Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jos Raisa Räisänen nousikin siihen kaveriporukan autoon?

Vierailija
07.05.2026 |

Räisänen oli viettänyt iltaa samanikäisen naispuolisen ystävänsä kanssa Hämeenkatu 18:ssa sijaitsevassa ravintola Casablancassa noin kello 21.30–22.00. Hieman ennen kello 23.00 Räisäsen ystävä lähti Hämeenkadulta autokyydillä Huittisten Seurahuoneelle, mutta Räisänen ei mahtunut mukaan. 

 

Ystävä näki Räisäsen kävelevän Hämeenkadun yli takaisin Casablancan puolelle, mikä on viimeinen varma havainto hänestä. Sen jälkeen Räisäsestä ei ole yhtään luotettavaa silminnäkijähavaintoa.

 

https://fi.wikipedia.org/wiki/Raisa_R%C3%A4is%C3%A4sen_katoamistapaus

 

Kommentit (7137)

Vierailija
7121/7137 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poliisin pitäisi tehdä Raisasta ja näistä kaikista miehistä sellainen taulu seinälle.

Kuka oli missäkin, mistä yhteydestä Raisa heidät tunsi, kenellä oli auto, missä asuivat jne. jne. Ja keskustan kartta pohjalle. Sellainen taulu, mitä rikossarjoissakin on.

Aivan varmasti ovat tehneet.

Ei ole mitään näytteitä millä rikos nopeasti ratkeaisi. Ei paikasta, tekijästä, välineestä Tarkoitan DNA. 

Jos katoamiseen liittyi auto, niin se on saattanut olla niin vanha, että on ollut romutettuna ja paalattuna jo aikaa sitten. 

Jotenkin tuntuu, että tekijän on täytynyt olla tietoinen hyvästä kätkemispaikasta jo etukäteen. Ja aivan mihinkään keskustan puistikkoon ei ole lähdetty ruumista kaivamaan, että tavalla taikka toisella tapaukseen liittyy auto. Vesistö on myös riski, että pullahtaisi pintaan tai ajelehtisi aivan rantaan. Kyseeseen tulee siis metsä ja niin vaikeakulkuinen tai korpi, että siellä ei kukaan juurikaan liiku tai omistusmaa.

Uskon myös maastoon kätkemiseen. Vesistöissä riskinä pintaan nousu ja sitä paitsi vesistöjä on tutkittu jo hyvin laajasti, eikä mitään ole löytynyt. Myös auto liittyy täysin varmasti juttuun, vain sillä on saatu kuljetettua.

Vetinen ja syrjäinen suo ratkaisee molemmat ongelmat: hautaamisen vaikeudet ja järvestä löytymisen. Niitä sattuu näköjään olemaan Tampereen lähiseudulla ihan runsaasti, esim. länsilounaaseen päin. 

Huittisissakin on iso suoalue....

Niikö on?....... ja koko Suomessa tosi paljon soita.

Vierailija
7122/7137 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa meille minkälainen on ihmisen joka täällä kirjoittelee 16v tyttö lapsesta  nimellä  joka on kuolleeksi jistuuttu ja  murhattu.    Aikaa kulununut 27 v.   Syvenytykää jos kyseessä olisi oma lapsi.  Täällä keksittän juttuja minkä luonteinen oli ym lapsen elämästä oletuksia.   Tämmölle Suomen räkäisimmälle palstalle  reviteltäväksi ilman vanhempien ja omaisten lupaa. Mitä tuntuu  kavereista ilkeät oletukset ja syyttely ilman todistettua lähdettä nimillä.  Saako teitä näin tehdä????   Tän ketjun kaikki viestit RIKKOVAT TÄMÄN PALSTAN SÄÄNTÖJÄ , JA SIITÄ HUOLIMATTA ON NIIN JULMIA JA  AJATTELEMATTOMIA ETTÄ EDELLEEN  TÄÄLLÄ  OMIN LUVIN. SYYLLISTÄÄ SYYTTÖMIÄ.   TOIVON ETÄÄ VASTASTAATTE  LAPSIVAINAJAN. OMAISTEN,  JA KAVERIDEN PUOLETA ETTÄ TÄÄLLÄ HEIDÄN ELÄMÄÄ PILATAAN JA HÄPÄISTÄÄN.  ONKO OIKEIN????   ENNEN KUN VASTAAT LUE TÄMÄN PALSTAN  SÄÄNNÖT.   🌿🍀🌿🍀🌿🍀🌿🍀🌿🍀🌿🍀🌿🍀🌿🍀🍃🌱🍃🌱🍃🍃🍃🌱🌱🌱🌱      Teette tällä syyttelyllä omilla epäiyille tosi ikävän ja tuman kesän.   Täällä ei ratkea muu kuin oman  ilkeyden ja sairaan luonteen esiin tuominen. 

Höpö höpö nyt taas. Etkö halua, että tapaus ratkeaa tai että poliisi saa uusia näkökulmia, kuten se, että mitä luultavimmin Raisa on saanut joltakin mieheltä takin päälleen? Kyseessä on avoin murhatutkimus, johon poliisi kaipaa vihjeitä ja havaintoja, jopa hyvin mitättömän oloisia. Lehdet ja televisio on revitellyt tätä juttua jo 27 vuoden ajan.

MIKSI ET HALUA NOUDATTAA TÄMÄN PALSTAN SÄÄNTÖJÄ...... MENE MUUALLE MISSÄ SAAT NÄITÄ HULLUUKZIASI  RAUHASSA MESOSO JA REVITELLÄ.  OLET HYVIN TUNTEETON  LAPSI VAINAJAA  KOHTAAN . MYÖS OMASIA  JA NIITÄ KOHTAAN JOIT JALKISESTI NIMETTÖMÄNÄ JA KASVOTTOMANA HÄPEÄT ILKEÄSTI SYYTELLÄ.  👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻

Mietitkö nimettömänä  piilosassi miten pahalta niistä ihmisistä tun joita syyllistä ja vihjailet vuosienkin päästä?   He eivät ansaitse sinun vauvapalstalla  haukkumistasi.   Meneppä heille kasvotusten puhumaan nimelläsi ja poliiseile.... miks et menisi ??????????????

Se olisi reilua ja oikeudenmukaista  kun että vauvpalstaa lukenut heitä  inhoaa ja epäilee  ilman todistettua lähdettä.  Heille tosi  ikävää eää.   Miltäpä itsestäsi  tuntiuisi  jos vuosikymmeniä  aina joku nostaa syyttömänä  häpeän taakan .   Se in helvettiä syyttömille. 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻

Siksi täältä poistuu vihjailu ja syytelyviestit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7123/7137 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ruumiskoirat (tai muut koirat) reagoisvat jos on esim. suossa, pystyykö ne haistamaan myös tuollaisessa ympäristössä vs. asunto/auto? Entä jos on kääritty muoveihin, vaikuttaako asiaan, tai kiten lähellä pitää ns. k8hdetta olla? 

Mietin, että eikö tuollaisten koirien kanssa kannattaisi kierrellä ihan 'muuten vaan' metsissä, JOS voivat ottaa vainun tuollaisessa ympäristössä? Toki eri asia jos on pakko olla ihan kohdalla, etteivät saa vainua ns. matkan päästä... Mutta jos ajatellaan muitakin, kadonnutta nunnaa jne. miksei noita koiria käytetä aktiivisesti etsintöihin?!

Koirilla on hyvä hajuaisti. En usko, että muovi pidättelee mitään.

Sinähän olet  lukenut ilmeinen kun noin viisaita tiedät ruumiskoirista.......kiiitooosss 🤭

Vierailija
7124/7137 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka alaikäinen oli anniskeluravintolassa?

Ysärillä helpostikin. Oli aivan yleistä yrittää ravintolaan alaikäisenä ja usein sinne pääsikin. Jos portsari ei kysynyt papereita, sisään pääsi. Ja usein ei kysytty. Jotkut myös lainailivat kavereidensa henkilöllisyystodistuksia ja pääsivät niillä sisään. Tämä oli täysin yleistä toimintaa ysärillä.

Tampereella oli kyllä ysärillä tiukkaa. Mä en meinannut päästä omillakaan papereillani sisään.

Ehkä ysärillä oli, mutta vuosituhannen vaihteessa, niihin aikoihin kun Raisa katosi, ei todellakaan ollut turhan tiukkaa. Itse kävin baareissa 15-vuotiaasta lähes joka viikonloppu, ja olen mies. Tytöille oli vielä helpompaa, koska kehittyvät aikaisemmin ja baareihin mielellään halutaan naisia asiakkaiksi. Olen itsekin ollut tuolla Casablancassa alaikäisenä, missä Raisakin oli käynyt. 

Miksi leikit yhtäkkiä miestä  🐖 ? Ne doapamit naamaan nyt just.

Vierailija
7125/7137 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tuo yksi huutelija ei edes sen vertaa ymmärrä, että juuri asiaan LIITTYVIEN kannattaisi TOIVOA että asia ratkeaa!

Esimerkkinä: jos poliisi tutkimuksissa kertoo, että Matti, Mikko, ja Seppo olivat viimeisiä jotka soitti tai näki Laurin ennen kun tämä katosi --> varmaan eniten maailmassa Matti, Mikko  ja Seppo tahtoisivat että Lauri ja mahdollinen SYYLLINEN LÖYTYY, koska se ns. puhdistaisi heidän nimensä. Tuntuisi oudolta, jos olisvat sitä vastaan, että tapausta koitetaan  selvittää!"

 

Tämä.

Ehkäpä huutelijalla itsellään on oma lehmä ojassa, on suorastaan jo hysteerinen :D.

Vierailija
7126/7137 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka alaikäinen oli anniskeluravintolassa?

Ysärillä helpostikin. Oli aivan yleistä yrittää ravintolaan alaikäisenä ja usein sinne pääsikin. Jos portsari ei kysynyt papereita, sisään pääsi. Ja usein ei kysytty. Jotkut myös lainailivat kavereidensa henkilöllisyystodistuksia ja pääsivät niillä sisään. Tämä oli täysin yleistä toimintaa ysärillä.

Tampereella oli kyllä ysärillä tiukkaa. Mä en meinannut päästä omillakaan papereillani sisään.

Ehkä ysärillä oli, mutta vuosituhannen vaihteessa, niihin aikoihin kun Raisa katosi, ei todellakaan ollut turhan tiukkaa. Itse kävin baareissa 15-vuotiaasta lähes joka viikonloppu, ja olen mies. Tytöille oli vielä helpompaa, koska kehittyvät aikaisemmin ja baareihin mielellään halutaan naisia asiakkaiksi. Olen itsekin ollut tuolla Casablancassa alaikäisenä, missä Raisakin oli käynyt. 

Älä maatuskat valehtele... naura pöljyydellesi itsekin.. 🤣🤣🤣🤣🤣

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7127/7137 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadonnut löytyi 5 km:n säteeltä:

https://yle.fi/a/74-20232741

 

Eli jos sanotaan, olisi jo löytynyt, jos lähellä, ei välttämättä.päde. Jos sopiva kohta pitää piilossa,vaikka olisi lähellä.

Vierailija
7128/7137 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Välikäsimiehen käyttämisessä yhteydenotto välineenä kännykättömään poikaystävään pidän hyvin outona. Jos pojalla ei ollut kännyä niin, sitten olisivat varmaan muuten voineet sopia tavan miten viestittelevät, ilman välikäsiä. Harva hoitaa seurustelusuhteitaan toisten kautta."

Välikäsimies sanoi, että hänen kaverinsa ei ollut Raisasta kiinnostunut. Raisa oli näköjään yksipuolisen ihastunut ja käytti välikäsimiestä, noh, pelkkänä välikätenä. Udellakseen lisätietoja ja kundin menemisiä ja sijainteja.

Kaikki tämä välikäsimiehen kertomana. Ei ole kuultu Raisan tai ”ihastuksen” näkemystä. Jopa se, oliko tällaista ihastusmiestä oikeasti olemassakaan. 

Mitähän tämä oikea poikaystävä tykkäsi, että soitteli jollekin toiselle ihastukselle? Vai tiesikö ollenkaan sellaisesta? Miksi Raisa  oli alkanut seurustelemaan jos oli ihastunut toiseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7129/7137 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ruumiskoirat (tai muut koirat) reagoisvat jos on esim. suossa, pystyykö ne haistamaan myös tuollaisessa ympäristössä vs. asunto/auto? Entä jos on kääritty muoveihin, vaikuttaako asiaan, tai kiten lähellä pitää ns. k8hdetta olla? 

Mietin, että eikö tuollaisten koirien kanssa kannattaisi kierrellä ihan 'muuten vaan' metsissä, JOS voivat ottaa vainun tuollaisessa ympäristössä? Toki eri asia jos on pakko olla ihan kohdalla, etteivät saa vainua ns. matkan päästä... Mutta jos ajatellaan muitakin, kadonnutta nunnaa jne. miksei noita koiria käytetä aktiivisesti etsintöihin?!

Varmaan jonkun pitäisi mennä vapaaehtoisesti etsimään niiden kanssa. Muutenhan joku vaatii varmaan palkkaa koirien käyttämisestä.

Vierailija
7130/7137 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Välikäsimiehen käyttämisessä yhteydenotto välineenä kännykättömään poikaystävään pidän hyvin outona. Jos pojalla ei ollut kännyä niin, sitten olisivat varmaan muuten voineet sopia tavan miten viestittelevät, ilman välikäsiä. Harva hoitaa seurustelusuhteitaan toisten kautta."

Välikäsimies sanoi, että hänen kaverinsa ei ollut Raisasta kiinnostunut. Raisa oli näköjään yksipuolisen ihastunut ja käytti välikäsimiestä, noh, pelkkänä välikätenä. Udellakseen lisätietoja ja kundin menemisiä ja sijainteja.

Kaikki tämä välikäsimiehen kertomana. Ei ole kuultu Raisan tai ”ihastuksen” näkemystä. Jopa se, oliko tällaista ihastusmiestä oikeasti olemassakaan. 

Mitähän tämä oikea poikaystävä tykkäsi, että soitteli jollekin toiselle ihastukselle? Vai tiesikö ollenkaan sellaisesta? Miksi Raisa  oli alkanut seurustelemaan jos oli ihastunut toiseen?

Teinit nyt ihastuu, ihan normaalia. Monetkin seurustelevat, vaikka ovat ihastuneita toiseen tai ihastuvat kesken seurustelun. Teinit eritoten. Ei mitään ihmeellistä tai uutta auringon alla. Tästä toki syntyy mustasukkaisuutta, riitoja ja jopa väkivaltaa. Sekään ei ole mitään uutta tai ihmeellistä ylipäänsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7131/7137 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini-ikäisille on tyypillistä lyhyet suhdekokeilut ja tapailut, sekä verkostot ovat isot. Vain hyvin harvat teini-ikäiset seurustelevat vuosikausia yhden kanssa. Kyllä ne kumppanit tai tapailukumppanit vaihtuvat tiheään, jopa muutamassa kuukaudessa. Silloin vasta tutustutaan itseensä, muihin ja mitä seurustelu on. Se on harjoittelua ja leikkiä aikuisuutta varten.

Vierailija
7132/7137 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan Raisa voitu kyyditä pyörälläkin johonkin, istuu tarakalla. Sillä pääsee pienille metsäteillekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7133/7137 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa meille minkälainen on ihmisen joka täällä kirjoittelee 16v tyttö lapsesta  nimellä  joka on kuolleeksi jistuuttu ja  murhattu.    Aikaa kulununut 27 v.   Syvenytykää jos kyseessä olisi oma lapsi.  Täällä keksittän juttuja minkä luonteinen oli ym lapsen elämästä oletuksia.   Tämmölle Suomen räkäisimmälle palstalle  reviteltäväksi ilman vanhempien ja omaisten lupaa. Mitä tuntuu  kavereista ilkeät oletukset ja syyttely ilman todistettua lähdettä nimillä.  Saako teitä näin tehdä????   Tän ketjun kaikki viestit RIKKOVAT TÄMÄN PALSTAN SÄÄNTÖJÄ , JA SIITÄ HUOLIMATTA ON NIIN JULMIA JA  AJATTELEMATTOMIA ETTÄ EDELLEEN  TÄÄLLÄ  OMIN LUVIN. SYYLLISTÄÄ SYYTTÖMIÄ.   TOIVON ETÄÄ VASTASTAATTE  LAPSIVAINAJAN. OMAISTEN,  JA KAVERIDEN PUOLETA ETTÄ TÄÄLLÄ HEIDÄN ELÄMÄÄ PILATAAN JA HÄPÄISTÄÄN.  ONKO OIKEIN????   ENNEN KUN VASTAAT LUE TÄMÄN PALSTAN  SÄÄNNÖT.   🌿🍀🌿🍀🌿🍀🌿🍀🌿🍀🌿🍀🌿🍀🌿🍀🍃🌱🍃🌱🍃🍃🍃🌱🌱🌱🌱      Teette tällä syyttelyllä omilla epäiyille tosi ikävän ja tuman kesän.   Täällä ei ratkea muu kuin oman  ilkeyden ja sairaan luonteen esiin tuominen. 

Ihmistä puhuminen , vihjailu, pilkkaaminen , vainajan häpäisy jne....  ON HYVIN RAUKKAMAISTA  NIMETTÖMÄNÄ JA  KASVOTTOMANA . ENSINNÄKÄÄN EI KUKAAN  OTA NIMETÖÖMÄN JA KASVOTTOMAN PUHEITA TODESTA.  VIRALLISESTIKIN PITÄÄ  TUNNITAUTUA.   SIKSI NÄITÄ PIDETÄÄ JOUTAVINA HÖPINÖINÄ...

Vierailija
7134/7137 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan Raisa voitu kyyditä pyörälläkin johonkin, istuu tarakalla. Sillä pääsee pienille metsäteillekin.

Tämäkö on nainen sun sinun uusin tutkimuksen seuraava linjasto....entä, mopo tai moottoripyörä. Hevoskyydillä. . 🤭

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7135/7137 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ruumiskoirat (tai muut koirat) reagoisvat jos on esim. suossa, pystyykö ne haistamaan myös tuollaisessa ympäristössä vs. asunto/auto? Entä jos on kääritty muoveihin, vaikuttaako asiaan, tai kiten lähellä pitää ns. k8hdetta olla? 

Mietin, että eikö tuollaisten koirien kanssa kannattaisi kierrellä ihan 'muuten vaan' metsissä, JOS voivat ottaa vainun tuollaisessa ympäristössä? Toki eri asia jos on pakko olla ihan kohdalla, etteivät saa vainua ns. matkan päästä... Mutta jos ajatellaan muitakin, kadonnutta nunnaa jne. miksei noita koiria käytetä aktiivisesti etsintöihin?!

Varmaan jonkun pitäisi mennä vapaaehtoisesti etsimään niiden kanssa. Muutenhan joku vaatii varmaan palkkaa koirien käyttämisestä.

Ootko sä nyt 15v poika vai 🐖 ?

Vierailija
7136/7137 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ruumiskoirat (tai muut koirat) reagoisvat jos on esim. suossa, pystyykö ne haistamaan myös tuollaisessa ympäristössä vs. asunto/auto? Entä jos on kääritty muoveihin, vaikuttaako asiaan, tai kiten lähellä pitää ns. k8hdetta olla? 

Mietin, että eikö tuollaisten koirien kanssa kannattaisi kierrellä ihan 'muuten vaan' metsissä, JOS voivat ottaa vainun tuollaisessa ympäristössä? Toki eri asia jos on pakko olla ihan kohdalla, etteivät saa vainua ns. matkan päästä... Mutta jos ajatellaan muitakin, kadonnutta nunnaa jne. miksei noita koiria käytetä aktiivisesti etsintöihin?!

Varmaan jonkun pitäisi mennä vapaaehtoisesti etsimään niiden kanssa. Muutenhan joku vaatii varmaan palkkaa koirien käyttämisestä.

Kuulepas etsivä. Eivt ne koulutettuja verikoria anna maatuskatollukoiden käsittelyyn. 

Vierailija
7137/7137 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teini-ikäisille on tyypillistä lyhyet suhdekokeilut ja tapailut, sekä verkostot ovat isot. Vain hyvin harvat teini-ikäiset seurustelevat vuosikausia yhden kanssa. Kyllä ne kumppanit tai tapailukumppanit vaihtuvat tiheään, jopa muutamassa kuukaudessa. Silloin vasta tutustutaan itseensä, muihin ja mitä seurustelu on. Se on harjoittelua ja leikkiä aikuisuutta varten.

No olipa taa uutta tietoa jota kukaan ei tiennyt.  Kiitoksia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi