Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jos Raisa Räisänen nousikin siihen kaveriporukan autoon?

Vierailija
07.05.2026 |

Räisänen oli viettänyt iltaa samanikäisen naispuolisen ystävänsä kanssa Hämeenkatu 18:ssa sijaitsevassa ravintola Casablancassa noin kello 21.30–22.00. Hieman ennen kello 23.00 Räisäsen ystävä lähti Hämeenkadulta autokyydillä Huittisten Seurahuoneelle, mutta Räisänen ei mahtunut mukaan. 

 

Ystävä näki Räisäsen kävelevän Hämeenkadun yli takaisin Casablancan puolelle, mikä on viimeinen varma havainto hänestä. Sen jälkeen Räisäsestä ei ole yhtään luotettavaa silminnäkijähavaintoa.

 

https://fi.wikipedia.org/wiki/Raisa_R%C3%A4is%C3%A4sen_katoamistapaus

 

Kommentit (7429)

Vierailija
1041/7429 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen puhelin oli arvotavara ja niitä oli helpompi varastaa koska ei ollut paikannusta ja etälukitusta 

Vierailija
1042/7429 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos keskusteltaisiin siitä että Raisa ei ollutkaan nykyisten tietojen mukaan ihan mikään puhdas pulmunen. Yle-Areenassa on hyvä jakso koko aiheesta. =)

Jos voittajat, laita linkki myös 

 

Muuten juttusi on täyttä pzkaa.... Taidatkin ok lla  tekijä ja yrität syyllistää uhria, 16-vuotiasta lasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1043/7429 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos keskusteltaisiin siitä että Raisa ei ollutkaan nykyisten tietojen mukaan ihan mikään puhdas pulmunen. Yle-Areenassa on hyvä jakso koko aiheesta. =)

Jos voittajat, laita linkki myös 

 

Muuten juttusi on täyttä pzkaa.... Taidatkin ok lla  tekijä ja yrität syyllistää uhria, 16-vuotiasta lasta.

En ole tuo kommentoinut, mutta faktojen toteaminen ei ole syyllistämistä. Jos pyörii aikuisten miesten kanssa humalassa alaikäisenä on jotakin pielessä ja tällaisella käytöksellä on voinut olla hyvinkin ratkaiseva vaikutus katoamisyönä.

Vierailija
1044/7429 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raisa meni portaalin kautta käänteismaailmaan ja on opetellut selviytymään siellä. Ulospääsyä ei ole löytynyt. 

Vierailija
1045/7429 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Raisan bilekamu oli luokkakaveri mutta ei välttämättä kovin läheinen

Ainoa joka myös oli halukas hommaamaan lainapaperit ja hinkui baariin 


Urheilulukiossa. Muut ehkä biletti mutta keskenään pikkuporukoissa jonkin kotona  tai hengaamista ulkona pussikaljalla jos nyt edes joivat . Monet joi vähän mutta ei enemmistö 


baarikamu ehkä harhautti Raisan uskomaan että menevä Tampereelle Seurahuoneelle ajelun jälkeen 

Vierailija
1046/7429 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta on aina hälyyttävää ja huonon kaveriporukan merkki, jos kaikkia ei oteta huomioon ja yksi jätetään tuollai yksin.

Jos kaikki ei pääse, niin ei lähde kukaan. Kaveria ei jätetä.

Ei Raisa ollut välttämättä mitenkään innoissaan lähtemään Huittisiin. Parinsadan kilometrin ja reilun parin tunnin yöllinen automatka tupaten täydessä autossa. Tampereella oli sentään säpinää. Hänellä oli rahaa ja kännykkä, hän oli vartin taksimatkan päässä kotoaan. Ei häntä mihinkään korpeen jätetty. 

 

Hän oli humalassa, niukoissa vaatteissa ja on aika ilmeistä että joku predatori onnistui nappaamaan hänet. 

 

On älytön ajatus että koko autoporukka olisi koostunut kylmistä psykopaateista. Se kertoo lähinnä syyttelijöiden alhaisesta mielenlaadusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1047/7429 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö hänellä ollut laukkua 

Ei. Kännykkä ja rahat olivat bleiserin taskussa.

Äveriäs 16v nainen, vuonna 1999 mobiilipuhelimet olivat varsin kalliita.

Vierailija
1048/7429 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska nuo muutkaan tutkintalinjat eivät ole johtaneet mihinkään, niin miksipäs ei poliisi voisi selvittää tämänkin vaihtoehdon. Läheisyysperiaate, sekin kuka tai ketkä olivat todistetusti viimeksi tekemisissä RR:n kanssa, nostaa aina syyllisyyden todennäköisyyskerrointa ylemmäs. Tutkisin ko. silloisten nuorten alibit, Huittisiin menon paikkaansapitävyyden, teletunnistetiedot jne. Ruumiskoirat nuuskimaan paikkoihin, missä silloin nuoret väittivät käydyn. 

Turhempiinkin asioihin poliisi on aikaansa haaskannut tässä keississä.

Myös ehdottomasti pitää tutkia ruumiskoiran kanssa tämä Pirkkalan kotibiletalo. Kuulustella uudelleen kaveriporukka autossa, kotibileporukka ja Raisan luokkakaveri, jonka kanssa oli alunperin iltaa viettämässä. Tutkia ruumiskoiran kanssa kaikkien silloiset autot, vanhempien, kavereiden ja sukulaisten mökit. Teletunnistetiedot. Pitäisi käydä tuo linja nyt kokonaisuudessaan täydellisesti alusta loppuun.

Raisa oli menossa kotibileisiin Pirkkalaan. Hän halusi sinne autokyydin. Hän seisoo nuorisoporukan auton vieressä, johon hänen tyttökaverinsa (ja samalla myös luokkakaverinsa) nousee. Tämä porukka on viimeinen, joka näkee Raisan elossa. Kukaan ei ole varmuudella nähnyt häntä tämän jälkeen. 

Jos nousikin autoon? Mielestäni tämä on jopa todennäköistä. Mentiikö Pirkkalan kotibileisiin? Mielestäni tämäkin on todennäköistä, sinnehän Raisa oli menossa. Mitä siellä tapahtui? Millä kokoonpanolla mentiin Huittisiin päin? Televalvontatiedot kertovat myös jotain. Tosin pitää aina muistaa se, että kännykkä ei ole aina mukana, varsinkin, jos asioita halutaan peitellä. Tosin tajuttiinko vuonna 1999, että kännykkää pystytään parin sadan metrin tarkkuudella paikantamaan? Mihin Raisan kännykkä on paikantunut tuona yönä? Onko yhteneväinen autoporukan kanssa? Kotibileporukan kanssa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1049/7429 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taikka, saattoi joutua maahansoutaneiden pataan.  Siihen kaverien autoon hän hän ei mahtunut, kuten linkissä sanotaan, oli varmaankin lian kookas.

Nam, rasvaista lihaa.

Vierailija
1050/7429 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö hänellä ollut laukkua 

Ei. Kännykkä ja rahat olivat bleiserin taskussa.

Äveriäs 16v nainen, vuonna 1999 mobiilipuhelimet olivat varsin kalliita.

1999 kaikilla teineillä oli jo kännykät. Varsinainen kännykkäbuumi tapahtui 1997, jolloin Nokia alensi hurjasti kännyköiden hintaa. Vuonna 1997 kaikki nuoret hommasivat kännykän. 1999 ei ollut yhtäkään teiniä tai nuorta, jolla ei olisi ollut omaa kännykkää.

Tiedän tämän, sillä elin tämän ajan itsekin parikymppisenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1051/7429 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Raisa ihan köyhistä oloista ollut 

Vierailija
1052/7429 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mihin Raisan kännykkä on paikantunut tuona yönä?" Vähintään tämän luulisi olevan poliisin tiedossa, mutta onko se?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1053/7429 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Länsi-Suomessa kaikki kadonneet nuoret tytöt.

Vierailija
1054/7429 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mihin Raisan kännykkä on paikantunut tuona yönä?" Vähintään tämän luulisi olevan poliisin tiedossa, mutta onko se?

On, mutta eivät kerro tutkinnallisista syistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1055/7429 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvun jälkipuoliskolla alkoi olla itse kullakin kyllä kännykkä.

Vierailija
1056/7429 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Raisa ihan köyhistä oloista ollut 

Lääkäreitä vanhemmat.

Vierailija
1057/7429 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen se museoauto oli?

Vierailija
1058/7429 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo Raisan bilekamu oli luokkakaveri mutta ei välttämättä kovin läheinen

Ainoa joka myös oli halukas hommaamaan lainapaperit ja hinkui baariin 


Urheilulukiossa. Muut ehkä biletti mutta keskenään pikkuporukoissa jonkin kotona  tai hengaamista ulkona pussikaljalla jos nyt edes joivat . Monet joi vähän mutta ei enemmistö 


baarikamu ehkä harhautti Raisan uskomaan että menevä Tampereelle Seurahuoneelle ajelun jälkeen 

Jos luokkakaveri tulee kotiin viettämään iltaa ja siitä mennään yhdessä bussilla keskustaan, niin on se melko läheinen kaveri. Ovat viimeistään tutustuneet elokuussa, kun lukion ykkönen alkoi. Olivat samalla luokalla. Suurin osa teineistä joi ysärillä. Baareissa käyminen alaikäisenä kuului myös asiaan. Kaikki sitä tekivät. Tai miltei kaikki. Miksi tämä kaveri olisi kusettanut autoporukan menevän Tampereen Seurahuoneelle? Miksi poliisiakin piti tässä kusettaa? Vai oliko tutkinta niin ylimalkaista, että poliisi ja media jäivät luuloon, että autoporukka meni Tampereen Seurahuoneelle, eikä porukka syystä tai toisesta halunnut korjata väärinkäsitystä? Miten 10 vuoden päästä Huittisiin meno tuli selville? Möläyttikö joku jotain vahingossa (valheita vaikea muistaa) vai tutkittiinko vasta tuolloin kaveriporukan teletunnistetiedot? Vai syötettiinkö julkisuuteen paskaa ekat 10 vuotta ja poliisi tiesi porukan aina menneen Huittisiin?

Vierailija
1059/7429 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki sisarukseni hommasivat kännykän 1097-98 

Kaikilla alkoi olla ko kos olivat teinejä tai vanhempia 

Vierailija
1060/7429 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos keskusteltaisiin siitä että Raisa ei ollutkaan nykyisten tietojen mukaan ihan mikään puhdas pulmunen. Yle-Areenassa on hyvä jakso koko aiheesta. =)

Jos voittajat, laita linkki myös 

 

Muuten juttusi on täyttä pzkaa.... Taidatkin ok lla  tekijä ja yrität syyllistää uhria, 16-vuotiasta lasta.

En ole tuo kommentoinut, mutta faktojen toteaminen ei ole syyllistämistä. Jos pyörii aikuisten miesten kanssa humalassa alaikäisenä on jotakin pielessä ja tällaisella käytöksellä on voinut olla hyvinkin ratkaiseva vaikutus katoamisyönä.

Kuuluu normaaliin nuoruuteen pyöriä vastakkaisen sukupuolen edustajien kanssa ja nuorisoporukoissa, joihin voi kuulua myös hieman vanhempia. Se kuuluu nuoruuteen, joka valmistaa ihmistä myöhemmin perustamaan perheen ja asettumaan aloilleen. NORMAALIA. 

Nykyään some mahdollistaa ettei tätä tarvise tehdä kadulla tai bileissä, vaan nuoret tapaavat toisiaan myös teknologian avustamana ilman fyysistä kontaktia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi