Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jos Raisa Räisänen nousikin siihen kaveriporukan autoon?

Vierailija
07.05.2026 |

Räisänen oli viettänyt iltaa samanikäisen naispuolisen ystävänsä kanssa Hämeenkatu 18:ssa sijaitsevassa ravintola Casablancassa noin kello 21.30–22.00. Hieman ennen kello 23.00 Räisäsen ystävä lähti Hämeenkadulta autokyydillä Huittisten Seurahuoneelle, mutta Räisänen ei mahtunut mukaan. 

 

Ystävä näki Räisäsen kävelevän Hämeenkadun yli takaisin Casablancan puolelle, mikä on viimeinen varma havainto hänestä. Sen jälkeen Räisäsestä ei ole yhtään luotettavaa silminnäkijähavaintoa.

 

https://fi.wikipedia.org/wiki/Raisa_R%C3%A4is%C3%A4sen_katoamistapaus

 

Kommentit (7389)

Vierailija
561/7389 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritykset joutuu säilytetään myös kuitit . 

Hampp.   ja minä kun ole ne kaikki työntänynnä  roskiin  

Vierailija
562/7389 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kysyisin, kävikö Raisan poikaystävä hakemassa hänet? 
Eikö siellä nähty auto, joka muistutti poikaystävän autoa.

Oliko poikaystävä täysi-ikäinen? Oliko hänellä autoa käytössä? Jos hän oli kotibileissä, ei luultavasti ollut ajokunnossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/7389 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisi on tältä osin avainasemassa. Katsooko se tämän tutkintalinjan olevan niin varteenotettava, että lähtee sitä nyt penkomaan.

Itse oletan edelleen poliisin tämän puolen jo tutkineen aikoinaan, eikä sitä pidetty jutun ratkaisemisessa oleellisena. Näin oletan.

Vierailija
564/7389 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valvontakameroita alettiin tarkistamaan vasta 2 viikkoa Raisan katoamisen jälkeen.

Millaisia olivat tuon ajankohdan valvontakamerat, VHS-kaseteilla varustettuja?

Ne olivat rakeisia ja mustavalkoisia, erittäin huonolaatuisia, mikäli oikein muistan. Niitä veivattiin aikanaan telkkarissa harva se ilta. Poliisi-TV:ssä nimenomaan.

Vierailija
565/7389 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kysyisin, kävikö Raisan poikaystävä hakemassa hänet? 
Eikö siellä nähty auto, joka muistutti poikaystävän autoa.

Oliko poikaystävä täysi-ikäinen? Oliko hänellä autoa käytössä? Jos hän oli kotibileissä, ei luultavasti ollut ajokunnossa.

Kylläpä sulla on paljon semmosia kysymyksiä joita ei varmasti virkavalta ei ole hakannut kysyä.

Vierailija
566/7389 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KOSKA KORTTIEN KÄYTTÖ TAPAHTUU TIETOKONEIDEN KAUTTA . PANKEISSA ON SUN KORTTI KÄYTTÖ TIEDOT. 

Tuolloin käteisen käyttö oli yleisempää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
567/7389 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poliisi on tältä osin avainasemassa. Katsooko se tämän tutkintalinjan olevan niin varteenotettava, että lähtee sitä nyt penkomaan.

Itse oletan edelleen poliisin tämän puolen jo tutkineen aikoinaan, eikä sitä pidetty jutun ratkaisemisessa oleellisena. Näin oletan.

Mä oletan, että tällaista tutkintalinjaa ei ole ollut. On vain hyvin ylimalkaisesti kyselty kavereiden tekemiset Raisan katoamishetkestä lähtien. Ja tuskinpa on selvitelty tekemisiä ennen tätä katoamista. Jos edes katosi klo 23 aikaan Hämeenkadulta. Jos edes ikinä oli siellä.

Vierailija
568/7389 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KOSKA KORTTIEN KÄYTTÖ TAPAHTUU TIETOKONEIDEN KAUTTA . PANKEISSA ON SUN KORTTI KÄYTTÖ TIEDOT. 

Tuolloin käteisen käyttö oli yleisempää

16-vuotiaalla Raisalla on mitä ilmeisimmin ollut korkeintaan pankkikortti, jolla sai nostettua rahaa automaatista. Ja sitten pelasi vain käteisellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
569/7389 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun joku on ollut Casablanca saa se näkyy pankkitilille kuin Huittisissa. Kuin Pirkkalassa. Ne näkyy edelleen. Nytkin. Myös sinun  PUHELIN MUUTEN JOS KÄYTÄT SITÄ TILISI NÄKYY PANKIN LISÄKSI GOOGLESSA. 

Näkyy tosiaan kunkin oman pankin ARKISTO SIELTÄ LÖYTYY. 

Mistä sinä nämä kaikki niksit tiiät?

Ehkä hän on pankissa töissä tai joskus aikoinaan joutunut selvittelemään vanhoja pankkikorttivingutuksia.

Vierailija
570/7389 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pankit on tietokone riippuvaisia ja kaikkien tiedot on niissä.  Ja pysyy. 

Pysyykö kaikki televalvontatiedotkin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
571/7389 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan ne tutkineet ollenkaan sitä Fredin kolmatta linjaa ????

Vierailija
572/7389 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marko Niemen podcast: erityisen erikoista tapauksessa on että Raisa ei tallentunut yhteenkään valvontakameraan. 

Poliisi kuulusteli Raisan kanssa olleita ystäviä ensimmäisen kerran vasta vuonna 2005. 


Etsinnät käynnistettiin kolmen päivän kuluttua sunnuntaina tehdystä katoamisilmoituksesta eli ilmeisesti keskiviikkona. Poliisi ei ollut alussa huolissaan eikä ottanut asiaa erityisen vakavasti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
573/7389 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun joku on ollut Casablanca saa se näkyy pankkitilille kuin Huittisissa. Kuin Pirkkalassa. Ne näkyy edelleen. Nytkin. Myös sinun  PUHELIN MUUTEN JOS KÄYTÄT SITÄ TILISI NÄKYY PANKIN LISÄKSI GOOGLESSA. 

Näkyy tosiaan kunkin oman pankin ARKISTO SIELTÄ LÖYTYY. 

Mistä sinä nämä kaikki niksit tiiät?

Ehkä hän on pankissa töissä tai joskus aikoinaan joutunut selvittelemään vanhoja pankkikorttivingutuksia.

Vikuuko teidän pankkikortit kun itse käytän käteistä?.. Käykö se vinkuminen korviin ?

Vierailija
574/7389 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta poliisin kannattaa tutkia arkistonsa juurikin tältä kantilta: ELI ETTÄ ONKO NS. KAVERIEN OSUUTTA RR:N KATOAMISEEN JA MURHAAN TUTKITTU RIITTÄVÄSTI. ONKO HEILLÄ PITÄVÄ ALIBI?

Murha ei rikoksena vanhene koskaan!

Kaveriporukka, joka ei suostunut ottamaan Raisaa kyytiin, tutkittava.

Samoin koko kotibileporukka Pirkkalassa, jonne Raisa oli pyrkimässä Casablancan jälkeen.

Luuletko oikeasti etteikö niitä ole tutkittu ja kuulusteltu moneen otteeseen 20 vuoden aikana. 

Heidät kuulusteltiin ensimmäisen kerran 2005. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
575/7389 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valvontakameroita alettiin tarkistamaan vasta 2 viikkoa Raisan katoamisen jälkeen.

Millaisia olivat tuon ajankohdan valvontakamerat, VHS-kaseteilla varustettuja?

Ja kuinka kauan valvontanauhoja on edes säilytetty? Vai onko viikon päästä nauhotettu päälle?

Vierailija
576/7389 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan ne tutkineet ollenkaan sitä Fredin kolmatta linjaa ????

Eikö tuolla joku sanonut että ne lähtee nyt sitä linjaa penkomaa.

Vierailija
577/7389 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marko Niemen podcast: erityisen erikoista tapauksessa on että Raisa ei tallentunut yhteenkään valvontakameraan. 

Poliisi kuulusteli Raisan kanssa olleita ystäviä ensimmäisen kerran vasta vuonna 2005. 


Etsinnät käynnistettiin kolmen päivän kuluttua sunnuntaina tehdystä katoamisilmoituksesta eli ilmeisesti keskiviikkona. Poliisi ei ollut alussa huolissaan eikä ottanut asiaa erityisen vakavasti. 

Siis mitä!!!!!!!!!!!!!

 

Raisan kanssa olleita ystäviä kuulusteltiin 6 vuotta katoamisen jälkeen??

 

Raisasta ei ole mitään havaintoja sen jälkeen, kun muka jättivät hänet Hämeenkadulle. Hän ei ole tallentunut valvontakameraan.

Eikö tämä ole nyt ihan päivänselvää, että Raisa silloin nousi tuon kaveriporukan kyytiin? Hän oli haluamassa niihin kotibileisiin sinne Pirkkalaan. Mitäs jos menivät koko porukalla sinne ja siellä tapahtui jotain? Ruumista lähdettiin viemään Huittisiin päin sitten yöllä.

Vierailija
578/7389 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruumiskoira heti sinne Pirkkalan kotibiletaloon.

Sen jälkeen siihen autoon, toivottavasti ei ole vielä romutettu.

Sen jälkeen kaikki ne mökit läpi välillä Tampere ja Huittinen. Siis ne mökit, joihin jollakin kaveriporukasta on jonkinlainen kytkös.

Vierailija
579/7389 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko teletunnistetiedot tuolta ajalta edelleen saatavissa? Tai onko poliisi ne aikoinaan peräti käynyt läpi ja ne löytyvät arkistomapeistaan?

Nuorten liikkumiset voitaisiin jäljittää niiden perusteella. 

Vierailija
580/7389 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta poliisin kannattaa tutkia arkistonsa juurikin tältä kantilta: ELI ETTÄ ONKO NS. KAVERIEN OSUUTTA RR:N KATOAMISEEN JA MURHAAN TUTKITTU RIITTÄVÄSTI. ONKO HEILLÄ PITÄVÄ ALIBI?

Murha ei rikoksena vanhene koskaan!

Kaveriporukka, joka ei suostunut ottamaan Raisaa kyytiin, tutkittava.

Samoin koko kotibileporukka Pirkkalassa, jonne Raisa oli pyrkimässä Casablancan jälkeen.

Luuletko oikeasti etteikö niitä ole tutkittu ja kuulusteltu moneen otteeseen 20 vuoden aikana. 

Heidät kuulusteltiin ensimmäisen kerran 2005. 

Oikeesti...😐. Miten voi olla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme