Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jos Raisa Räisänen nousikin siihen kaveriporukan autoon?

Vierailija
07.05.2026 |

Räisänen oli viettänyt iltaa samanikäisen naispuolisen ystävänsä kanssa Hämeenkatu 18:ssa sijaitsevassa ravintola Casablancassa noin kello 21.30–22.00. Hieman ennen kello 23.00 Räisäsen ystävä lähti Hämeenkadulta autokyydillä Huittisten Seurahuoneelle, mutta Räisänen ei mahtunut mukaan. 

 

Ystävä näki Räisäsen kävelevän Hämeenkadun yli takaisin Casablancan puolelle, mikä on viimeinen varma havainto hänestä. Sen jälkeen Räisäsestä ei ole yhtään luotettavaa silminnäkijähavaintoa.

 

https://fi.wikipedia.org/wiki/Raisa_R%C3%A4is%C3%A4sen_katoamistapaus

 

Kommentit (7429)

Vierailija
921/7429 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mirja Paavilainen oli myös pitkä ja pärjäävä kuten raisa ja harrasti tällaisia yöpymisiä yhen illan juttuineen.

Mitä mieltä poikaystävä oli tuosta, että tanssi kännissä itseään vanhempien miesten kanssa ja soitteli kyytiä joltakin tuntemaltaan vanhemmalta mieheltä. Kyllä jokainen tietää, mitä se on noiden miesporukoiden kanssa tehnyt. Vaikka usein annetaan ymmärtää, ei tuollainen ollut mitenkään tyypillistä käytöstä tuon ikäisille tuohon aikaan. Kuulostaa lastensuojelutapaukselta nykypäivän silmin katsottuna kun ilmeisesti ryyppäsi rankasti jo alaikäisenä ja pyöri aikuisten miesten kanssa. 

Suuri ellei suurin osa Raisan ikälsistä joi humalahakuisesti ysärillä. Osa useammin, osa harvemmin.  Lukioluokallani ei ollut yhtään tyttöä, joka ei olisi käyttänyt alkoholia. Ja seikkailuja oli sen mikaan kun oli tarjontaa. Osa oli rohkeampia, osa varovaisempia. Osalla tiukemmat säännöt kotoa, osalla rennompaa. Alkoholintäytteiset bileet olivat normaalia ja niihin pääsivät melkein kaikki.  

Tässä on se ero, että tämä on pyörinyt miesporukoiden kanssa jo 15 vuotiaana? Yleensä nuoret tuolloinkin joivat omissa porukoissaan ja kavereidensa kanssa. Tämä on tietoisesti lähtenyt ilm. tuntemattomien kanssa ties mihin. Myikö itseään vai mikä kuvio tässä on taustalla? Parittaja kuvioissa?

Ei uskoisi.

Vierailija
922/7429 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikaystävä ihan REPPANA . 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
923/7429 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverit kun oikeita RAUKKOJA. 

Vierailija
924/7429 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antoi 20 markkaa, mutta oliko suomen markkaa vai D-markkaa? D-markka oli kaksinkertainen arvoltaan, eli Raisalla saattoikin olla 40 suomen markkaa. Lähtikö pankkiin vaihtamaan rahaa ja siellä tapahtui jotakin?

Mitä vttua se sillä 2kybällä olis edes tehny???

Vierailija
925/7429 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

" Kamu SANOO nähneensä Raisan kävelleen tien yli kohti Casablancaa ja tästä eteen päin ri MITÄÄN havaintoja. Luulisi pyrkineen jonnekin sisälle lämpimään tai autoihin Pirkkalaan "

 

Tai sitten nousi siihen kaveriporukan autoon, kuten tyttökaverikin. Siksihän Raisa sen auton luo käveli, saadakseen kyydin lähistöllä olevan Pirkkalan kotibileisiin. 

Onhan Raisan näköisestä tytöstä havaintoja. Esimerkiksi se kun kylmissään ollut tyttö on tanssinut nuoren miehen kanssa. 

Vierailija
926/7429 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antoi 20 markkaa, mutta oliko suomen markkaa vai D-markkaa? D-markka oli kaksinkertainen arvoltaan, eli Raisalla saattoikin olla 40 suomen markkaa. Lähtikö pankkiin vaihtamaan rahaa ja siellä tapahtui jotakin?

Oliko vartija pankin vartija? Päästi Raisan pankkitiloihin, mutta pankki olikin kiinni. Ehkä siksi Raisa lähti Huittisiin? Oliko Seurahuoneella rahanvaihtopiste?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
927/7429 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antoi 20 markkaa, mutta oliko suomen markkaa vai D-markkaa? D-markka oli kaksinkertainen arvoltaan, eli Raisalla saattoikin olla 40 suomen markkaa. Lähtikö pankkiin vaihtamaan rahaa ja siellä tapahtui jotakin?

Juudas kun Saksan markkojen kanssa ! Reppana! 

Vierailija
928/7429 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytön äiti näytti oudolta...naama punoitti, tuijotti tauotta haastattelijaan. Tuli oudot vibat. Just saying.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
929/7429 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raidan poikaystävä oli erikoispaska kotibilettäjä ja ruma joka nai kaikkia. 

Oliko Raisan ystävän nimi Raita? Ehkä tästä sekaannus ja siksi julkisuuteen annettiin Raidan kuva?

Vierailija
930/7429 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isokokoinen tytsy.  Kyllä olisi pannut nippuun kenet vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
931/7429 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttö laitettiin pakastearkkuun.

Oliko pitsakebab-ravintoloitsijan sukulaisen pakastearkku?

Vierailija
932/7429 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikaystävällä muita naisia . Bileissä nähty. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
933/7429 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raidan poikaystävä oli erikoispaska kotibilettäjä ja ruma joka nai kaikkia. 

Oliko Raisan ystävän nimi Raita? Ehkä tästä sekaannus ja siksi julkisuuteen annettiin Raidan kuva?

Taipuu Raitan, erisnimi.

Vierailija
934/7429 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten Treen päkadulla Hämeenkadulla ei muka olisi ollut kameravalvontaa?

"Vaikka Räisänen liikkui keskustassa, hän ei tallentunut yhdenkään valvontakameran kuvaan. 

 

Tampereen kaupunki säästi tuolloin valvontakameroista, ja läpikäydyt nauhat olivat peräisin lähinnä alueen pankkien omista kameroista. Katoamistapauksen jälkeen valvontaa lisättiin."

 

https://fi.wikipedia.org/wiki/Raisa_R%C3%A4is%C3%A4sen_katoamistapaus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
935/7429 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noloa, että hyvä perheen tyttö vietti tuollaista elämää. Olkoonkin huippuoppilas koulussa ja menestynyt urheilussa.

Ei mitään noloa. Normaalia nuoruutta 90-luvulla. Noloa on, että epätoivoiset yrittävät oikeuttaa Raisalle tapahtuneita asioita mustamaalaamalla häntä.  

Ryypätä joka viikonloppu? Käydä rafloissa toisten papereilla? 

Kyllä. Et taida itse olla 90-luvun nuori.

Vierailija
936/7429 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedä mitä lihaa ne ilmakuivatut on ja kebabit.  Uhrattu taas jumalille jotain. 

Vierailija
937/7429 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Paavo Tuomisen mukaan henkirikostutkinta liittyy lähinnä katoamisen poikkeuksellisiin olosuhteisiin. Raisa Räisäsen taustassa ei ole mitään sellaista, mikä selittäisi katoamisen. Olosuhteet ovat poikkeukselliset, kun Räisäsen kaltainen nuori katoaa kaupungin keskustasta jälkiä jättämättä."

 

https://fi.wikipedia.org/wiki/Raisa_R%C3%A4is%C3%A4sen_katoamistapaus

Vierailija
938/7429 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raidan poikaystävä oli erikoispaska kotibilettäjä ja ruma joka nai kaikkia. 

Oliko Raisan ystävän nimi Raita? Ehkä tästä sekaannus ja siksi julkisuuteen annettiin Raidan kuva?

Taipuu Raitan, erisnimi.

Eli kaveri olikin Raida? Virosta? Sinnekö pakastearkku meni? Onko Virossakin paikkakunta nimeltä Huittinen? Se selittäisi paljon.

Vierailija
939/7429 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raidan poikaystävä oli erikoispaska kotibilettäjä ja ruma joka nai kaikkia. 

Oliko Raisan ystävän nimi Raita? Ehkä tästä sekaannus ja siksi julkisuuteen annettiin Raidan kuva?

Taipuu Raitan, erisnimi.

Seitan.

Vierailija
940/7429 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Faktat:

 

Raisasta ei ole mitään havaintoja kameratallenteissa jotka kaupungilla

 

Lähdetään siitä. 

Etkö ole koskaan nähnyt noita valvontakamerakuvia/videoita? Niitä on useaan kertaan mm. televisiossakin näytetty. Kuvat ovat todella heikkolaatuisia, niistä on mahdotonta tunnistaa kaikkia kuvissa näkyviä ihmisiä. Poliisi on itsekin myöntänyt että Raisa saattaa näkyä valvontakamerakuvissa, mutta häntä ei ole voitu tunnistaa mistään kuvista. 

Valvontakameroita oli tuohon aikaan myös vähän verrattuna nykyiseen tilanteeseen. Eivät kattaneet läheskään kaikkia alueita edes ydinkeskustassa.