Äiti sai eläkepaperit. 42 vuotta 3-vuorotyötä takana ja eläke naurettava 1623€ miinus verot!
Suoraan sanottuna vtuttaa tällaiset eläkkeet kun toisaalta saa lukea että kolme vuotta Suomessa oleskellut saa lähes saman suuruisen eläkkeen. Onko tässä MITÄÄN järkeä?!
Kommentit (936)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko kannattanut kouluttautua ja tehdä oikeita töitä?
Tarkastin juuri oman eläkkeeni iltalehden jutun inspiroimana. En ole vielä 50, mutta eläkekertymä on 1813 euroa. Jos jaksan sinne 68-vuotiaaksi niin saan tämän hetken arvion mukaan 4254 euroa.
Mitä tarkoitat "oikeilla töillä"? On se kiva että tuollainen besserwisser saa tuhansia toivottavasti koet nyt paremmuutta 😊
No tiedäthän... sellaista mistä maksetaan palkkaa.
Ei vaadi kovin suurta besserwisseryyttä tajuta ettei pienellä palkalla saa isoa eläkettä. Ja eri ammateiden palkkatason on pystynyt selvittämään jo 100 vuotta.
Toki, naiset haluavat päästä helpommalla kuin miehet ja sit ne ulísee naisen eurosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko kannattanut kouluttautua ja tehdä oikeita töitä?
Tarkastin juuri oman eläkkeeni iltalehden jutun inspiroimana. En ole vielä 50, mutta eläkekertymä on 1813 euroa. Jos jaksan sinne 68-vuotiaaksi niin saan tämän hetken arvion mukaan 4254 euroa.
Oikeesti, meinaat että matalapalkka-aloilla töitä tekevät eivät tee oikeita töitä? Kuule, jos kaikki ois lääkäreitä niin ne lääkäritkin hukkuisi pas.kaan! Olet kyllä harvinaisen typerä, säälin ystäviäsi. Ai mutta eihän sulla sellaisia varmaan olekaan.
Tyhmempikin ymmärtää ettei pienellä palkalla saa isoa eläkettä
Mutta naiselle se on uutinen
Kiittäkää vasemmistoa että tuovat tänne elätettäviä . Ei meiltä kysytä jos sitä toivomme.
Terveisiä vaan äidillesi, olen vähän samassa jamassa, työvuosia 47, mutta pääosin kaksivuorotyötä naisvaltaisella, mutta fyysisesti raskaalla alalla. Saan puhtaana kymppiä enemmän, kuin tuo mainitsemasi summa. Olen pähkäillyt jo kauan sitä että raskaimmista töistä saa pienimmät eläkkeet.
Tuollainen eläke merkitsee noin 25 000 euron vuosituloja nykyrahassa eli noin 2000 euron kuukausituloja. Millä alalla vuorotyötä tekevä ansaitsee pari tonnia kuukaudessa. Taitaa taas olla paskapuhetta, tai jotain jätetään kertomatta.
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen eläke merkitsee noin 25 000 euron vuosituloja nykyrahassa eli noin 2000 euron kuukausituloja. Millä alalla vuorotyötä tekevä ansaitsee pari tonnia kuukaudessa. Taitaa taas olla paskapuhetta, tai jotain jätetään kertomatta.
Noin tyhmiin kysymyksiin ei oikein viitsi edes vastata mutta oletko kuullut tehdas- ,leipomo- , siivous- , bussikuski- , valvomo- etc.etc työläisistä jotkat tekevät 2-vuorotyötä pienellä palkalla? Jotkin jopa 3-vuoroa.
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen eläke merkitsee noin 25 000 euron vuosituloja nykyrahassa eli noin 2000 euron kuukausituloja. Millä alalla vuorotyötä tekevä ansaitsee pari tonnia kuukaudessa. Taitaa taas olla paskapuhetta, tai jotain jätetään kertomatta.
Lopputulema on kuitenkin se pieni eläke, eikä se muuksi muutu, vaikka kuinka pskapuheeksi sen leimaat. Parempituloiset tai miehet yleensäkin parempituloisina eivät edes pidä totena kuinka pienillä palkoilla osa naisista työskentelee, ja vieläpä kaikin voimin, hiki päässä ja kieli vyön alla. Siitä kertoo jo sekin, että tuki- ja liikuntaelinsairaudet ovat yleinen ammattitauti. Mutta saahan sitä sitten eläkkeellä ainakin nauttia liikuntarajoitteista ja kovista kivuista. Se korreloi pienen eläkkeen kanssa. Kaikki on saatua, niinkuin sanotaan.
"Kelan lääkelainat voivat ajaa pienituloisia ulosottoon."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko äidin tulot on olleet kuukaudessa viimeiset vuodet?
Tuossa iässä onneksi yleensä isot hankinnat, niin kuin talot, mökit yms on jo tehty ja maksettu.
Eli sun mielestä kaikilla työssäkäyvillä on vähintään omistusasunto ja kesämökki? Voi tulla yllätyksenä, mutta ei ole. Matalapalkka-ala, vuokrakämppä aina ja lapsia. Kaikki rahat menneet lasten kasvatukseen ja muuhun yleiseen elämiseen. Jään muutaman vuoden kuluttua eläkkeelle jonka netto näyttää nyt olevan piirun päälle tonnin kuussa. Tätä eläkettä on vähentäneet 90-luvun lamavuosien työttömyys ja lasten kanssa vietetty aika, äitiyslomat ja hoitovapaat.
Jos hankkii useampia lapsia, niin ei tämäkään pitäisi olla mikään yllätys että se aika, jota ei ole työelämässä, on pois omasta eläkkeestä. Jos jokaisen lapsen kanssa on 3 vuotta pois työelämästä ja koko työuran aikana vaikka 10 vuotta, niin tottakai tämä vaikuttaa eläkkeeseen pienentävästi kun normaaleja palkkatuloja ei tällä ajalla ole.
Eihän se yllätys ole mutta pakkohan ne äidin on lapset hoitaa, joku sinutkin hoitanut vai eikö?
Tarvitseeko sitä kommentoida noin typerästi. Sekin on arvokasta työtä ja mun mielestä lasten kotihoidosta olkoonkin se tehty vaikka työttömänä (yhtäaikaaa ei voi saada työttömyystukea ja hoitorahaa) pitäis saada joku hyvitys. Tulevia veronmaksajia tuolloin on hoidettu ja nuoremmat lapsettomat likat kiirii tuona aikana ohi työmarkkinoilla.
Naisten eläkkeissä näkyy karmaisevallatavalla ne lapsiin käytetyt vuodet!!! Itsellä 5 lasta,Äitiyslomat+Yksi hoitovapaa-vuosi leikkaa eläkekertymää jo yli 300 euroa.Se on iso raha muutenkin alle kaikkien mediaanien olevasta eläkkeestä.Tietystikään eläke ei kertynyt siitä alle 23-v tehdystä työstä.Lisäksi elinaika kerroin tulee viemään vielä 5% jo ansaitusti eläkkeestä.Joo,lapset on elämän rikkaus mutta aika raskaasti meitä jotka lapsia vielä teki siitä rangaistaan.Hyvää äitienpäivää muillekin äideille ja äidiksi tuleville🥰🥰
Miten sait tuon 300 e leikkauksen? Äitiyslomalta kertyy eläkettä (ja kertyi jo 80-luvulla). Minulla suht hyväpalkkaisenakin maksimikertymä vuodelta on ollut n 120 e. Miten ihmeessä hoitovapaavuosi olisi voinut laskea kertymää enemmän kuin tuo. Vai oliko sun vuositulot n. 200 000.
Terv. 5 lasta+ yksi hoitovapaavuosi ja eläke 4000 e/kk
Ei ainakaan mulle oo kertynyt!!! Eihän siitä ole edes kovin monta vuotta kun opiskelusta,äitiyslomista ym.alkoi kertyä eläkettä.Ainakaan Kelan maksamista äitiyspäivärahoista ei mitään eläkettä kertynyt.Ja todellakin oot hyväpalkkainen ollut,ehkä oot jotain johtaja tasoa jolle firma on maksanut eläkekertymät????
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeiden tarkoitus on turvata toimeentulo työuran päätyttyä, ei ylläpitää samaa tulotasoa kuin työvuosina.
Minkä työuran on tänne pakkautuneet tehneet Suomen hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pieni palkka = pieni eläke.
Hyvin yksinkertaista
Aloittajan pointti tuntuu unohtuvan vai eikö ole enää luetun ymmärtämistä?
"kolme vuotta Suomessa oleskellut saa lähes saman suuruisen eläkkeen."
Maamut, jotka tunkeutuvat maahamme saavat noin kolme vuotta oleskeltuaan Suomessa lähes saman eläkkeen kuin 42 vuotta vuorotyötä tehnyt suomalaisnainen.
TÄMÄ on VÄÄRIN!
PS on hallituksessa, missä viipyy muutos elättien tukiin?
Niinpä!
Toivottavasti hallitus leikkaa maamuilta heidän eläkettään, jonka saavat vain 3 vuotta Suomessa oleskeltuaan. Tuo ei ole reilua kanta-suomalaisia kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen eläke merkitsee noin 25 000 euron vuosituloja nykyrahassa eli noin 2000 euron kuukausituloja. Millä alalla vuorotyötä tekevä ansaitsee pari tonnia kuukaudessa. Taitaa taas olla paskapuhetta, tai jotain jätetään kertomatta.
Mun mielestä mainittuun eläkkeeseen pitää olka vähintään 30 000 e vuositulot. Eläke kun on n 50% palkasta ja se pitäis kaikkien tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pieni palkka = pieni eläke.
Hyvin yksinkertaista
Aloittajan pointti tuntuu unohtuvan vai eikö ole enää luetun ymmärtämistä?
"kolme vuotta Suomessa oleskellut saa lähes saman suuruisen eläkkeen."
Maamut, jotka tunkeutuvat maahamme saavat noin kolme vuotta oleskeltuaan Suomessa lähes saman eläkkeen kuin 42 vuotta vuorotyötä tehnyt suomalaisnainen.
TÄMÄ on VÄÄRIN!
PS on hallituksessa, missä viipyy muutos elättien tukiin?
Niinpä!
Toivottavasti hallitus leikkaa maamuilta heidän eläkettään, jonka saavat vain 3 vuotta Suomessa oleskeltuaan. Tuo ei ole reilua kanta-suomalaisia kohtaan.
Todella epäreilua suomalaisten kannalta. Mies luki uutisen ja kauhistui. Eikä oo mikään persu. Tuollaselle pitää tulla stop.
Vierailija kirjoitti:
Kiittäkää vasemmistoa että tuovat tänne elätettäviä . Ei meiltä kysytä jos sitä toivomme.
Kerrotko miten tuo liittyy tienatun eläkkeen euromäärään.
Laki eläkkeen kertymisestä äitiyslomalla on tullut voimaan 1.tammikuuta 2003,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko äidin tulot on olleet kuukaudessa viimeiset vuodet?
Tuossa iässä onneksi yleensä isot hankinnat, niin kuin talot, mökit yms on jo tehty ja maksettu.
Eli sun mielestä kaikilla työssäkäyvillä on vähintään omistusasunto ja kesämökki? Voi tulla yllätyksenä, mutta ei ole. Matalapalkka-ala, vuokrakämppä aina ja lapsia. Kaikki rahat menneet lasten kasvatukseen ja muuhun yleiseen elämiseen. Jään muutaman vuoden kuluttua eläkkeelle jonka netto näyttää nyt olevan piirun päälle tonnin kuussa. Tätä eläkettä on vähentäneet 90-luvun lamavuosien työttömyys ja lasten kanssa vietetty aika, äitiyslomat ja hoitovapaat.
Jos hankkii useampia lapsia, niin ei tämäkään pitäisi olla mikään yllätys että se aika, jota ei ole työelämässä, on pois omasta eläkkeestä. Jos jokaisen lapsen kanssa on 3 vuotta pois työelämästä ja koko työuran aikana vaikka 10 vuotta, niin tottakai tämä vaikuttaa eläkkeeseen pienentävästi kun normaaleja palkkatuloja ei tällä ajalla ole.
Eihän se yllätys ole mutta pakkohan ne äidin on lapset hoitaa, joku sinutkin hoitanut vai eikö?
Tarvitseeko sitä kommentoida noin typerästi. Sekin on arvokasta työtä ja mun mielestä lasten kotihoidosta olkoonkin se tehty vaikka työttömänä (yhtäaikaaa ei voi saada työttömyystukea ja hoitorahaa) pitäis saada joku hyvitys. Tulevia veronmaksajia tuolloin on hoidettu ja nuoremmat lapsettomat likat kiirii tuona aikana ohi työmarkkinoilla.
Naisten eläkkeissä näkyy karmaisevallatavalla ne lapsiin käytetyt vuodet!!! Itsellä 5 lasta,Äitiyslomat+Yksi hoitovapaa-vuosi leikkaa eläkekertymää jo yli 300 euroa.Se on iso raha muutenkin alle kaikkien mediaanien olevasta eläkkeestä.Tietystikään eläke ei kertynyt siitä alle 23-v tehdystä työstä.Lisäksi elinaika kerroin tulee viemään vielä 5% jo ansaitusti eläkkeestä.Joo,lapset on elämän rikkaus mutta aika raskaasti meitä jotka lapsia vielä teki siitä rangaistaan.Hyvää äitienpäivää muillekin äideille ja äidiksi tuleville🥰🥰
Miten sait tuon 300 e leikkauksen? Äitiyslomalta kertyy eläkettä (ja kertyi jo 80-luvulla). Minulla suht hyväpalkkaisenakin maksimikertymä vuodelta on ollut n 120 e. Miten ihmeessä hoitovapaavuosi olisi voinut laskea kertymää enemmän kuin tuo. Vai oliko sun vuositulot n. 200 000.
Terv. 5 lasta+ yksi hoitovapaavuosi ja eläke 4000 e/kk
Siis ne äitiyslomat ja yksi hoitovapaa-vuosi YHTEENSÄ laskivat eläkettäni tuon verran.Mikä tässä on vaikeeta ymmärtää? Minulla kun ne kertymään on olleet n.45-55 e,eli siis pienipalkkaiseksi voit haukkua.,hyvähän sitä on neljän tonnin eläkkeellä kehua😌🙂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko äidin tulot on olleet kuukaudessa viimeiset vuodet?
Tuossa iässä onneksi yleensä isot hankinnat, niin kuin talot, mökit yms on jo tehty ja maksettu.
Eli sun mielestä kaikilla työssäkäyvillä on vähintään omistusasunto ja kesämökki? Voi tulla yllätyksenä, mutta ei ole. Matalapalkka-ala, vuokrakämppä aina ja lapsia. Kaikki rahat menneet lasten kasvatukseen ja muuhun yleiseen elämiseen. Jään muutaman vuoden kuluttua eläkkeelle jonka netto näyttää nyt olevan piirun päälle tonnin kuussa. Tätä eläkettä on vähentäneet 90-luvun lamavuosien työttömyys ja lasten kanssa vietetty aika, äitiyslomat ja hoitovapaat.
Jos hankkii useampia lapsia, niin ei tämäkään pitäisi olla mikään yllätys että se aika, jota ei ole työelämässä, on pois omasta eläkkeestä. Jos jokaisen lapsen kanssa on 3 vuotta pois työelämästä ja koko työuran aikana vaikka 10 vuotta, niin tottakai tämä vaikuttaa eläkkeeseen pienentävästi kun normaaleja palkkatuloja ei tällä ajalla ole.
Eihän se yllätys ole mutta pakkohan ne äidin on lapset hoitaa, joku sinutkin hoitanut vai eikö?
Tarvitseeko sitä kommentoida noin typerästi. Sekin on arvokasta työtä ja mun mielestä lasten kotihoidosta olkoonkin se tehty vaikka työttömänä (yhtäaikaaa ei voi saada työttömyystukea ja hoitorahaa) pitäis saada joku hyvitys. Tulevia veronmaksajia tuolloin on hoidettu ja nuoremmat lapsettomat likat kiirii tuona aikana ohi työmarkkinoilla.
Naisten eläkkeissä näkyy karmaisevallatavalla ne lapsiin käytetyt vuodet!!! Itsellä 5 lasta,Äitiyslomat+Yksi hoitovapaa-vuosi leikkaa eläkekertymää jo yli 300 euroa.Se on iso raha muutenkin alle kaikkien mediaanien olevasta eläkkeestä.Tietystikään eläke ei kertynyt siitä alle 23-v tehdystä työstä.Lisäksi elinaika kerroin tulee viemään vielä 5% jo ansaitusti eläkkeestä.Joo,lapset on elämän rikkaus mutta aika raskaasti meitä jotka lapsia vielä teki siitä rangaistaan.Hyvää äitienpäivää muillekin äideille ja äidiksi tuleville🥰🥰
Miten sait tuon 300 e leikkauksen? Äitiyslomalta kertyy eläkettä (ja kertyi jo 80-luvulla). Minulla suht hyväpalkkaisenakin maksimikertymä vuodelta on ollut n 120 e. Miten ihmeessä hoitovapaavuosi olisi voinut laskea kertymää enemmän kuin tuo. Vai oliko sun vuositulot n. 200 000.
Terv. 5 lasta+ yksi hoitovapaavuosi ja eläke 4000 e/kk
Ei ainakaan mulle oo kertynyt!!! Eihän siitä ole edes kovin monta vuotta kun opiskelusta,äitiyslomista ym.alkoi kertyä eläkettä.Ainakaan Kelan maksamista äitiyspäivärahoista ei mitään eläkettä kertynyt.Ja todellakin oot hyväpalkkainen ollut,ehkä oot jotain johtaja tasoa jolle firma on maksanut eläkekertymät????
Ei ole firma maksanut eläkekertymiä vaan ihan normaalilla tavalla kertyneet, enkä ollut johtaja vaan asiantuntijatasoa.
Äitiyslomani ajoittuivat ennen v. 2005. Ja sitä edeltävät kertymäthän laskettiin eri tavalla.
Kevan sivuilla kerrotaan: Pääsääntöisesti vanhempainrahakaudet eivät vaikuttaneet eläkkeen määrään vähentävästi, koska ne olivat eläkkeeseen oikeuttavaa aikaa. Ja ainakin minulla näin. Vuoden hoitovapaa taas näkyy työeläkeotteessa aikana, jolloin ei ole kertynyt eläkettä, samaten alle 23-vuotiaana tehdyt työt.
Tilanne on varmaan eri äitiysloman kertymän osalta, jos ei ole ollut vakituisessa työsuhteessa äitiyslomalle jäädessä, silloin todennäköisesti mitään ei ole kertynyt.
V. 2005 jälkeen äitiysvapaat ovat kerryttäneet eläkettä.
Minä olin kolme kertaa äitiyslomalla 1990-luvulla, ja kaikista kertyi eläkettä. Mutta se saattoi kyllä liittyä siihen, että olin työsuhteessa, joka jatkui äitiysloman yli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko äidin tulot on olleet kuukaudessa viimeiset vuodet?
Tuossa iässä onneksi yleensä isot hankinnat, niin kuin talot, mökit yms on jo tehty ja maksettu.
Eli sun mielestä kaikilla työssäkäyvillä on vähintään omistusasunto ja kesämökki? Voi tulla yllätyksenä, mutta ei ole. Matalapalkka-ala, vuokrakämppä aina ja lapsia. Kaikki rahat menneet lasten kasvatukseen ja muuhun yleiseen elämiseen. Jään muutaman vuoden kuluttua eläkkeelle jonka netto näyttää nyt olevan piirun päälle tonnin kuussa. Tätä eläkettä on vähentäneet 90-luvun lamavuosien työttömyys ja lasten kanssa vietetty aika, äitiyslomat ja hoitovapaat.
Jos hankkii useampia lapsia, niin ei tämäkään pitäisi olla mikään yllätys että se aika, jota ei ole työelämässä, on pois omasta eläkkeestä. Jos jokaisen lapsen kanssa on 3 vuotta pois työelämästä ja koko työuran aikana vaikka 10 vuotta, niin tottakai tämä vaikuttaa eläkkeeseen pienentävästi kun normaaleja palkkatuloja ei tällä ajalla ole.
Eihän se yllätys ole mutta pakkohan ne äidin on lapset hoitaa, joku sinutkin hoitanut vai eikö?
Tarvitseeko sitä kommentoida noin typerästi. Sekin on arvokasta työtä ja mun mielestä lasten kotihoidosta olkoonkin se tehty vaikka työttömänä (yhtäaikaaa ei voi saada työttömyystukea ja hoitorahaa) pitäis saada joku hyvitys. Tulevia veronmaksajia tuolloin on hoidettu ja nuoremmat lapsettomat likat kiirii tuona aikana ohi työmarkkinoilla.
Naisten eläkkeissä näkyy karmaisevallatavalla ne lapsiin käytetyt vuodet!!! Itsellä 5 lasta,Äitiyslomat+Yksi hoitovapaa-vuosi leikkaa eläkekertymää jo yli 300 euroa.Se on iso raha muutenkin alle kaikkien mediaanien olevasta eläkkeestä.Tietystikään eläke ei kertynyt siitä alle 23-v tehdystä työstä.Lisäksi elinaika kerroin tulee viemään vielä 5% jo ansaitusti eläkkeestä.Joo,lapset on elämän rikkaus mutta aika raskaasti meitä jotka lapsia vielä teki siitä rangaistaan.Hyvää äitienpäivää muillekin äideille ja äidiksi tuleville🥰🥰
Miten sait tuon 300 e leikkauksen? Äitiyslomalta kertyy eläkettä (ja kertyi jo 80-luvulla). Minulla suht hyväpalkkaisenakin maksimikertymä vuodelta on ollut n 120 e. Miten ihmeessä hoitovapaavuosi olisi voinut laskea kertymää enemmän kuin tuo. Vai oliko sun vuositulot n. 200 000.
Terv. 5 lasta+ yksi hoitovapaavuosi ja eläke 4000 e/kk
Ei ainakaan mulle oo kertynyt!!! Eihän siitä ole edes kovin monta vuotta kun opiskelusta,äitiyslomista ym.alkoi kertyä eläkettä.Ainakaan Kelan maksamista äitiyspäivärahoista ei mitään eläkettä kertynyt.Ja todellakin oot hyväpalkkainen ollut,ehkä oot jotain johtaja tasoa jolle firma on maksanut eläkekertymät????
Ei ole firma maksanut eläkekertymiä vaan ihan normaalilla tavalla kertyneet, enkä ollut johtaja vaan asiantuntijatasoa.
Äitiyslomani ajoittuivat ennen v. 2005. Ja sitä edeltävät kertymäthän laskettiin eri tavalla.
Kevan sivuilla kerrotaan: Pääsääntöisesti vanhempainrahakaudet eivät vaikuttaneet eläkkeen määrään vähentävästi, koska ne olivat eläkkeeseen oikeuttavaa aikaa. Ja ainakin minulla näin. Vuoden hoitovapaa taas näkyy työeläkeotteessa aikana, jolloin ei ole kertynyt eläkettä, samaten alle 23-vuotiaana tehdyt työt.
Tilanne on varmaan eri äitiysloman kertymän osalta, jos ei ole ollut vakituisessa työsuhteessa äitiyslomalle jäädessä, silloin todennäköisesti mitään ei ole kertynyt.
V. 2005 jälkeen äitiysvapaat ovat kerryttäneet eläkettä.
1.1.2003 on tullut laki eläkkeen kertymisestä vanhempainvapailla.
Turhaan tässä rinnastetaan "sossupummit" ja eläkeläiset. Itse teen matslapalkkatyötä ja eläke tulee olemaan alta tonnin, jos nyt edes koskaan tulen sellaista saamaan. Ei kolme vuotta oleskellut saa tuollaista rahaa. Jos meinaa katkeroitua, niin suuntaa sen katkeruuuden edes oikeaan osoitteeseen, eikä toiseen persaukiseen.