Mitä jos Raisa Räisänen nousikin siihen kaveriporukan autoon?
Räisänen oli viettänyt iltaa samanikäisen naispuolisen ystävänsä kanssa Hämeenkatu 18:ssa sijaitsevassa ravintola Casablancassa noin kello 21.30–22.00. Hieman ennen kello 23.00 Räisäsen ystävä lähti Hämeenkadulta autokyydillä Huittisten Seurahuoneelle, mutta Räisänen ei mahtunut mukaan.
Ystävä näki Räisäsen kävelevän Hämeenkadun yli takaisin Casablancan puolelle, mikä on viimeinen varma havainto hänestä. Sen jälkeen Räisäsestä ei ole yhtään luotettavaa silminnäkijähavaintoa.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Raisa_R%C3%A4is%C3%A4sen_katoamistapaus
Kommentit (7290)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedetäänkö varmuudella missä Halla-aho oli tuona yönä?
Helsingissä opiskelemassa venäjää.
Onko todistajia?
Vierailija kirjoitti:
"Räisäsen ystävä ei viipynyt Huittisissa pitkään, vaan palasi seurueineen Tampereelle aamuyöllä. Hän soitti Räisäselle matkalta puolenyön jälkeen ja antoi puhelimen soida pitkään, mutta siihen ei vastattu. Ystävä soitti uudelleen noin viisi minuuttia myöhemmin ja antoi puhelimen hälyttää hetken."
Sumutusta. Raisa on jo tuossa kohtaa ollut kuolleena ja tuo puhelu on vain alibin tekemistä itselleen.
Miksi kaveri enää soittelisi Raisalle puolenyön jälkeen?
Miksikö? No vaikka siksi, että onko kaveri vielä jossain baarissa, kotibileissä.... onko päässyt kotiin, jne.
Mitä jos keskusteltaisiin siitä että Raisa ei ollutkaan nykyisten tietojen mukaan ihan mikään puhdas pulmunen. Yle-Areenassa on hyvä jakso koko aiheesta. =)
Vierailija kirjoitti:
Mihin se kännykkä paikantui viimeisessä vaiheessa, eli onko tätä kerrottu onko siitä selvyyttä?
Ei kaikkea kerrota julkisuuteen.
Mä kanssa aina mietin, että olipa kaverit. Jos puhuivat totta, niin eipä hirveän reiluja olleet. Jos taas eivät puhuneet, niin vielä pahempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorten autossa on ollut viisi aivan tavallista ihmistä. Sellainen porukka ei osaa pitää suutaan kiinni, jonkun kuolemasta johon on osallisena. Se vaan on psykologisesti mahdotonta, kun ihmisellä on terve oma tunto ja psyyke.
Joku olisi alkanut oireilla ja esim päihdekäyttäjäksi ja sitä kautta möläytellyt vinkkejä osallisuudesta.
Niinhän sitä luulisi.
Kotimainen rikoshistoria ei tämmöisiä tapauksia tunne.
Mietipä Antti Hanhivaaran tapausta. Kukaan ei ole puhunut. Eli on ihan mahdollista.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Eniten ihmetyttää että Raisalla oli kadotessa punaiset hiukset auki mutta koko suomelle näytettiin kuvaa blondista jolla hiukset kiinni! Siinä sitten poliisille sateli vinkkejä pitkästä vaaleasta tytöstä. Raisalla myös luultavasti oli kuvia voimakkaampi meikki koska yritti käydä täysi-ikäisestä.
Sama kuin Pia Ristinkankareen kanssa,koko suomi etsi teiniä 10vuotiaan kuvalla..
Samaa miettinyt. Miksi ainakin näissä teinityttöjen katoamisissa annettu lapsellisempi kuva näistä tyypeistä. Eihän Raisa edes ollut blondi vaan aika tumma ja hiukset auki. Ja kaikki etsi vaaleaa tyttöä, vaikka Raisa ollut meikattu brunette ja liki aikuisen näköinen.
Ristikankareesta ei kai olekaan kuin kaksi kuvaa julkisuudessa ja lapsen näköinen niissä. Jos mitään tuoreempia kuvia ei ole ollut kertakaikkiaan olemassa?, miksei perhe ole antaneet viimeisimpiä tuntomerkkejä, kun ovat nähneet kun Raisa/Pia on viimeistä iltaa kotona ennen kuin lähtee ovesta ulos, ainakin Raisan tapauksessa vahvasti laittautunena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eniten ihmetyttää että Raisalla oli kadotessa punaiset hiukset auki mutta koko suomelle näytettiin kuvaa blondista jolla hiukset kiinni! Siinä sitten poliisille sateli vinkkejä pitkästä vaaleasta tytöstä. Raisalla myös luultavasti oli kuvia voimakkaampi meikki koska yritti käydä täysi-ikäisestä.
Sama kuin Pia Ristinkankareen kanssa,koko suomi etsi teiniä 10vuotiaan kuvalla..
Samaa miettinyt. Miksi ainakin näissä teinityttöjen katoamisissa annettu lapsellisempi kuva näistä tyypeistä. Eihän Raisa edes ollut blondi vaan aika tumma ja hiukset auki. Ja kaikki etsi vaaleaa tyttöä, vaikka Raisa ollut meikattu brunette ja liki aikuisen näköinen.
Ristikankareesta ei kai olekaan kuin kaksi kuvaa julkisuudessa ja lapsen näköinen niissä. Jos mitään tuoreempia kuvia ei ole ollut kertakaikkiaan olemassa?, miksei perhe ole antaneet viimeisimpiä tuntomerkkejä, kun ovat nähneet kun Raisa/Pia on viimeistä iltaa kotona ennen kuin lähtee ovesta ulos, ainakin Raisan tapauksessa vahvasti laittautunena.
Tuoreimmat Piian kuvat otettiin katoamissyksynä. Hän ei ehtinyt saada niitä itse. Niitä on kyllä netissä nähtävillä. Ilmeisesti koulu antoi ne etsijöiden eli poliisin käyttöön.
Kotona oli tietenkin vanhoja koulukuvia. Sellainen julkaistiin paikallislehdessäkin, varmaan viimeinen peruskoulussa otettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Räisäsen ystävä ei viipynyt Huittisissa pitkään, vaan palasi seurueineen Tampereelle aamuyöllä. Hän soitti Räisäselle matkalta puolenyön jälkeen ja antoi puhelimen soida pitkään, mutta siihen ei vastattu. Ystävä soitti uudelleen noin viisi minuuttia myöhemmin ja antoi puhelimen hälyttää hetken."
Sumutusta. Raisa on jo tuossa kohtaa ollut kuolleena ja tuo puhelu on vain alibin tekemistä itselleen.
Miksi kaveri enää soittelisi Raisalle puolenyön jälkeen?
Eikä kukaan aja saman illan aikana Huittisiin ja takaisin vain jatkaakseen baari-iltaa.
Niin. Lähes 100 kilsaa ja Huittisiin ja samat lähes 100 kilsaa takaisin. Eikä Huittisissa oltu montaa minuuttia.
Uskokoon ken tahtoo. Mä en usko hetkeäkään.
Mikä mahdottomuus tuo on? Itsekin ysärillä tavattiin ajaa yli 200km suuntaansa ja käydä Hki-Vantaan lentoasemalla kahvilla kavereiden kanssa ja takas. Silloin ajettiin ihan vaan huvin vuoksi milloin minnekin, vailla mitään päämäärää tai tarvetta mennä jonnekin.
Tuskin jätitte ruumiita taaksenne.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisi kadonnut treen keskustassa olisi löytynyt kun joka paikassa asutusta.
Ja olisi silminnäkijähavaintoja. Nythän kaikki tyssäsi kuin seinään siitä hetkestä lähtien, kun Raisa muka jäi seisomaan kadulle, kun kaverit eivät ottaneet häntä autoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisi kadonnut treen keskustassa olisi löytynyt kun joka paikassa asutusta.
Ja olisi silminnäkijähavaintoja. Nythän kaikki tyssäsi kuin seinään siitä hetkestä lähtien, kun Raisa muka jäi seisomaan kadulle, kun kaverit eivät ottaneet häntä autoon.
Olihan hänestä havaintoja, paleli jossain ravintolassa myöhemmin?
Vierailija kirjoitti:
Jos kaveriporukka olisikin mennyt Seurahuoneelle Huittisissa sisään ja viettänyt siellä todistetusti aamuun asti aikaa, niin tarina saisi eri sävyn. Nyt tämä on todella epäilyttävää koko Huittisiin ajo. En usko.
Vai sanottiinko vain Raisalle, että mennään Huittisiin, jotta päästiin hänestä eroon? Ehkä Raisa oli rasittava ja kännissä, ja häntä ei siksi haluttu mukaan. Todellisuudessa porukka ehkä meni jonnekin lähemmäs jatkamaan iltaa.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedetäänkö varmuudella missä Halla-aho oli tuona yönä?
Helsingissä opiskelemassa venäjää.
;D
Vierailija kirjoitti:
Onhan tämä ihan käsittämätöntä, että ihmisiä katoaa jäljettömiin!
Ja 16-vuotias, keskeltä Tampereen vilkkainta katua ja yöelämää, jossa poliisitkin partioivat oikein urakalla EU:n huippukokouksen takia.
Vierailija kirjoitti:
Eniten ihmetyttää että Raisalla oli kadotessa punaiset hiukset auki mutta koko suomelle näytettiin kuvaa blondista jolla hiukset kiinni! Siinä sitten poliisille sateli vinkkejä pitkästä vaaleasta tytöstä. Raisalla myös luultavasti oli kuvia voimakkaampi meikki koska yritti käydä täysi-ikäisestä.
Sama kuin Pia Ristinkankareen kanssa,koko suomi etsi teiniä 10vuotiaan kuvalla..
Raisasta oli heti katoamisen jälkeen mm. TV:ssä esillä se kuva jossa Raisalla on tummemmat puolipitkät hiukset. Piiasta oli lehdissä mm. luokkakuvasta rajattu kuva jossa Piia on ihan teini-ikäisen näköinen. Ei ole vain lapsuuskuvalla etsitty. Piian tapauksessa lapsuuskuva on ollut esillä enemmän vuosikausien jälkeisessä uutisoinnissa.
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kaveriporukka olisikin mennyt Seurahuoneelle Huittisissa sisään ja viettänyt siellä todistetusti aamuun asti aikaa, niin tarina saisi eri sävyn. Nyt tämä on todella epäilyttävää koko Huittisiin ajo. En usko.
Vai sanottiinko vain Raisalle, että mennään Huittisiin, jotta päästiin hänestä eroon? Ehkä Raisa oli rasittava ja kännissä, ja häntä ei siksi haluttu mukaan. Todellisuudessa porukka ehkä meni jonnekin lähemmäs jatkamaan iltaa.
No miksi tämä sama valhe piti sitten kertoa poliisillekin?
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos keskusteltaisiin siitä että Raisa ei ollutkaan nykyisten tietojen mukaan ihan mikään puhdas pulmunen. Yle-Areenassa on hyvä jakso koko aiheesta. =)
Toki siitäkin voidaan keskustella, mutta ei kukaan ansaitse päästä hengestään. 16-vuotiaat ovat kuitenkin melko sinisilmäisiä ja lapsellisia. Lisäksi 90-luvulla oli yleistä pyrkiä ravintoloihin sisään alaikäisenä joko ilman papereita tai sitten kaverilta lainatuilla papereilla. Ei se Raisasta sen huonompaa tee. Hänellä kävi nyt vain äärettömän huono tuuri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedetäänkö varmuudella missä Halla-aho oli tuona yönä?
Helsingissä opiskelemassa venäjää.
;D
Jos ylisen nimi on venäläinen RAISA niin kyllä hän puhuu venäjää .
Eniten ihmetyttää että Raisalla oli kadotessa punaiset hiukset auki mutta koko suomelle näytettiin kuvaa blondista jolla hiukset kiinni! Siinä sitten poliisille sateli vinkkejä pitkästä vaaleasta tytöstä. Raisalla myös luultavasti oli kuvia voimakkaampi meikki koska yritti käydä täysi-ikäisestä.
Sama kuin Pia Ristinkankareen kanssa,koko suomi etsi teiniä 10vuotiaan kuvalla..