Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jos Raisa Räisänen nousikin siihen kaveriporukan autoon?

Vierailija
07.05.2026 |

Räisänen oli viettänyt iltaa samanikäisen naispuolisen ystävänsä kanssa Hämeenkatu 18:ssa sijaitsevassa ravintola Casablancassa noin kello 21.30–22.00. Hieman ennen kello 23.00 Räisäsen ystävä lähti Hämeenkadulta autokyydillä Huittisten Seurahuoneelle, mutta Räisänen ei mahtunut mukaan. 

 

Ystävä näki Räisäsen kävelevän Hämeenkadun yli takaisin Casablancan puolelle, mikä on viimeinen varma havainto hänestä. Sen jälkeen Räisäsestä ei ole yhtään luotettavaa silminnäkijähavaintoa.

 

https://fi.wikipedia.org/wiki/Raisa_R%C3%A4is%C3%A4sen_katoamistapaus

 

Kommentit (7469)

Vierailija
1281/7469 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AI:n mukaan tekijä on siis tuttavapiirissä. 

Siis onko tekoäly jo kykenevä ratkaisemaan murhia? Sehän helpottaa kummasti poliisien työtä.

:D
 

Vierailija
1282/7469 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raisa olisi nyt 43 ? 

Sinähän osaat  lasketaan. Bravoooo

No sinä et osaa taivuttaa suomea etkä kirjoittaa 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1283/7469 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos puhelin oli varastetun takin taskussa, missä vaiheessa poliisi ilmoitti tämän tiedon julkisuudessa. Takin varastanut ei varmaankaan koskaan ilmoittanut asiasta poliisille. Puhelintiedothan ovat merkityksettömiä jos puhelin tosiaan vietiin. Kannattaisi tosiaan tutkia noiden kavereiden sijainteja. 

Tämä viesti on ollut täällä 43 kertaa..    Eikö hävetä 🐖

Sinäkö et halua tapauksen ratkeavan? 

Vierailija
1284/7469 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on aina vaarana se, että mielikuvitus lähtee laukalle. Poliisin ainakin kuvittelisi tutkineen noiden nuorten liikkumiset, puhelintiedot yms. heti tuoreeltaan. Ja kaikkia taktisia tietojaanhaan ei poliisi välttämättä ole tähän mennessä kertonut ulos.

Joo jos uskottiin sinisilmäisesti puhuvan totta 

Vierailija
1285/7469 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epstein tuhosi kuolleita tyttöjä hapolla 

Niinkö se Elsabtin poika Andrev  kertoi niitä kuulumisia Epsteinin luota.   🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮

Joko tuon Anrevin  ja kaveirettensa  5v tyttölapsen kidutusjuttu säköiskuilla sidottuna palasin huonees on käsitelty Entä muut lastensalakuljetukset, maan petos jutut  🤔🤔🤔🤔🤔🤔

Tee niille oma ketju 

Vierailija
1286/7469 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on aina vaarana se, että mielikuvitus lähtee laukalle. Poliisin ainakin kuvittelisi tutkineen noiden nuorten liikkumiset, puhelintiedot yms. heti tuoreeltaan. Ja kaikkia taktisia tietojaanhaan ei poliisi välttämättä ole tähän mennessä kertonut ulos.

No tutkiko? Kymmenen vuoden päästä selvisi, että nuoriso olikin mennyt Huittisiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1287/7469 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi veivata vanhaa juttua?

Koska syyllinen saattaa olla vielä elossa.

Tosin jos tekijä oli Virpi Pe.r.s.e, niin se on nyt erittäin kuumassa paikassa lapioimassa hiiltä.

Haista ihan reilusti 💩💩💩💩💩💩💩

Poliisin kannattaisi lukea tätä ketjua. Paskaa haistatellaan auki olevan murhatapauksen spekuloinnista. 

Täällä käy toimittajia lukemassa näitä juttuja. Kyllä sana menee tarvittaessa eteenpäin oikeille viranomaisille hyvinkin lyhyessä ajassa.

Vierailija
1288/7469 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on aina vaarana se, että mielikuvitus lähtee laukalle. Poliisin ainakin kuvittelisi tutkineen noiden nuorten liikkumiset, puhelintiedot yms. heti tuoreeltaan. Ja kaikkia taktisia tietojaanhaan ei poliisi välttämättä ole tähän mennessä kertonut ulos.

No eihän se siltä vaikuta, jos koko Huittisiinkin meno paljastui vasta 10 vuoden kuluttua Raisan katoamisesta. Ja nuoria kuultiin kuuden vuoden kuluttua. Onko tässä todellakin sokeasti uskottu, että Raisaa ei otettu kyytiin? Ai, ette ottaneet kyytiä pyytänyttä Raisaa kyytiin? Aha, no sehän on ihan selvä homma. Kas kummaa, kun ei tytöstä ole sitten niin minkäänlaista varmaa näköhavaintoa enää tämän jälkeen. Just. No onpa kumma juttu kerta kaikkiaan. Kadota nyt Hämeenkadulta kuin tuhka ilmaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1289/7469 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on aina vaarana se, että mielikuvitus lähtee laukalle. Poliisin ainakin kuvittelisi tutkineen noiden nuorten liikkumiset, puhelintiedot yms. heti tuoreeltaan. Ja kaikkia taktisia tietojaanhaan ei poliisi välttämättä ole tähän mennessä kertonut ulos.

Niin sitä tosiaan kuvittelisi. Eilisen puolella täällä kuitenkin kirjoitettiin, että poliisi olisi kuulustellut kaveriporukkaa vasta kuuden vuoden jälkeen Raisan katoamisesta. Jos se pitää paikkansa, niin on kyllä omituista. 

Vierailija
1290/7469 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi veivata vanhaa juttua?

Koska syyllinen saattaa olla vielä elossa.

Tosin jos tekijä oli Virpi Pe.r.s.e, niin se on nyt erittäin kuumassa paikassa lapioimassa hiiltä.

Mietin vielä yöllä, mikä olisi ollut Virpin motiivi. Ne entisten poikkisten tapot oli vielä jotenkin ehkä ymmärrettävissä dopinghouruisen päässä tapahtuneeksi väkivaltaiseksi vinksahdukseksi ja jonain uuden poikkiksen mustasukkaisuutena ja/tai Virpin kostona. Mutta siis näyttikö Raisa jotenkin niin lihaisalta, että Virpin teki mieli tehdä siitä paisti vai mitä ihmettä olisi motiivina? Onko poliisi epäillyt tyttöreppupään omistajaksi ketään muuta tyttöä kuin Raisaa?

No eihän se katusoittaja ollut edes varma, minä vuonna hänelle sitä tytön päätä näytettiin. Höpön höpöä, sanon mä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1291/7469 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AI:n mukaan tekijä on siis tuttavapiirissä. 

Siis onko tekoäly jo kykenevä ratkaisemaan murhia? Sehän helpottaa kummasti poliisien työtä.

Oletko järissäsi kuntommosta paskaa kirjoitat?

Luulisin tämän olevan sarkastinen heitto.

Vierailija
1292/7469 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on aina vaarana se, että mielikuvitus lähtee laukalle. Poliisin ainakin kuvittelisi tutkineen noiden nuorten liikkumiset, puhelintiedot yms. heti tuoreeltaan. Ja kaikkia taktisia tietojaanhaan ei poliisi välttämättä ole tähän mennessä kertonut ulos.

Eikö ideana olekin se, että mielikuvitus lähtee laukalle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1293/7469 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1999 puhelin oli nuorilla aikuisilla joilla oli jotain tienestejä - ei lukiolaisilla monillakaan 

Raisan vanhemmat oli lääkäreitä. Varmaan oli varaa ostaa puhelin.

Varmaan varakkatkaan ei osta puhelimia lapsilleen tuohon aikaan.

Höpöhöpö. Mun köyhähkö isä osti mulle kännykän joskus noin 1994, en muista tarkkaa aikaa, mutta sen muistan, kun ei tarvinnut enää puhelinkioskista soittaa.

Vierailija
1294/7469 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan poikakaveri osannut arvioida, soittiko Raisa hänelle klo 22.18 sisätiloista vai ulkoa? 

Tämäkin hyvä pointti. Nythän on syötetty tarinaa, että Casablancassa ollaan oltu aina 22:50 saakka ja sieltä suoraan asteltu sen kaveriporukan auton luo. Eli Raisa olisi soittanut puhelun Casablancasta. Puhelusta voi kuulla, tapahtuuko se meluistasta baarista, baarin kaikuvasta vessasta, vai ulkotiloista, jossa tuuli humisee mikrofoniin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1295/7469 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, oletko sekaantunut juttuun?

Vierailija
1296/7469 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko Raisa saanut isän tai äidin vanhan kännykän 

Ei tuolloin kukaan saanut kenenkään vanhoja kännyköitä, kun ei kännykät olleet enää kalliita ja ne kestivät tosiaan ikuisesti ja melkein mitä vaan. Lapsillekin ostettiin uudet. Oli halpaa lystiä lankapuhelinliittymään ja puheliosakkeeseen verrattuna.

Vierailija
1297/7469 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan poikakaveri osannut arvioida, soittiko Raisa hänelle klo 22.18 sisätiloista vai ulkoa? 

Ei kun sori, en ole seurannut keskusteluanne ja luulin, että Raisa olis soittanut poikakaverilleen Casablancassa käynnin jälkeen. Olin väärässä. Mutta soittiko kenellekään klo 23 jälkeen, ja onko heiltä kysytty, soittiko ulkoa vai sisätiloista? 

Raisa on vikan kerran puhunut puhelimessa klo 22:18. Tällöin hän oli Casablancassa. Tämän jälkeen Raisa ei ole puhelimella soittanut, tekstannut eikä ole vastannut hänelle soitettuihin puheluihin.

Casablancasta lähdettiin ulos klo 22:50.

Raisan kännykkä linkittyi Tampereen keskustan mastoon vikan kerran klo 23:53 (tämä ei ole varma tieto).

 

 Raisalle on yritetty soittaa puolenyön molemmin puolin - ei vastannut.

 

Pitää huomioida sekin, että koko Casablanca, kellonajat ja noutamiset voivat olla ihan höpö höpöä nekin. Mistäs me tiedetään, onko sekään totta. Raisa ei ikinä tallentunut valvontakameroihin, eikä hänen ystävänsäkään.

Vierailija
1298/7469 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on varmistettu todeksi? Oliko tytöt Casablancassa? Miksei tytöistä ole kaupungilla yhtään kamerakuvaa? Vai onko? Lähtikl Raisa jonku matkaan jo ennen kuin kaveri lähti autokyytiin? Oliko autokyyti todellinen?

Tuossa kannattais mennä niin alkuun kuin mahdollsita ja sen jlk katsoa mitä olisi voinut tapahtua.

Yle areenassa true crime podcast avaa Raisan elämää enemmän ja mm.illalla soitettu puhelu poikaystävälle ei ollut poikaystävä. 

Raisasta ehkä tulee hieman ristiriitainen fiilis. Epävakaa? Oli mennyt yläkoulun jälkeisenä kesänä miealauman kanssa jonnekin mökille ja ollut siellä koko yön. Kiinnostuksen kohteita oli useita ja kavereita paljon. Ehkä vanhemmat ei kuitenkaan tunteneet tyttöä aivan niin hyvin kun luulivat. 

On voinut vaikka soittaa jollekin että tuu hakeen ja painuneet taas jonnekin mehtän keskelle jatkoille? Silti miksei näy valvontakameroissa, jos oli ytimessä? 

Raisa ei tallentunut keskustan kameroihin. Ei ole mitään varmuutta, että oli koko keskustassa.

Ainut varma asia on se, että "Raisa Räisänen vietti iltaa saman ikäisen naispuolisen ystävänsä kanssa kotonaan Ruotulassa Laalahdenkadulla. Kello 21:n jälkeen he lähtivät...".

 

Tutkinnassa voitaisiin palata noinkin taakse lähtöruutuun. Menivätkö he todella bussilla Tampereen keskustaan? Mitä jos heidät haettiin autokyydillä jo kodista?

Olihan se Raisa nähty tanssimassa jonkun varusmiehen kanssa.

Vierailija
1299/7469 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP tiesi aika tarkkaan mitä on tapahtunut...

Vierailija
1300/7469 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

It höyrähtäneiden perheissä lapset sai vanhan kun isä osti uuden min vuoden välein. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan