Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jos Raisa Räisänen nousikin siihen kaveriporukan autoon?

Vierailija
07.05.2026 |

Räisänen oli viettänyt iltaa samanikäisen naispuolisen ystävänsä kanssa Hämeenkatu 18:ssa sijaitsevassa ravintola Casablancassa noin kello 21.30–22.00. Hieman ennen kello 23.00 Räisäsen ystävä lähti Hämeenkadulta autokyydillä Huittisten Seurahuoneelle, mutta Räisänen ei mahtunut mukaan. 

 

Ystävä näki Räisäsen kävelevän Hämeenkadun yli takaisin Casablancan puolelle, mikä on viimeinen varma havainto hänestä. Sen jälkeen Räisäsestä ei ole yhtään luotettavaa silminnäkijähavaintoa.

 

https://fi.wikipedia.org/wiki/Raisa_R%C3%A4is%C3%A4sen_katoamistapaus

 

Kommentit (7447)

Vierailija
1101/7447 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tampereen keskustassa oli sinä iltana tavallista vilkkaampaa. Kaupungissa pidettiin EU-huippukokous." Ja tuo mukamas Virpi Buttin nähnyt silminnäkijä sanoi, että oli tavallista rauhallisempaa.

Porukka väheni illan edetessä, olihan hyytävän kylmä ja tuulinen ilta. Bonjaaks?

Vierailija
1102/7447 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuski olisi voinut heittää Raisan ekaksi niihin kotibileisiin ja sitten mennä muun porukan kanssa Huittisiin. Tuskin kovin pitkä matka olisi heittää niihin bileisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1103/7447 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Motiivi?

Vahinko. Ruumis kätketty häpeissään.

Taksikuski ajanut Pirkkalaan metsätielle vaikka piti mennä Huittisten Seurahuoneelle. Siellä suudellut ja yksi asia johtaa toiseen. Sitten piilottanut ruumiin.

Näin. Tai mihin liekään vienyt.  Tainnut Raisa kysyä taksikuskulta"miten minun käy".

Tämä ei ole Raisa, ihan höpöhöpö tarina, joka kerrottiin vuosikausia katoamisen jälkeen.

Tekijä tiesi, ettei jäisi kiinni.  Onhan näitä nähty, murhaaja osallistut kadonneen etsintään.

Vierailija
1104/7447 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Raisa eikä kundikaveri olleet enää yhteydessä toisiinsa koko illan aikana sen klo 22:18 tapahtuneen puhelun jälkeen, jossa Raisa sanoi tulevansa kundikaverinsa luo kotibileisiin, jos saa autokyydin? Kumpikaan ei soittele toisilleen koko yönä. Silloinhan ei soitella, jos ollaan vierekkäin samassa tilassa. Eli pääsikö Raisa niihin kotibileisiin?

Vierailija
1105/7447 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Onko tämä porukka tunnistanut itsensä "

Uutisten mukaan he ovat olleet yhteydessä poliisiin ja valvontakameratallenteet osoittavat heidän olleen kadulla ilmoittamaansa aikaan. He näkivät Raisan kaltaisen tytön, mutta tyttö ei päässyt kameraan.

https://www.aamulehti.fi/kotimaa/art-2000007392842.html
"Kello 23.53 tamperelaispariskunta oli palaamassa ravintola Kaksista kasvoista Kauppakadulta, kun he kiinnittivät huomiota nuoreen tyttöön. Kevyesti pukeutunut tyttö käveli nopein askelin Kuninkaankatua pohjoiseen Kauppakadun ja Hämeenkadun välisellä osuudella. Poliisi on löytänyt pariskunnan valvontakameran tallenteelta ja pystynyt selvittämään havainnon tarkan ajan."

Vierailija
1106/7447 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se bileisiin mennyt auto ole tutkittu.  Tutkijat haalineet kaupoista samat vaatteet kuin Raisalla oli ja kuitunäytteitä etsitty autosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1107/7447 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuski olisi voinut heittää Raisan ekaksi niihin kotibileisiin ja sitten mennä muun porukan kanssa Huittisiin. Tuskin kovin pitkä matka olisi heittää niihin bileisiin.

Tämä yksi vaihtoehto. Raisa on heitetty kotibileisiin Pirkkalaan. Eli Raisa nousi kaveriporukan autoon klo 22:50. Tämä autoporukka jatkoi matkaansa Huittisiin. Kotibileissä on sitten tapahtunut jotain. Autoporukka on ollut hiljaa kaikki nämä vuodet, sillä pelkäävät, että heitä aletaan syyttämään, jos kertovat Raisan olleen heidän kyydissään.

Eli on kaksi nuorisoporukkaa. Autoporukka ja Pirkkalan kotibileporukka. Joko kohtasivat tuona yönä tai sitten eivät. Sitä tarina ei kerro. Näitä linjoja ei ole ikinä tutkittu.

Vierailija
1108/7447 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tampereen Seurahuoneen ja Huittisten Seurahuoneen osalta on tosiaan kummallisen pitkä aikakatkos ennen kuin poliisille on tarkentunut, kummasta oli kyse. Kertonee osaltaan myös poliisitutkinnan huolimattomuudesta, jopa hutiloinnista.

Kertoo myös kaveriporukan välinpitämättömyydestä oikaista vääriä uutisia, vaikka olivat viimeiset henkilöt, jotka näkivät Raisan elossa. Tästä Raisan tapauksestahan jauhettiin vähän väliä Poliisi-TV:ssäkin rakeisine valvontakamerakuvineen.

Jostain syystä ovat halunneet salata jotain. Syyhän ei välttämättä ole Raisassa, mutta asia pitäisi ottaa vakavasti kun näiden kaveri on kadonnut jälkiä jättämättä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1109/7447 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tekniikka vuonna 1999: Tuohon aikaan matkapuhelinverkko perustui yksinomaan 2G-teknologiaan (GSM), ja tukiasemien peittoalueet olivat erityisesti kaupunkiympäristössä laajoja. Yhden tukiaseman alue saattoi kattaa suuren osan Tampereen keskustaa, eikä sijaintia voitu määrittää nykyisen kaltaisella GPS-tarkkuudella."

 

Eli onko Pirkkalan kotibileissä ollut kännykkä voinut linkittyä Tampereen keskustan mastoon? Viimeinen pingaus oli jonkun mukaan 23:53. Tällöin Raisa olisi ollut vajaan tunnin ajan siellä Pirkkalan kotibileissä, mikäli nousi 22:50 siihen kaveriporukan autokyytiin, joka kyyditsi hänet Pirkkalan kotibileisiin. Kartan mukaan sinne ei ole pitkä matka, autolla ehkä 5 min?

Mitäs jos Raisa oli siellä Pirkkalan kotibileissä? Keitä siellä oli? Tuliko autoporukka sinne sisään myös? Kundikaveri siellä ainakin oli. Mitäs sitten tapahtui? Miksi lähdettiin Huittisiin päin ja tämä tieto pimitettiin?

Sekä tuo autokyydillinen että se kotibilejengi tietäisi  10-20 henkilöä niin mikään salaisuus ei pysy 


Tämmöinen salailu onnistuu jos homma on. Vain 1-2 henkilön tiedossa 

Vierailija
1110/7447 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se bileisiin mennyt auto ole tutkittu.  Tutkijat haalineet kaupoista samat vaatteet kuin Raisalla oli ja kuitunäytteitä etsitty autosta.

Julkisuuteen tätä ei ole kerrottu. Julkisuudessa ei ikinä edes ole spekuloitu siitä mahdollisuudesta, että Raisa nousikin kaveriporukan autoon. Joten tuota tapahtumaketjua siitä eteenpäin ei ole mitenkään analysoity eikä puitu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1111/7447 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Raisa eikä kundikaveri olleet enää yhteydessä toisiinsa koko illan aikana sen klo 22:18 tapahtuneen puhelun jälkeen, jossa Raisa sanoi tulevansa kundikaverinsa luo kotibileisiin, jos saa autokyydin? Kumpikaan ei soittele toisilleen koko yönä. Silloinhan ei soitella, jos ollaan vierekkäin samassa tilassa. Eli pääsikö Raisa niihin kotibileisiin?

Tai Raisan kotipuhelimeen.  Monella oli vielä lankapuhelimet kotona vanhemmilla.

Vierailija
1112/7447 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tekniikka vuonna 1999: Tuohon aikaan matkapuhelinverkko perustui yksinomaan 2G-teknologiaan (GSM), ja tukiasemien peittoalueet olivat erityisesti kaupunkiympäristössä laajoja. Yhden tukiaseman alue saattoi kattaa suuren osan Tampereen keskustaa, eikä sijaintia voitu määrittää nykyisen kaltaisella GPS-tarkkuudella."

 

Eli onko Pirkkalan kotibileissä ollut kännykkä voinut linkittyä Tampereen keskustan mastoon? Viimeinen pingaus oli jonkun mukaan 23:53. Tällöin Raisa olisi ollut vajaan tunnin ajan siellä Pirkkalan kotibileissä, mikäli nousi 22:50 siihen kaveriporukan autokyytiin, joka kyyditsi hänet Pirkkalan kotibileisiin. Kartan mukaan sinne ei ole pitkä matka, autolla ehkä 5 min?

Mitäs jos Raisa oli siellä Pirkkalan kotibileissä? Keitä siellä oli? Tuliko autoporukka sinne sisään myös? Kundikaveri siellä ainakin oli. Mitäs sitten tapahtui? Miksi lähdettiin Huittisiin päin ja tämä tieto pimitettiin?

Sekä tuo autokyydillinen että se kotibilejengi tietäisi  10-20 henkilöä niin mikään salaisuus ei pysy 


Tämmöinen salailu onnistuu jos homma on. Vain 1-2 henkilön tiedossa 

Kotibilejengi ei välttämättä tarkoita 10-20 ihmistä. Kotibileissä voi olla vaikkapa vain 3 ihmistä. 

Viiden hengen autoporukka osaa myös pysyä hiljaa, jos niin tahtovat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1113/7447 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Raisa eikä kundikaveri olleet enää yhteydessä toisiinsa koko illan aikana sen klo 22:18 tapahtuneen puhelun jälkeen, jossa Raisa sanoi tulevansa kundikaverinsa luo kotibileisiin, jos saa autokyydin? Kumpikaan ei soittele toisilleen koko yönä. Silloinhan ei soitella, jos ollaan vierekkäin samassa tilassa. Eli pääsikö Raisa niihin kotibileisiin?

Tai Raisan kotipuhelimeen.  Monella oli vielä lankapuhelimet kotona vanhemmilla.

Kaikilla oli lankapuhelimet vuonna 1999.

Vierailija
1114/7447 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raisan puhelin ei päässyt keskustaa pidemmälle, se joko katosi, hajosi tai sammutettiin. Ihmiset jotka nappasivat Raisan, mahdollisesti vaiensivat hänen puhelimensa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1115/7447 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuski olisi voinut heittää Raisan ekaksi niihin kotibileisiin ja sitten mennä muun porukan kanssa Huittisiin. Tuskin kovin pitkä matka olisi heittää niihin bileisiin.

Tämä. Kun nuorison auto lähti keskustasta ja porukan yhden ”ylimääräisen” piti päästä muutaman kilometrin päähän, ei ole uskottavaa, ettei häntä olisi heitetty sinne v. 1999. 

Vierailija
1116/7447 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tyhmää kuvitella että poliisi ei olisi tutkinut tätäkin 

Vierailija
1117/7447 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raisalla ei ollut omaa kaveriporukkaa siellä vaan se koulukaverityttö vain ja eivät nekään olleet bestiksiä kai 


Eli oli käytännössä yksin kun tuo toinen tyttö lähti muualle ja jätti Raisan yksin. Eli kaveri jätettiin 

Raisa oli itsevarma, rohkea nuori.  Tuskin jäi kadulle itkeä vollottamaan.

Ehkä oli, ehkä ei. 

Vierailija
1118/7447 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä Raisankin katoamistapauksessa uutisointi on ollut todella huonoa karttojen osalta.

Pitäisi olla selkeät kartat jokaisen uutisen yhteydessä. Karttoihin tulisi merkitä Hämeenkatu, Casablancan sijainti, mihin kaveriporukan auto pysähtyi, missä tarkalleen ottaen oli ne Pirkkalan kotibileet, missä sijaitsi Tampereen Seurahuone, missä Huittisten Seurahuone. Missä on Raisan äidin ja isän kodit.

Kaikki merkittynä samaan karttaan. Ja sitten sitä karttaa voisi katsella ja pohtia reittejä, teitä jne. Kaikki etäisyydet merkitä, kuinka monta kilometriä on Huittisiin tai sinne kotibileisiin jne.

 

Kaikki ne, jotka eivät ole Tampereelta eivät osaa yhtään hahmottaa näitä ihmeellisiä kaupunginosia, katuja, etäisyyksiä tai edes millaisista kaupunginosista on kyse. Onko kaupunginosat tiheään rakennettua ja vilkasta kerrostaloaluetta vai paljon metsää sisältäviä pientaloalueita jne.

Vierailija
1119/7447 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tyhmää kuvitella että poliisi ei olisi tutkinut tätäkin 

No eipä tutkinut tätä ainakaan julkisuudessa.

Vierailija
1120/7447 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tekniikka vuonna 1999: Tuohon aikaan matkapuhelinverkko perustui yksinomaan 2G-teknologiaan (GSM), ja tukiasemien peittoalueet olivat erityisesti kaupunkiympäristössä laajoja. Yhden tukiaseman alue saattoi kattaa suuren osan Tampereen keskustaa, eikä sijaintia voitu määrittää nykyisen kaltaisella GPS-tarkkuudella."

 

Eli onko Pirkkalan kotibileissä ollut kännykkä voinut linkittyä Tampereen keskustan mastoon? Viimeinen pingaus oli jonkun mukaan 23:53. Tällöin Raisa olisi ollut vajaan tunnin ajan siellä Pirkkalan kotibileissä, mikäli nousi 22:50 siihen kaveriporukan autokyytiin, joka kyyditsi hänet Pirkkalan kotibileisiin. Kartan mukaan sinne ei ole pitkä matka, autolla ehkä 5 min?

Mitäs jos Raisa oli siellä Pirkkalan kotibileissä? Keitä siellä oli? Tuliko autoporukka sinne sisään myös? Kundikaveri siellä ainakin oli. Mitäs sitten tapahtui? Miksi lähdettiin Huittisiin päin ja tämä tieto pimitettiin?

Sekä tuo autokyydillinen että se kotibilejengi tietäisi  10-20 henkilöä niin mikään salaisuus ei pysy 


Tämmöinen salailu onnistuu jos homma on. Vain 1-2 henkilön tiedossa 

Kotibilejengi ei välttämättä tarkoita 10-20 ihmistä. Kotibileissä voi olla vaikkapa vain 3 ihmistä. 

Viiden hengen autoporukka osaa myös pysyä hiljaa, jos niin tahtovat.

Etenkin jos kaikki osallistuivat surmaamiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi