Mitä jos Raisa Räisänen nousikin siihen kaveriporukan autoon?
Räisänen oli viettänyt iltaa samanikäisen naispuolisen ystävänsä kanssa Hämeenkatu 18:ssa sijaitsevassa ravintola Casablancassa noin kello 21.30–22.00. Hieman ennen kello 23.00 Räisäsen ystävä lähti Hämeenkadulta autokyydillä Huittisten Seurahuoneelle, mutta Räisänen ei mahtunut mukaan.
Ystävä näki Räisäsen kävelevän Hämeenkadun yli takaisin Casablancan puolelle, mikä on viimeinen varma havainto hänestä. Sen jälkeen Räisäsestä ei ole yhtään luotettavaa silminnäkijähavaintoa.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Raisa_R%C3%A4is%C3%A4sen_katoamistapaus
Kommentit (7137)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa meille minkälainen on ihmisen joka täällä kirjoittelee 16v tyttö lapsesta nimellä joka on kuolleeksi jistuuttu ja murhattu. Aikaa kulununut 27 v. Syvenytykää jos kyseessä olisi oma lapsi. Täällä keksittän juttuja minkä luonteinen oli ym lapsen elämästä oletuksia. Tämmölle Suomen räkäisimmälle palstalle reviteltäväksi ilman vanhempien ja omaisten lupaa. Mitä tuntuu kavereista ilkeät oletukset ja syyttely ilman todistettua lähdettä nimillä. Saako teitä näin tehdä???? Tän ketjun kaikki viestit RIKKOVAT TÄMÄN PALSTAN SÄÄNTÖJÄ , JA SIITÄ HUOLIMATTA ON NIIN JULMIA JA AJATTELEMATTOMIA ETTÄ EDELLEEN TÄÄLLÄ OMIN LUVIN. SYYLLISTÄÄ SYYTTÖMIÄ. TOIVON ETÄÄ VASTASTAATTE LAPSIVAINAJAN. OMAISTEN, JA KAVERIDEN PUOLETA ETTÄ TÄÄLLÄ HEIDÄN ELÄMÄÄ PILATAAN JA HÄPÄISTÄÄN. ONKO OIKEIN???? ENNEN KUN VASTAAT LUE TÄMÄN PALSTAN SÄÄNNÖT. 🌿🍀🌿🍀🌿🍀🌿🍀🌿🍀🌿🍀🌿🍀🌿🍀🍃🌱🍃🌱🍃🍃🍃🌱🌱🌱🌱 Teette tällä syyttelyllä omilla epäiyille tosi ikävän ja tuman kesän. Täällä ei ratkea muu kuin oman ilkeyden ja sairaan luonteen esiin tuominen.
Höpö höpö nyt taas. Etkö halua, että tapaus ratkeaa tai että poliisi saa uusia näkökulmia, kuten se, että mitä luultavimmin Raisa on saanut joltakin mieheltä takin päälleen? Kyseessä on avoin murhatutkimus, johon poliisi kaipaa vihjeitä ja havaintoja, jopa hyvin mitättömän oloisia. Lehdet ja televisio on revitellyt tätä juttua jo 27 vuoden ajan.
MIKSI ET HALUA NOUDATTAA TÄMÄN PALSTAN SÄÄNTÖJÄ...... MENE MUUALLE MISSÄ SAAT NÄITÄ HULLUUKZIASI RAUHASSA MESOSO JA REVITELLÄ. OLET HYVIN TUNTEETON LAPSI VAINAJAA KOHTAAN . MYÖS OMASIA JA NIITÄ KOHTAAN JOIT JALKISESTI NIMETTÖMÄNÄ JA KASVOTTOMANA HÄPEÄT ILKEÄSTI SYYTELLÄ. 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻
Mietitkö nimettömänä piilosassi miten pahalta niistä ihmisistä tun joita syyllistä ja vihjailet vuosienkin päästä? He eivät ansaitse sinun vauvapalstalla haukkumistasi. Meneppä heille kasvotusten puhumaan nimelläsi ja poliiseile.... miks et menisi ??????????????
Se olisi reilua ja oikeudenmukaista kun että vauvpalstaa lukenut heitä inhoaa ja epäilee ilman todistettua lähdettä. Heille tosi ikävää eää. Miltäpä itsestäsi tuntiuisi jos vuosikymmeniä aina joku nostaa syyttömänä häpeän taakan . Se in helvettiä syyttömille. 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻
Siksi täältä poistuu vihjailu ja syytelyviestit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ruumiskoirat (tai muut koirat) reagoisvat jos on esim. suossa, pystyykö ne haistamaan myös tuollaisessa ympäristössä vs. asunto/auto? Entä jos on kääritty muoveihin, vaikuttaako asiaan, tai kiten lähellä pitää ns. k8hdetta olla?
Mietin, että eikö tuollaisten koirien kanssa kannattaisi kierrellä ihan 'muuten vaan' metsissä, JOS voivat ottaa vainun tuollaisessa ympäristössä? Toki eri asia jos on pakko olla ihan kohdalla, etteivät saa vainua ns. matkan päästä... Mutta jos ajatellaan muitakin, kadonnutta nunnaa jne. miksei noita koiria käytetä aktiivisesti etsintöihin?!
Koirilla on hyvä hajuaisti. En usko, että muovi pidättelee mitään.
Sinähän olet lukenut ilmeinen kun noin viisaita tiedät ruumiskoirista.......kiiitooosss 🤭
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka alaikäinen oli anniskeluravintolassa?
Ysärillä helpostikin. Oli aivan yleistä yrittää ravintolaan alaikäisenä ja usein sinne pääsikin. Jos portsari ei kysynyt papereita, sisään pääsi. Ja usein ei kysytty. Jotkut myös lainailivat kavereidensa henkilöllisyystodistuksia ja pääsivät niillä sisään. Tämä oli täysin yleistä toimintaa ysärillä.
Tampereella oli kyllä ysärillä tiukkaa. Mä en meinannut päästä omillakaan papereillani sisään.
Ehkä ysärillä oli, mutta vuosituhannen vaihteessa, niihin aikoihin kun Raisa katosi, ei todellakaan ollut turhan tiukkaa. Itse kävin baareissa 15-vuotiaasta lähes joka viikonloppu, ja olen mies. Tytöille oli vielä helpompaa, koska kehittyvät aikaisemmin ja baareihin mielellään halutaan naisia asiakkaiksi. Olen itsekin ollut tuolla Casablancassa alaikäisenä, missä Raisakin oli käynyt.
Miksi leikit yhtäkkiä miestä 🐖 ? Ne doapamit naamaan nyt just.
"Tuo yksi huutelija ei edes sen vertaa ymmärrä, että juuri asiaan LIITTYVIEN kannattaisi TOIVOA että asia ratkeaa!
Esimerkkinä: jos poliisi tutkimuksissa kertoo, että Matti, Mikko, ja Seppo olivat viimeisiä jotka soitti tai näki Laurin ennen kun tämä katosi --> varmaan eniten maailmassa Matti, Mikko ja Seppo tahtoisivat että Lauri ja mahdollinen SYYLLINEN LÖYTYY, koska se ns. puhdistaisi heidän nimensä. Tuntuisi oudolta, jos olisvat sitä vastaan, että tapausta koitetaan selvittää!"
Tämä.
Ehkäpä huutelijalla itsellään on oma lehmä ojassa, on suorastaan jo hysteerinen :D.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka alaikäinen oli anniskeluravintolassa?
Ysärillä helpostikin. Oli aivan yleistä yrittää ravintolaan alaikäisenä ja usein sinne pääsikin. Jos portsari ei kysynyt papereita, sisään pääsi. Ja usein ei kysytty. Jotkut myös lainailivat kavereidensa henkilöllisyystodistuksia ja pääsivät niillä sisään. Tämä oli täysin yleistä toimintaa ysärillä.
Tampereella oli kyllä ysärillä tiukkaa. Mä en meinannut päästä omillakaan papereillani sisään.
Ehkä ysärillä oli, mutta vuosituhannen vaihteessa, niihin aikoihin kun Raisa katosi, ei todellakaan ollut turhan tiukkaa. Itse kävin baareissa 15-vuotiaasta lähes joka viikonloppu, ja olen mies. Tytöille oli vielä helpompaa, koska kehittyvät aikaisemmin ja baareihin mielellään halutaan naisia asiakkaiksi. Olen itsekin ollut tuolla Casablancassa alaikäisenä, missä Raisakin oli käynyt.
Älä maatuskat valehtele... naura pöljyydellesi itsekin.. 🤣🤣🤣🤣🤣
Kadonnut löytyi 5 km:n säteeltä:
Eli jos sanotaan, olisi jo löytynyt, jos lähellä, ei välttämättä.päde. Jos sopiva kohta pitää piilossa,vaikka olisi lähellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Välikäsimiehen käyttämisessä yhteydenotto välineenä kännykättömään poikaystävään pidän hyvin outona. Jos pojalla ei ollut kännyä niin, sitten olisivat varmaan muuten voineet sopia tavan miten viestittelevät, ilman välikäsiä. Harva hoitaa seurustelusuhteitaan toisten kautta."
Välikäsimies sanoi, että hänen kaverinsa ei ollut Raisasta kiinnostunut. Raisa oli näköjään yksipuolisen ihastunut ja käytti välikäsimiestä, noh, pelkkänä välikätenä. Udellakseen lisätietoja ja kundin menemisiä ja sijainteja.
Kaikki tämä välikäsimiehen kertomana. Ei ole kuultu Raisan tai ”ihastuksen” näkemystä. Jopa se, oliko tällaista ihastusmiestä oikeasti olemassakaan.
Mitähän tämä oikea poikaystävä tykkäsi, että soitteli jollekin toiselle ihastukselle? Vai tiesikö ollenkaan sellaisesta? Miksi Raisa oli alkanut seurustelemaan jos oli ihastunut toiseen?
Vierailija kirjoitti:
Miten ruumiskoirat (tai muut koirat) reagoisvat jos on esim. suossa, pystyykö ne haistamaan myös tuollaisessa ympäristössä vs. asunto/auto? Entä jos on kääritty muoveihin, vaikuttaako asiaan, tai kiten lähellä pitää ns. k8hdetta olla?
Mietin, että eikö tuollaisten koirien kanssa kannattaisi kierrellä ihan 'muuten vaan' metsissä, JOS voivat ottaa vainun tuollaisessa ympäristössä? Toki eri asia jos on pakko olla ihan kohdalla, etteivät saa vainua ns. matkan päästä... Mutta jos ajatellaan muitakin, kadonnutta nunnaa jne. miksei noita koiria käytetä aktiivisesti etsintöihin?!
Varmaan jonkun pitäisi mennä vapaaehtoisesti etsimään niiden kanssa. Muutenhan joku vaatii varmaan palkkaa koirien käyttämisestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Välikäsimiehen käyttämisessä yhteydenotto välineenä kännykättömään poikaystävään pidän hyvin outona. Jos pojalla ei ollut kännyä niin, sitten olisivat varmaan muuten voineet sopia tavan miten viestittelevät, ilman välikäsiä. Harva hoitaa seurustelusuhteitaan toisten kautta."
Välikäsimies sanoi, että hänen kaverinsa ei ollut Raisasta kiinnostunut. Raisa oli näköjään yksipuolisen ihastunut ja käytti välikäsimiestä, noh, pelkkänä välikätenä. Udellakseen lisätietoja ja kundin menemisiä ja sijainteja.
Kaikki tämä välikäsimiehen kertomana. Ei ole kuultu Raisan tai ”ihastuksen” näkemystä. Jopa se, oliko tällaista ihastusmiestä oikeasti olemassakaan.
Mitähän tämä oikea poikaystävä tykkäsi, että soitteli jollekin toiselle ihastukselle? Vai tiesikö ollenkaan sellaisesta? Miksi Raisa oli alkanut seurustelemaan jos oli ihastunut toiseen?
Teinit nyt ihastuu, ihan normaalia. Monetkin seurustelevat, vaikka ovat ihastuneita toiseen tai ihastuvat kesken seurustelun. Teinit eritoten. Ei mitään ihmeellistä tai uutta auringon alla. Tästä toki syntyy mustasukkaisuutta, riitoja ja jopa väkivaltaa. Sekään ei ole mitään uutta tai ihmeellistä ylipäänsä.
Teini-ikäisille on tyypillistä lyhyet suhdekokeilut ja tapailut, sekä verkostot ovat isot. Vain hyvin harvat teini-ikäiset seurustelevat vuosikausia yhden kanssa. Kyllä ne kumppanit tai tapailukumppanit vaihtuvat tiheään, jopa muutamassa kuukaudessa. Silloin vasta tutustutaan itseensä, muihin ja mitä seurustelu on. Se on harjoittelua ja leikkiä aikuisuutta varten.
Onhan Raisa voitu kyyditä pyörälläkin johonkin, istuu tarakalla. Sillä pääsee pienille metsäteillekin.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa meille minkälainen on ihmisen joka täällä kirjoittelee 16v tyttö lapsesta nimellä joka on kuolleeksi jistuuttu ja murhattu. Aikaa kulununut 27 v. Syvenytykää jos kyseessä olisi oma lapsi. Täällä keksittän juttuja minkä luonteinen oli ym lapsen elämästä oletuksia. Tämmölle Suomen räkäisimmälle palstalle reviteltäväksi ilman vanhempien ja omaisten lupaa. Mitä tuntuu kavereista ilkeät oletukset ja syyttely ilman todistettua lähdettä nimillä. Saako teitä näin tehdä???? Tän ketjun kaikki viestit RIKKOVAT TÄMÄN PALSTAN SÄÄNTÖJÄ , JA SIITÄ HUOLIMATTA ON NIIN JULMIA JA AJATTELEMATTOMIA ETTÄ EDELLEEN TÄÄLLÄ OMIN LUVIN. SYYLLISTÄÄ SYYTTÖMIÄ. TOIVON ETÄÄ VASTASTAATTE LAPSIVAINAJAN. OMAISTEN, JA KAVERIDEN PUOLETA ETTÄ TÄÄLLÄ HEIDÄN ELÄMÄÄ PILATAAN JA HÄPÄISTÄÄN. ONKO OIKEIN???? ENNEN KUN VASTAAT LUE TÄMÄN PALSTAN SÄÄNNÖT. 🌿🍀🌿🍀🌿🍀🌿🍀🌿🍀🌿🍀🌿🍀🌿🍀🍃🌱🍃🌱🍃🍃🍃🌱🌱🌱🌱 Teette tällä syyttelyllä omilla epäiyille tosi ikävän ja tuman kesän. Täällä ei ratkea muu kuin oman ilkeyden ja sairaan luonteen esiin tuominen.
Ihmistä puhuminen , vihjailu, pilkkaaminen , vainajan häpäisy jne.... ON HYVIN RAUKKAMAISTA NIMETTÖMÄNÄ JA KASVOTTOMANA . ENSINNÄKÄÄN EI KUKAAN OTA NIMETÖÖMÄN JA KASVOTTOMAN PUHEITA TODESTA. VIRALLISESTIKIN PITÄÄ TUNNITAUTUA. SIKSI NÄITÄ PIDETÄÄ JOUTAVINA HÖPINÖINÄ...
Vierailija kirjoitti:
Onhan Raisa voitu kyyditä pyörälläkin johonkin, istuu tarakalla. Sillä pääsee pienille metsäteillekin.
Tämäkö on nainen sun sinun uusin tutkimuksen seuraava linjasto....entä, mopo tai moottoripyörä. Hevoskyydillä. . 🤭
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ruumiskoirat (tai muut koirat) reagoisvat jos on esim. suossa, pystyykö ne haistamaan myös tuollaisessa ympäristössä vs. asunto/auto? Entä jos on kääritty muoveihin, vaikuttaako asiaan, tai kiten lähellä pitää ns. k8hdetta olla?
Mietin, että eikö tuollaisten koirien kanssa kannattaisi kierrellä ihan 'muuten vaan' metsissä, JOS voivat ottaa vainun tuollaisessa ympäristössä? Toki eri asia jos on pakko olla ihan kohdalla, etteivät saa vainua ns. matkan päästä... Mutta jos ajatellaan muitakin, kadonnutta nunnaa jne. miksei noita koiria käytetä aktiivisesti etsintöihin?!
Varmaan jonkun pitäisi mennä vapaaehtoisesti etsimään niiden kanssa. Muutenhan joku vaatii varmaan palkkaa koirien käyttämisestä.
Ootko sä nyt 15v poika vai 🐖 ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ruumiskoirat (tai muut koirat) reagoisvat jos on esim. suossa, pystyykö ne haistamaan myös tuollaisessa ympäristössä vs. asunto/auto? Entä jos on kääritty muoveihin, vaikuttaako asiaan, tai kiten lähellä pitää ns. k8hdetta olla?
Mietin, että eikö tuollaisten koirien kanssa kannattaisi kierrellä ihan 'muuten vaan' metsissä, JOS voivat ottaa vainun tuollaisessa ympäristössä? Toki eri asia jos on pakko olla ihan kohdalla, etteivät saa vainua ns. matkan päästä... Mutta jos ajatellaan muitakin, kadonnutta nunnaa jne. miksei noita koiria käytetä aktiivisesti etsintöihin?!
Varmaan jonkun pitäisi mennä vapaaehtoisesti etsimään niiden kanssa. Muutenhan joku vaatii varmaan palkkaa koirien käyttämisestä.
Kuulepas etsivä. Eivt ne koulutettuja verikoria anna maatuskatollukoiden käsittelyyn.
Vierailija kirjoitti:
Teini-ikäisille on tyypillistä lyhyet suhdekokeilut ja tapailut, sekä verkostot ovat isot. Vain hyvin harvat teini-ikäiset seurustelevat vuosikausia yhden kanssa. Kyllä ne kumppanit tai tapailukumppanit vaihtuvat tiheään, jopa muutamassa kuukaudessa. Silloin vasta tutustutaan itseensä, muihin ja mitä seurustelu on. Se on harjoittelua ja leikkiä aikuisuutta varten.
No olipa taa uutta tietoa jota kukaan ei tiennyt. Kiitoksia.
Niikö on?....... ja koko Suomessa tosi paljon soita.