Äiti sai eläkepaperit. 42 vuotta 3-vuorotyötä takana ja eläke naurettava 1623€ miinus verot!
Suoraan sanottuna vtuttaa tällaiset eläkkeet kun toisaalta saa lukea että kolme vuotta Suomessa oleskellut saa lähes saman suuruisen eläkkeen. Onko tässä MITÄÄN järkeä?!
Kommentit (903)
Minun eläke 1480€/kk. 13 vuotiaana aloitin kesätöissä, 60 vuotiaaksi tein töitä, kunnes yt: menetelmän avulla potkittiin ulos, nuorempi otettiin tilalle. Siitä alkaen osa-aikaista työtä ja edelleen jatkuu, nyt olen 66v.
Neljä lasta kasvatin enkä koskaan muuta tukea ole saanut kuin lapsilisät ja sovellettua ansiosidoinnaista muutaman vuoden ennen eläkeikää.
Ihan p a s k a eläke.
Nuoret, menkää Ruotsiin, Norjaan tai ihan mistä töitä löytyy, töihin, säästäkää rahaa, älkää jääkö työttömiksi. Säästäkää eläkeikää varten, se kannattaa. Kouluttautukaa hyviin ammatteihin, sillä kohta on työpaikkoja auki ja saatte valita minkä otatte.
Vaaditte siis oikein tasa-arvoa? Onko sitä tässä maailmassa? Miksi joku saa ilmaiseksi kartanon? Joku 300 hehtaaria metsää joku asuntoja? Joka paikassa jo vellonu vaan epätasa-jako aina. No, korjataan asia?
Vierailija kirjoitti:
Hallitus lisäsi tasa-arvoa. Tuli potkulaki ja tukia ei saa, jos on omaisuutta.
Miksi pitäisi saada tukia jos on omaisuutta,kerro? Eihän silloin tarvitse tukia jos on ( seteli )rahaa. Ne käytetään elämiseen,eletään niinkuin itse itsensä. Kokemusta on.
Ei ihmisiä enää kiinnosta kun maailma on niin myllätty. Tämä on hyvin yksinkertaista.
Vierailija kirjoitti:
Olisko ollut mahdollista venyttää eläkkeelle lähtöä, jolloin eläkekertymä olisi vain kasvanut vuosi vuodelta? Entä lähtikö missä vaiheessa työuraa? Eli vähän ennen kuin olisi ollut edes välttämätöntä?
Ei muuta kuin töihin vaan!
Sitten vingutaan kun eläkeläinen vie nuorten työt, koita jo päättää mitä haluat.
Vierailija kirjoitti:
Minun eläke 1480€/kk. 13 vuotiaana aloitin kesätöissä, 60 vuotiaaksi tein töitä, kunnes yt: menetelmän avulla potkittiin ulos, nuorempi otettiin tilalle. Siitä alkaen osa-aikaista työtä ja edelleen jatkuu, nyt olen 66v.
Neljä lasta kasvatin enkä koskaan muuta tukea ole saanut kuin lapsilisät ja sovellettua ansiosidoinnaista muutaman vuoden ennen eläkeikää.
Ihan p a s k a eläke.
Nuoret, menkää Ruotsiin, Norjaan tai ihan mistä töitä löytyy, töihin, säästäkää rahaa, älkää jääkö työttömiksi. Säästäkää eläkeikää varten, se kannattaa. Kouluttautukaa hyviin ammatteihin, sillä kohta on työpaikkoja auki ja saatte valita minkä otatte.
Miksi tuo eläkesäästäminen? Eikö kannata elää silloin kun pystyy, ja sitten kitkutella eläkkeellä kuolemaan odotellessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi saada tukia jos on omaisuutta,kerro? Eihän silloin tarvitse tukia jos on ( seteli )rahaa. Ne käytetään elämiseen,eletään niinkuin itse itsensä. Kokemusta on.
No, oma vikasi se on, jos olet tehnyt 30 vuotta töitä ja irtisanotaan 50-vuotiaana etkä saa tukia ja joudut myymään omaisuuden. Olisit voinut alusta asti valita työttömyyden.
On luonnollista, että vanhempia työntekijöitä irtisanotaan, kun niillä on kokomuslisiä ja kertynyt enemmän lomapäiviä ja ovat kalliimpia työntekijöitä.
Eläkeläinen saa eläkkeen joka kuukausi ja palkka on lisätulo.
Työttömällä ei ole näin. Jos tekee työtä niin palkka leikkaa työttömyyskorvausta.
Vierailija kirjoitti:
Onko äiti säästänyt ja sijoittanut? Järkevällä ja systemaattisella tavalla toimittuna voisi nyt olla miljoonapotti kasassa. Esim. sijoitusasuntoja kannattaisi tuossa vaiheessa olla hankittuna jo useita.
Missä todellisuudessa sä oikein elät? Suurimmalla osalla ei todellakaan ole mitään sijoitusasuntoja. Kummallinen pakkomielle täällä palstalla vallalla, että kaikki muka sijoittaa ja säästään valtavia summia. Herätys todellisuuteen tollo!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisko ollut mahdollista venyttää eläkkeelle lähtöä, jolloin eläkekertymä olisi vain kasvanut vuosi vuodelta? Entä lähtikö missä vaiheessa työuraa? Eli vähän ennen kuin olisi ollut edes välttämätöntä?
Ei muuta kuin töihin vaan!
Sitten vingutaan kun eläkeläinen vie nuorten työt, koita jo päättää mitä haluat.
👍👍
Vierailija kirjoitti:
Eipä tuosta summasta juuri veroa mene, mutta eipä se häävi silti ole. Palkka on ollut vuorotyöstä huolimatta pieni.
Eläkeläinen maksaa korkeampaa veroa eläkkeestään kuin työntekijä työstään. Eläkeläisellä kun ei ole työstä aiheutuvia verovähennyksiä, mutta lääkekuluja sitäkin enemmän.
Vi t u t t a a vihervassareiden kitinä eläkeläisten suurista tuloista. 300t ihmistä makoilee kotona ja saa tuet tekemättä mitään. Itse olen tehnyt töitä aina ja monenlaista. Nuorempana en tukeja hakenut osa-aikatyössä, kun olin. Vinttihuone oli asuntona.
Nuoremmat on halvempia työntekijöitä, kun ei ole kokemuslisiä eikä kertynyt lomapäiviä. Siksi irtisanotaan yleensä vanhempia työntekijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ainakin äitisi on työssä ollessaan saanut huomattavasti enemmän kuukaudessa rahaa kuin 595€. Ja saa siis jatkossakin! Ei kannata siis todellakaan valittaa!
595 on väliaikainen aina, toivottavasti.
Onhan Suomen eläkkeet surkeat, keskieläke ei kerro mitään todellisuudesta.
Elämä on väliaikaista. Ap:n äidinkään ei tarvitse loputtomiin elää 1623 eurolla.
Olen oloneuvos koska olen hyvin antelias ja muita ajatteleva. Minun paikkani työelämässä varmasti mennyt jollekin todella tarvitsevalle. Jos kaikki ois töissä niin me sovittas tuonne liikenteeseen.
Miljoona kertaa on kirjoitettu, että palkasta maksetaan verojen lisäksi 7,15 % eläkemaksu joten käteen jää sama rahamäärä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi yritystukia saa, vaikka on miljonääri? Tämä ei koskaan kiinnosta sinua ja kaltaisiasi.
Vierailija kirjoitti:
Perikunnat ei saa asuntoja myytyä ja vuokraavat ne päihteiden käyttäjille. Niin ne omistus kerrostalot muuttuvat vuokrataloiksi.
No niinhän käy näillä airb&b:lläkin. Niitä on omistustalot piukassa jo, samanlaista vuokra-asumista se on. Pikkasen lyhytaikaisempaa tosin, ja sitäkin vaihtuvampaa sakkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko äiti säästänyt ja sijoittanut? Järkevällä ja systemaattisella tavalla toimittuna voisi nyt olla miljoonapotti kasassa. Esim. sijoitusasuntoja kannattaisi tuossa vaiheessa olla hankittuna jo useita.
Missä todellisuudessa sä oikein elät? Suurimmalla osalla ei todellakaan ole mitään sijoitusasuntoja. Kummallinen pakkomielle täällä palstalla vallalla, että kaikki muka sijoittaa ja säästään valtavia summia. Herätys todellisuuteen tollo!
Vihervassari apinat kateuksillaan länkyttävät. Älkää äänestäkö heitä. Keskusta on täysin munaton puolue, joka sallii Suomen maatalouden alasajon. Keskusta ei äänähdäkään kun vihreät syyttävät lehmiä ilmaston pilaajiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tämä nuoremmille työssäkäyville on nykyään ihan todellisuutta, palkasta säästetään ja sijoitetaan, tästähän teki ylekin juttua vähän aikaa sitten. Eläkejärjestelmään ei uskota ja takaisin saa vain roposia, jos ylipäätään saa vuosikymmenten kuluttua.
Jaetaan metsät ja maat uudestaan. Annetaan olevinaan varakkaille metrin pläntti ja köyhille 1000 hehtaaria. Sitten köyhä myy puita ja elekee hyvin. Mutta sepä ei sitten käykään. Nyt se kuitenkin homman nimi ollut jo kauan. Toiset saa touset ei.