Mitä jos Raisa Räisänen nousikin siihen kaveriporukan autoon?
Räisänen oli viettänyt iltaa samanikäisen naispuolisen ystävänsä kanssa Hämeenkatu 18:ssa sijaitsevassa ravintola Casablancassa noin kello 21.30–22.00. Hieman ennen kello 23.00 Räisäsen ystävä lähti Hämeenkadulta autokyydillä Huittisten Seurahuoneelle, mutta Räisänen ei mahtunut mukaan.
Ystävä näki Räisäsen kävelevän Hämeenkadun yli takaisin Casablancan puolelle, mikä on viimeinen varma havainto hänestä. Sen jälkeen Räisäsestä ei ole yhtään luotettavaa silminnäkijähavaintoa.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Raisa_R%C3%A4is%C3%A4sen_katoamistapaus
Kommentit (7429)
Vierailija kirjoitti:
Naantalista on voitu myös lähteä purjeveneellä kohti Airiston syvintä kohtaa. Onko viimeinen tukitolppa Raision viljasiilo?
Airiston syvänteestähän se lakimieskin löytyi kuin löytyikin. Suomen poliisi sössi senkin tapauksen tutkinnan heti alussa.
Vierailija kirjoitti:
Näin omituisen näyn keskellä päivää muutama vuosi sitten. Olin auton takapenkillä, auto sisältä valkoinen, ikkunan muoto ei neliö. Ohitimme ison öljysäiliön. Olin ihmeissäni, kun näky loppui. Katsoin sattumalta seinäkalenteria, oli Raisan katoamispäivä. Naantalissahan on isoja öljysäiliöitä?
No toi käy hyvinkin Näsijärven rantaan . Miehet kun seksiä haluaa ne ajaa auton sivutielle jonnekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raidan poikaystävä oli erikoispaska kotibilettäjä ja ruma joka nai kaikkia.
Oliko Raisan ystävän nimi Raita? Ehkä tästä sekaannus ja siksi julkisuuteen annettiin Raidan kuva?
Taipuu Raitan, erisnimi.
Ei taivu. Marjatta Raidastakin on aina kirjoitettu että Raidan, en ole ikinä nähnyt kirjoitettavan että Marjatta Raitan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raidan poikaystävä oli erikoispaska kotibilettäjä ja ruma joka nai kaikkia.
Oliko Raisan ystävän nimi Raita? Ehkä tästä sekaannus ja siksi julkisuuteen annettiin Raidan kuva?
Taipuu Raitan, erisnimi.
Ei taivu. Marjatta Raidastakin on aina kirjoitettu että Raidan, en ole ikinä nähnyt kirjoitettavan että Marjatta Raitan.
🤡 mees takasin sinne peruskouluun.
Vierailija kirjoitti:
Naantalista on voitu myös lähteä purjeveneellä kohti Airiston syvintä kohtaa. Onko viimeinen tukitolppa Raision viljasiilo?
Julkisuuteen ei ole kerrottu, mihin Raisan kännykkä on paikantunut illan ja yön aikana. Lisäksi puhelimia pystyi paikantamaan vain 200-300 metrin tarkkuudella kaupungeissa, maalla kilometrien tarkkuudella. Joskus tarkemminkin kaupungeissa, mutta vaati puhelinoperaattorin erikoistoimia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaveri jätti 20 mk rahaa jos kuitenkin taksi raha oli jo olemassa? Ei sillä 20 mk olisi saanut taksia tai mitään muutakaan kuten juomia. Kai ne maksoi ainakin 30 mk?
Ysärin lopulla happy hour -hintaan bissen sai usein kympillä, normaalisti ehkä juuri 15-20 markkaa. Taksia tuolla ei tosiaan olisi saanut.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Hukkunut vanhingossa .
Tampereen keskustassa on varmaan helpoin hukkua siihen koskeen tai laukon torin rantaan, mutta muuten ehkä ei. Nässylle ja Pyhäjärvelle on keskustasta jonkin verran matkaa...
Vierailija kirjoitti:
Minun kaveripiirissäni ei kaveria jätettäisi.
Ehkä ei Raisankaan kaveripiirissä.
Renny Harlinin lemppari gladiaatori asialla.
"Motiivi?"
Suurin motiivi on ollut raiskaus ja uhriksi on kelvannut melkein kuka tahansa.
Tosin eräs harvinaisempi motiivi on mahdollinen, silloin tekijä olisi "läheltä".
Harlin voisi tehdä tästä leffan. Hirniniemi esittämään Raisaa 🤔
Vierailija kirjoitti:
Anna jo olla, ap!
Kuulutko siihen porukkaan?
Vierailija kirjoitti:
Motiivi?
Vahinko. Ruumis kätketty häpeissään.
Vierailija kirjoitti:
Harlin voisi tehdä tästä leffan. Hirniniemi esittämään Raisaa 🤔
Nooooh, jätetääs 🤭
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raidan poikaystävä oli erikoispaska kotibilettäjä ja ruma joka nai kaikkia.
Oliko Raisan ystävän nimi Raita? Ehkä tästä sekaannus ja siksi julkisuuteen annettiin Raidan kuva?
Taipuu Raitan, erisnimi.
Ei taivu. Marjatta Raidastakin on aina kirjoitettu että Raidan, en ole ikinä nähnyt kirjoitettavan että Marjatta Raitan.
🤡 mees takasin sinne peruskouluun.
Mees kuule ite.
"16-vuotiaana Tampereen yössä kadonneen Raisa Räisäsen kohtalo on yksi Suomen rikoshistorian suurimmista mysteereistä.
Kadonneiden suomalaisten tapauksista koostetussa Tiina Saaren ja Maiju Majamaan uutuuskirjassa Ei jälkeäkään ((Into Kustannus 2020) Räisäsen pikkusisko Emilia esittää omat epäilyksensä siskon kohtalosta.
Emilia kertoo kirjassa suorasanaisesti epätietoisuuden synnyttämästä tuskasta. Hän kärsinyt masennuksesta ja ahdistuksesta siskonsa katoamisen jälkeisinä vuosina.
– Olisi helpompaa tietää, että hänet raiskattiin ja tapettiin. Kun emme tiedä, mielikuvitus laukkaa monia reittejä, hän sanoo.
Emilia uskoo, että sisko joutui seksuaalirikoksen uhriksi.
– Ehkä Raisa on kuollut vahingossa ja tekijä on onnistunut hävittämään hänen ruumiinsa? Näsijärvi on iso.
Pikkusisko toivoo, että tekijä tulisi uskoon ja tunnustaisi, mitä Raisalle tapahtui. Hän ei usko, että siskon kohtalo muutoin ratkeaa.
Emilia muistelee kirjassa viimeistä iltaa, kun hän näki Raisan perheen kodissa Tampereen Ruotulassa.
Oli lokakuinen lauantaina vuonna 1999.
Isosisko oli ollut alkuillasta koripallopelissä ja kutsunut sen jälkeen luokkakaverinsa kylään. Tytöt valmistautuivat illanviettoon Tampereen keskustassa. Raisa Räisänen oli hankkinut täysi-ikäisen ystävänsä henkilöllisyystodistuksen lainaan baarireissua varten.
Huoneessa kuunneltiin todennäköisesti Raisan lempimusiikkia, kuten Eppu Normaalia ja Yötä.
– Saanko juoda Spriteasi jääkaapista, pikkusisko ehti vielä huikata Raisalle.
Myöhemmin Raisa ja hänen ystävänsä siirtyivät Hämeenkadulle ravintola Casablancaan, josta tytöt poistuivat hieman ennen kello yhtätoista.
Räisänen soitteli poikaystävälleen, joka vietti iltaa kotibileissä Pirkkalassa. He sopivat, että myös Raisa saapuu paikalle.
Ystävätär lähti poikaystävänsä kyydissä kohti Huittisten Seurahuonetta. Tytöt sopivat soittelevansa toisilleen illan aikana.
Räisänen lähti kävelemään takaisin toiselle puolelle katua, Casablancan suuntaan.
Kaveriporukan jäsenet olivat viimeisiä, jotka näkivät hänet varmasti elossa."
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/raisa-raisasen-pikkusisko-kertoo-uu…
No on sitten biletetty ja on velipuolia äitipuolia isäpuolia noit puoli nimitykset voi poistaa . Ei ole kuin yksi synnyttäjä ja yksi siittäjä.