Mitä jos Raisa Räisänen nousikin siihen kaveriporukan autoon?
Räisänen oli viettänyt iltaa samanikäisen naispuolisen ystävänsä kanssa Hämeenkatu 18:ssa sijaitsevassa ravintola Casablancassa noin kello 21.30–22.00. Hieman ennen kello 23.00 Räisäsen ystävä lähti Hämeenkadulta autokyydillä Huittisten Seurahuoneelle, mutta Räisänen ei mahtunut mukaan.
Ystävä näki Räisäsen kävelevän Hämeenkadun yli takaisin Casablancan puolelle, mikä on viimeinen varma havainto hänestä. Sen jälkeen Räisäsestä ei ole yhtään luotettavaa silminnäkijähavaintoa.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Raisa_R%C3%A4is%C3%A4sen_katoamistapaus
Kommentit (7429)
Vierailija kirjoitti:
Entä jos Raisa lähtikin kyytiin ja se oli se kaveri joka ei mahtunut kyytiin. Raisa antoi kaverille 20 mk. Eli ovelasti on käännetty toisinpäin kumpi jäi kaupunkiin. Siksi ei ole havaintoja, koska kadoksissa onkin se kaveri.
Tämä selittää, miksi Raisasta annettiin julkisuuteen väärä kuva. Onko varmistettu, että kuvassa on Raisa eikä kaveri?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Virpi Buttin seurassa nähtiin kävelevän. Ohiajanut autoilija tunnisti Buttin. Oli ihmetelyt, miksi nuori, kevyesti pukeutunut tyttö oli sen häirikön seurassa. Kuunnelkaa Marko Niemen podcast: True crime, jakso Raisa Räisänen. Löytyy YleAreenasta.
Kyllä, mutta toinen silminnäkijä oli tunnistanut toisen vanhemman naisen, joka myi kortteja. Se ei ollut Virpi.
Ravintolan portsari tunnisti Virpi Buttin satavarmasti. Harmitteli, miksei ollut pysäyttänyt autoaan ja kysellyt mihin Butt vei tyttöä. Butthan oli julkkis Tampereen ravintoloissa agressiivisen käytöksen takia.
Niin nämä on taas näitä... Kuten Multisillan taksikuski, koiran ulkoiluttaja Viteli, m u rhan tunnustanut pubiveikko, v ä kivaltap*rnosta kiinnostunut lääkäri jne. Kaikki ihan varmoja.
Tuo portsari on omin käsin heittänyt Buttin kapakasta ulos.
Mitä sitten? En usko häneen yhtään sen enempää kuin vaikka Viteliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kaverit näkivät kun joku hullu tuli perässä Casablancasta kadulle ja murhasi siinä jalkakäytävällä Raisan. Siksi tämä ei ole ratkennut.
Tämä on todennäköisin tapahtumaketju. Se selittää, miksi Raisa ei mahtunut kyytiin ja miksi kaveri antoi vain 20 mk ja muut lähtivät Huittisiin.
Hohhoijaaa että oikei jalkakäytävällä.
Ehkä joku Raisan miehistä haki hänet ja jotain tapahtui.
Miksi antoi 20mk? Tämä on epäilyttävää.
Hyvä ! Rikollisten synnit nousee taivaaseen asti !
Vierailija kirjoitti:
Miksi antoi 20mk? Tämä on epäilyttävää.
Piia Ristikankareellakin oli kadotessaan 20mk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohon aikaan Tampereella oli jo kaupungilla valvontakameroita. Raisa ei tallentunut yhteenkään.
Eli on mennyt ehkä jonkun auton kyytiin sellaisessa katvepaikassa, johon ei kamerat yllä.
Kaveriporukan auto oli katveessa. Sen autonhan luo hän tyttökaverinsa kanssa meni.
Uskon tutkijoiden tietävän tappajan, mutta näyttö ei riitä.
Kun sekä rotat että asunnottomat kuin kuolleet usein kipataan roskisautoon. Eikä roskia voisi paremmin tarkastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi antoi 20mk? Tämä on epäilyttävää.
Piia Ristikankareellakin oli kadotessaan 20mk.
Tämä ei voi olla sattumaa! Nyt pitää vertailla kaikki katoamistapaukset, joissa kadonneella oli 20 mk ja kun yksi ratkeaa, tekijä selviää. Loppuivatko katoamiset kun siirryttiin euroihin?
Oliko koko kaveriporukkaa olemassakaan? Entä jos Raisa katosi jo koripallopelistä aiemmin päivällä?
True crime podcast
YleAreena
Viimeinen johtolanka, Raisa Räisänen.
Erittäin suositeltavaa kuunnella.
Yhden venäläisen muslimi miehen asunto oli täynnä paloiteltuna luita ja se vei ne roskiin niitä oli isoissa jätesäkeissä mutta ne hajosi siellä roskahuoneessa . Niitä ei kukaan tutkinut vaan heitettiin roska autoon. No toki usein on elukan luut mutta voi olettaa että muutakin . Moniko erottaa ihmisten luut elukoiden luista ? Ja kun moni on uskonnosta sairas. Väärät opetukset.
Vierailija kirjoitti:
Oliko koko kaveriporukkaa olemassakaan? Entä jos Raisa katosi jo koripallopelistä aiemmin päivällä?
Sullottiin pallon sisään?
Suuri mahdollisuus että Raisa oli menossa isänsä luokse, toinen lähes yhtä suuri mahdollisuus, että Raisa sai kyydin Pirkkalaan ja kohtasi matkan varrella raiskauksen ja kuoleman. Eikä voi unohtaa turkkilaista vaihtoehtoa, sekin voi olla tapahtunut, Raisa ja mies taksissa ja taksin perässä ehkä auto täynnä muita. (Toyota- tai Datsun -merkkinen vanha urheilumallin auto)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mirja Paavilainen oli myös pitkä ja pärjäävä kuten raisa ja harrasti tällaisia yöpymisiä yhen illan juttuineen.
Mitä mieltä poikaystävä oli tuosta, että tanssi kännissä itseään vanhempien miesten kanssa ja soitteli kyytiä joltakin tuntemaltaan vanhemmalta mieheltä. Kyllä jokainen tietää, mitä se on noiden miesporukoiden kanssa tehnyt. Vaikka usein annetaan ymmärtää, ei tuollainen ollut mitenkään tyypillistä käytöstä tuon ikäisille tuohon aikaan. Kuulostaa lastensuojelutapaukselta nykypäivän silmin katsottuna kun ilmeisesti ryyppäsi rankasti jo alaikäisenä ja pyöri aikuisten miesten kanssa.
Raisa ei ollut hyvännäköinen, ehkä hän kompensoi sitä tekemällä miesten kanssa kaikenlaista, mitä he tajusivat vaatia. Jokaisessa kaveripiirissä oli noihin aikoihin se yksi tai pari tapausta, jotka olivat jotenkin ressukoita ja miesten hyväksikäytettävinä, päihdekoukussa jo nuorena jne. Vanhempia ei ilmeisesti tämä kiinnostanut. Ehkä kaveripiirikin piti nolona tätä touhua, koska ei se mitään yleistä silloinkaan ollut kuin pienelle osalle, vaikka alkoholikokeiluja monilla toki oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohon aikaan Tampereella oli jo kaupungilla valvontakameroita. Raisa ei tallentunut yhteenkään.
Eli on mennyt ehkä jonkun auton kyytiin sellaisessa katvepaikassa, johon ei kamerat yllä.
Kaveriporukan auto oli katveessa. Sen autonhan luo hän tyttökaverinsa kanssa meni.
Niin oliko?
Vierailija kirjoitti:
Uskon tutkijoiden tietävän tappajan, mutta näyttö ei riitä.
Minä uskon että on tapaturmaisti päätynyt vesistöön.
Tuo portsari on omin käsin heittänyt Buttin kapakasta ulos.