Äiti sai eläkepaperit. 42 vuotta 3-vuorotyötä takana ja eläke naurettava 1623€ miinus verot!
Suoraan sanottuna vtuttaa tällaiset eläkkeet kun toisaalta saa lukea että kolme vuotta Suomessa oleskellut saa lähes saman suuruisen eläkkeen. Onko tässä MITÄÄN järkeä?!
Kommentit (901)
Herraisä, vai pitäisi perheellisen äidin vielä saada säästöön rahaa sijoitusasuntoihin. Ei voi olla totta näiden kumitossu-tyyppien ajatukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten meitä vihataan jotka ei halua mennä töihin matalapalkkahommiin. Mitään eläkettä ei kerry ja et välttämättä ehjänä selviä eläkepäiviin asti ja eläke on täysi paska.
Niin miksi näitä tyhmiä säälitään, kun ei sääli heitä auta ja kukaan ei heidän asiaa tule parantamaan. Heidän palkka menee ja meni vuokriin ja kuluihin. Säästöön ei jää eläkepäiviin myöskään mitään.
Niin heitä säälitään, mutta asioille ei tehdä mitään, mutta meitä jotka ei suostu samaan hölmöläisen hommaan, iin vihataan!
Miksi sääliitte ja vihaatte, mutta ette tee mitään asioiden eteen? Miksi ette kuulu liittoihin ja miksi liitot ei toimi enää yhdessä rintamassa työelämässä?
Koskien liittoja, kun katselen ammattiliittojen pullaposkisia, roimasti ylipainoisia ja luultavasti viinapöhöisiä pomoja tänä päivänä, en ihmettele yhtään miksi liittojen toiminta on niin velttoa ja saamatonta. Liittojen reaktio tähän Orpon hallituksenkin toimiin on ollut raju pettymys. Miksi liitot ovat koko ajan vain antautuneet joka asiassa? Mihin yleislakko jäi? Mitä tämä velttoilu on olevinaan? Miksi liitot eivät pidä omiensa puolia ja puolusta oikeuksia joiden eteen on joskus jonkun täytynyt vuotaa elämännesteitään?
Hallitus rajoitti lakkoilua.
Lakkoja on pidetty Suomea paremmissa, kunnon macho-kulttuurimaissa tarvittaessa vaikka laittomasti, väkivaltaa poliisiakin vastaan käyttäen. Täällä saaatannan paska-Suomessa koko ajan vaan nynnyillään joka asiassa vaikka ollaan jo tilanteessa jossa Helsingin keskusta olisi pitänyt tuhopolttaa laajoissa mellakoissa. Miksi Suomi lammas on sellainen ssaattanan nyhverö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten meitä vihataan jotka ei halua mennä töihin matalapalkkahommiin. Mitään eläkettä ei kerry ja et välttämättä ehjänä selviä eläkepäiviin asti ja eläke on täysi paska.
Niin miksi näitä tyhmiä säälitään, kun ei sääli heitä auta ja kukaan ei heidän asiaa tule parantamaan. Heidän palkka menee ja meni vuokriin ja kuluihin. Säästöön ei jää eläkepäiviin myöskään mitään.
Niin heitä säälitään, mutta asioille ei tehdä mitään, mutta meitä jotka ei suostu samaan hölmöläisen hommaan, iin vihataan!
Miksi sääliitte ja vihaatte, mutta ette tee mitään asioiden eteen? Miksi ette kuulu liittoihin ja miksi liitot ei toimi enää yhdessä rintamassa työelämässä?
Koskien liittoja, kun katselen ammattiliittojen pullaposkisia, roimasti ylipainoisia ja luultavasti viinapöhöisiä pomoja tänä päivänä, en ihmettele yhtään miksi liittojen toiminta on niin velttoa ja saamatonta. Liittojen reaktio tähän Orpon hallituksenkin toimiin on ollut raju pettymys. Miksi liitot ovat koko ajan vain antautuneet joka asiassa? Mihin yleislakko jäi? Mitä tämä velttoilu on olevinaan? Miksi liitot eivät pidä omiensa puolia ja puolusta oikeuksia joiden eteen on joskus jonkun täytynyt vuotaa elämännesteitään?
Ei asia voi mitenkään olla tästä hallituksesta kiinni. Vasemmisto on johtanut suomalaisia vikaan jo nämä kaikki vuosikymmenet minä aikana Ap äiti on ollut töissä.
Eikös rakennustarvikkeet kuuluisi suojata eikä säilyttää sateessa ulkona. Home amk. Rakennusmiesten taso nykypäivänä tai sanoisinko rakennusmestarin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei asia voi mitenkään olla tästä hallituksesta kiinni. Vasemmisto on johtanut suomalaisia vikaan jo nämä kaikki vuosikymmenet minä aikana Ap äiti on ollut töissä.
Jos sulta leikattaisiin 1200 netto ansiosidonnaisesta 400 pois niin vähentäisitkö ostoksia? Kelan sairaspäivärahaa leikattiin 300 kuukaudessa eli 3000 bruttopalkalla saa 1300 netto.
Vierailija kirjoitti:
Eikös rakennustarvikkeet kuuluisi suojata eikä säilyttää sateessa ulkona. Home amk. Rakennusmiesten taso nykypäivänä tai sanoisinko rakennusmestarin.
Jos siitä tuli rakennusalan amk.
Jos sairaatut syöpään saat 3000 bruttopalkalla Kelan sairaspäivärahaa 1300 netto.
Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea.
Jos sairastut syöpään niin kai 1300 netto riittää sulle lasten ruokiin, harrastuksiin ja asuntovelkaan?
Hyvä hallitus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sulta leikattaisiin 1200 netto ansiosidonnaisesta 400 pois niin vähentäisitkö ostoksia? Kelan sairaspäivärahaa leikattiin 300 kuukaudessa eli 3000 bruttopalkalla saa 1300 netto.
Kuule minulle kävi näin: Firma yliopiston palkkasysteemi muuttui täysin. Olin hyvällä palkalla kun ikääkin oli ja töitä. Ensin otettiin erikoislisä 280 euroa pois. Sitten uusi systeemi, missä toimihenkilö putosi palkkaluokassa aloittelijan tasolle. Eli palkka putosi reilusti yli 1000 euroa. Ammattiliitto ei kyennyt tekemään mitään.
Olin lähellä eläkeikää ja minua kehotettiin hyväksymään se aloittelijan palkka, jotta saan kuitenkin eläkkeeseen vuodet täyteen.
Eläkkeelle päästyäni sain lukuisia työtarjouksia ja olisin saanut kunnon palkkaa, mutta olin jo siinä vaiheessa päättänyt siirtyä eläkkeelle, enkä ole katuntu.
Ei minun eläkkeeni suuri ole, mutta tulen mainiosti toimeen - säästäväinen kun olen ja teen paljon kaikkea itse.
Hönö kirjoittaja on hoitaja Nokialta.
Vierailija kirjoitti:
Jos sairastut syöpään niin kai 1300 netto riittää sulle lasten ruokiin, harrastuksiin ja asuntovelkaan?
Hyvä hallitus
Ei se ole tämän hallituksen syy- Vuosikymmenet on vasemmisto hallinnut suomalaista yhteiskuntaa ja hallitsi yhä, ja antoi maaha ntulijoille vallan ja elatuksen. Näin on kuulkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä hallitus
Ei se ole tämän hallituksen syy- Vuosikymmenet on vasemmisto hallinnut suomalaista yhteiskuntaa ja hallitsi yhä, ja antoi maaha ntulijoille vallan ja elatuksen. Näin on kuulkaa.
Tämä hallitus leikkasi sairaspäivärahan. Ei vasemmisto ole hallituksessa.
Ja nyky hallitus antoi rikkaille veroalet.
Hoitajaksi pääsee kaikenlaisia hönöjä, jotka istuvat vaan tauolla kirjoittamassa hönö kirjoituksia, kun pitäisi hoitaa vanhuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule minulle kävi näin: Firma yliopiston palkkasysteemi muuttui täysin. Olin hyvällä palkalla kun ikääkin oli ja töitä. Ensin otettiin erikoislisä 280 euroa pois. Sitten uusi systeemi, missä toimihenkilö putosi palkkaluokassa aloittelijan tasolle. Eli palkka putosi reilusti yli 1000 euroa. Ammattiliitto ei kyennyt tekemään mitään.
Olin lähellä eläkeikää ja minua kehotettiin hyväksymään se aloittelijan palkka, jotta saan kuitenkin eläkkeeseen vuodet täyteen.
Eläkkeelle päästyäni sain lukuisia työtarjouksia ja olisin saanut kunnon palkkaa, mutta olin jo siinä vaiheessa päättänyt siirtyä eläkkeelle, enkä ole katuntu.
Ei minun eläkkeeni suuri ole, mutta tulen mainiosti toimeen - säästäväinen kun olen ja teen paljon kaikkea itse.
Se ansiosidonnainen mikä oli ennen 1200 on 800, kun kaksi lasta tai viisi lasta.
Mun mielestä tuo on ihan hyvä eläke, saa sen tekemättä mitään. Kyllä sillä luulis pärjäävän ja on todennäköisesti tiennyt suurinpiirtein eläkkeensä jo työelämässä, niin pystynyt säästämään tai jos asuu vuokralla saa asumistukea yms
Pienestä palkasta pienet eläkekertymät. Kannattaa säästää/sijoittaa.... pahan päivän varalle ja eläkevuosiin..
Minun eläke on 1400 euroa ja hyvin tulen toimeen. Pienipalkkaista, stressaavaa työtä tein 40 vuotta. Sydänsairaus tuli, mutta hyvin hoidettuna ja terveellistä elämää eläneenä, liikunnallisena ihmisenä hyvin pärjään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä tuosta summasta juuri veroa mene, mutta eipä se häävi silti ole. Palkka on ollut vuorotyöstä huolimatta pieni.
Minä jäin eläkkeelle siivoojan työstä ja käteen jää puhtaana 1480 euroa. Pärjäilen sillä ihan hyvin, koska lääkkeisiin ei mene mitään, eikä ole velkaa.
Tuo älytön ulkomaalaisten syöttäminen ja elättäminen Suomenmaassa saisi mielestäni kyllä jo loppua. Siinä ei ajatella oman maan ihmisiä, joiden kuuluisi olla etusijalla omassa kotimaassaan.
Väännätkö ihan rautalangasta, miten eläkkeet ja muualta tulleet ovat kytköksissä?
Onhan ne sillälailla kytköksissä, että Suomen eläkeläiset saavat sen eläkkeen tehtyään töitä eläkeikään asti, noin 64-vuotiaaksi.
Sitten on nämä ylväät huivimatamit ukkoineen ja mukuloineen, jotka saavat elellä mukavasti tekemättä yhtään mitään. Kuuluvat pääsevän näppärästi eläkkeellekin.
Jotta semmottista rautalangan taivuttelua tässä suomalaisista eläkeläisistä ja ulkomaan eläteistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni saa saman verran palkkaa.
Moni saa vähemmän palkkaa kun tämä äiti eläkettä. Jotain rajaa valittelussa. Mikä suomalaisia nykyään oikein vaivaa? Kaikesta valitetaan. Ja turhaankin.
Juuri näin! On syntynyt ammattivalittajien lauma, suuri joukko ihmisiä.
Tämä on se kokoomuksen tarkoitus.