa ilman, että pitää hänelle kertoa samalla kun itse yritän saada itseni ja lapset valmiiksi (ovat siis osanneet valita jo asun, mutta hiustenlaitossa tarvitsevat apua).
Löytyykö joltain perheellinen/parisuhteessa elävä mies, joka osaa tällaiset toimet itsenäisesti? Yksinasuviin miehiin kyllä luotan, että osaavat tehdä omiakin ratkaisuja kun ei ole ketään keneltä kysyä.
Kommentit (82)
Yleensä käydään yhdessä läpi, että on varmasti kaikki mukana.
Ihana kuulla, että muillakin on pakkaamishaasteisia puolisoita ;-).
Meillä mies on aina tasapuolisisesti huolehtinut kodista, mökistä ja lapsista sekä kantanut ison vastuun hommista, jotka mua eivät kiinnosta (auto, vakuutukset, sähkösopimukset, matkojen varaaminen, lasten vaatehankinnat yms.), mutta jostain syystä juurikin tuo pakkaaminen on ongelma: "Mihin olet piilottanut kumisaappaani?" (= jättänyt itse mökille), "Mihin olet laittanut tummansinisen pikkutakkini?" (= unohtanut itse hakea pesulasta), "Oletko nähnyt juhlakenkiäni?" (= löytyvät työpaikalta).
Koska tämä on harvoja miehessä ärsyttäviä piirteitä ja takana on pian 30 yhteistä vuotta, olen oppinut ignooraamaan nämä tilanteet. Silti jaksaa ihmetyttää, miten muuten aikaansaava, vastuuta kantava ja johtajatehtävissä toimiva puoliso saattaa juurikin pakkaamistilanteissa taantua täysin lapseksi.