Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä jos Raisa Räisänen nousikin siihen kaveriporukan autoon?

Vierailija
07.05.2026 |

Räisänen oli viettänyt iltaa samanikäisen naispuolisen ystävänsä kanssa Hämeenkatu 18:ssa sijaitsevassa ravintola Casablancassa noin kello 21.30–22.00. Hieman ennen kello 23.00 Räisäsen ystävä lähti Hämeenkadulta autokyydillä Huittisten Seurahuoneelle, mutta Räisänen ei mahtunut mukaan. 

 

Ystävä näki Räisäsen kävelevän Hämeenkadun yli takaisin Casablancan puolelle, mikä on viimeinen varma havainto hänestä. Sen jälkeen Räisäsestä ei ole yhtään luotettavaa silminnäkijähavaintoa.

 

https://fi.wikipedia.org/wiki/Raisa_R%C3%A4is%C3%A4sen_katoamistapaus

 

Kommentit (7429)

Vierailija
901/7429 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi antoi 20mk? Tämä on epäilyttävää.

Piia Ristikankareellakin oli kadotessaan 20mk.

Tämä ei voi olla sattumaa! Nyt pitää vertailla kaikki katoamistapaukset, joissa kadonneella oli 20 mk ja kun yksi ratkeaa, tekijä selviää. Loppuivatko katoamiset kun siirryttiin euroihin? 

Raisalla saattoi olla myös markan kolikko taskussa inflaation vuoksi. 

Vierailija
902/7429 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multisilta, kirkaisu Armonkalliolla, kävely naisen kanssa, Butt ja todistaja havainnot kävelemässä Kuninkaankatua ja juttelut saman ikäisten kanssa on niin epämääräisiä ja osa mielikuvituksen keksimää. Ihme että poliisi on edes uutisoinut näistä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
903/7429 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi lähtivät Huittisiin? Sitä ei ole vielä kerrottu.

No eihän sitäkään ole kerrottu, että miksi kukaan kaveriporukasta ei oikaissut tätä asiaa 10 vuoteen...että lähtivätkin Huittisiin eivätkä jääneetkään Tampereelle.

Vierailija
904/7429 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se yksi naisen kolkannut tunnustanut että ihan varasti uhrin pankkikortin ja siinä tuli tappelu. 

Vierailija
905/7429 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen kaveriporukka jättää toisen yksin? Autoon olisi voinut tunkea. Teinit tekevät niin.

Vierailija
906/7429 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveria ei jätetä yksin kun on lähdetty yhdessä matkaan! Kukaan teini ei tekisi noin kaverille. Tätä en tajua! Teini ottaa aina toisen teinin autoon.

No siitähän koko tämä ketju lähtikin. Että mitäs jos Raisa nousikin siihen autoon, kun kerta jäljet siihen loppuvat...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
907/7429 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mirja Paavilainen oli myös pitkä ja pärjäävä kuten raisa ja harrasti tällaisia yöpymisiä yhen illan juttuineen.

Mitä mieltä poikaystävä oli tuosta, että tanssi kännissä itseään vanhempien miesten kanssa ja soitteli kyytiä joltakin tuntemaltaan vanhemmalta mieheltä. Kyllä jokainen tietää, mitä se on noiden miesporukoiden kanssa tehnyt. Vaikka usein annetaan ymmärtää, ei tuollainen ollut mitenkään tyypillistä käytöstä tuon ikäisille tuohon aikaan. Kuulostaa lastensuojelutapaukselta nykypäivän silmin katsottuna kun ilmeisesti ryyppäsi rankasti jo alaikäisenä ja pyöri aikuisten miesten kanssa. 

Suuri ellei suurin osa Raisan ikälsistä joi humalahakuisesti ysärillä. Osa useammin, osa harvemmin.  Lukioluokallani ei ollut yhtään tyttöä, joka ei olisi käyttänyt alkoholia. Ja seikkailuja oli sen mikaan kun oli tarjontaa. Osa oli rohkeampia, osa varovaisempia. Osalla tiukemmat säännöt kotoa, osalla rennompaa. Alkoholintäytteiset bileet olivat normaalia ja niihin pääsivät melkein kaikki.  

Vierailija
908/7429 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mirja Paavilainen oli myös pitkä ja pärjäävä kuten raisa ja harrasti tällaisia yöpymisiä yhen illan juttuineen.

Mitä mieltä poikaystävä oli tuosta, että tanssi kännissä itseään vanhempien miesten kanssa ja soitteli kyytiä joltakin tuntemaltaan vanhemmalta mieheltä. Kyllä jokainen tietää, mitä se on noiden miesporukoiden kanssa tehnyt. Vaikka usein annetaan ymmärtää, ei tuollainen ollut mitenkään tyypillistä käytöstä tuon ikäisille tuohon aikaan. Kuulostaa lastensuojelutapaukselta nykypäivän silmin katsottuna kun ilmeisesti ryyppäsi rankasti jo alaikäisenä ja pyöri aikuisten miesten kanssa. 

Raisa ei ollut hyvännäköinen, ehkä hän kompensoi sitä tekemällä miesten kanssa kaikenlaista, mitä he tajusivat vaatia. Jokaisessa kaveripiirissä oli noihin aikoihin se yksi tai pari tapausta, jotka olivat jotenkin ressukoita ja miesten hyväksikäytettävinä, päihdekoukussa jo nuorena jne. Vanhempia ei ilmeisesti tämä kiinnostanut. Ehkä kaveripiirikin piti nolona tätä touhua, koska ei se mitään yleistä silloinkaan ollut kuin pienelle osalle, vaikka alkoholikokeiluja monilla toki oli. 

RESSUKKA ISKEE JÄLLEEN ! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
909/7429 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keitä nämä kaverit edes olivat? Onko kukaan koskaan antanut mitään haastattelua? Ovatko he tehneet someen mitään sivuja Raisalle, jossa yrittävät tutkia tätä mysteeriä. Niin, eivätpä ole....

Voi jeesus tätä nykysukupolvea! Jos et tee someen jotain huomionhakurutinasivuja niin olet syyllinen!

Vierailija
910/7429 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Multisilta, kirkaisu Armonkalliolla, kävely naisen kanssa, Butt ja todistaja havainnot kävelemässä Kuninkaankatua ja juttelut saman ikäisten kanssa on niin epämääräisiä ja osa mielikuvituksen keksimää. Ihme että poliisi on edes uutisoinut näistä. 

Jep ja tuo kirkaisuhavaintokin oli tosi epämääräinen, kun ei ne päivämäärät sitten oikein täsmänneetkään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
911/7429 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen miettinyt, miksi menivät Huittisiin.

Vierailija
912/7429 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne eräät kotibileet päätyi valtakunnan uutisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
913/7429 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kaverit näkivät kun joku hullu tuli perässä Casablancasta kadulle ja murhasi siinä jalkakäytävällä Raisan. Siksi tämä ei ole ratkennut.

Tämä on todennäköisin tapahtumaketju. Se selittää, miksi Raisa ei mahtunut kyytiin ja miksi kaveri antoi vain 20 mk ja muut lähtivät Huittisiin.

Hohhoijaaa että oikei jalkakäytävällä.

:D
 

Vierailija
914/7429 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raidan poikaystävä oli erikoispaska kotibilettäjä ja ruma joka nai kaikkia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
915/7429 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mirja Paavilainen oli myös pitkä ja pärjäävä kuten raisa ja harrasti tällaisia yöpymisiä yhen illan juttuineen.

Mitä mieltä poikaystävä oli tuosta, että tanssi kännissä itseään vanhempien miesten kanssa ja soitteli kyytiä joltakin tuntemaltaan vanhemmalta mieheltä. Kyllä jokainen tietää, mitä se on noiden miesporukoiden kanssa tehnyt. Vaikka usein annetaan ymmärtää, ei tuollainen ollut mitenkään tyypillistä käytöstä tuon ikäisille tuohon aikaan. Kuulostaa lastensuojelutapaukselta nykypäivän silmin katsottuna kun ilmeisesti ryyppäsi rankasti jo alaikäisenä ja pyöri aikuisten miesten kanssa. 

Suuri ellei suurin osa Raisan ikälsistä joi humalahakuisesti ysärillä. Osa useammin, osa harvemmin.  Lukioluokallani ei ollut yhtään tyttöä, joka ei olisi käyttänyt alkoholia. Ja seikkailuja oli sen mikaan kun oli tarjontaa. Osa oli rohkeampia, osa varovaisempia. Osalla tiukemmat säännöt kotoa, osalla rennompaa. Alkoholintäytteiset bileet olivat normaalia ja niihin pääsivät melkein kaikki.  

Tässä on se ero, että tämä on pyörinyt miesporukoiden kanssa jo 15 vuotiaana? Yleensä nuoret tuolloinkin joivat omissa porukoissaan ja kavereidensa kanssa. Tämä on tietoisesti lähtenyt ilm. tuntemattomien kanssa ties mihin. Myikö itseään vai mikä kuvio tässä on taustalla? Parittaja kuvioissa?

Vierailija
916/7429 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

RESSUkka .  

Vierailija
917/7429 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten Treen päkadulla Hämeenkadulla ei muka olisi ollut kameravalvontaa?

Vierailija
918/7429 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö laitettiin pakastearkkuun.

Vierailija
919/7429 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antoi 20 markkaa, mutta oliko suomen markkaa vai D-markkaa? D-markka oli kaksinkertainen arvoltaan, eli Raisalla saattoikin olla 40 suomen markkaa. Lähtikö pankkiin vaihtamaan rahaa ja siellä tapahtui jotakin?

Vierailija
920/7429 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen miettinyt, miksi menivät Huittisiin.

Sama. En usko, että Huittinen yhtään parempi ollut tuohon aikaan kui Treen seurahuonekaan.