Äiti sai eläkepaperit. 42 vuotta 3-vuorotyötä takana ja eläke naurettava 1623€ miinus verot!
Suoraan sanottuna vtuttaa tällaiset eläkkeet kun toisaalta saa lukea että kolme vuotta Suomessa oleskellut saa lähes saman suuruisen eläkkeen. Onko tässä MITÄÄN järkeä?!
Kommentit (901)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä tuosta summasta juuri veroa mene, mutta eipä se häävi silti ole. Palkka on ollut vuorotyöstä huolimatta pieni.
Veroa menee 14 % ja maksat kaikesta saman kuin palkansaajatkin. Kyllä se tuntuu, kun kaikki maksut nousee vuosittain enemmän kuin mitä eläke nousee.
Eläkeläinen pääsee harrastamaan monia asioita edullisemmin kuin työssäkäyvät, kannattaa hyödyntää.
Riippuu eläkeläisen kunnosta. Monet jonottavat tuossa iässä tekonivelleikkauksiin, varsinkin jos on tehnyt kovaa ruumiillista työtä.
No eläkeläiset joutaa jonottamaankin, työikäisten pitäisi mennä edellä. Vai luuletko että moninivelrikko on työikäisille helpompi?
Taas tultiin uhriutumaan. Kipu se on eläkeläiselläkin yhtä kova kuin työikäisellä. Pitäisikö nyt sitten arvottaa, kumman kipu on parempaa kipua ja se sitten pääsisi ennemmin leikkaukseen?
Ymmärrätkö toisen pitää lähteä joka päivä töihin toinen tehdä mitä huvittaa
Ei sitä kovan kivun kanssa tehdä yhtään mitään minkäänikäisenä, tollo.
Mistä näitä idiootteja oikein tulee??
Mun mielestä työikäisten kannattaisi muuttaa ulkomaille ja Riikka ja Petteri saisivat miettiä, mistä ottavat 40 miljardia vuodessa eläkkeisiin.
Kolmivuorotyössä palkan pitäisi olla ollut ihan hyvä, yölisä korottaa palkkaa paljon. Joku ei nyt ihan täsmää tuossa, itsekin olen tehnyt 3-vuoroa ja rahaa jäi silloin todella paljon säästöön.
Vierailija kirjoitti:
Onko äiti säästänyt ja sijoittanut? Järkevällä ja systemaattisella tavalla toimittuna voisi nyt olla miljoonapotti kasassa. Esim. sijoitusasuntoja kannattaisi tuossa vaiheessa olla hankittuna jo useita.
Jos eläke on tuota luokkaa niin miten ajattelet palkan olleen? Rahassa kylpevillä joilla jää satoja euroja kuukaudessa kun pakolliset menot on maksettu, eivät tiedä asioista mitään. Haluaisin joku päivä tietää kuinka sillä 10€ kuukaudessa jäävällä rahalla ostetaan osakkeita tai sijoitetaan?
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläinen saa eläkkeen joka kuukausi ja palkka on lisätulo.
Työttömällä ei ole näin. Jos tekee työtä niin palkka leikkaa työttömyyskorvausta.
Näillä on toistensa kanssa yhtä paljon tekemistä, kuin yöllä on päivän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Kun ollaan Norjassa töissä niin eläkemaksua palkasta ei makseta Suomeen vaan norjalaisten eläkkeisiin.
Jos työikäiset muuttavat isoin joukoin ulkomaille ei Suomessa pystytä enää maksamaan 40 miljardia eläkkeitä vuodessa.
Pystytään niille, jotka äänestävät kokoomusta. Ne kyllä saavat rahansa, siitä ei tarvitse koskaan huolehtia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä tuosta summasta juuri veroa mene, mutta eipä se häävi silti ole. Palkka on ollut vuorotyöstä huolimatta pieni.
Veroa menee 14 % ja maksat kaikesta saman kuin palkansaajatkin. Kyllä se tuntuu, kun kaikki maksut nousee vuosittain enemmän kuin mitä eläke nousee.
Eläkeläinen pääsee harrastamaan monia asioita edullisemmin kuin työssäkäyvät, kannattaa hyödyntää.
Riippuu eläkeläisen kunnosta. Monet jonottavat tuossa iässä tekonivelleikkauksiin, varsinkin jos on tehnyt kovaa ruumiillista työtä.
No eläkeläiset joutaa jonottamaankin, työikäisten pitäisi mennä edellä. Vai luuletko että moninivelrikko on työikäisille helpompi?
Taas tultiin uhriutumaan. Kipu se on eläkeläiselläkin yhtä kova kuin työikäisellä. Pitäisikö nyt sitten arvottaa, kumman kipu on parempaa kipua ja se sitten pääsisi ennemmin leikkaukseen?
Ymmärrätkö toisen pitää lähteä joka päivä töihin toinen tehdä mitä huvittaa
Ei sitä kovan kivun kanssa tehdä yhtään mitään minkäänikäisenä, tollo.
Mistä näitä idiootteja oikein tulee??
Luuletko, että työnantaja haluaa maksaa kauan sairaspäivärahaa.
Sä saat eläkettä joka kuukausi, vaikka olisit kipeä.
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläinen saa eläkkeen joka kuukausi ja palkka on lisätulo.
Työttömällä ei ole näin. Jos tekee työtä niin palkka leikkaa työttömyyskorvausta.
No tottakai sen pitää leikata, ethän silloin enää ole kokoaikatyötön. Ei Työttömyyspäiväraha ole sama kuin eläke, se ei ole mikään automaatti eikä pidä olla Kuitenkin kun ottaa vastaan osa-aikatyötä niin kokonaan ei korvausta leikata, vaan jos tienaat 1 euron, niin saat korvausta kuitenkin 50 centtiä.
Eläkeläiset ovat työeläkkeensä ansainneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko äiti säästänyt ja sijoittanut? Järkevällä ja systemaattisella tavalla toimittuna voisi nyt olla miljoonapotti kasassa. Esim. sijoitusasuntoja kannattaisi tuossa vaiheessa olla hankittuna jo useita.
Jos eläke on tuota luokkaa niin miten ajattelet palkan olleen? Rahassa kylpevillä joilla jää satoja euroja kuukaudessa kun pakolliset menot on maksettu, eivät tiedä asioista mitään. Haluaisin joku päivä tietää kuinka sillä 10€ kuukaudessa jäävällä rahalla ostetaan osakkeita tai sijoitetaan?
Esim Seligsonin indeksirahastoon laittamalla.
Jos teet töitä 300 eurolla kuukaudessa leikataan 595 yleistuesta pois 150. + maksat työmatkat.
Vierailija kirjoitti:
Kun ollaan Norjassa töissä niin eläkemaksua palkasta ei makseta Suomeen vaan norjalaisten eläkkeisiin.
Jos työikäiset muuttavat isoin joukoin ulkomaille ei Suomessa pystytä enää maksamaan 40 miljardia eläkkeitä vuodessa.
Eläkkeitä ei makseta jatkossa muutenkaan. Töissä pitää olla.
Vierailija kirjoitti:
Kolmivuorotyössä palkan pitäisi olla ollut ihan hyvä, yölisä korottaa palkkaa paljon. Joku ei nyt ihan täsmää tuossa, itsekin olen tehnyt 3-vuoroa ja rahaa jäi silloin todella paljon säästöön.
Itse olen tehnyt 2 ja 3 Vuoro työtä koko ikäni nyt 21 vuotta. Minulla on jäänyt säästöön 0,31€ käyttö tilillä johon tänään tuli tili jäi 230€ rahaa kun maksoin lainan ja laskuja, vielä jäi yksi 140€ lasku maksamatta, mutta koska seuraava tili tulee taas 2 viikon päästä ja joutuu autoa tankkaamaan että pääsen töihin on pakko jättää lasku maksamatta ja pitää tuo 230€ hätävarana. Luotto on -1980/2000€ silläkään ei juhlita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeitä ei makseta jatkossa muutenkaan. Töissä pitää olla.
Jatkossa. Jos työikäiset lähtevät nyt ulkomaille niin eläkkeiden maksu loppuu 7 vuoden päästä. Niinkauan rahasto riittää.
Vierailija kirjoitti:
Minun eläke 1480€/kk. 13 vuotiaana aloitin kesätöissä, 60 vuotiaaksi tein töitä, kunnes yt: menetelmän avulla potkittiin ulos, nuorempi otettiin tilalle. Siitä alkaen osa-aikaista työtä ja edelleen jatkuu, nyt olen 66v.
Neljä lasta kasvatin enkä koskaan muuta tukea ole saanut kuin lapsilisät ja sovellettua ansiosidoinnaista muutaman vuoden ennen eläkeikää.
Ihan p a s k a eläke.
Nuoret, menkää Ruotsiin, Norjaan tai ihan mistä töitä löytyy, töihin, säästäkää rahaa, älkää jääkö työttömiksi. Säästäkää eläkeikää varten, se kannattaa. Kouluttautukaa hyviin ammatteihin, sillä kohta on työpaikkoja auki ja saatte valita minkä otatte.
Mitään työpaikkoja ei ole aukeamassa Suomessa nyt eikä tulevaisuudessa. Tämän valehtelun voi jo lopettaa, se ei enää uppoa kenenkään vähänkin järkevään. Toistan, mitään työpaikkoja ei ole auki kohta eikä myöhemminkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kokopäivätyössä jää kuukaudessa vain 10 euroa yli pakollisten kulujen jälkeen, niin kyllä silloin kulurakenne on todella pahasti pielessä. Ei missään kolmevuorotyössä lisillä voi olla noin tiukka talous, ellei asu aivan poskettoman kalliisti ja maksele jotain velkoja.
Vierailija kirjoitti:
Ja vastike 150e eli ruokaan jää pyöreästi 1200-1400e kuussa?
Muita menojahan ei olekaan kuin vastike ja ruoka, ei kun...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen tehnyt 2 ja 3 Vuoro työtä koko ikäni nyt 21 vuotta. Minulla on jäänyt säästöön 0,31€ käyttö tilillä johon tänään tuli tili jäi 230€ rahaa kun maksoin lainan ja laskuja, vielä jäi yksi 140€ lasku maksamatta, mutta koska seuraava tili tulee taas 2 viikon päästä ja joutuu autoa tankkaamaan että pääsen töihin on pakko jättää lasku maksamatta ja pitää tuo 230€ hätävarana. Luotto on -1980/2000€ silläkään ei juhlita
Kuinka iso asuntolaina sulla on?
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä työikäisten kannattaisi muuttaa ulkomaille ja Riikka ja Petteri saisivat miettiä, mistä ottavat 40 miljardia vuodessa eläkkeisiin.
Eivät ole ottaneet tähänkään mennessä.
Vaikka kuinka yrittäisit tuota päähänpinttymääsi dumpata palstalle päivästä toiseen, ei se muuta sitä tosiasiaa, että työeläkkeiden maksaja on työeläkeyhtiö, ei valtio - edelleenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja vastike 150e eli ruokaan jää pyöreästi 1200-1400e kuussa?
Muita menojahan ei olekaan kuin vastike ja ruoka, ei kun...
Työtön saa yleistukea 595 ja vuokraan siitä menee?