Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä jos Raisa Räisänen nousikin siihen kaveriporukan autoon?

Vierailija
07.05.2026 |

Räisänen oli viettänyt iltaa samanikäisen naispuolisen ystävänsä kanssa Hämeenkatu 18:ssa sijaitsevassa ravintola Casablancassa noin kello 21.30–22.00. Hieman ennen kello 23.00 Räisäsen ystävä lähti Hämeenkadulta autokyydillä Huittisten Seurahuoneelle, mutta Räisänen ei mahtunut mukaan. 

 

Ystävä näki Räisäsen kävelevän Hämeenkadun yli takaisin Casablancan puolelle, mikä on viimeinen varma havainto hänestä. Sen jälkeen Räisäsestä ei ole yhtään luotettavaa silminnäkijähavaintoa.

 

https://fi.wikipedia.org/wiki/Raisa_R%C3%A4is%C3%A4sen_katoamistapaus

 

Kommentit (7429)

Vierailija
861/7429 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveria ei jätetä yksin kun on lähdetty yhdessä matkaan! Kukaan teini ei tekisi noin kaverille. Tätä en tajua! Teini ottaa aina toisen teinin autoon.

Vierailija
862/7429 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mirja Paavilainen oli myös pitkä ja pärjäävä kuten raisa ja harrasti tällaisia yöpymisiä yhen illan juttuineen.

Mitä mieltä poikaystävä oli tuosta, että tanssi kännissä itseään vanhempien miesten kanssa ja soitteli kyytiä joltakin tuntemaltaan vanhemmalta mieheltä. Kyllä jokainen tietää, mitä se on noiden miesporukoiden kanssa tehnyt. Vaikka usein annetaan ymmärtää, ei tuollainen ollut mitenkään tyypillistä käytöstä tuon ikäisille tuohon aikaan. Kuulostaa lastensuojelutapaukselta nykypäivän silmin katsottuna kun ilmeisesti ryyppäsi rankasti jo alaikäisenä ja pyöri aikuisten miesten kanssa. 

Eivät olleet vakituisessa suhteessa. R soitteli myös muille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
863/7429 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi lähtivät Huittisiin? Sitä ei ole vielä kerrottu.

Kuten ei sitäkään, miksi he salasivat sen asian kokonaisen vuosikymmenen ajan.

Vierailija
864/7429 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kaverit näkivät kun joku hullu tuli perässä Casablancasta kadulle ja murhasi siinä jalkakäytävällä Raisan. Siksi tämä ei ole ratkennut.

Vierailija
865/7429 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Voiko olla, että tätä aloituksen linjaa ei ole juuri siksi tutkittu, kun siitä on videokuvaa, että kaveri nousee autoon ja Raisa jää kaupunkiin? "

 

Jos olisi videokuvaa siitä, kuinka tyttökaveri nousee auton kyytiin, olisi videokuvaa myös siitä, kuinka Raisaa ei oteta kyytiin, seisoo auton vieressä ja kävelee auton luota pois Hämeenkadun poikki takaisin, mistä olivat tulleetkin.

 

Nyt on koko ajan sanottu, että Raisasta ei ole lainkaan videokuvaa.

Ei ole videokuvaa, onnistui liikkumaan katveessa.

Todella outoa.

Tässä tapauksessa on unohdettu kaikkein ilmeisimpiem asioiden merkitys. 

Vierailija
866/7429 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi antoi 20 mk miksi ei 50 mk? Epäilyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
867/7429 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä juttu haisee tänne asti.

Vierailija
868/7429 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Kamu SANOO nähneensä Raisan kävelleen tien yli kohti Casablancaa ja tästä eteen päin ri MITÄÄN havaintoja. Luulisi pyrkineen jonnekin sisälle lämpimään tai autoihin Pirkkalaan "

 

Tai sitten nousi siihen kaveriporukan autoon, kuten tyttökaverikin. Siksihän Raisa sen auton luo käveli, saadakseen kyydin lähistöllä olevan Pirkkalan kotibileisiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
869/7429 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kaverit näkivät kun joku hullu tuli perässä Casablancasta kadulle ja murhasi siinä jalkakäytävällä Raisan. Siksi tämä ei ole ratkennut.

Tämä on todennäköisin tapahtumaketju. Se selittää, miksi Raisa ei mahtunut kyytiin ja miksi kaveri antoi vain 20 mk ja muut lähtivät Huittisiin.

Vierailija
870/7429 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Virpi Buttin seurassa nähtiin kävelevän.  Ohiajanut autoilija tunnisti Buttin.  Oli ihmetelyt, miksi nuori, kevyesti pukeutunut tyttö oli sen häirikön seurassa.   Kuunnelkaa Marko Niemen podcast: True crime, jakso Raisa Räisänen. Löytyy YleAreenasta.

Kyllä, mutta toinen silminnäkijä oli tunnistanut toisen vanhemman naisen, joka myi kortteja. Se ei ollut Virpi.

Ravintolan portsari tunnisti Virpi Buttin satavarmasti.  Harmitteli, miksei ollut pysäyttänyt autoaan ja kysellyt mihin Butt vei tyttöä.  Butthan oli julkkis Tampereen ravintoloissa agressiivisen käytöksen takia.

Niin nämä on taas näitä... Kuten Multisillan taksikuski, koiran ulkoiluttaja Viteli, m u rhan tunnustanut pubiveikko, v ä kivaltap*rnosta kiinnostunut lääkäri jne. Kaikki ihan varmoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
871/7429 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ymmärrä tätä. Kaverit lähtivät Huittisten seurahuoneelle (75km päähän) mutta Raisa ei mahtunut mukaan. Millainen kaveriporukka jättää jonkun kyydistä?

Vierailija
872/7429 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noloa, että hyvä perheen tyttö vietti tuollaista elämää. Olkoonkin huippuoppilas koulussa ja menestynyt urheilussa.

Ei mitään noloa. Normaalia nuoruutta 90-luvulla. Noloa on, että epätoivoiset yrittävät oikeuttaa Raisalle tapahtuneita asioita mustamaalaamalla häntä.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
873/7429 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se rippikuva annettu julkisuuteen jos Raisalla ei kadotessaan ollut vaalea tukka?

Vierailija
874/7429 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se taksikuski sanoi, että tytöllä oli käsivarsilta paljas paita päällä, Raisahan kyllä oli kuulemma kadottanut takkinsa/jakun illan aikana. 

On niin paljon eri juttuja, että tuntuu siltä, että tarkoituksella levitellään mitä ihmeellisimpiä selityksiä katoamisesta.  

Tämä on voinut olla joku ihan muu tyttö kuin Raisa. Ja miten niin se bleiseri oli kadonnut illan aikana?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
875/7429 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos Raisa lähtikin kyytiin ja se oli se kaveri joka ei mahtunut kyytiin. Raisa antoi kaverille 20 mk. Eli ovelasti on käännetty toisinpäin kumpi jäi kaupunkiin. Siksi ei ole havaintoja, koska kadoksissa onkin se kaveri.

Vierailija
876/7429 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noloa, että hyvä perheen tyttö vietti tuollaista elämää. Olkoonkin huippuoppilas koulussa ja menestynyt urheilussa.

Ei mitään noloa. Normaalia nuoruutta 90-luvulla. Noloa on, että epätoivoiset yrittävät oikeuttaa Raisalle tapahtuneita asioita mustamaalaamalla häntä.  

Ryypätä joka viikonloppu? Käydä rafloissa toisten papereilla? 

Vierailija
877/7429 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se rippikuva annettu julkisuuteen jos Raisalla ei kadotessaan ollut vaalea tukka?

Koska Raisasta ei haluttu havaintoja!

Vierailija
878/7429 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos lähdettäisiin siitä todennäköisimmästä tutkintalinjasta. Raisa on halunnut autokyydin Pirkkalan kotibileisiin, jossa hänen poikaystävänsä jo on. Raisan tyttökaverin kundikaveri saapuu autolla Casablancan edustalle tyttöjä hakemaan. Tytöt nousevat kyytiin.

Raisasta ei tehdä mitään varmoja havaintoja enää tämän jälkeen. Raisa ei myöskään soittele enää kundikaverinsa kanssa tuona iltana, vaikka on hetkeä aiemmin sanonut tulevansa Pirkkalan kotibileisiin, jos saa autokyydin.

Vierailija
879/7429 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein ymmärrä tätä. Kaverit lähtivät Huittisten seurahuoneelle (75km päähän) mutta Raisa ei mahtunut mukaan. Millainen kaveriporukka jättää jonkun kyydistä?

Niinpä. Ehkei jättänytkään.

Vierailija
880/7429 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noloa, että hyvä perheen tyttö vietti tuollaista elämää. Olkoonkin huippuoppilas koulussa ja menestynyt urheilussa.

Ei mitään noloa. Normaalia nuoruutta 90-luvulla. Noloa on, että epätoivoiset yrittävät oikeuttaa Raisalle tapahtuneita asioita mustamaalaamalla häntä.  

Ryypätä joka viikonloppu? Käydä rafloissa toisten papereilla? 

Tervemenoa 90-luvulle. Tuollaistahan se oli.