Saako teidän miehet pakattua matkalle ilman jatkuvaa kyselemistä?
Yritetään tässä pakata viikonloppureissuun ja miehen pitää ihan joka tavaran kohdalla kysyä ottaako hän sen mukaan vai jonkun muun. Reissun tekemiset on kerrottu ja nuo vaatteet/kengät on sellaisia, että voi ottaa mitä haluaa itse eri tilanteissa käyttää. Lapsetkin osaa pakata noin paljon kyselemättä.
Ihan sama juhliin lähtiessä. Ei osaa valita paitaa ilman, että pitää hänelle kertoa samalla kun itse yritän saada itseni ja lapset valmiiksi (ovat siis osanneet valita jo asun, mutta hiustenlaitossa tarvitsevat apua).
Löytyykö joltain perheellinen/parisuhteessa elävä mies, joka osaa tällaiset toimet itsenäisesti? Yksinasuviin miehiin kyllä luotan, että osaavat tehdä omiakin ratkaisuja kun ei ole ketään keneltä kysyä.
Kommentit (82)
No ainakaan mies ei voi matkalla valittaa, että miksi ei ole mukana sitä tai tätä!
Minä jättäisin seuraavalla kerralla esimerkiksi rantalomalle vaikka uikkarit pakkaamatta ja sitten ihmettelisin silmät suurina, että mitääää, mistäs olisin voinut tietää, että nekin olisi pitänyt pakata;.D
Vierailija kirjoitti:
Osaa, menin porukoihin aikuisen ihmisen kanssa enkä ole nillittänyt hänelle kuin äiti, eikä hän ole taantunut lapsen tasolle.
Olipa jännä sanonta "mennä porukoihin". En ole aikaisemmin kuullut. Porukat tarkoittaa meilläpäin lapsuudenperhettä.
Minäkin puhun ääneen kun esim pakkaan. Muistaa paremmin ottaa kaikki mukaan.
Tietysti saa, tulisin hulluksi jos joutuisin ukon työmatkoille vaatteet valitsemaan. Lähes joka viikko se on menossa, milloin Jenkkeihin, milloin toimistolleen Britteihin, milloin mihinkin vastuullaan olevaan maailman kolkkaan, hyvä kun viikonloppuisin käy kotona kääntymässä ja puhtaat vaatteet vaihtamassa. Itsepä se parhaiten tietää mitä milloinkin tarvitsee, ehtiikö käydä lenkillä, riittääkö farkut tai yhdistelmäpuku vai pitääkö edustaa illallisilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaa, menin porukoihin aikuisen ihmisen kanssa enkä ole nillittänyt hänelle kuin äiti, eikä hän ole taantunut lapsen tasolle.
Olipa jännä sanonta "mennä porukoihin". En ole aikaisemmin kuullut. Porukat tarkoittaa meilläpäin lapsuudenperhettä.
En tiedä mistä se tulee, että me ollaan porukka, eikä yksilöitä jotka yrittää olla suhteessa se parempi ihminen tylyttämällä toista.
Vierailija kirjoitti:
No ainakaan mies ei voi matkalla valittaa, että miksi ei ole mukana sitä tai tätä!
Minä jättäisin seuraavalla kerralla esimerkiksi rantalomalle vaikka uikkarit pakkaamatta ja sitten ihmettelisin silmät suurina, että mitääää, mistäs olisin voinut tietää, että nekin olisi pitänyt pakata;.D
Me ollaan pakkaamisessa kumpikin aika suurpiirteisiä.😂 Jos niitä uikkareita ei ole ne voi ostaa paikan päältä. Uskon, että on helpompaa tulla toimeen itsensä kaltaisen ihmisen kanssa.
Mies kyllä saa. Minä en. Tai siis, pitää olla vaihtoehtoja ja tila loppuu kesken.
Mun veli osasi siihen asti, kunnes meni naimisiin. Sen jälkeen kaikki valintansa ovat olleet vaimon mielestä vääriä. Veli osaa erittäin hyvin pakata tarvitsemansa tavarat, mutta välttyäkseen riidalta hän kysyy jokaisesta paidasta ja sukasta erikseen, että otanko mukaan. Joku kahden päivän mykkäkoulu sinisen T-paidan takia viiden vuoden takaa ei kuulemma unohdu.
Juu kyllä se vähän protestoi ja ihmettelee, kun koitan pakata häntä matkalaukkuun.
Vierailija kirjoitti:
Todellakin. Mieheni matkustaa jatkuvasti ja tietenkin pakkaa omat tavaransa. Joskus sujautan rakkauskirjeen tai -kortin paitojen väliin.
(Naimisissa olemme olleet yli 40 v.)
Merimies on aina poissa kotoa, sillä lailla pitkät liitot kestävät.
"Porukat tarkoittaa meilläpäin lapsuudenperhettä."
Ja suurimmassa osassa maata ihan vain ryhmää ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä porukat tarkoittaa jotain ryhmää tai ryhmittymää tyyliin kaveriporukka. Ja meillä voi varsin hyvin mennä porukoihin Maken kanssa, kaikki ymmärtää, mistä kyse. Meillä myös mennään porukalla teatteriin eli yhdessä.
Ei saa koska ei ole miestä enkä sellaista haluaisikaan koska olen heteromies. Itse osaan tavarani pakata koska kuka muu sen muka tekisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä porukat tarkoittaa jotain ryhmää tai ryhmittymää tyyliin kaveriporukka. Ja meillä voi varsin hyvin mennä porukoihin Maken kanssa, kaikki ymmärtää, mistä kyse. Meillä myös mennään porukalla teatteriin eli yhdessä.
Mennä porukalla ei ole sama kuin mennä porukoille. Eka on ryhmänä johonkin menemistä ja toka on vanhemmille menemistä.
Tämä ei varmaan osaa myöskään itse kuoria perunoita tai tehdä voileipiä? Jessus minkälaisten urpojen kanssa elämää tuhlataan.
Ei. Ensinnäkin teen listan paljonko mitäkin vaatteita pitää ottaa (montako arkipaitaa, erikseen vaatteet juhliin ym), on laskettu kalsareiden määrät ym.
Kalsarit saa pakattua, ja T-paidat ym, mutta sitten alkaa kysely muista vaatteista.
Ja kun viimeksi unohdin kirjoittaa listaan pipon ja lapaset, niin mies ei niitä sitten ottanut. Kun talvella Lappiin lähdettiin.
Enemmän naiset kyselee kokoajan pakatessa, ja lopulta päätyvät pakkaamaan aivan liikaa sit valittavat selkäkipua.
Ensin kerrotaan millainen sen miehen pitää olla, pukeutua, jne ja sitten ihmetellään kun miehestä on tullut sisustukseen sopiva ovimatto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mennä porukalla ei ole sama kuin mennä porukoille. Eka on ryhmänä johonkin menemistä ja toka on vanhemmille menemistä.
Näin juuri. Nimenomaan monikkomuoto "porukat" tarkoittaa sitä lapsuudenperhettä. Porukka on tietenkin ryhmä ihmisiä, mutta siitähän ei ollut kyse.
Hyvä pointti, oletko ap toisiaan nalkuttanut hänelle kuin pikkulapselle ja hän kokee pääsevänsä helpommalla kysyy ottaako nyt varmasti mukaansa oikeanlaiset tavarat ettei sinusta tule vihainen kuin pikkulapsi jolta on viety kaikki lelut ja karkit kun miehellä onkin mukava lenkkarit, eikä vaelluskenkiä kuten sinulla?