Äiti sai eläkepaperit. 42 vuotta 3-vuorotyötä takana ja eläke naurettava 1623€ miinus verot!
Suoraan sanottuna vtuttaa tällaiset eläkkeet kun toisaalta saa lukea että kolme vuotta Suomessa oleskellut saa lähes saman suuruisen eläkkeen. Onko tässä MITÄÄN järkeä?!
Kommentit (901)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla saa hyvin sokeria ja hiivaa. Sekä sangon. Ja sitten saa kiljua.
Ja sangon saa jonottamalla esim. Tokmannin teemapäiville tmv
IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKK!!!!!!!!!!!
T. Henna Nokialta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ansiosidonnaista ei saa enää kerättyä sillä, että turaa laitoshuoltaja 4 kuukautta kesällä sairaalassa.
Ennen sai, kun riitti 3 kuukautta vuodessa.
Ei, nyt sen saa 6 kuukaudella vuodessa. Vuosilomasijaisia tarvitaan ympäri vuoden ja näissä hommissa on erittäin helppo saada työsuhteelle jatkoa ihan vaan olemalla normaalijärkinen, tekevä ihminen.
Nimenomaan!
Mutta nuo hankalat ihmistyypit eivät vajavaisuuttaan ymmärrä, ja siksi eivät myöskään saa kuin niitä tukityöllistettyjä, lyhyitä pakkopätkiä.
Se on sitten voi voi ja yhyyyyyy, pappa betalar ja nepotismi.
Kantsis katsoa peiliin ja funtsia ihan kybällä miksi ei KOSKAAN saa jatkosopparia................ ja CV ei enää A4seen mahdu.......... eikä ole kehu
Sulla on sama kirjoitustyyli kuin hönä kirjoittajalla eli H
Hönö joka on kateellinen eläkeläinen.
Putkimies hönö tiainen 🥸😎🥳
Olisi jo alunperin kannattanut valita paremminpalkattu työ niin nyt ei tarvitsisi ulista. Ihmetyttää tuo yleinen tapa valita köyhyyteen johtava elämänura ja sitten loppusuoralla valitetaan surkeuttaan. Pöljää sakkia !
Eläkeläinen hönö tiainen Turusta Runosmäestä 😎🥸
Varastolla olen ollut töissä lähes koko työurani. Vain ma-pe, 8-16.
Tällä hetkellä eläkettä kertynyt vajaa tonni. Kun jään eläkkeelle laskuri näyttää vajaata kolmea tonnia.
Vähän yli 20v ollut työelämässä.
Olen aika tyytyväinen tuohon.
Vierailija kirjoitti:
Olisi jo alunperin kannattanut valita paremminpalkattu työ niin nyt ei tarvitsisi ulista. Ihmetyttää tuo yleinen tapa valita köyhyyteen johtava elämänura ja sitten loppusuoralla valitetaan surkeuttaan. Pöljää sakkia !
Valita.
Puolet peruskoulu opettajista irtisanotaan lähivuosina Suomesta. Olisit valinnut paremman alan. Nyt joudut myymään vielä omistusasuntosi.
Mina tula maahan 3 vuota siten ja nyt sada taku eläke sekä kela kolt
On pieni. Muilla monta kertaa pienempi.
Vierailija kirjoitti:
Tällä hetkellä eläkettä kertynyt vajaa tonni. Kun jään eläkkeelle laskuri näyttää vajaata kolmea tonnia.
Jääkö. Laskitko elinaikakertoimen ja eläkettä kertyy 1,5 % vuodessa myös yli 53-vuotiaille, muuttui tänä vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai sä olet isin kanssa samassa työpaikassa, kun et osaa mitään etkä pääsisi minnekään muualle töihin. Ja sitten tulisi aikuisella itku, kun 595 yleistuella ei saa omistusasuntoa eikä ulkomaanmatkaa.
Ei siinä ole mitään pahaa jos isä auttaa lastaan saamaan töitä. Niin minunkin isä teki ja aloitin työurani heti yrityksen osaomistajana ja varatoimitusjohtajana. Oli hienoa olla isän opissa ja vieläpä ihan ilmaiseksi. Patruuna, alansa huippu, isäni muistutti kyllä minua miten hieno mahdollisuus minulla tarjoutui, kun pääsin hänen oppiinsa heti työurani alussa. Tämä kantoi hedelmää ja isän poistuttua, luotsasin yrityksemme uskomattomaan menestykseen, huipentuen yrityksen myyntiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valita.
Puolet peruskoulu opettajista irtisanotaan lähivuosina Suomesta. Olisit valinnut paremman alan. Nyt joudut myymään vielä omistusasuntosi.
Yleistuesta ei kerry eläkettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1600 kuussa on aivan helvetin hyvin. Witttuako ruikutat? Sairaseläkkeellä pitää selvitä alle tonnilla. Se maksetaan ihmisille, jotka eivät tervettä päivää enää näe.
Ime jo persettä 1600e kuussa ei suomessa ole mikään hyvä eikä eteenkään helvetin hyvä.saan normi hitsarina 2600e kk käteen ja minusta minulla on paska palkka.
Huomaa ettet ole töitä tehnyt koska et tiedä mitä maksetaan.
Minä kuulun ylimpään tulokymmenykseen ja saan käteen 800 euroa enemmän kuin sinä. 800 euroa kuukaudessa siis erottaa paskan palkan ja massikeisarin.
Onko muka 3400 euroa ylimmässä tulokymmenyksessä? Enpä usko, jotain mediaanipalkkoja eli suunnilleen 50% suomalaisista saa tuon
brutto / netto
mieti hetki, kyllä se sieltä tulee :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai sä olet isin kanssa samassa työpaikassa, kun et osaa mitään etkä pääsisi minnekään muualle töihin. Ja sitten tulisi aikuisella itku, kun 595 yleistuella ei saa omistusasuntoa eikä ulkomaanmatkaa.
Ei siinä ole mitään pahaa jos isä auttaa lastaan saamaan töitä. Niin minunkin isä teki ja aloitin työurani heti yrityksen osaomistajana ja varatoimitusjohtajana. Oli hienoa olla isän opissa ja vieläpä ihan ilmaiseksi. Patruuna, alansa huippu, isäni muistutti kyllä minua miten hieno mahdollisuus minulla tarjoutui, kun pääsin hänen oppiinsa heti työurani alussa. Tämä kantoi hedelmää ja isän poistuttua, luotsasin yrityksemme uskomattomaan menestykseen, huipentuen yrityksen myyntiin.
Ilman isääsi olisit ollut koko elämäsi työttömänä.
Jos sut irtisanotaan ja joudut yleistuelle eläkkeen kertyminen loppuu siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jääkö. Laskitko elinaikakertoimen ja eläkettä kertyy 1,5 % vuodessa myös yli 53-vuotiaille, muuttui tänä vuonna.
Uusimmalla laskurilla jos jatkan 70v niin eläke 3300e/kk
Ei kyl aikomusta jatkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1600 kuussa on aivan helvetin hyvin. Witttuako ruikutat? Sairaseläkkeellä pitää selvitä alle tonnilla. Se maksetaan ihmisille, jotka eivät tervettä päivää enää näe.
Ime jo persettä 1600e kuussa ei suomessa ole mikään hyvä eikä eteenkään helvetin hyvä.saan normi hitsarina 2600e kk käteen ja minusta minulla on paska palkka.
Huomaa ettet ole töitä tehnyt koska et tiedä mitä maksetaan.
Mihin helvettiin oikein tuhlaat? 2600 kuussa on helvetin hyvin jos osaa edes alkeet taskulaskimen käytöstä.
Miten helvetissä elät kallissaa suomessa 1600e?????????????????
asun omakotitalossa ja veneilen ja syön muuta kun makaroni paskaa niinkuin sinä.
mitä helvetin slummi elämää sinä elät? eikö tule ollenkaan laskuja eikö ole autoa asutko roskiksessa?
>veneilen
Mitäs ihmeen huvijahtia sitä oikein uitetaan? Jos on isokin vene, et kyllä saa sympatiaa, koska jätkähän yrittää larpata isorikasta aika keskiluokkaisella palkalla.
Ihan normi vene etkö narkki tiedä veneilystäkään mitään.et sinäkään tuki mulkku saa mitään sympatioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilman isääsi olisit ollut koko elämäsi työttömänä.
Mahdollisesti. Olisin ainakin työvoimatoimiston ohjaamana käynyt työelämään tutustumassa kierrätyskeskuksella. Mutta parempi näin kun isä vähän potki persuksille ja pakotti oppimaan ja tekemään töitä elannon eteen.
>veneilen
Mitäs ihmeen huvijahtia sitä oikein uitetaan? Jos on isokin vene, et kyllä saa sympatiaa, koska jätkähän yrittää larpata isorikasta aika keskiluokkaisella palkalla.