Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako teidän miehet pakattua matkalle ilman jatkuvaa kyselemistä?

Vierailija
08.05.2026 |

Yritetään tässä pakata viikonloppureissuun ja miehen pitää ihan joka tavaran kohdalla kysyä ottaako hän sen mukaan vai jonkun muun. Reissun tekemiset on kerrottu ja nuo vaatteet/kengät on sellaisia, että voi ottaa mitä haluaa itse eri tilanteissa käyttää. Lapsetkin osaa pakata noin paljon kyselemättä. 

Ihan sama juhliin lähtiessä. Ei osaa valita paitaa ilman, että pitää hänelle kertoa samalla kun itse yritän saada itseni ja lapset valmiiksi (ovat siis osanneet valita jo asun, mutta hiustenlaitossa tarvitsevat apua). 

Löytyykö joltain perheellinen/parisuhteessa elävä mies, joka osaa tällaiset toimet itsenäisesti? Yksinasuviin miehiin kyllä luotan, että osaavat  tehdä omiakin ratkaisuja kun ei ole ketään keneltä kysyä. 

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin palvelus minkä voit tehdä avuttomalle miestaaperolle on vastata kaikkeen "en tiedä". 

Mun ex oli äitinsä paapoma idiootti, joka ei osannut edes pesukonetta käyttää. Hän kyseli kaiken siitä alkaen, että mitä vaatteita voi pestä samaan aikaan ja miten vettä keitetään. Huomasin, että mitä avuliaampi olin, niin sitä avuttomampi hänestä tuli. Hän ei käytännössä oppinut mitään, koska kysyi aina samat asiat uudelleen. Jossakin vaiheessa aloin vastaamaan kaikkeen, että "emmä tiiä". Se pakotti hänet joko selvittämään asian itse muuta kautta tai sitten tekemään väärin ja ottamaan virheistä opiksi. Pikku hiljaa hän oppi tekemään ainakin alkeellisimmat asiat ilman jatkuvaa kädestä pitämistä.

En ole koskaan ymmärtänyt näitä naisia jotka ryhtyy miehelle äidiksi. Vain typerys istuu vapaaehtoisesti avannossa ja valittaa, että vesi on kylmää.

Puolustuksekseni voin sanoa, että me aloimme seurustella 18-vuotiaina ja silloin en ymmärtänyt kiinnittää huomiota tuollaisiin asioihin. Teininä riitti, että se poikaystävä oli komea ja mukava. 

Vierailija
62/82 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän pakkaa omansa ja minä omani. Mies on käynyt yli sadassa maassa, joten pakkaaminen ei todellakaan ole ongelma. Lapsia ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä pakkaan aina kaiken. Mies väittää, ettei löydä kaapeista mitään. Ja kyllähän se meillä pitää paikkaansa. Kaapeissa ei ole hyvää järjestystä. Olen laiska siivoamaan.

Miksi se olisi vain sun homma pitää komeroita järjestyksessä?

On naisen tehtävä päättää missä on kodin tavaroiden paikka, sekä tietää missä kukin tavara kulloinkin on.

Joskus tämä johtaa siihen, että saniteettisilikoni on golf-laukussa yhdessä mailojen kanssa, mutta tällaisista ei miehen tule koskaan valittaa. 

Mitäköhän siitä tulisi jos mies alkaisi päättäämään missä mikäkin tavara olisi? 

Naisen mielestä lähinnä sanomista.

Vierailija
64/82 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin palvelus minkä voit tehdä avuttomalle miestaaperolle on vastata kaikkeen "en tiedä". 

Mun ex oli äitinsä paapoma idiootti, joka ei osannut edes pesukonetta käyttää. Hän kyseli kaiken siitä alkaen, että mitä vaatteita voi pestä samaan aikaan ja miten vettä keitetään. Huomasin, että mitä avuliaampi olin, niin sitä avuttomampi hänestä tuli. Hän ei käytännössä oppinut mitään, koska kysyi aina samat asiat uudelleen. Jossakin vaiheessa aloin vastaamaan kaikkeen, että "emmä tiiä". Se pakotti hänet joko selvittämään asian itse muuta kautta tai sitten tekemään väärin ja ottamaan virheistä opiksi. Pikku hiljaa hän oppi tekemään ainakin alkeellisimmat asiat ilman jatkuvaa kädestä pitämistä.

Suurin palvelus minkä voit tehdä itsellesi on kiinnittää huomiota siihen parin valintaan. 

Ja lasten kasvatukseenkin kannattaa kiinnittää huomiota.

Tutkimukset ovat osoittaneet, että tyttöjä osallistetaan pienestä pitäen esim kotitöiden tekoon ja pienemmistä lapsista huolehtimiseen enemmän kuin poikia. Teini-iässä tämä näkyy niin, että tytöt tekevät paljon enemmän kotitöitä kuin pojat.

Vierailija
65/82 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä huolehtii omat tavaransa.

Vierailija
66/82 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ymmärtänyt näitä naisia jotka ryhtyy miehelle äidiksi. Vain typerys istuu vapaaehtoisesti avannossa ja valittaa, että vesi on kylmää.

Puolustuksekseni voin sanoa, että me aloimme seurustella 18-vuotiaina ja silloin en ymmärtänyt kiinnittää huomiota tuollaisiin asioihin. Teininä riitti, että se poikaystävä oli komea ja mukava. 

Minä olin 60-luvun ”radikaalinaisen” tytär. Äitini jopa erosi isästäni säilyttääkseen irrallisuuden miehistä ja ehkä siksi en ymmärrä, eikä se sinun ”vikasi”. Se lapsuus antaa meille kaikille erilaiset eväät elämään. 
Sama pätee myös ex mieheesi, vai mitä? Lapset oppii esimerkistä. 

Vierailija
67/82 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reissun tekemiset on kerrottu?! Muistitko uhriutua myös niistä metatöistä joita teit reissun eteen? 

Vierailija
68/82 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reissun tekemiset on kerrottu?! Muistitko uhriutua myös niistä metatöistä joita teit reissun eteen? 

Hei, mies saa sentään päättää ottaa mitä haluaa itse eri tilanteissa käyttää.😂

Vierailija
69/82 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kysyjämiehillä kokemusta päsmäriänaisista joille ei mikään kelpaa? 

Vierailija
70/82 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei varmaan osaa myöskään itse kuoria perunoita tai tehdä voileipiä? Jessus minkälaisten urpojen kanssa elämää tuhlataan. 

Ja kun huomioi tämän karun todellisuuden ja vertaa sitä incelien 20% miehistä -harhoihin, alkaa naurattaa. Ap:n kädetön, aivoton mieslapsi on incelien ihailema alfa.

Vierailija
71/82 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sun mies nepsy tai autisti?  Miten pärjää töissä?

Ole hyvä äläkä käytä neurodivergenssiä lyömäkirveenä. 

Minä olen autistinen nainen ja täysin kykenevä pakkaamaan omat tavarani ja kenen muun tavarat hyvänsä, jos niikseen tulee. Samoin en ole koskaan ymmärtänyt miten muuttaminen voi olla kenellekään vaikeaa, tavarani ovat järjestyksessä, panen ne järjestyksessä laatikoihin joihin kirjoitan päälle mihin huoneeseen se menee (muuttomiehiä varten, itse muistan joka laatikon sisällön, tietysti) ja sitten puran ne taas järjestykseen kaappeihin/hyllyihin. Miten kukaan voi tehdä tuosta vaikeaa? Tiedän täsmälleen mitä omistan ja mitä tarvitsen milloinkin ja missä se tavara on. Ei, en ole minimalisti. Olen organoisutunut ja erittäin hyvämuistinen. 

Mitä mieheeni tulee, se on kykenevä pakkaamaan paitsi omat tavaransa, myös minun tavarani. Joskus on ollut sillekin tarvetta, kun olin sairaalassa. "tuo mulle jotain vaatteita" oli ihan riittävä ohjeistus. 

Vierailija
72/82 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minä olen juuri varannut reissun. Tilannut liput, suunnitellut pääpiirteittäin aikataulut ja tekemiset. Vuosien kokemuksella tiedän, että mieheni ei muista ottaa kaikkia itselleen tärkeitä asioita mukaan, jos en muistuta. Kyllä hän vaatteensa osaa pakata, mutta muu onkin vähän kiikun kaakun. Lasten ollessa pieniä pakkasin aina omani ja lasten tarvikkeet. Jos sen olisi jättänyt miehelle, olisivat matkat tulleet kalliiksi, jos kaikki olisi pitänyt ostaa paikan päältä. Ja tämä tuntuu olevan hyvin yleistä perheissä. Mies hoitaa nippa nappa omansa, nainen omansaja lasten. En tiedä, mikä tähän on juurisyy.

Vierailija
73/82 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaa, menin porukoihin aikuisen ihmisen kanssa enkä ole nillittänyt hänelle kuin äiti, eikä hän ole taantunut lapsen tasolle. 

Olipa jännä sanonta "mennä porukoihin". En ole aikaisemmin kuullut. Porukat tarkoittaa meilläpäin lapsuudenperhettä.

Meillä porukat tarkoittaa jotain ryhmää tai ryhmittymää tyyliin kaveriporukka. Ja meillä voi varsin hyvin mennä porukoihin Maken kanssa, kaikki ymmärtää, mistä kyse. Meillä myös mennään porukalla teatteriin eli yhdessä.

Mennä porukalla ei ole sama kuin mennä porukoille. Eka on ryhmänä johonkin menemistä ja toka on vanhemmille menemistä.

Meillä mennä porukalla on yhdessä menemistä ja mennä porukoille on jonkun ryhmän luokse menemistä, yleensä mennään kavereille. Meillä voidaan hyvin mennä porukoille Rissanjärven rantaan ja kuulijat tievät, että siellä on leirikeskus ja koulutus menossa.

Vierailija
74/82 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä olen juuri varannut reissun. Tilannut liput, suunnitellut pääpiirteittäin aikataulut ja tekemiset. Vuosien kokemuksella tiedän, että mieheni ei muista ottaa kaikkia itselleen tärkeitä asioita mukaan, jos en muistuta. Kyllä hän vaatteensa osaa pakata, mutta muu onkin vähän kiikun kaakun. Lasten ollessa pieniä pakkasin aina omani ja lasten tarvikkeet. Jos sen olisi jättänyt miehelle, olisivat matkat tulleet kalliiksi, jos kaikki olisi pitänyt ostaa paikan päältä. Ja tämä tuntuu olevan hyvin yleistä perheissä. Mies hoitaa nippa nappa omansa, nainen omansaja lasten. En tiedä, mikä tähän on juurisyy.

Jos mulla olisi tuollainen tampio niin ei kyllä matkustettaisi ainakaan yhdessä mihinkään. 

Vierailija
75/82 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain nainen tietää, mitä kaikkea pitää olla mukana. Siksi lapsille varataan tavaraa 4 viikon tarvetta varten, vaikka oltaisiin pois vain yksi yö.

Vierailija
76/82 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on aikuinen. Se auttaa.

Vierailija
77/82 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai mies (nyt 66 v) osaa valita omat vaatteensa ja varusteensa itse. Yhteisistä (esim. laastarit ja särkylääkkeet) jutellaan ja sovitaan yhdessä, kumpi pakkaa ne laukkuunsa.

Vierailija
78/82 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin palvelus minkä voit tehdä itsellesi on kiinnittää huomiota siihen parin valintaan. 

Ja lasten kasvatukseenkin kannattaa kiinnittää huomiota.

Tutkimukset ovat osoittaneet, että tyttöjä osallistetaan pienestä pitäen esim kotitöiden tekoon ja pienemmistä lapsista huolehtimiseen enemmän kuin poikia. Teini-iässä tämä näkyy niin, että tytöt tekevät paljon enemmän kotitöitä kuin pojat.

Niin totta. Itse kiinnitän tähän jatkuvasti huomiota. Että poika ja tytär  saa samat eväät matkaan, että molemmat  osaavat elämän perusjutut.

Vierailija
79/82 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on tyhjäpää mies miksi kestät olla sen kanssa.

Vierailija
80/82 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mulla olisi tuollainen tampio niin ei kyllä matkustettaisi ainakaan yhdessä mihinkään. 

No sepä onkin ihmeellistä, että muuten hoitaa asiansa ja työnsä. Mutta jostain syystä sellainen "kauaskantoinen" suunnittelu ei käy mielessäkään. Mielettömän hyvä mies, mutta ei vaan osaa pakata kuin välttämättömät, tyyliin yhdet kengät, yhdet housut, kalsareita ja pari paitaa. Kolmen viikon reissulle. Ehkä hän on yltiöoptimisti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi