Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako teidän miehet pakattua matkalle ilman jatkuvaa kyselemistä?

Vierailija
08.05.2026 |

Yritetään tässä pakata viikonloppureissuun ja miehen pitää ihan joka tavaran kohdalla kysyä ottaako hän sen mukaan vai jonkun muun. Reissun tekemiset on kerrottu ja nuo vaatteet/kengät on sellaisia, että voi ottaa mitä haluaa itse eri tilanteissa käyttää. Lapsetkin osaa pakata noin paljon kyselemättä. 

Ihan sama juhliin lähtiessä. Ei osaa valita paitaa ilman, että pitää hänelle kertoa samalla kun itse yritän saada itseni ja lapset valmiiksi (ovat siis osanneet valita jo asun, mutta hiustenlaitossa tarvitsevat apua). 

Löytyykö joltain perheellinen/parisuhteessa elävä mies, joka osaa tällaiset toimet itsenäisesti? Yksinasuviin miehiin kyllä luotan, että osaavat  tehdä omiakin ratkaisuja kun ei ole ketään keneltä kysyä. 

Kommentit (82)

Vierailija
41/82 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun mies kyseli aika paljon, kun hänet matkalaukkuun pakkasin. Vasta muutaman tunnin päästä hiljeni.

Vierailija
42/82 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin kerrotaan millainen sen miehen pitää olla, pukeutua, jne ja sitten ihmetellään kun miehestä on tullut sisustukseen sopiva ovimatto. 

Toki mies voi alkaa päättämään kotitalouden asioista omin päin, mutta kuten naisilla on tapana sanoa: ”It’s my way or highway”.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/82 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaa, menin porukoihin aikuisen ihmisen kanssa enkä ole nillittänyt hänelle kuin äiti, eikä hän ole taantunut lapsen tasolle. 

Olipa jännä sanonta "mennä porukoihin". En ole aikaisemmin kuullut. Porukat tarkoittaa meilläpäin lapsuudenperhettä.

Niin meilläkin päin: mennä porukoille = vanhemmille. Oisko pohojanmaalla yleinen sanonta? Ainakin pohojois-pohojanmaalla ja Rovaniemelläkin oon kuullu. Parisuhteeseen mennessä kuulostaa oudolta, on ehkä vähän uudempaa kieltä tai jollain muulla alueella tapa ilmaista asia.

Vierailija
44/82 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kauheeta siis niinqu omg

Vierailija
45/82 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim autossa sitä tilaa voi olla rajallisesti ja voi olla ihan hyväkin kysyä mitä kaikkea lasten ja vaimon tavaroiden lisäksi mahtuu mukaan. 

Vierailija
46/82 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan. Kaikista parhaiten kun vaimo ei sekaannu minun omien tavaroitteni pakkaamiseen mitenkään vaan pitää suunsa kiinni.

Vierailija
47/82 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä pakkaan aina kaiken. Mies väittää, ettei löydä kaapeista mitään. Ja kyllähän se meillä pitää paikkaansa. Kaapeissa ei ole hyvää järjestystä. Olen laiska siivoamaan.

Miksi se olisi vain sun homma pitää komeroita järjestyksessä?

On naisen tehtävä päättää missä on kodin tavaroiden paikka, sekä tietää missä kukin tavara kulloinkin on.

Joskus tämä johtaa siihen, että saniteettisilikoni on golf-laukussa yhdessä mailojen kanssa, mutta tällaisista ei miehen tule koskaan valittaa. 

Vierailija
48/82 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin palvelus minkä voit tehdä avuttomalle miestaaperolle on vastata kaikkeen "en tiedä". 

Mun ex oli äitinsä paapoma idiootti, joka ei osannut edes pesukonetta käyttää. Hän kyseli kaiken siitä alkaen, että mitä vaatteita voi pestä samaan aikaan ja miten vettä keitetään. Huomasin, että mitä avuliaampi olin, niin sitä avuttomampi hänestä tuli. Hän ei käytännössä oppinut mitään, koska kysyi aina samat asiat uudelleen. Jossakin vaiheessa aloin vastaamaan kaikkeen, että "emmä tiiä". Se pakotti hänet joko selvittämään asian itse muuta kautta tai sitten tekemään väärin ja ottamaan virheistä opiksi. Pikku hiljaa hän oppi tekemään ainakin alkeellisimmat asiat ilman jatkuvaa kädestä pitämistä.

Vierailija
49/82 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aah, kyllä taas kannatti olla lapseton sinkku! Perustelut ap:n viestissä. 

Vierailija
50/82 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaa, menin porukoihin aikuisen ihmisen kanssa enkä ole nillittänyt hänelle kuin äiti, eikä hän ole taantunut lapsen tasolle. 

Olipa jännä sanonta "mennä porukoihin". En ole aikaisemmin kuullut. Porukat tarkoittaa meilläpäin lapsuudenperhettä.

Niin meilläkin päin: mennä porukoille = vanhemmille. Oisko pohojanmaalla yleinen sanonta? Ainakin pohojois-pohojanmaalla ja Rovaniemelläkin oon kuullu. Parisuhteeseen mennessä kuulostaa oudolta, on ehkä vähän uudempaa kieltä tai jollain muulla alueella tapa ilmaista asia.

Me mennään ihan vaan vanhemmille. Ja ihan 70 lukulaisia ollaan Turun seudulla. 
Se porukoissa oleva. 

Vierailija
51/82 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä pakkaan aina kaiken. Mies väittää, ettei löydä kaapeista mitään. Ja kyllähän se meillä pitää paikkaansa. Kaapeissa ei ole hyvää järjestystä. Olen laiska siivoamaan.

On naisen tehtävä päättää missä on kodin tavaroiden paikka, sekä tietää missä kukin tavara kulloinkin on.

Joskus tämä johtaa siihen, että saniteettisilikoni on golf-laukussa yhdessä mailojen kanssa, mutta tällaisista ei miehen tule koskaan valittaa. 

Mitäköhän siitä tulisi jos mies alkaisi päättäämään missä mikäkin tavara olisi? 

Vierailija
52/82 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehesi on miesvauva, sori. 

Jospa aloittaja on itse se tyranni joka on haukkunut "aina saa hävetä" ja milloin on väärät vaatteet mukana jne. Mies ei uskalla enää tehdä omia valintoja 

Vierailija
53/82 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me mennään ihan vaan vanhemmille. Ja ihan 70 lukulaisia ollaan Turun seudulla. 
Se porukoissa oleva. 

Minulle porukoissa oleminen tarkoittaa pääsemistä piireihin, siis johonkin tavoiteltuun ryhmään. En ole koskaan kuullut käytettävän parisuhteesta tai seurustelusta.

Vierailija
54/82 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin palvelus minkä voit tehdä avuttomalle miestaaperolle on vastata kaikkeen "en tiedä". 

Mun ex oli äitinsä paapoma idiootti, joka ei osannut edes pesukonetta käyttää. Hän kyseli kaiken siitä alkaen, että mitä vaatteita voi pestä samaan aikaan ja miten vettä keitetään. Huomasin, että mitä avuliaampi olin, niin sitä avuttomampi hänestä tuli. Hän ei käytännössä oppinut mitään, koska kysyi aina samat asiat uudelleen. Jossakin vaiheessa aloin vastaamaan kaikkeen, että "emmä tiiä". Se pakotti hänet joko selvittämään asian itse muuta kautta tai sitten tekemään väärin ja ottamaan virheistä opiksi. Pikku hiljaa hän oppi tekemään ainakin alkeellisimmat asiat ilman jatkuvaa kädestä pitämistä.

Niin, kannattaa vähän tarkastella sitä lapsuudenperheen dynamiikkaa. Koska kotitöihin liittyvät asenteet opitaan jo lapsuudessa olisi ihan hyvä malttaa ennen kuin muutetaan samaan huusholliin ettei tule niitä ”yllätyksiä” kädettömyydestä..

Mun äiti esim opetti ettei mitään asiaa kannatta tehdä kolmea kertaa peräkkäin. 

Vierailija
55/82 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin palvelus minkä voit tehdä itsellesi on kiinnittää huomiota siihen parin valintaan. 

Vierailija
56/82 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, 5min ja sen laukku on pakattu, minä se olen ongelma :)

Vierailija
57/82 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäköhän siitä tulisi jos mies alkaisi päättäämään missä mikäkin tavara olisi? 

Tavarat olisivat siellä missä niiden kuuluisikin olla mutta tämä olisi naisen mielestä aivan väärä paikka koska tottakai työkalut kuuluvat siivouskomeroon eivätkä autotalliin ja miehen vaatteet roskakoriin.

Vierailija
58/82 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä niittää mitä kylvää. 

Niin, erohan tuossa tulee jos miesvauva ei kykene selviytymään edes noin yksinkertaisesta hommasta.

Vierailija
59/82 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mies kyselee kaikista ja kaikesta. Rasittavaa ukko. 

Vierailija
60/82 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ymmärtänyt näitä naisia jotka ryhtyy miehelle äidiksi. Vain typerys istuu vapaaehtoisesti avannossa ja valittaa, että vesi on kylmää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi