Äiti sai eläkepaperit. 42 vuotta 3-vuorotyötä takana ja eläke naurettava 1623€ miinus verot!
Suoraan sanottuna vtuttaa tällaiset eläkkeet kun toisaalta saa lukea että kolme vuotta Suomessa oleskellut saa lähes saman suuruisen eläkkeen. Onko tässä MITÄÄN järkeä?!
Kommentit (901)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä tuosta summasta juuri veroa mene, mutta eipä se häävi silti ole. Palkka on ollut vuorotyöstä huolimatta pieni.
Eläkeläinen maksaa korkeampaa veroa eläkkeestään kuin työntekijä työstään. Eläkeläisellä kun ei ole työstä aiheutuvia verovähennyksiä, mutta lääkekuluja sitäkin enemmän.
Vi t u t t a a vihervassareiden kitinä eläkeläisten suurista tuloista. 300t ihmistä makoilee kotona ja saa tuet tekemättä mitään. Itse olen tehnyt töitä aina ja monenlaista. Nuorempana en tukeja hakenut osa-aikatyössä, kun olin. Vinttihuone oli asuntona.
Enpä ole kuullut tuollaista valitusta. Kerrotko mistä nuo 300 000 tuhatta "makoilevaa"löytää töitä?
tukeja :D
Vierailija kirjoitti:
No minun eläkkeeni tulee olemaan noin 1200 euroa, maataloustyöstä, jos pystyn jatkamaan eläkeikään asti. Itse ei pysty tuohon vaikuttamaan, koska viljelijän eläke määräytyy hehtaarien eikä tulojen mukaan. Työuraa tällä hetkellä 38 vuotta takana.
Voi sitä Myeliä maksaa itse lisää, eikä se hehtaarien mukaan mene. Verotettava tulo määrittelee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläinen saa eläkkeen joka kuukausi ja palkka on lisätulo.
Työttömällä ei ole näin. Jos tekee työtä niin palkka leikkaa työttömyyskorvausta.
Näillä on toistensa kanssa yhtä paljon tekemistä, kuin yöllä on päivän kanssa.
No, kun valtion virasto nyt irtisanoo niin saat yleistukea 595 ja siitä leikataan pois 150 jos teet 300 eurolla töitä kuukaudessa. Ostat lasten ruoat, maksat asumiskulut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko äiti säästänyt ja sijoittanut? Järkevällä ja systemaattisella tavalla toimittuna voisi nyt olla miljoonapotti kasassa. Esim. sijoitusasuntoja kannattaisi tuossa vaiheessa olla hankittuna jo useita.
Jos eläke on tuota luokkaa niin miten ajattelet palkan olleen? Rahassa kylpevillä joilla jää satoja euroja kuukaudessa kun pakolliset menot on maksettu, eivät tiedä asioista mitään. Haluaisin joku päivä tietää kuinka sillä 10€ kuukaudessa jäävällä rahalla ostetaan osakkeita tai sijoitetaan?
Esim Seligsonin indeksirahastoon laittamalla.
Paljonko se tuottaa 42 vuodessa? Sillä saa paljon iloa elämään kerran kuussa, ostaa pari lonkeroa esim. Mutta jos kituuttaa niitäkin ilman 42 vuotta, elämättä elämää ollenkaan. Oman ammattikoulun matikan päässälaskutaidon mukaan 42 vuodessa joka kuukausi 10€ soittamalla on syöttänyt kankkulan kaivoon viitisen tonnia vieden samalla ilon elämältä niin montako kymmenentä tuhatta euroa rahaa on nostettavana kun eläke ikä koittaa? Saako edes kymppitonnin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko äiti säästänyt ja sijoittanut? Järkevällä ja systemaattisella tavalla toimittuna voisi nyt olla miljoonapotti kasassa. Esim. sijoitusasuntoja kannattaisi tuossa vaiheessa olla hankittuna jo useita.
Missä todellisuudessa sä oikein elät? Suurimmalla osalla ei todellakaan ole mitään sijoitusasuntoja. Kummallinen pakkomielle täällä palstalla vallalla, että kaikki muka sijoittaa ja säästään valtavia summia. Herätys todellisuuteen tollo!
Vihervassari apinat kateuksillaan länkyttävät. Älkää äänestäkö heitä. Keskusta on täysin munaton puolue, joka sallii Suomen maatalouden alasajon. Keskusta ei äänähdäkään kun vihreät syyttävät lehmiä ilmaston pilaajiksi.
Tyypillinen persukommentti, haukutaan muita kun ei itsestään ole mihinkään.
"Hurja määrä ulosmitattavaa omaisuutta odottaa nyt pakkomyyntiä."
"Kelan lääkelainat voivat ajaa pienituloisia ulosottoon."
"Syntyvyys vähenee. Suomessa loppuu lähivuosina puolet peruskouluista. Osalle paikkakunnista ei jää edes yhtä koulua."
"Syntyvyys vähenee, omakotitaloja ei enää osteta."
"Syntyvyys vähenee. Naisille suunnitellaan armeijan käymistä pakolliseksi."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhtä monta vuotta keskeytymätöntä työtä takana Mv yrittäjäpuolisona karja / viljatilalla ja Myel eläke n. 1000 e🙄
Sama täällä, satasen enemmän eläkettä kuin sulla.... Kannattaa miettiä kahdesti rupeaako maanviljelijäksi eikä kukaan nykyään rupeakaan, keski-ikä lähentelee viljelijöillä viittakymppiä jo. Eläke siis määräytyy hehtaarien eikä tulojen mukaan.
No tuskin minulle määräytyi niin, nimittäin oli suurtila. Tiedän vaan että ex sanoi ettei kannata maksaa kuin minimimäärä eläkemaksuja, niitäkin kiukutteli minulle
Onko sen väliä, jos syntyvyys vähenee eikä Suomella ole enää armeijaa 20 vuoden päästä.
Leikataan vaan lisää niitä ansiosidonnaisia 😂.
Tänä vuonna syntyvät tyttövauvat joutuvat armeijaan 18 -vuotiaana.
Voitte ostaa kastelahjaksi leikki panssarivaunun.
Vierailija kirjoitti:
Minun eläke 1480€/kk. 13 vuotiaana aloitin kesätöissä, 60 vuotiaaksi tein töitä, kunnes yt: menetelmän avulla potkittiin ulos, nuorempi otettiin tilalle. Siitä alkaen osa-aikaista työtä ja edelleen jatkuu, nyt olen 66v.
Neljä lasta kasvatin enkä koskaan muuta tukea ole saanut kuin lapsilisät ja sovellettua ansiosidoinnaista muutaman vuoden ennen eläkeikää.
Ihan p a s k a eläke.
Nuoret, menkää Ruotsiin, Norjaan tai ihan mistä töitä löytyy, töihin, säästäkää rahaa, älkää jääkö työttömiksi. Säästäkää eläkeikää varten, se kannattaa. Kouluttautukaa hyviin ammatteihin, sillä kohta on työpaikkoja auki ja saatte valita minkä otatte.
Onko ukko vielä elossa, meinaan vaan, että leskeneläke...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolmivuorotyössä palkan pitäisi olla ollut ihan hyvä, yölisä korottaa palkkaa paljon. Joku ei nyt ihan täsmää tuossa, itsekin olen tehnyt 3-vuoroa ja rahaa jäi silloin todella paljon säästöön.
Itse olen tehnyt 2 ja 3 Vuoro työtä koko ikäni nyt 21 vuotta. Minulla on jäänyt säästöön 0,31€ käyttö tilillä johon tänään tuli tili jäi 230€ rahaa kun maksoin lainan ja laskuja, vielä jäi yksi 140€ lasku maksamatta, mutta koska seuraava tili tulee taas 2 viikon päästä ja joutuu autoa tankkaamaan että pääsen töihin on pakko jättää lasku maksamatta ja pitää tuo 230€ hätävarana. Luotto on -1980/2000€ silläkään ei juhlita
Miten noita kalliita laskuja riittää joka kuukausi? Minkäsuuruinen asuntolaina on? Kuukauden toisesta palkasta luulisi jäävän enemmän säästöön, jos jäljellä on enää tuo 140 e lasku ja asuminen on maksettu.
Mummon pieni kulta tyttövauva joutuu 18-vuotiaana armeijaan. Se tulee pakolliseksi naisille. Mummo voi kutoa vauvalle armeija kuosin sukat niin tottuu jo pienenä. Ja kun tyttövauva kasvaa voitte tehdä metsäretkiä ja kertoa hänelle, että hän nukkuu täysi-ikäisenä kaksi viikko metsäleirillä teltassa hyttysten kanssa kesällä tai talvella 20 asteen pakkasessa teltassa Lapissa talvella.
Rikkaiden tyttäret ovat innoissaan, kun joutuvat armeijaan käskytettäviksi.
Poikia ei synny tarpeeksi.
Sinne vaan rikkaiden tyttäret armeijaan ja jos tulee sota niin rintamalle Suomea puolustamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä työikäisten kannattaisi muuttaa ulkomaille ja Riikka ja Petteri saisivat miettiä, mistä ottavat 40 miljardia vuodessa eläkkeisiin.
Eivät ole ottaneet tähänkään mennessä.
Vaikka kuinka yrittäisit tuota päähänpinttymääsi dumpata palstalle päivästä toiseen, ei se muuta sitä tosiasiaa, että työeläkkeiden maksaja on työeläkeyhtiö, ei valtio - edelleenkään.
Työeläkeyhtiö maksaa eläkkeet nyt työssäkäyvien eläkemaksuilla.
Jos työssäkäyvät muuttavat ulkomaille niin työeläkeyhtiöiden rahat riittävät 7 vuotta.
Työssäkäyvät jäävät silloin myös itse eläkkeettä.
Ymmärrätkö yhtään minkä takia työssäkäyvien eläkemaksuista maksetaan aina kulloinkin eläkkeellä olevien eläkkeet.
Jos ei tule mieleen, niin kannattaa perehtyä siihen miten sijoitustoimintaa toteutetaan.
Vierailija kirjoitti:
Ja mieti, jos jokainen tekisi niin?
Työeläkeyhtiö maksaa eläkkeet nyt työssäkäyvien eläkemaksuilla.
Jos työssäkäyvät muuttavat ulkomaille niin työeläkeyhtiöiden rahat riittävät 7 vuotta.