Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä jos Raisa Räisänen nousikin siihen kaveriporukan autoon?

Vierailija
07.05.2026 |

Räisänen oli viettänyt iltaa samanikäisen naispuolisen ystävänsä kanssa Hämeenkatu 18:ssa sijaitsevassa ravintola Casablancassa noin kello 21.30–22.00. Hieman ennen kello 23.00 Räisäsen ystävä lähti Hämeenkadulta autokyydillä Huittisten Seurahuoneelle, mutta Räisänen ei mahtunut mukaan. 

 

Ystävä näki Räisäsen kävelevän Hämeenkadun yli takaisin Casablancan puolelle, mikä on viimeinen varma havainto hänestä. Sen jälkeen Räisäsestä ei ole yhtään luotettavaa silminnäkijähavaintoa.

 

https://fi.wikipedia.org/wiki/Raisa_R%C3%A4is%C3%A4sen_katoamistapaus

 

Kommentit (7429)

Vierailija
941/7429 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä Raisan äiti asui?

Vierailija
942/7429 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hukkunut vanhingossa . 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
943/7429 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

" Kamu SANOO nähneensä Raisan kävelleen tien yli kohti Casablancaa ja tästä eteen päin ri MITÄÄN havaintoja. Luulisi pyrkineen jonnekin sisälle lämpimään tai autoihin Pirkkalaan "

 

Tai sitten nousi siihen kaveriporukan autoon, kuten tyttökaverikin. Siksihän Raisa sen auton luo käveli, saadakseen kyydin lähistöllä olevan Pirkkalan kotibileisiin. 

Onhan Raisan näköisestä tytöstä havaintoja. Esimerkiksi se kun kylmissään ollut tyttö on tanssinut nuoren miehen kanssa. 

Tämäkin havainto kerrottiin poliisille 9 vuotta tapahtuneesta. Taatusti ollut joku muu tyttö.

Vierailija
944/7429 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valvontakamerat oli peitetty.

Vierailija
945/7429 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hukkunut vanhingossa . 

No eikä ole. Sitä paitsi alueen vesistöt tutkittiin. Ruumis nousee myös pintaan. Ei mitään syytä Raisalla mennä vesistön lähelle tuona iltana.

Vierailija
946/7429 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kaverit näkivät kun joku hullu tuli perässä Casablancasta kadulle ja murhasi siinä jalkakäytävällä Raisan. Siksi tämä ei ole ratkennut.

En tunne Tamperetta mutta tiedän, että Hämeenkatu on Tampereen pääkatu. Siellä on takuulla ollut sinä iltana paljon porukkaa liikkeellä, jotka olisivat sellaisen sattuessa a) jääneet auttamaan Raisaa, b) lähteneet mahdollisesti murhaajan perään (esim. miesporukalla) ja c) soittaneet poliisin ja ambulanssin paikalle. Toisin sanoen, Raisa olisi tuskin jäänyt yksin, ainakaan kovinkaan pitkäksi aikaa, jos hänet olisi murhattu tai yritetty murhata jalkakäytävälle keskellä Hämeentietä vilkkaan ravintolan välittömässä läheisyydessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
947/7429 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raidan poikaystävä oli erikoispaska kotibilettäjä ja ruma joka nai kaikkia. 

Oliko Raisan ystävän nimi Raita? Ehkä tästä sekaannus ja siksi julkisuuteen annettiin Raidan kuva?

Taipuu Raitan, erisnimi.

Eli kaveri olikin Raida? Virosta? Sinnekö pakastearkku meni? Onko Virossakin paikkakunta nimeltä Huittinen? Se selittäisi paljon.

Taidat olla hullu mies Huittisista.

Vierailija
948/7429 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä Raisan äiti asui?

Ylöjärvellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
949/7429 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noloa, että hyvä perheen tyttö vietti tuollaista elämää. Olkoonkin huippuoppilas koulussa ja menestynyt urheilussa.

Ei mitään noloa. Normaalia nuoruutta 90-luvulla. Noloa on, että epätoivoiset yrittävät oikeuttaa Raisalle tapahtuneita asioita mustamaalaamalla häntä.  

Ryypätä joka viikonloppu? Käydä rafloissa toisten papereilla? 

Kyllä. Et taida itse olla 90-luvun nuori.

Monen nuoremman voi olla hyvin vaikea käsittää millaista meno tuohon aikaan oli kun eivät sitä aikaa ole eläneet. Nykyään nuoret ei juurikaan edes juo alkoholia jne.

Vierailija
950/7429 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkähän takia lähtivät Huittisiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
951/7429 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun pitäisi tarkastaa aina auton romujen takakontit ja takaluukut kuin asuntovaunut . Romuttamollakin. 

Vierailija
952/7429 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä Raisan äiti asui?

Ylöjärvellä.

Miksi valehtelet? Raisa asui äitinsä kanssa Ruotulassa. Isä asui Petsamossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
953/7429 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti poliisi tarkastaa aina aina autojen takaluukut. Ihan heti. 

Vierailija
954/7429 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kaverit näkivät kun joku hullu tuli perässä Casablancasta kadulle ja murhasi siinä jalkakäytävällä Raisan. Siksi tämä ei ole ratkennut.

En tunne Tamperetta mutta tiedän, että Hämeenkatu on Tampereen pääkatu. Siellä on takuulla ollut sinä iltana paljon porukkaa liikkeellä, jotka olisivat sellaisen sattuessa a) jääneet auttamaan Raisaa, b) lähteneet mahdollisesti murhaajan perään (esim. miesporukalla) ja c) soittaneet poliisin ja ambulanssin paikalle. Toisin sanoen, Raisa olisi tuskin jäänyt yksin, ainakaan kovinkaan pitkäksi aikaa, jos hänet olisi murhattu tai yritetty murhata jalkakäytävälle keskellä Hämeentietä vilkkaan ravintolan välittömässä läheisyydessä.

Siellä ei ollut valvontakameroita, joten todisteita ei jäänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
955/7429 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä Raisan äiti asui?

"Raisa Räisänen opiskeli katoamisensa aikaan ensimmäistä vuotta urheilulukiossa. Katoamisen aikaan Räisäsen vanhemmat olivat eronneet, ja hänellä on pikkusisko sekä vanhempi velipuoli. Eron jälkeen siskokset asuivat äitinsä luona, mutta kävivät vain neljän kilometrin päässä asuvalla isällään usein.

 

Vuosi ennen katoamistaan, syyskuussa 1998 Räisänen järjesti siskonsa kanssa kotijuhlat isänsä luona. Kutsuttuja henkilöitä oli ollut 20, mutta tieto juhlista levisi ja lopulta poliisi saapui hajottamaan omakotitalon pihalla tungeksineen nuorisojoukon. Tapaus päätyi pikku-uutiseksi Ilta-Sanomiin

 

Raisa Räisänen vietti iltaa saman ikäisen naispuolisen ystävänsä kanssa kotonaan Ruotulassa Laalahdenkadulla. Kello 21:n jälkeen he lähtivät bussilla Tampereen keskustaan ja osoitteessa Hämeenkatu 18 sijaitsevaan ravintola Casablancaan. Sinne he saapuivat noin kello 21.30. "

 

https://fi.wikipedia.org/wiki/Raisa_R%C3%A4is%C3%A4sen_katoamistapaus

 

Raisan äiti asui mitä ilmeisimmin Ruotulassa Laalahdenkadulla. Isä asui tuosta noin 4 kilometrin päässä omakotitalossa.

Vierailija
956/7429 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kaveripiirissäni ei kaveria jätettäisi.

Vierailija
957/7429 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan Seurahuoneella valvonta kameraa ja pankeissa on. 

Vierailija
958/7429 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin omituisen näyn keskellä päivää muutama vuosi sitten.  Olin auton takapenkillä, auto sisältä valkoinen, ikkunan muoto ei neliö.  Ohitimme ison öljysäiliön.  Olin ihmeissäni, kun näky loppui.  Katsoin sattumalta seinäkalenteria, oli Raisan katoamispäivä.   Naantalissahan on isoja öljysäiliöitä?

Vierailija
959/7429 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedä mitä lihaa ne ilmakuivatut on ja kebabit.  Uhrattu taas jumalille jotain. 

Olisko tämän tutkintalinjan mukaan siis lihat syötetty asiakkaille, pitseria ehkä poltettu ja tekijät anoneet turva paikkaa jostain muusta EU-maasta tai mennee amerikkaan. Tämä juttu ei varmasti tule selviämään koskaan. 

Vierailija
960/7429 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naantalista on voitu myös lähteä purjeveneellä kohti Airiston syvintä kohtaa. Onko viimeinen tukitolppa Raision viljasiilo?