Mitä jos Raisa Räisänen nousikin siihen kaveriporukan autoon?
Räisänen oli viettänyt iltaa samanikäisen naispuolisen ystävänsä kanssa Hämeenkatu 18:ssa sijaitsevassa ravintola Casablancassa noin kello 21.30–22.00. Hieman ennen kello 23.00 Räisäsen ystävä lähti Hämeenkadulta autokyydillä Huittisten Seurahuoneelle, mutta Räisänen ei mahtunut mukaan.
Ystävä näki Räisäsen kävelevän Hämeenkadun yli takaisin Casablancan puolelle, mikä on viimeinen varma havainto hänestä. Sen jälkeen Räisäsestä ei ole yhtään luotettavaa silminnäkijähavaintoa.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Raisa_R%C3%A4is%C3%A4sen_katoamistapaus
Kommentit (7429)
Vierailija kirjoitti:
Antoi 20 markkaa, mutta oliko suomen markkaa vai D-markkaa? D-markka oli kaksinkertainen arvoltaan, eli Raisalla saattoikin olla 40 suomen markkaa. Lähtikö pankkiin vaihtamaan rahaa ja siellä tapahtui jotakin?
Mitä vttua se sillä 2kybällä olis edes tehny???
Vierailija kirjoitti:
" Kamu SANOO nähneensä Raisan kävelleen tien yli kohti Casablancaa ja tästä eteen päin ri MITÄÄN havaintoja. Luulisi pyrkineen jonnekin sisälle lämpimään tai autoihin Pirkkalaan "
Tai sitten nousi siihen kaveriporukan autoon, kuten tyttökaverikin. Siksihän Raisa sen auton luo käveli, saadakseen kyydin lähistöllä olevan Pirkkalan kotibileisiin.
Onhan Raisan näköisestä tytöstä havaintoja. Esimerkiksi se kun kylmissään ollut tyttö on tanssinut nuoren miehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Antoi 20 markkaa, mutta oliko suomen markkaa vai D-markkaa? D-markka oli kaksinkertainen arvoltaan, eli Raisalla saattoikin olla 40 suomen markkaa. Lähtikö pankkiin vaihtamaan rahaa ja siellä tapahtui jotakin?
Oliko vartija pankin vartija? Päästi Raisan pankkitiloihin, mutta pankki olikin kiinni. Ehkä siksi Raisa lähti Huittisiin? Oliko Seurahuoneella rahanvaihtopiste?
Vierailija kirjoitti:
Antoi 20 markkaa, mutta oliko suomen markkaa vai D-markkaa? D-markka oli kaksinkertainen arvoltaan, eli Raisalla saattoikin olla 40 suomen markkaa. Lähtikö pankkiin vaihtamaan rahaa ja siellä tapahtui jotakin?
Juudas kun Saksan markkojen kanssa ! Reppana!
Tytön äiti näytti oudolta...naama punoitti, tuijotti tauotta haastattelijaan. Tuli oudot vibat. Just saying.
Vierailija kirjoitti:
Raidan poikaystävä oli erikoispaska kotibilettäjä ja ruma joka nai kaikkia.
Oliko Raisan ystävän nimi Raita? Ehkä tästä sekaannus ja siksi julkisuuteen annettiin Raidan kuva?
Vierailija kirjoitti:
Tyttö laitettiin pakastearkkuun.
Oliko pitsakebab-ravintoloitsijan sukulaisen pakastearkku?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raidan poikaystävä oli erikoispaska kotibilettäjä ja ruma joka nai kaikkia.
Oliko Raisan ystävän nimi Raita? Ehkä tästä sekaannus ja siksi julkisuuteen annettiin Raidan kuva?
Taipuu Raitan, erisnimi.
Vierailija kirjoitti:
Miten Treen päkadulla Hämeenkadulla ei muka olisi ollut kameravalvontaa?
"Vaikka Räisänen liikkui keskustassa, hän ei tallentunut yhdenkään valvontakameran kuvaan.
Tampereen kaupunki säästi tuolloin valvontakameroista, ja läpikäydyt nauhat olivat peräisin lähinnä alueen pankkien omista kameroista. Katoamistapauksen jälkeen valvontaa lisättiin."
https://fi.wikipedia.org/wiki/Raisa_R%C3%A4is%C3%A4sen_katoamistapaus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noloa, että hyvä perheen tyttö vietti tuollaista elämää. Olkoonkin huippuoppilas koulussa ja menestynyt urheilussa.
Ei mitään noloa. Normaalia nuoruutta 90-luvulla. Noloa on, että epätoivoiset yrittävät oikeuttaa Raisalle tapahtuneita asioita mustamaalaamalla häntä.
Ryypätä joka viikonloppu? Käydä rafloissa toisten papereilla?
Kyllä. Et taida itse olla 90-luvun nuori.
Tiedä mitä lihaa ne ilmakuivatut on ja kebabit. Uhrattu taas jumalille jotain.
"Paavo Tuomisen mukaan henkirikostutkinta liittyy lähinnä katoamisen poikkeuksellisiin olosuhteisiin. Raisa Räisäsen taustassa ei ole mitään sellaista, mikä selittäisi katoamisen. Olosuhteet ovat poikkeukselliset, kun Räisäsen kaltainen nuori katoaa kaupungin keskustasta jälkiä jättämättä."
https://fi.wikipedia.org/wiki/Raisa_R%C3%A4is%C3%A4sen_katoamistapaus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raidan poikaystävä oli erikoispaska kotibilettäjä ja ruma joka nai kaikkia.
Oliko Raisan ystävän nimi Raita? Ehkä tästä sekaannus ja siksi julkisuuteen annettiin Raidan kuva?
Taipuu Raitan, erisnimi.
Eli kaveri olikin Raida? Virosta? Sinnekö pakastearkku meni? Onko Virossakin paikkakunta nimeltä Huittinen? Se selittäisi paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raidan poikaystävä oli erikoispaska kotibilettäjä ja ruma joka nai kaikkia.
Oliko Raisan ystävän nimi Raita? Ehkä tästä sekaannus ja siksi julkisuuteen annettiin Raidan kuva?
Taipuu Raitan, erisnimi.
Seitan.
Vierailija kirjoitti:
Faktat:
Raisasta ei ole mitään havaintoja kameratallenteissa jotka kaupungilla
Lähdetään siitä.
Etkö ole koskaan nähnyt noita valvontakamerakuvia/videoita? Niitä on useaan kertaan mm. televisiossakin näytetty. Kuvat ovat todella heikkolaatuisia, niistä on mahdotonta tunnistaa kaikkia kuvissa näkyviä ihmisiä. Poliisi on itsekin myöntänyt että Raisa saattaa näkyä valvontakamerakuvissa, mutta häntä ei ole voitu tunnistaa mistään kuvista.
Valvontakameroita oli tuohon aikaan myös vähän verrattuna nykyiseen tilanteeseen. Eivät kattaneet läheskään kaikkia alueita edes ydinkeskustassa.
Ei uskoisi.